Onkohan muilla kokemuksia vastaavasta ja mikä voi tämän aiheuttaa?
Äidilläni on jo vuosia ollut sellainen vaiva että satunnaisesti ruokailun jälkeen hänelle tulee äkillinen, nopea ripuli jolloin suoli tyhjenee "vetenä" melkeinpä ilman mitään ennakkovaroitusta. Koska tämä on tapahtunut hänelle useammin hän on osannut yhdistää tämän ravintolassa ruokailuun, kotiruoan kanssa tätä ei tapahdu. Yleensä ilmeisesti rasvaisempi ruoka aiheuttaa tämän.
Pari viikkoa sitten itselleni kävi sama juttu ensimmäistä kertaa elämässäni. Olin syönyt työmaaruokalassa lammaspataa joka oli suht öljyistä ja lihassa oli paljon rasvaa. Vajaa tunti ruokailusta minulle tuli tunne niinkuin olisi ilmaa vatsassa joten lähdin vessaan. Samalla kun istuin pytylle muka vaan ilmavaivoja helpottaakseni alkoikin vesiripuli, ihan noin vaan ilman mitään ennakkovaroitusta, vatsanväänteitä tai huonoa oloa.
Ja nyt sitten muutama päivä sitten miehelläni kävi sama juttu ravintolalounaan jälkeen.
Koska tätä on nyt tapahtunut itselle ja perhepiirissä oletan että tätä tapahtuu muillekin. Mutta mikä sen voi laukaista ja paremmin sanottuna, miten sen voi estää? Äitini epäilee rasvaista ruokaa mutta itse olen syönyt esim. hampurilaisaterioita vailla mitään vastaavia ongelmia. Ruokamyrkytyksestäkään ei liene kyse koska tähän ei liity huonoa oloa tai oksennusta, vaan nopea äkillinen ripuli joka loppuu yhtä nopeasti kuin alkaakin.
Äkillinen ripuli ruokailun
jälkeen??
2
1147
Vastaukset
- juttua
Itselläni ravintolan mausteet tekevät juuri tuota!
- jutua
itselleni ei ole tällainen vaiva tuttua, refluksi vaan. Mutta pari läheistäni tuntevat tämän ja toinen napsii jonkin merkkisiä maitohappokapseleita ulkomaanmatkoilla ja kotonakin jaksottain sekä tietäessään joutuvan outoihin makumaailmoihin.
Toinen taas on ruvennut käyttämään jugurttien ystävänä Asidofilus- ja/tai Gefilus-merkkisiä tuotteita jokapäiväisesti ja väittää "suolistoflooransa" rauhoittuneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803