Mikä on paras? Onko TM-rakennusmaailmassa ollut testejä?
Onko saumalaasteissa eroja?
9
1724
Vastaukset
- ainkaan suuria
Taitaa olla vähän samaa sarjaa kuin pohtii mikä on maailman paras vasara. Kaikki ne asiansa ajaa.
- kokemusta on.
Kyllä saumalaasteissa on eroja. Itse erehdyin laittamaan halpamarketin saumauslaastia (kotimainen merkki ainakin pakkauksessa) keittiön ja WC:n välitilan laattojen saumoihin ja lopputuloksena on saumat, jotka halkeilevat ja rapisevat pois 1,5 vuoden jälkeen. Lattiassa on Cascon kalliimpaa saumauslaastia ja tulos on edelleen hemmetin hyvä 2 vuoden jälkeen. En laita enää koskaan jotain tuntemattoman valmistajan halpaa saumalaastia mihinkään. Se hyvä puoli tuossa halvassa on että se on helpompi irroittaa, kun sauma menee uusiksi alle 2 vuodessa. Lisäksi keittiönvälitilassa sauma ei ole joutunut edes veden kanssa tekemisiin kuin nihkeällä kankaalla pyyhkiessä. Toki en usko että on käytännössä juurikaan eroja eri tunnettujen merkkien tuotteiden välillä.
- nikkaripoika
kokemusta on. kirjoitti:
Kyllä saumalaasteissa on eroja. Itse erehdyin laittamaan halpamarketin saumauslaastia (kotimainen merkki ainakin pakkauksessa) keittiön ja WC:n välitilan laattojen saumoihin ja lopputuloksena on saumat, jotka halkeilevat ja rapisevat pois 1,5 vuoden jälkeen. Lattiassa on Cascon kalliimpaa saumauslaastia ja tulos on edelleen hemmetin hyvä 2 vuoden jälkeen. En laita enää koskaan jotain tuntemattoman valmistajan halpaa saumalaastia mihinkään. Se hyvä puoli tuossa halvassa on että se on helpompi irroittaa, kun sauma menee uusiksi alle 2 vuodessa. Lisäksi keittiönvälitilassa sauma ei ole joutunut edes veden kanssa tekemisiin kuin nihkeällä kankaalla pyyhkiessä. Toki en usko että on käytännössä juurikaan eroja eri tunnettujen merkkien tuotteiden välillä.
Cascon tai Kiillon kun valitset niin hyvää tulee. Molemmissa hyvä levittyvyys, värivalikoima, nopea kuivuminen ja pitkäikäinen lopputulos.
- po.
kokemusta on. kirjoitti:
ja pohja oli aivan samallinen.
minä laitoin keittiön välitilan laattojen saumat silikonilla, koska ovat tiiliseinässä eikä ole kosteuseristystä.
olipa silloin v. 1984 hyvää silikonia,
saumat ovat tosiaan kuin uusia. - että syy
po. kirjoitti:
ja pohja oli aivan samallinen.
minä laitoin keittiön välitilan laattojen saumat silikonilla, koska ovat tiiliseinässä eikä ole kosteuseristystä.
olipa silloin v. 1984 hyvää silikonia,
saumat ovat tosiaan kuin uusia.Meinaatko että keittiön seinän ja WC:n seinän betonialusta on niin erilainen kuin betoninen lattia, että siksi halpa saumalaasti halkeilee ja irtoaa muruina? Molemmat alustat (lattia/seinä) on käsitelty samalla kosteussululla, joten sinällään alusta on täysin sama. Jotenkin tuntuu vain sauma-aineen heikkoudelta, kun sama tilanne on keittiön betoniseinässä, lastulevyseinässä, maalatussa mdf-levyssä ja WC:n seinässä. Kaikissa noissa materiaaleissa on laattoja kiinni ja joka paikassa saumat on halkeilleet. Ja lisäksi WC:n seinälaatoitus on saumattu vajaa 1 vuosi keittiötä aiemmin ja erisävyisellä halvalla sauma-aineella kuin keittiö. Joten syy ei ole yksittäisessä viallisessa saumalaasti erässä.
- kädentaitaja
Parhailla merkeillä on eri tarkoituksiin eri laastit. Eri laasteissa on esim erilaista hiekkaa, joka vaikuttaa laastin ominaisuuksiin.
Sitten on tietenkin vielä epoksilaastit, joita käytetään esim uima-altaissa ja teollisuuden tiloissa.
Mutta jos olet tekemässä sisätiloihin tavallisia sisustushommia, voit käytttää mitä tahansa tunnettua merkkiä.- Mira 80
pysymisen kannalta?
- sekkuri
Se on että Ardeksin sauma laastii on parasta. Se pysyy puhtaanna ja helppo tehdä, onhan niitä muitakin mutta kui sitten käyttää huonoo kun sauma laasti maksaa niin vahan !!
- sivusta seurannut
Kiillon mönjä näyttää kuivuvan helposti hilseille ilman lisäaineita, mikä taas maksaa ja edullisuus katoaa sen tien.
Ceresitin vettähylkivä on kallista, huippukallista, mutta ilmeisesti ihan ok kamaa, tosin työlästä levittää.
Useimmat ammattilaiset näyttävät käyttävän Mapeita (Ultracolor). Suhteellisen helppoa levittää saumaan ja muodostaa tiiviin ja kestävän sauman. Itse en enää jatkossa taida muita käyttääkään, saumalaasti on kumminkin häviävän pieni osuus kustannuksista ja riepoo todella, jos ei pidä pintaansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005