9kk ruokailu

päiväkodissa

niin eli te jotka veitte äitiysloman jälkeen lapsenne päiväkotiin niin mitenkäs vauvan ruokapuoli hoituu siellä? viedäänkö omat soseet ja korvikkeet sinne?

13

4416

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ennen

Ruoka on samaa mitä muutkin lapset syövät se vaan hienonnetaan ehkä paremmin sopivaksi noin pienelle ja jotain tiettyjä ruoka-aineita vältetään alle 1-vuotiailla. (en muista mitä ne nyt olivat)

Mitään soseita en ainakaan minä koskaan vienyt. Jos haluat että lapsesi juo vielä äidinmaidonvastiketta niin ainakin ennen päiväkoti "tarjosi" sen alle yksi vuotiaille. Yli 1-vuotiaat jotka haluavat vielä juoda sitä kustantavat sen itse.

Itseänikin hieman ihmetytti kun lapsemme aloitti alle yksi vuotiaana päiväkodissa niin keittäjä tuli oikein kysymään että minkälaista ruokaa lapselle pitäisi tarjota. No, olin hieman yllättynyt kysymyksestä ja muistaakseni vastasin vaan että sitä samaa mitä nyt muillekin alle yksi vuotiaille on tarjottu. Tiesin että päiväkodissa oli kyllä aikaisemminkin ollut yhtä pieniä vaikka juuri sillä hetkellä ei ollut.
      Heti lähtivät tekemään tutteli tilausta kun poikamme astui taloon.

• päiväkotilainen

Meillä ainakin alle 1-vuotias saa korvikkeet ilmaiseksi kaupungilta. Ruoka on suolaton, mausteeton/Vähämausteinen ja se soseutetaan. Välipalalla ja aamupalalla oma suolaton puuro.Puuron päälle tai kiisselin lisäksi annetaan välillä banaanimössöä tai jotain muuta.

• anni

Mun 9kk poika aloitti päiväkodissa just kaks viikkoo sitten, meillä ainakin annettiin lista käteen johon ruksittiin ruoat jota saa syödä, eivät lisäile ruokavalioon uusia aineita, täytellään paperia sit sen mukaisesti kun itse olen niitä eka kokeillut pojalle. Pojalla on paljon allergioita niin on parempikin etteivät kokeile siellä uusia. Meillä se ainakin on vaan haarukalla muussattua ruokaa, koska niin kotonakin annan, ei jätkälle ihan soseet oikein kelpaakaan. Korvikkeenkin sieltä mun ymmärtääkseni saa, mutta itse joudun viemään koska pojallani on maitoallergia, niitä erityisvalmisteita ei saa päiväkodista. Mut tosiaan ruokapuoli hoituu siellä hyvin, mut vaipat ja sellasethan pitää sinne viedä.

• korvikkeet tuodaan

Meidän kunnassa lapselle järjestyy iän mukainen ruoka, mutta jos lapsi juo vielä korvikemaitoa niin se on tuotava kotoa.

• ei kuulu

päiväkotiin. kai sen ymmärrät?

• anni

Minne 9 kuinen sitten pitäis laittaa kun töihin palaa? Vanhempainloma kun kuitenkin loppuu kun lapsi 9kk.. Mun 9kk on ainakin pärjänny hyvin päiväkodissa, tai siis nythän se on jo 10kk, mut kuitenkin meni sinne 9kk

• vai olet vallan äiti?
        anni kirjoitti:

Minne 9 kuinen sitten pitäis laittaa kun töihin palaa? Vanhempainloma kun kuitenkin loppuu kun lapsi 9kk.. Mun 9kk on ainakin pärjänny hyvin päiväkodissa, tai siis nythän se on jo 10kk, mut kuitenkin meni sinne 9kk

ai minne kuulu 9kuinen vauva??? täytyy oikein kysyä?

kyllähän 9 kuinen "pärjää" maailmalla, vaikka laittaisit adoptioon, kyllä se sopeutuu.

järkyttävää, ettei synnytyksessä ole minkäänlaiset äidinvaistot heränneet!!!

• itse vauvansa
        anni kirjoitti:

kotileikkiä leikkivät pimut vievät vauvan muiden hoitoon,kun itse kyllästyvät leikkimään.Olet kai kuullut hoitovapaasta?Oikea äiti hoitaa itse pienen vauvansa ja luopuu ylimääräisistä turhista hankinnoista kuten karkeista ja kampaajista ja cociksesta ja sipseistä.Tarhassa hoidetaan nykyään lapsia ei vauvoja.Vauvalat on lopetettu jo aikoja sitten.Silti nämä pimut kantavat vauvoja tarhoihin.

• anni
        itse vauvansa kirjoitti:

kotileikkiä leikkivät pimut vievät vauvan muiden hoitoon,kun itse kyllästyvät leikkimään.Olet kai kuullut hoitovapaasta?Oikea äiti hoitaa itse pienen vauvansa ja luopuu ylimääräisistä turhista hankinnoista kuten karkeista ja kampaajista ja cociksesta ja sipseistä.Tarhassa hoidetaan nykyään lapsia ei vauvoja.Vauvalat on lopetettu jo aikoja sitten.Silti nämä pimut kantavat vauvoja tarhoihin.

Toki olen kuullut hoitovapaasta, mutta aina se ei ole mahdollista... varsinkaan jos sattuu tekemään lapsen sellasen vastuuttoman ukkelin kanssa joka kyllä ensin 8kk halusi vauvaa, mutta päivänä jolloin ilmotin olevani raskaana, hän jätti koska ei ollut sittenkään valmis isäksi... niin eli olen siis yksinhuoltaja ja sillä rahalla jonka hoitovapaalla ollessa saisin olisi mahdoton elättää kaksi ihmistä (itsensä ja pienen lapsen), ja minä kun en todellakaan ala miksikään sossun pummiksi. Mielelläni en olisi vienyt niin pikkuista hoitoon, mutta olosuhteiden vuoksi on pakko. Turhista hankinnoista olen kyllä luopunut ja mielestäni olen kyllä ihan oikea äiti vaikka lapseni jouduinkin hoitoon viemään! Rakastan kyllä poikaani ja hän on tärkeä, mutta jäähän minulle aikaa hänenkin kanssaan olemiseen vaikka töissä käynkin!

• että kotona pitäisi olla
        anni kirjoitti:

Toki olen kuullut hoitovapaasta, mutta aina se ei ole mahdollista... varsinkaan jos sattuu tekemään lapsen sellasen vastuuttoman ukkelin kanssa joka kyllä ensin 8kk halusi vauvaa, mutta päivänä jolloin ilmotin olevani raskaana, hän jätti koska ei ollut sittenkään valmis isäksi... niin eli olen siis yksinhuoltaja ja sillä rahalla jonka hoitovapaalla ollessa saisin olisi mahdoton elättää kaksi ihmistä (itsensä ja pienen lapsen), ja minä kun en todellakaan ala miksikään sossun pummiksi. Mielelläni en olisi vienyt niin pikkuista hoitoon, mutta olosuhteiden vuoksi on pakko. Turhista hankinnoista olen kyllä luopunut ja mielestäni olen kyllä ihan oikea äiti vaikka lapseni jouduinkin hoitoon viemään! Rakastan kyllä poikaani ja hän on tärkeä, mutta jäähän minulle aikaa hänenkin kanssaan olemiseen vaikka töissä käynkin!

Tämä vastaus on aika hyvä vastaveto kotiäitimafialle joka on niin niin kapeakatsoista sakkia. Se että sanotaan että jätä sipsit ja cokikset väliin niin kyllä sitä kotihoidontuella hyvin pärjää on aika älytöntä.
        Joillain vain on esim. sellainen tilanne että kotihoidontuelle jääminen laittaa perheen tulot niin alas että on oikeutettu toimeentulotukeen eli joutuu sossun pummiksi. Tämä ei koske ainoastaan yksinhuoltajia vaan esim. kahden huoltajan perhettä jossa toinen on opiskelija ja ilman kunnon tuloja. Toisen on parasta mennä töihin vanhempainloman jälkeen tai sitten perhe voikin jäädä sossun elätiksi.

Toimeentulotukihan on niin alhainen että sillä eläminen on melko askeettista. Jos haluaa itse tienata elantonsa ja hieman enemmän kun tämä sossun raha niin ei voi kyllä ketään voi kutsua rahan ahneeksi.

Kyllä se lapsi pärjää päiväkodissa vanhempainloman jälkeen aivan hyvin. Omaa kokemusta on ja tämä maa on pullollaan perheitä jotka ovat vieneet suoraan vanhempainloman jälkeen ja mitään ongelmia ei ole ollut.
        En ole kuullut että päiväkodissa olisi huomattu esim. vanhemmista lapsista kuka on tullut sinne minkäkin ikäisenä eli sillä ei ole väliä. Ihan kun se jotenkin heti vaikuttaisi jotenkin negatiivisesti lapsen kehitykseen. Olisikin hyvä tehdä tutkimus niistä lapsista joilla on ongelmia että kuka on aloittanut minkä ikäisenä päiväkodin. Tulokset voisi olla yllättäviä nimittäin olen kuullut vain sellaisesta tutkimuksesta jossa lapsia seurattiin aikuisikään asti ja parhaiten olivat menestyneet elämässä ne jotka olivat olleet päiväkodissa eikä kotihoidossa. Aina kun puhutaan lasten ongelmista niin asiat on aika moninaisia, kyllä se kotiäitikin voi olla huono äiti.

Miksi aina puhutaan että kun lapsi on päiväkodissa niin ihan kun enää ei jäisi ollenkaan aikaa yhdessäoloon lapsen kanssa ja lapset ovat kokonaan toisten kasvatettavina? Ei minulla ainakaan koskaan ole ollut tällaista fiilistä vaan yhteistä aikaa jää yllin kyllin vaikka käynkin töissä.

Vaikka vauvaloita päiväkodissa ei enää ole niin henkilökunta mitoitetaan aivan eri tavalla kun on kyse alle 3-vuotiaista. Yleensä 12 lasta ja 3 hoitajaa ja näistäkin esim. meidän lapsen ryhmässä oli vain kaksi yksivuotiasta, muut olivat yli kaksi.

• Sanna-
        itse vauvansa kirjoitti:

Oletko sinä kuullut päiväkodeista? Niistä löytyy yleensä pienten lasten osasto, "pieni puoli" tai "seimi", isompien lasten osasto sekä esiopetusryhmä, eli "eskari".

Tarhat ovat ketuille ja minkeille, päiväkodit lapsille.

Tutustu aiheeseen www.lastentarha.fi

• henk.kunta

kai sen tiedät että lapsiryhmiä on erilaisia?

ALLE 3v. on eri ryhmässä kun toiset.

ja yleensä alle 3v ryhmät ovat pienempiä. Tai sitten enemmän hoitajia. 4lasta/hoitaja. (alle 3v)

• siellä on

tietääkseni sama ruoka. Enää ei ole vauvaloita, joissa tehdään vauvanruokaa pienessä omassa keittiössä. Parasta vaan opetella kokkaamaan ja opettaa syömään oikeaa ruokaa ja unohtaa helppo purkkiruokailu kokonaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe