ADHD lääkkeet ja potenssi

HARVOIN INFFOA?

Miten olette kokeneet ADHD lääkkeiden vaikutuksen potensiinne - miehet - rehellisesti ? (ja miksei vaimotkin voi kertoa miestensä muutoksista tälla alueella...;)


Nämä lääkkeethän tietyltä osin ovat samaa kategoriaa, mitä huumausaineena käytetettävä amfetamiini (paljon laimeampia tietenkin ja puhtaampia jne)... mutta tunnetusti siis tämän kaltaiset piristävät vievät verenkierron aika vähälle tuolla alapäässä miehillä ja "rentouttavat lihakset" siellä - esim. efeä tai spiidiä käyttäväthän (vaikuttavat dopamiiniin ja noradrenaliiniin) eivät saa pahimmillaan kunnolla wc:ssä käytyä, koska peli on samassa kunnossa kuin 30 asteen pakkasella...

...toisaalta taas ekstaasin ja kokainin väitetään jopa lisäävän haluja (tästä johtuukin kokan valtaisa suosio maailmalla, vaikka se on spiidiä 10 krt kalliimpaa) - ja nekin vaikuttavat käsittääkseni kyllä juuri dopamiiniiniin??

Kertokaapa vähän minkälaisia kokemuksia teillä on?



PS. oletteko muuten tietoisia, että serotoniini yksistään laskee dopamiinin tasoa, joten moni adhd voi kokea olonsa aika erikoiseksi syömällä pelkästään ssri lääkkeitä... noissa ssri lääkkeissä muuten tuota potenssi vaikutusta vasta onkin...nythän on joutunut jo esim. seronil/fontex painamaan tämän 5 yleisimmän haittavaikutusten joukkoon...suomen ssri lääkkeistä se vielä osista puuttuu...ei ole nimittäin kovin hieno asia tulevaisuuden kannalta, kun yksinäinen masentunut mies menee hakemaan apua ja pääsääntöisesti hänelle määrätään heti lääkkeitä jotka vievät enemmän tai vähemmän potenssin - miettikääs...mitäpä Freudkin tähän sanoisi libidoteorioineen neurootikoista ja masiksesta...

29

18523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tohtoriadhd

      Moro ihan asia stoori , SSRI, C: alkava piip L- piip tosin voi vaikuttaa miten kerroit, mutta ennen kuin mitään L- piip määrätään pitää mennä ottamaan stressi arvo kokeet ja vitaali arvot. Testosteroni kokeet myös pitää olla tiedossa onko arvot normaali tasolla vaikka ne vaihtelee päivittäin. Sääntö numero 1=Ei alkoholia ei röökii ei ainakaan isoa askia päivässä. Kommentoi takas.?

      • Busines is busines

        Ilmeisesti tarkoitat tuolla "piipittelyllä" cipramil lääketttä ja samantyylisiä lääkkeitä...kyllä niistä voi, ja pitää keskustella oikeilla nimillä...ja tuoda esiin esim. erittäin ratkaisevan, yleisen sivuvaikutuksen "yksinäisille, masentuneille miehille" - ettei mennä pikkuoajasta todelliseen allikkoon...

        Siis seronil/fontekshan on se ylivoimaisesti maailman tunnetuin ja myydyin SSRI lääke - ja se on myös ollut kauimmin markkinoilla - tästä johtuen sen 5 yleisimmän haittavaikuksen kohdalla on sexuaaliset ongelmat - ja kun se näin ilmoitetaan suoraan niin Suomessa kuin vaikka USA;ssa, siinä ei ole mitään jos tai kun ehtoja, vaan itsessään lääke muuttaa kemioita niin että näitä oireita tulee...

        ...ja tämä on myös jo yleisesti tiedossa...

        ...muutenkin tietty logiikkasi epäolennaisista stressiarvoista asteen ontuu, koska jos ja kun näitä SSRI lääkkeitä nimenomaan määrätään masikseen ja stressiin, niin arvot varmasti eivät ole optimaalisia - ja toisaalta stressiarvojen mittaaminen on erittäin harvinaista näitä lääkkeitä määrätessä, näitä kun heitellään sadoille tuhansille ihmisille jo Suomessa, yleisesti suoraan yleislääkäreiltä -

        ...ja voi myös kysyä, mitä ovat stressiarvot...tai vitaaliarvot...stressi näkyy kait parhaiten jostain kortisoli tyylisistä erityksistä esim. pitkällä aikavälillä kerätyssä virtsanäytteessä (yleensä kotona 24 h tai jotain) , mutta edes tämä ei paljasta paljon muuta kuin, että jostain syystä stressihormoni on koholla, joten eikun juuri SSRI lääkkeitä...

        eli toistetaan SSRI lääkeiden yleisimpiä sivuvaikutuksia on sexuaaliset ongelmat miehillä - on stressiä tai ei...

        Ja kysyisin vielä (koska lääkebusines on todella raaka busines), että miten mahtaapi olla ADHD lääkkeiden kanssa...onko kellään kokemusta? ainakin siis kaikki spiidi tyyppiset piristeet ovat tunnetusti sellaisia, että sexiä ei tarvitse ajatella, kun ei tarvitse kunnolla pissillä käyntiäkään... - ja näitä lääkkeitä siis jo poikalapsille säännölliseen käyttöön...miettikääs...

        Tuossa muuten suora linkki seronilin lääketietoihin - tyyliin:

        "Muita yleisimpiä haittavaikutuksia ovat mm. pahoinvointi, hermostuneisuus, unettomuus, päänsärky, seksuaalisen halukkuuden heikkeneminen...."

        http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=seronil&searchpage=1&id=1924455


      • tohtoriadhd
        Busines is busines kirjoitti:

        Ilmeisesti tarkoitat tuolla "piipittelyllä" cipramil lääketttä ja samantyylisiä lääkkeitä...kyllä niistä voi, ja pitää keskustella oikeilla nimillä...ja tuoda esiin esim. erittäin ratkaisevan, yleisen sivuvaikutuksen "yksinäisille, masentuneille miehille" - ettei mennä pikkuoajasta todelliseen allikkoon...

        Siis seronil/fontekshan on se ylivoimaisesti maailman tunnetuin ja myydyin SSRI lääke - ja se on myös ollut kauimmin markkinoilla - tästä johtuen sen 5 yleisimmän haittavaikuksen kohdalla on sexuaaliset ongelmat - ja kun se näin ilmoitetaan suoraan niin Suomessa kuin vaikka USA;ssa, siinä ei ole mitään jos tai kun ehtoja, vaan itsessään lääke muuttaa kemioita niin että näitä oireita tulee...

        ...ja tämä on myös jo yleisesti tiedossa...

        ...muutenkin tietty logiikkasi epäolennaisista stressiarvoista asteen ontuu, koska jos ja kun näitä SSRI lääkkeitä nimenomaan määrätään masikseen ja stressiin, niin arvot varmasti eivät ole optimaalisia - ja toisaalta stressiarvojen mittaaminen on erittäin harvinaista näitä lääkkeitä määrätessä, näitä kun heitellään sadoille tuhansille ihmisille jo Suomessa, yleisesti suoraan yleislääkäreiltä -

        ...ja voi myös kysyä, mitä ovat stressiarvot...tai vitaaliarvot...stressi näkyy kait parhaiten jostain kortisoli tyylisistä erityksistä esim. pitkällä aikavälillä kerätyssä virtsanäytteessä (yleensä kotona 24 h tai jotain) , mutta edes tämä ei paljasta paljon muuta kuin, että jostain syystä stressihormoni on koholla, joten eikun juuri SSRI lääkkeitä...

        eli toistetaan SSRI lääkeiden yleisimpiä sivuvaikutuksia on sexuaaliset ongelmat miehillä - on stressiä tai ei...

        Ja kysyisin vielä (koska lääkebusines on todella raaka busines), että miten mahtaapi olla ADHD lääkkeiden kanssa...onko kellään kokemusta? ainakin siis kaikki spiidi tyyppiset piristeet ovat tunnetusti sellaisia, että sexiä ei tarvitse ajatella, kun ei tarvitse kunnolla pissillä käyntiäkään... - ja näitä lääkkeitä siis jo poikalapsille säännölliseen käyttöön...miettikääs...

        Tuossa muuten suora linkki seronilin lääketietoihin - tyyliin:

        "Muita yleisimpiä haittavaikutuksia ovat mm. pahoinvointi, hermostuneisuus, unettomuus, päänsärky, seksuaalisen halukkuuden heikkeneminen...."

        http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&searchstring=seronil&searchpage=1&id=1924455

        Eli cipralex 10 mg, conserta 54 mg, xanor depot 6 mg päivälääkitykseni ja ilta lääkitys on zyprexa velotaps 5 mg, normison 20 mg. Tohtori tolosen E-EPA, CARNOSIN 125 mg 3 taplettia päivässä ja Fosfoseriiniä. Säännöllinen urheilu. Mulla ei ole mitään haittavaikutuksia ilmentynyt vaan olen pysynyt täysin terveenä sen on mun frendit/perheeni huomannut ja sanonut, että olen herännyt normaaliksi omaksi itsekseni. Mutta jokainen ihminen on fyysisesti ja henkisesti erilainen. Olen mun lääkärini kanssa keskustellut jo 5 vuotta. Lääkärilläni on yli 20 vuoden ajan työskennellyt ja on omistautunut ammattiinsa. Mulla ja mun lääkärillä ei ole kertaakaan ollut erimielisyyksisyyttä eikä hän ole kertaakaan loukannut mieltäni. Minä ja hän luotetaan toisiimme. Hän ja minä jaamme omat mielipiteemme ja aina on mielipiteemme tuottanut oikean ja tavoituksemme onnistuneeksi. Olisin jo kuollut fyysisesti ja henkisesti ilman lääkärini apua ja turvallisuuden tunteen säilyvyyteen. Vinkkini on älä vaihda lääkäriäsi, ellei tavoitus ja parantuminen etene. Silloin viallisuus on omassa itsessään ja lääkärin epäpätevyydessä. Sano ei päihteille. Lääkitys ei ole päihde kun noudattaa lääkärin ohjeistusta ja syö lääkkeet säännöllisin väliajoin. Mun lääkitys ei aiheuta mulle kiksejä eikä myöskään päihtyneisyyttä. Jos tämän textin lukijat ovat väärinkäyttäjiä niin se on heille ohjeistusta sekä toivottavasti ainakin tämä kertomus laajentaisi jokaisen ihmisen mielenkatsomuksien tasaarvoisuutta!? = realiteettisyyden tasapainoisuus.


      • nmnmnmnmnn
        tohtoriadhd kirjoitti:

        Eli cipralex 10 mg, conserta 54 mg, xanor depot 6 mg päivälääkitykseni ja ilta lääkitys on zyprexa velotaps 5 mg, normison 20 mg. Tohtori tolosen E-EPA, CARNOSIN 125 mg 3 taplettia päivässä ja Fosfoseriiniä. Säännöllinen urheilu. Mulla ei ole mitään haittavaikutuksia ilmentynyt vaan olen pysynyt täysin terveenä sen on mun frendit/perheeni huomannut ja sanonut, että olen herännyt normaaliksi omaksi itsekseni. Mutta jokainen ihminen on fyysisesti ja henkisesti erilainen. Olen mun lääkärini kanssa keskustellut jo 5 vuotta. Lääkärilläni on yli 20 vuoden ajan työskennellyt ja on omistautunut ammattiinsa. Mulla ja mun lääkärillä ei ole kertaakaan ollut erimielisyyksisyyttä eikä hän ole kertaakaan loukannut mieltäni. Minä ja hän luotetaan toisiimme. Hän ja minä jaamme omat mielipiteemme ja aina on mielipiteemme tuottanut oikean ja tavoituksemme onnistuneeksi. Olisin jo kuollut fyysisesti ja henkisesti ilman lääkärini apua ja turvallisuuden tunteen säilyvyyteen. Vinkkini on älä vaihda lääkäriäsi, ellei tavoitus ja parantuminen etene. Silloin viallisuus on omassa itsessään ja lääkärin epäpätevyydessä. Sano ei päihteille. Lääkitys ei ole päihde kun noudattaa lääkärin ohjeistusta ja syö lääkkeet säännöllisin väliajoin. Mun lääkitys ei aiheuta mulle kiksejä eikä myöskään päihtyneisyyttä. Jos tämän textin lukijat ovat väärinkäyttäjiä niin se on heille ohjeistusta sekä toivottavasti ainakin tämä kertomus laajentaisi jokaisen ihmisen mielenkatsomuksien tasaarvoisuutta!? = realiteettisyyden tasapainoisuus.

        Puhut aikalailla sivuun tuosta alkuaiheesta, mutta sana on vapaa... - esim. tosiaan ei ollut puhe päihtymisistä, vaan siitä, että aiheuttaako nämä lääkkeet potenssivaikeuksia miehille...tämähän tietty tuli jo selvitettyäkin, koska maailma yleisimmässä SSRI lääkkeessä lukee tämä haittavaikutus yleisempien haittavaikutusten joukossa jne...

        MUTTA TOIVOTTAVASTI NYT EDES OLET MIES, KUN ASIANTUNTIJUUTTASI TARJOAT TÄHÄN ALKUTXT:N ONGELMAAN? JA JOS KERRAN OLET MIES NIIN TARKOITATKO PERHEELLÄSI SILLOIN VAIMOASI, KUN SANOT, ETTÄ MITÄÄN EI OLE ILMENNYT - FRENDISI TAI ÄITISI TUSKIN SEX.POTENSSIASI VOI KOMMENTOIDA ? ;) ;)


    • ADHDminäkin

      ...että miksi tuo "veri pysyy poissa sieltä" -ilmiö tapahtuisi vain miehille? No, seuraukset ovat tietysti miehellä dramaattisemmat, jos niin käy. Joka tapauksessa veri virtaa siinä samassa tilanteessa naisillakin samaan suuntaan. Siltä pohjalta kommentoin, että ei ole ollut ADHD-lääkityksellä vaikutusta asiaan. Ei ollut poikkeuksellista aktiivisuutta lääkityksen aloittamisen jälkeen. Ja toisaalta, kun oikea mies osui lähelle, kropan reaktioita ei voi kovin hillityiksi kuvata. ;)

      • ADHDminäkin

        ...se lääke on muuten Dexedrine. Ei ehkä kaikkein tyypillisin ADHD-lääke, mutta ei kai harvinainenkaan.


      • lääkkeiden
        ADHDminäkin kirjoitti:

        ...se lääke on muuten Dexedrine. Ei ehkä kaikkein tyypillisin ADHD-lääke, mutta ei kai harvinainenkaan.

        vertailu huumeisiin. Olenpa minäkin nyt tänä kesänä kokeillut yhtä ns. mietoa huumaavaksi luokiteltua ja jääköön siihen yhteen kertaan. Mitään kiihotusta ei tullut ja muutenkin mietin, että mitä hittoa ne vouhkaa tämänkin aineen perään? Ilmeisesti se onkin tärkeintä, että kuuluu johonkin porukkaan**?!?

        Itse olen nyt taas muistanut syödä lääkettä Dexeä tasan kaksi päivää. Viimeksi tätä ennen hmm taisi olla viime syksynä kun lopetin eli unohdin.

        Mitään ihmevaikutuksia en ole huomannut suuntaan taikka toiseen. En ikinä, en myöskään Ritalinin aikana.

        Sen sijaan minuun NAISENA vaikuttaa perheen hyvinvointi tai pahoinvointi, erilaiset huolet ja murheet. Nuo siis vie halut.

        Samoin rutiini vie halut. Jos hellyyttä saa vain seksiä ennen ja tietää, että jassoo, nyt ukko koskee tuolla tavalla eli kohta se tekee niin ja näin. Siinä menee kyllä halut. Tästä voisi kirjan kirjoittaa.

        Kun taas kaikki tuntuu hyvältä ja lapsilla on asiat kunnossa niin jaksan muistaa sen seksinkin. Minun pitää keskittyä seksiin tai muuten mietin niitä näitä. Ihmeellistä kun nuorena oli ns. yliseksuaalinen.

        On aivan sama syönkö Dex./Rit. lääkettä vai en siis noin seksuaalisesti.


      • siis ei taas aukea mulle
        lääkkeiden kirjoitti:

        vertailu huumeisiin. Olenpa minäkin nyt tänä kesänä kokeillut yhtä ns. mietoa huumaavaksi luokiteltua ja jääköön siihen yhteen kertaan. Mitään kiihotusta ei tullut ja muutenkin mietin, että mitä hittoa ne vouhkaa tämänkin aineen perään? Ilmeisesti se onkin tärkeintä, että kuuluu johonkin porukkaan**?!?

        Itse olen nyt taas muistanut syödä lääkettä Dexeä tasan kaksi päivää. Viimeksi tätä ennen hmm taisi olla viime syksynä kun lopetin eli unohdin.

        Mitään ihmevaikutuksia en ole huomannut suuntaan taikka toiseen. En ikinä, en myöskään Ritalinin aikana.

        Sen sijaan minuun NAISENA vaikuttaa perheen hyvinvointi tai pahoinvointi, erilaiset huolet ja murheet. Nuo siis vie halut.

        Samoin rutiini vie halut. Jos hellyyttä saa vain seksiä ennen ja tietää, että jassoo, nyt ukko koskee tuolla tavalla eli kohta se tekee niin ja näin. Siinä menee kyllä halut. Tästä voisi kirjan kirjoittaa.

        Kun taas kaikki tuntuu hyvältä ja lapsilla on asiat kunnossa niin jaksan muistaa sen seksinkin. Minun pitää keskittyä seksiin tai muuten mietin niitä näitä. Ihmeellistä kun nuorena oli ns. yliseksuaalinen.

        On aivan sama syönkö Dex./Rit. lääkettä vai en siis noin seksuaalisesti.

        mikä ihmeen ADHD="kiihtynyt masennus"? Taas on joku psykiatri tai terkkalääkäri päässyt vissiin arvoituksiaan jakelemaan.

        Mulla ei masennusta ole ja piste. Kerran on böönauttiin tarjottu muistaakseni juuri cipralexia. Kyllä olin kuin vahanukke ja seksi oli jotain merkillistä eksotiikkaa mikä ei vois vähempää kiinnostaa. siis edelleen olen nainen. Lääkitystä söin 2kk ja sitten minä silloin niin "masentunut" ihminen otin ja suutuin saamattomuudelleni ja kuin ihmeen kautta parannuin "masennuksesta". Jätin nuo lääkkeet ja vaihdoin työpaikkaa. Sen jälkeen ei ole ahdistanut kertaakaan niin paljon, että olisi pitänyt psykiatrille mennä.

        Itsetuntoni on kohdillaan ja tunnen, että elämä sujuu vaikka vaikeuksia on ollut. En löydä itsestäni mitään masennusta, ei myöskään psykiatri löytänyt mitään psyykkistä sairautta. Helevetin asiallinen tohtoori.

        Sen sijaan terveyskeskuslääkärin mukaan ADHD on ainoastaan psyykkinen sairaus, ja sitä hoidetaan psyykelääkkeillä eikä suinkaan huumeilla?.

        Ketähän uskoisi tällä kertaa. Taidanpa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja elellä omaa elämääni.

        Te, jotka olette masentuneita tai ahdistuneita, voimia elämän koitoksiin ja lämmin halaus.


      • Busines is busines
        siis ei taas aukea mulle kirjoitti:

        mikä ihmeen ADHD="kiihtynyt masennus"? Taas on joku psykiatri tai terkkalääkäri päässyt vissiin arvoituksiaan jakelemaan.

        Mulla ei masennusta ole ja piste. Kerran on böönauttiin tarjottu muistaakseni juuri cipralexia. Kyllä olin kuin vahanukke ja seksi oli jotain merkillistä eksotiikkaa mikä ei vois vähempää kiinnostaa. siis edelleen olen nainen. Lääkitystä söin 2kk ja sitten minä silloin niin "masentunut" ihminen otin ja suutuin saamattomuudelleni ja kuin ihmeen kautta parannuin "masennuksesta". Jätin nuo lääkkeet ja vaihdoin työpaikkaa. Sen jälkeen ei ole ahdistanut kertaakaan niin paljon, että olisi pitänyt psykiatrille mennä.

        Itsetuntoni on kohdillaan ja tunnen, että elämä sujuu vaikka vaikeuksia on ollut. En löydä itsestäni mitään masennusta, ei myöskään psykiatri löytänyt mitään psyykkistä sairautta. Helevetin asiallinen tohtoori.

        Sen sijaan terveyskeskuslääkärin mukaan ADHD on ainoastaan psyykkinen sairaus, ja sitä hoidetaan psyykelääkkeillä eikä suinkaan huumeilla?.

        Ketähän uskoisi tällä kertaa. Taidanpa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja elellä omaa elämääni.

        Te, jotka olette masentuneita tai ahdistuneita, voimia elämän koitoksiin ja lämmin halaus.

        Relax? vai oliko se niin, että se koira älähtää mihin kapula kol….

        HYVÄT NAISET – lukekaa näitä txt ennen kuin kommentoitte ;) ;) Siis kyse oli nimenomaan alkujaan SSRI lääkkeiden vaikutuksesta miesten potenssiin – ja pohdiskelua sekä tiedonantoa myös ADHD lääkkeiden mahdollisista vaikutuksista miesten potenssiin.

        Eikä tämä siis tosiaan ole mikään ”pikku asia”, sillä jo pienessä Suomessa SSRI lääkkeitä on määrätty jo sadoille tuhansille vauhti kiihtyy, ja ne tosiaan tekevät suoraan potenssivaikeuksia miehille (pitää siis muistaa, että iso osa hakijoista on juuri yksinäisiä, epätoivoisia miehiä, jotka paranisivat masiksesta kenties parhaiten löytämällä kumppanin/perheen)…mutta mites se käy ”puoli tai kokoimpona” ssri lääkkeissä, jos ei sitä ennenkään? Voidaan siis mennä tältä osin nyt pahoin ojasta allikkoon Suomessakin…

        ...Näitä SSRI lääkkeitähän jaetaan nykyään kuin karamelleja joka tiskiltä ja mainostetaan perään, että ei oo sivuoireita ja helppo päästä eroon jne….Cipramilhan siis aiheutti sinullekin heti seksuaalisia muutoksia vaikka olet nainen….? Ja jos miettii psykologiaa ja juuri libido ongelmien keskeisyyttä masiksessa, ahdistuksessa ynm, niin…huhuh

        Tässä vielä muistutukseksi uudestaan suora linkki seronilin/fontexin lääketietoihin, joka on siis maailman eniten myyty ja kait vanhinkin SSRI lääke – käyttäjiä on miljoonittain:

        "Muita yleisimpiä haittavaikutuksia ovat mm. pahoinvointi, hermostuneisuus, unettomuus, päänsärky, seksuaalisen halukkuuden heikkeneminen...."

        http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&search string=seronil&searchpage=1&id=1924455



        Mutta, mutta … ADHD myös on sadoilla tuhansilla ja siis näitä ADHD lääkkeitä määrätään mm. pienille pojille jatkuvaan käyttöön jo edes ennen murrosikää..miettikääs…USA:ssa tämä on jo kovan keskustelun alla…

        Eli katsopas nyt vaikka mitä on lääke jota itse sanoit käyttäväsi:
        http://www.adhd-aikuiset.org/
        sieltä kohta HOITO ja ASIANMUKAINEN LÄÄKITYS
        Eli Dexedrine on dexamfetamiinia !! ja vaatii siksi niin kutsutun ”huumausainereseptin”

        Tämä ei tietenkään tarkoita, että se automaattisesti aiheuttaisi potenssi ongelmia miehille, mutta kuka tietää pitkäaikaiskäytöstä pikku pojilla – sillä itse amfetamiinihan tunnetusti tekee miehen pippelistä kertaheitolla samanlaisen kuin 50 asteen pakkasella, niin että sexiä on turha miettiä, kun ei edes pissimään pysty ;)

        Heitetäänpä tähän lääkelaitoksen suoraa tekstiä, myös yhden ADHD aikuisten sivuilla olevan ADHD lääkkeen yleisimmistä sivuvaikutuksista - EFEXORIN:
        ”Useimmin esiintyviä haittavaikutuksia ovat huimaus, unettomuus, hermostuneisuus ja uneliaisuus, ruoansulatuskanavan oireet kuten anoreksia, suun kuivuminen, ummetus ja pahoinvointi; seksuaalisen toiminnan häiriöt…..


        Eli varmaan ymmärrätte mitä haen takaa – nettikin on jo täynnä näitä miehiä, jotka kiroilevat, että h******Ti kun meni potenssi noiden lääkkeiden kanssa ja kukaan ei varoittanut mitään… pistäkääpäs erilaisia hakusanoja.

        Ja mitä tulee siis tuohon ”kiihtyneeseen masennukseen” – niin se on yleistyneen ahdistuksen kanssa ehkäpä se tärkein ja yleisin EROTUSDIAGNOOSI adhd:n suhteen – toisaalta itse tavallinen masis on taasen kenties yleisin liittännäisoire adhd kanssa…et kyllä nuo ssri lääkkeet aika tuttuja ovat monelle adhd miehillekin…

        VALITETTAVASTI LÄÄKEBUSINES ON NIIN KOVAA, ETTÄ ANIHARVOIN KETÄÄN MIESTÄ VAROITETAAN POTENSSIVAIKUTUKSISTA NÄITÄ LÄÄKKEITÄ MÄÄRÄTTÄESSÄ TAI SIITÄ, ETTÄ NE MYÖS TEKEVÄT IHAN SELVÄÄ RIIPPUVUUTTA! AJATELKAAPAS - OLET YKSINÄINEN MIES JOKA TEKEE ITSENSÄ RIIPPUVAISEKSI PSYYKELÄÄKKEISTÄ, JOTKA PITÄVÄ SINUA PUOLI-IMPONA - LOHDUTTAVAT TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT... ONNEKSI TUOSSA YLÄPUOLELLA TULI NYT EDES YKSI PIENI YHTEENVETO NÄISTÄ LÄÄKKEISTÄ.


      • nyt rinnastat
        siis ei taas aukea mulle kirjoitti:

        mikä ihmeen ADHD="kiihtynyt masennus"? Taas on joku psykiatri tai terkkalääkäri päässyt vissiin arvoituksiaan jakelemaan.

        Mulla ei masennusta ole ja piste. Kerran on böönauttiin tarjottu muistaakseni juuri cipralexia. Kyllä olin kuin vahanukke ja seksi oli jotain merkillistä eksotiikkaa mikä ei vois vähempää kiinnostaa. siis edelleen olen nainen. Lääkitystä söin 2kk ja sitten minä silloin niin "masentunut" ihminen otin ja suutuin saamattomuudelleni ja kuin ihmeen kautta parannuin "masennuksesta". Jätin nuo lääkkeet ja vaihdoin työpaikkaa. Sen jälkeen ei ole ahdistanut kertaakaan niin paljon, että olisi pitänyt psykiatrille mennä.

        Itsetuntoni on kohdillaan ja tunnen, että elämä sujuu vaikka vaikeuksia on ollut. En löydä itsestäni mitään masennusta, ei myöskään psykiatri löytänyt mitään psyykkistä sairautta. Helevetin asiallinen tohtoori.

        Sen sijaan terveyskeskuslääkärin mukaan ADHD on ainoastaan psyykkinen sairaus, ja sitä hoidetaan psyykelääkkeillä eikä suinkaan huumeilla?.

        Ketähän uskoisi tällä kertaa. Taidanpa päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja elellä omaa elämääni.

        Te, jotka olette masentuneita tai ahdistuneita, voimia elämän koitoksiin ja lämmin halaus.

        tavallisen tk-lääkärin ja psyk.erikoislääkärinkin jo toisiinsa? Kerro millä mekanismilla?? Eiköhän psykiatri ole tässä ADHD-muoti-ilmiössä kuitenkin keskimäärin "hieman" viisaampi asiantuntija kuin tavallinen tk-lääkäri...?


      • ADHDminäkin
        Busines is busines kirjoitti:

        Relax? vai oliko se niin, että se koira älähtää mihin kapula kol….

        HYVÄT NAISET – lukekaa näitä txt ennen kuin kommentoitte ;) ;) Siis kyse oli nimenomaan alkujaan SSRI lääkkeiden vaikutuksesta miesten potenssiin – ja pohdiskelua sekä tiedonantoa myös ADHD lääkkeiden mahdollisista vaikutuksista miesten potenssiin.

        Eikä tämä siis tosiaan ole mikään ”pikku asia”, sillä jo pienessä Suomessa SSRI lääkkeitä on määrätty jo sadoille tuhansille vauhti kiihtyy, ja ne tosiaan tekevät suoraan potenssivaikeuksia miehille (pitää siis muistaa, että iso osa hakijoista on juuri yksinäisiä, epätoivoisia miehiä, jotka paranisivat masiksesta kenties parhaiten löytämällä kumppanin/perheen)…mutta mites se käy ”puoli tai kokoimpona” ssri lääkkeissä, jos ei sitä ennenkään? Voidaan siis mennä tältä osin nyt pahoin ojasta allikkoon Suomessakin…

        ...Näitä SSRI lääkkeitähän jaetaan nykyään kuin karamelleja joka tiskiltä ja mainostetaan perään, että ei oo sivuoireita ja helppo päästä eroon jne….Cipramilhan siis aiheutti sinullekin heti seksuaalisia muutoksia vaikka olet nainen….? Ja jos miettii psykologiaa ja juuri libido ongelmien keskeisyyttä masiksessa, ahdistuksessa ynm, niin…huhuh

        Tässä vielä muistutukseksi uudestaan suora linkki seronilin/fontexin lääketietoihin, joka on siis maailman eniten myyty ja kait vanhinkin SSRI lääke – käyttäjiä on miljoonittain:

        "Muita yleisimpiä haittavaikutuksia ovat mm. pahoinvointi, hermostuneisuus, unettomuus, päänsärky, seksuaalisen halukkuuden heikkeneminen...."

        http://www.tohtori.fi/?page=0545318&searchtype=1&search string=seronil&searchpage=1&id=1924455



        Mutta, mutta … ADHD myös on sadoilla tuhansilla ja siis näitä ADHD lääkkeitä määrätään mm. pienille pojille jatkuvaan käyttöön jo edes ennen murrosikää..miettikääs…USA:ssa tämä on jo kovan keskustelun alla…

        Eli katsopas nyt vaikka mitä on lääke jota itse sanoit käyttäväsi:
        http://www.adhd-aikuiset.org/
        sieltä kohta HOITO ja ASIANMUKAINEN LÄÄKITYS
        Eli Dexedrine on dexamfetamiinia !! ja vaatii siksi niin kutsutun ”huumausainereseptin”

        Tämä ei tietenkään tarkoita, että se automaattisesti aiheuttaisi potenssi ongelmia miehille, mutta kuka tietää pitkäaikaiskäytöstä pikku pojilla – sillä itse amfetamiinihan tunnetusti tekee miehen pippelistä kertaheitolla samanlaisen kuin 50 asteen pakkasella, niin että sexiä on turha miettiä, kun ei edes pissimään pysty ;)

        Heitetäänpä tähän lääkelaitoksen suoraa tekstiä, myös yhden ADHD aikuisten sivuilla olevan ADHD lääkkeen yleisimmistä sivuvaikutuksista - EFEXORIN:
        ”Useimmin esiintyviä haittavaikutuksia ovat huimaus, unettomuus, hermostuneisuus ja uneliaisuus, ruoansulatuskanavan oireet kuten anoreksia, suun kuivuminen, ummetus ja pahoinvointi; seksuaalisen toiminnan häiriöt…..


        Eli varmaan ymmärrätte mitä haen takaa – nettikin on jo täynnä näitä miehiä, jotka kiroilevat, että h******Ti kun meni potenssi noiden lääkkeiden kanssa ja kukaan ei varoittanut mitään… pistäkääpäs erilaisia hakusanoja.

        Ja mitä tulee siis tuohon ”kiihtyneeseen masennukseen” – niin se on yleistyneen ahdistuksen kanssa ehkäpä se tärkein ja yleisin EROTUSDIAGNOOSI adhd:n suhteen – toisaalta itse tavallinen masis on taasen kenties yleisin liittännäisoire adhd kanssa…et kyllä nuo ssri lääkkeet aika tuttuja ovat monelle adhd miehillekin…

        VALITETTAVASTI LÄÄKEBUSINES ON NIIN KOVAA, ETTÄ ANIHARVOIN KETÄÄN MIESTÄ VAROITETAAN POTENSSIVAIKUTUKSISTA NÄITÄ LÄÄKKEITÄ MÄÄRÄTTÄESSÄ TAI SIITÄ, ETTÄ NE MYÖS TEKEVÄT IHAN SELVÄÄ RIIPPUVUUTTA! AJATELKAAPAS - OLET YKSINÄINEN MIES JOKA TEKEE ITSENSÄ RIIPPUVAISEKSI PSYYKELÄÄKKEISTÄ, JOTKA PITÄVÄ SINUA PUOLI-IMPONA - LOHDUTTAVAT TULEVAISUUDEN NÄKYMÄT... ONNEKSI TUOSSA YLÄPUOLELLA TULI NYT EDES YKSI PIENI YHTEENVETO NÄISTÄ LÄÄKKEISTÄ.

        "HYVÄT NAISET – lukekaa näitä txt ennen kuin kommentoitte ;) ;) S"

        Tarkennappas vähän, että mikä sinua meikätytön kommentissa niin hermostutti. Kyse oli käsittääkseni ADHD-lääkkeiden vaikutuksesta sukupuolielämään ja siitä juuri kerroin. Sukupuolielämä se on naisillakin ja vieläpä monilta osin samanlainen kuin miehillä, vaikka vehkeet erilaiset ovatkin. So?


    • ? jatkaa

      potenssi on hyvä..
      ettei suorastaan parantunut..

      muija väitti että olisin ollut
      kärkkäämmin vehtaamassa..
      *nauraaa*
      itse en moista myönnä..

      meillä vaikutti seksielämään
      postiivisesti..

    • normaalisti pelaa

      vehkeet dexen kanssa. Ssri lääkkeet on saatanasta, ne vie potenssin ja järjen.

    • MIeF90..0

      Olen käyttänyt Concetaa ja Dexedrineä. Ei ne vaikuta mitenkään. Ihan samat fiilikset. Kaikkihan lähtee vain yläpäästä!

      • pystyyn

        Tarjosin miehelleni,ei adhd, dexeä kokeeksi puoli-koko tabletti ja hyvin toimi.On muuten lähes impotentti.Sairasti eturauhassyövän.Itse olen adhd ja käyttäessäni dexeä tulee aika halut.En siis halua käyttää sitä jatkuvasti jo pelkästään tästä syystä.Eri asia olis jos mieheni olisi seksuaalisesti kyvykäs.Toisilla voi vaikuttaa päinvastoin sillä lukeehan lääkkeen pakkausselosteessa haittavaikutuksena muutokset seksuaalisessa halukkuudessa ym.


      • v..

        Aika karkea yleistys!
        Itsellä concerta vienyt parisuhteen kuilunpartaalle.. Lääkkeen aloituksen jälkeen halut kadonneet kokonaan seksiin ja läheisyyteen yleensä. Ennen olin huomattavan aktiivinen asian saralla vaan muutos tuli yllättävän rajuna.

        Alussa tuli laitettuun parisuhteen normaali arkistumisen piikkiin vaan nyttemmin syy on selvillä ja se on lääkityksessä.


      • Hypotentti
        v.. kirjoitti:

        Aika karkea yleistys!
        Itsellä concerta vienyt parisuhteen kuilunpartaalle.. Lääkkeen aloituksen jälkeen halut kadonneet kokonaan seksiin ja läheisyyteen yleensä. Ennen olin huomattavan aktiivinen asian saralla vaan muutos tuli yllättävän rajuna.

        Alussa tuli laitettuun parisuhteen normaali arkistumisen piikkiin vaan nyttemmin syy on selvillä ja se on lääkityksessä.

        Onkohan vaarallista ottaa tarvittaessa viagraa, jos värkki ei toimi metyylifenidaatin tai dex-amfetamiinin kanssa? Tai muiden lääkkeiden kanssa ylipäätään. Ihan hypoteettinen kysymys vaan...


    • puffader

      aloitin Cipralexin 5mg ja nostin 10mg sitten 15mg ja nyt 20mg - lääke tehoaa tosi hyvin ja mitään libido ongelmaa ei ole. Kalu seisoo paremmin kuin koskaan - ilmeisesti masennus on poistunut. Yö stondis on vähän kiusallinen, kun pitää mennä vessaan. Puoliso on tyytyväinen - tasaiseen oloon ja kovaan kaluun:)

      ensimmäiset kaksi kolme viikkoa oli vähän vaikeaa. Täytyy nyt mainita, että syön reilusti Omega 3 öljyä ja karnosiinia sekä sinkkiä , D-vitamiinia - E- vitamiinia ja huolehdin ruokavaliostani - ai niin q 10 kuuluu myös vakiolisäravinteisiin sekä L- arginiini jolla pidän verenpaineen hyvissä lukemissa. aion nyt laskea pikkuhiljaa cipralexin 10mg ja syödä noin vuoden ajan - sitten toivon, että en tarvitse enää lääkettä lainkaan - vähennyksen teen todella hitaasti ja syön lisäravinteet. En käytä alkoholia, joten laitan rahat mieluummin lisäravinteisiin ja hyvään oloon!!!

    • Tunnu missään. Hyväpontenssinen.

    • Dextro84

      Siis kyllä rehellisesti sanottuna itseäni panettaa kokoajan. Stondis on kovempi kuin ikinä. Käytössä Dexedrine 1-2 tablettia 1-3 kertaa päivässä.

    • joku vain

      Naisena vastaan nimettömästi mieheni puolesta halut mennyt ja sanoo suoraan"haluaa, teke emieli, mutta kun peli ei toimi" elikkä aivoissa tekee mieli noiden laillisten lääkkeiden aknssa, mutta ei kertakaikkiaan seiso. jA se taas saa miehen tuntemana itsensä turhautuneeksi, kassit tulee täyteen ja se kivistää ne pakkos aada tyhjäksi, no kai tämä hamrittaa kyllä molempia! Minuakin.
      Itsellänhi taas ei käy näin, vana päinvastoin. Tosin harvennib olen ko. lääkettä syönyt.
      extaasia ei ole oieasti olemassakaan kuin extaasina itsessään pulverina, jo silloin kun on pillerimuodossa, se on jotain muuta. extaasi on alunperin pulveri ja hyvin herkk'äpitoinne, en suosittele!
      Napit sisältää herii9nia, extasia, usein amfetamiinia KOSKA nuo huumeet ovat kalliimpia kuin puhdas extaasi. puhdas extaasi on oikeasti hyvvin kalista, verratavissa aitoon kokaiiniin.
      En suosittele kyllä käyttämään huumeita halujen ja toimivuuksien takia, vaan mieluummin esileikit tsm. muttei mikään auta lääkkeen vaihti tai laillisa noita halu-lääkkeitä. En juuri muista nimeä. Mutta ne ovat auttaneet taas yhdellä ystävällä. Jolal aknssa vastaavanlaine lääkitys. JA huomio: hänellä taas kävi niin kun söi liikaa talinna tuliaisia (ne lääkkeet yli puolet halvempia, mutta laillsia siellä) niin n. 3-vuotta ja kalusta lähti tunto. ELi ei liikaa kannata innostua, vaikak mieli sitten tekisiskin :) terveyttä ja rakkautta!
      tpioivotavastoi löydät ratkaisun.
      Muuten kannattaa välttää essuja, niissä voi olla LSD:dä.

      • Anonyymi

        Alkuun erektio tosi kova. N. 18cm minulla. Kun sitten jonkin aikaa söin medikinetiä, niin erektion saaminen vaikeaa. Naisystäväni sai tehdä töitä sen eteen, kun ennen pompsahti pystyyn kun naiseni edes vähän hipaisi. Sit yhdyntä kesti ja kesti ennenkuin sain. Naiseni sai aina, mut itse turhauduin kun olisin monesti halunnut tulla yhtäaikaa. Sit kun sain, niin seuraava oire oli, että muna kutistui täysin. Sitä siinä yhdessä ihmeteltiin. Verenvirtaus tai joku lääkkeen aineosa sai sen vetäytymään kuoreensa. Toki osattiin huumorillakin ottaa. Mut kun lääke vaihdettiin niin nyt kyllä kelpaa rakastella 🙂


    • Eivät vaikuta. Olen jo 5 vuotta käyttänyt Cncertaa ja mulla seisoo lähe taukoamatta. Ikää kuitenkin 28v. jo.

    • Ei vaikuta mitään. Mulla nimittäin seisoo myötäänsä. Vastaukset: [email protected]

    • Niin, että mitäs nyt sanotte vai sanotteko mitään.

    • Hemmetti, kun panettaa.

    • Anonyymi

      Orgasmin saaminen vaikeutunut/pitkittynyt. Yhdyntä voi kestää pitkään, ennenkuin pati lähtee. Mimmiä se ei aina haittaa, saa useamman orkun. Mut itsekin haluaisi laueta yhdessä. Saa välillä jyystää tunninkin, ennenkuin lähtee. Se haittapuoli on medikinetissa.

    • Anonyymi

      Aina kun saatte SV läke reseptin.Suoran kysykää läkriltä miten vaikuttaa seksualiseen Kykyyn.Myös naiset.Viellä Suomessa on tabu.Lääkärit tietää asian ei kysymättä puhu määrätessä lääkkeitä.Ihan vaikka verenpaine läket. Usein jos syö nainen mies usempia SV läketä.Vaikutaa seksualisuuten. Miehet ei kehtaa puhua asia itse lääkärille tai kysyä.Sama asia naiset.

    • Ei vaikutusta.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe