Mitkä alueet ovat Riihimäellä ns. "suosittuja" asuinalueita, joista kannattaisi alkaa omistusasuntoa etsimään ja mitkä alueet puolestaan ovat sellaisia joihin ei kuuna päivänä kannattaisi muuttaa (esim. rauhattomia, huonot yhteydet, yms.)
Etsimme Riihimäeltä ensisijaisesti rivitaloa / kerrostalohuoneistoa.
Laittakaa (esim.) vaikka järjestykseen lähiöt
"Hyvät asuinalueet"
1.
2.
3.
"Huonot asuinalueet"
1.
2.
3.
Muuttaminen Riihimäelle
34
6552
Vastaukset
- cnyyvannzn
räätykänmäessä on vain omakotitaloja, rivitaloja ja pienkerrostaloja. alue on tosi rauhallinen. muutettiin peltosaaresta (en suosittele) tänne räätykänmäkeen (suosittelen).
pääasiassa täällä asuu lapsiperheitä.
lapsille on koulukin tossa jossain lähistöllä.
citymarkettiin on lyhyt matka ja pääsee vaikka pyörällä käymään.
miinuspuolena voi sanoa sen, että asunnot ei ole täällä kovin halpoja.- Ulkopaikkakuntalainen
Tuossa yksi kaverini totesi, että muuttakaa Sipusaareen, mutta osittain ajattelin kaverin lohkaiseen sen sarkastisesti, että ei nyt ainakaan sinne, mutta kuinka todella on?
- cnyyvannzn
Ulkopaikkakuntalainen kirjoitti:
Tuossa yksi kaverini totesi, että muuttakaa Sipusaareen, mutta osittain ajattelin kaverin lohkaiseen sen sarkastisesti, että ei nyt ainakaan sinne, mutta kuinka todella on?
onhan toi sipusaarikin sellainen kerrostalolähiö. itse en ole siellä asunut, mutta kuulemani mukaan paljon rauhallisempi paikka kuin peltosaari.
mutta rahastahan se on kiinni mistä ostat/ vuokraat asunnon. paremmissa paikoissa on aina kalliimmat asunnot. noh, asumisviihtyvyydestä pitää kaikkialla aina maksaa. - viestissäsi olikin
cnyyvannzn kirjoitti:
onhan toi sipusaarikin sellainen kerrostalolähiö. itse en ole siellä asunut, mutta kuulemani mukaan paljon rauhallisempi paikka kuin peltosaari.
mutta rahastahan se on kiinni mistä ostat/ vuokraat asunnon. paremmissa paikoissa on aina kalliimmat asunnot. noh, asumisviihtyvyydestä pitää kaikkialla aina maksaa."kuulemani"
Miksi kaikki ne haukkuu Peltosaarta, jotka ei siellä ole koskaan edes asuneet? - cnyyvannzn
viestissäsi olikin kirjoitti:
"kuulemani"
Miksi kaikki ne haukkuu Peltosaarta, jotka ei siellä ole koskaan edes asuneet?jos nyt uudestaan luet noi mun jutut niin voit huomata, että peltosaaressa tosiaan olen asunut. itseasiassa parikin vuotta.
ja en siitä paikasta pitänyt. ihmisissä ei mitään vikaa ollut mutta en vain tykkää tollaisista hirveän tiiviistä lähiöistä.
rauhallinen paikkahan sekin pääasiassa on. - tänne muuttanut
cnyyvannzn kirjoitti:
mutta rahastahan se on kiinni mistä ostat/ vuokraat asunnon. paremmissa paikoissa on aina kalliimmat asunnot. noh, asumisviihtyvyydestä pitää kaikkialla aina maksaa.Niin, kyllähän tuo antaa jonkun kuvan tästä riihimäestä kuinka suurta ja mahtavaa täällä on. Kun on sijoitettu jopa 4 kerrostaloa keskelle omakotitalo aluetta, tuota sitten voidaan sanoa kerrostalolähiöksi ;)
Jos lapsia omistat niin täältä kyllä takuulla leikkikavereita löytyy.
Keskustasta mukavan matkan päässä, siis jos ei ehdoin tahdoin tykkää asua tuolla
Siis ei muuta kun tänne vaan ! .
Muutenhan tämä riihimäki on sellainen kehittyvä kaupunki city maasturi kannattaa ostaa tai ainakin mountain bike sillä kadut täällä on kuin sarka teitä ajelis . mutta kyllähän niitä joka kesä korjataan, eivät vaan ole vielä hoksanneet että ei sitä joka kesä samasta kohtaa hyödytä kaivaa auki ja korjata, pitäis välillä siitä vierestäkin. ;)
- karikoski
Kukaan haluaa asua, saati sitten muuttaa Riihimäelle? Ei tule äkkiä edes yhtä hyvää syytä mieleen. Älä ihmeessä muuta tänne.
- Ulkopaikkakuntalainen
Muutto johtuu täysin opiskelujen ja työtehtäviemme sijoittumisesta lähialueelle.
- tyyppi88
Ellet ole huomannut niin täällä asuu lähes 30 000 ihmistä.. ja lisää tulee joten uskon että heillä on kaikilla joku syy asua täällä koska muuten he eivät asuisi?? olisiko noin??
Ja mitä tulee alkuperäseen viestiin niin uhkola on mukavaa aluetta.. mutta täällä ei ole kerrostaloja rivareita on, mutten tiedä onko yhtään vapaana... - riksurules
Tulee tästäkin kaupungista taas pikkasen parempi paikka.
- Kolme mattia
riksurules kirjoitti:
Tulee tästäkin kaupungista taas pikkasen parempi paikka.
Eiköhän olisi paikallaan toivottaa tervetulleeksi?
Onhan se aika epäystävällista kehottaa poistumaan, kun henkilö pyytää neuvoja muuttopäätöstään varten.
Tuumaa kolme mattia - Ihmettelevä !!!!!
Miten ihmeessä sinä sitten täällä enää asut, jos et löydä yhtään syytä täällä elämiseen ??
Luulisi, että keräisit kamppeesi kiireen vilkkaa kasaan ja häipyisit paikkakunnalta. Kyllä meitä muita täällä asustaa sellaisia ketkä viihtyvät paikkakunnalla ja löytävät hyviä syitä täällä asumiseen ja elämiseen. - riksurules
Kolme mattia kirjoitti:
Eiköhän olisi paikallaan toivottaa tervetulleeksi?
Onhan se aika epäystävällista kehottaa poistumaan, kun henkilö pyytää neuvoja muuttopäätöstään varten.
Tuumaa kolme mattiaopettele lukemaan viestiketjujen kohdistuksia, toivotin tervemenoa tuolle karikoskelle, en alkuperäiselle riksuun muuttajalle.
- miksi ihmeessa?
Hei muuta vaikka Forssaan,sielta saa asuntoja paljon halvemmalla kuin Riksusta ja ihmisetkaan ei ole ihan niin hulluja.
Peltsikka-paikka paska syntyessaankin,on nykyaan sellainen asuntosijoittajien pikku borghese.Ala vain muuta sinne.
Miksi joku haluaa muuttaa Riihimaelle?
Ma asun onnellisesti poissa ja erittain kaukana 10 vuoden kouluaikaisen kivityksen ja toiset 10 v huoraksihaukkumisen jalkeen.Helvetti jos olisin alkanut kayda psykiatrilla,siita olis tullut sellainen tuotemappi,ettei toista olis ollutkaan.Riksuun nykyaan palaan korkeintaan mun urheiluautolla joskus Hamaankadulle parkkiin-kesalla heittaen katto auki ja katselen lastenvanja tyontavia leveaperseisia entisia kolukavereitani;jotka kesakuun lammosta huolimatta vetelevat rundia kevyet toppatakit paalla.Mulla sentaan itsellani on takapuoli vuosienaikana pienentynyt ja lompakon sisalto kasvanut.Katsokaa itseanne nyt!!!Niita samoja oksettavia tanttoja sauvakavelee sivuteilla,joissa hurjastelemalla terastan inhoani kyseista kaupunkia kohtaan.
Terassilla Riksussa kesalla oluella,mietin miten onnellinen olen etten mennyt aivan tosissani naimaan tuollaista t-paita kirealla housuissa ja aanekkaasti olutta ryystavaa "Heikkia".
Valitettavasti mun perhe asuu viela siella.On pakko valilla tulla kuivalle mantereelle.
Mut silti,ala muuta Riksuun ja
Riksulaiset voitte painua vaikkapa sinne v***uun!
Hauskaa syksynjatkoa kaikille
- Itsekkin muualta muuttanut
Lenkkeillessä löytää...Riihimäellä suosittelisin Taipaleen aluetta,mukavan näköisiä paritaloja tehty tai vähän aikasemmin rivitaloalue Hikiän tien varrella!Riihimäki on todella mukava paikka asua!Räätykänmäessäkin näyttää tosi kodikkaalta!
- SalliK
Luultavasti saat kommentteja Peltosaaren kamaluudesta. Itse muutin tänne Peltosaareen Ilomäestä (jolla kai on ihan ok maine), mutta en kyllä huomaa Peltosaaren elämässä mitään sellaista, miksi tänne ei olisi pitänyt muuttaa. Olen todella tyytyväinen Peltosaareen. Olen aivan varma, että häiriköitä voi asua ns. hyvämaineisillakin alueilla.
- silleen...
Hyvät:
1.Hirsimäki hautuumaan lähiympäristö, ei Lasitehtaantie
2.Kumela
3.Jaa-a...ei ihan heti tule mieleen..ehkä Uramo, Juppala
Huonot:
1.Peltosaari
2.Ihan keskusta
3.Ehkä Sipusaari
näin niinkuin omistusasuntoja ajatellen... - keskustaan
Kerrostaloasumiselle ei ole kuin yksi vaihtoehto: Ydinkeskusta. Asuntoja on kohtuuhinnalla vapaanakin koko ajan. Kaikki palvelut lähellä ja elämä helppoa.
Titenkin keskustan asumiseen kuuluu elämä ja sen äänet, mutta hyvät puolet voittavat huonot kirkkaasti.
Piirrät McDonaldsin risteyksestä 500 säteen ja hommaat asunnon siitä.
** keskustassa jo vuodesta 1992 **- Anonyymi
Mäkkärin ympärillä ei kyllä pahemmin tarjontaa ole.
- joku
Rixun hyvät asuinalueet
1. Lemmenmäki (lapsiperheet)
2. Uhkola
3. Petsamo
4. Patastenmäki
(5. Ilomäki)
Huonot (tai ainakin epäilyttävät) asuinalueet:
1. Peltosaari
2. Lasin kerrostalot
3. Sipusaaren kerrostalot- ..............................
ja nuo muutkin hyvät on hevon kuusessa.
- saarani
täällä ei ole yhtään mitään!
- muumimammavierailijana
muuttaisin jollekkin lukuisita omakotialueista.Olen kuulluut että Huhtimon alueesta tehdään kokko-taipaleen kanssa rauhallista aluetta.Hyvä koulu on lähellä.Itse miettisen ko aluetta tai Uhkolan omakotitaloja
- Krookusjatulppaani
Tässä tuli erinomaisen mielenkiintoinen pointti: tehdään rauhallista aluetta. Miten ne sen tekee?
Ei kannata väittää esimerkiksi, ettei tehtäisi vuokra-asuntoja. Jokainenhan voi vuokrata asuntonsa ihan kenelle hyväksi näkee, ja ennemmin tai myöhemmin osassa alueen asunnoista asustaa vuokralainen. Minun kokemani mukaan vuokralla asuvissa on erittäin korkea prosentti hyviä kunnon ihmisiä, jotka kasvattavat lapsensakin hyviksi kunnon ihmisiksi.
Muutamia vuosia sitten Peltsissä asuneena en voi sanallakaan aluetta moittia. Myös silloinen asuntomme oli rauhallinen, vaikka talossa oli useita asuntoja vuokralla.
- niksu9
Sori taas, kun vanhaan ketjuun kommentteineni ängen, mutta kertokaa nyt oikeesti, mikä vika on Peltsikassa nykypäivänä? Mä oon ihan aatellu kuulkaas muuttaa sinne ja nyt tahtoisin tietää, miksi sinne EI KANNATTAISI muuttaa?? Onko paljon ryöstöjä ja murhia tapahtunut viimeaikoina?? :D Onko se paikka muka OIKEASTI täynnä avohoitopotilaita? (enpä usko) tai onko Riksun narkkarit ja juopot KAIKKI oikeasti asutettu sinne?? On varmasti totta että MaMu:ja siellä on, mutta eikös nuokin ole ihan ihmisiä?? Mä luulen, vaan että jotkut, jotka on kotoisin jostain niin h**vetin hienolta omakoti-alueelta, eikä kusekkaan Peltsikkaan päin ihan pelkästään tulo- ja taso erojen takia on keksiny, että jos et tienaa ihan 3000€ kuussa, niin kuulut Peltsikkaan? Kysyn vaan, onko Radan toisellapuolella sitten sivistyksen kehto?? Jokapuolella suomea osa kaupunkien lähiöistä leimataan pohjasakaks vaan, koska siellä on ne kaupungin kenties pienituloisimmat ja syrjäytymisvaarassa olevat vuokranmaksajat... Kertokaapa, mihinpäin Riksua asuttaisitte opiskelija-naisen, joka saa rahaa kuussa noin 650€, ei juo lainkaan alkoholia, omistaa koiran, jonka kanssa jopa kilpaillaan...? En ole mielestäni mikään hörhö, vaikka joudun elämään tälläkin hetkellä tuolla vajaalla 700€/kk tulolla... Ei ole varaa muuttaa hienostoalueille ja omistusasunto?? Ehkä ensielämässä... Olen vain pienituloinen, opiskelija, mutta jos on olemassa tosiaan vaan hienostoalueita ja ns.persläpiä, niin ilmeisesti kuulun jälkimmäiselle... JA TADAA, taas muutti peltosaareen yksi uusi kasvo, joka ei ole narkkari, juoppo, mamu, mielenterveyspotilas, eikä muutenkaan häirikkö!! Te joiden mielestä kaikki vuokralähiöissä asuvat ovat moniongelmaisia, tulkaan katsomaan, ei se kyllä ihan niin mene...
Ei mulla muuta...- miksu103
Mä en jaksa kauheasti kommentoida näitä ketjuja mutta sulle voin kertoa ettei kaikki peltosaarelaiset ole juoppoja. Osa käy ihan oikeasti töissäkin. Omat bruttotuloni ylittävät tuon esimerkissäsi mainitseman 3000 e kk joten en varmaan edes saisi asua täällä:)
Peltosaaren itäpuoli on tiiviimmin rakennettu kuin länsipuoli, mutta kokonaisuutena alue on aika väljä. Peltosaaren palvelut... alakoulu ja kaksi päiväkotia, hammashoitola, kirpputori, valintatalo, liikuntapuisto ja koirapuisto löytyy myös pieni puisto lammella. - Niksu taas
miksu103 kirjoitti:
Mä en jaksa kauheasti kommentoida näitä ketjuja mutta sulle voin kertoa ettei kaikki peltosaarelaiset ole juoppoja. Osa käy ihan oikeasti töissäkin. Omat bruttotuloni ylittävät tuon esimerkissäsi mainitseman 3000 e kk joten en varmaan edes saisi asua täällä:)
Peltosaaren itäpuoli on tiiviimmin rakennettu kuin länsipuoli, mutta kokonaisuutena alue on aika väljä. Peltosaaren palvelut... alakoulu ja kaksi päiväkotia, hammashoitola, kirpputori, valintatalo, liikuntapuisto ja koirapuisto löytyy myös pieni puisto lammella.No niin, tulihan se sieltä, olin siis oikeassa! Peltsiin voi siis ihan rauhassa muuttaa, eikä se ole mikään Bronx....
Kiitti Miksu103! :)
- ei ei ja ei
Jos oma terveytesi on sulle kallis, niin älä muuta ainakaan Riihimäelle. Ekokem sylkee joka päivä myrkkyjä ilmaan, se laajentaa myrkkyvarastojaan tämän kaupungin alueelle ja rakentaa Hausjärvelle (viereinen kunta) sellaiset myrkkyliejualtaat niinkuin Talvivaarallakin on. Pysy kaukana Riihimäestä siis.
- Peltsin ongelmat?
Mikä siellä Peltsissä nyt sitten on se ongelma? Liian kova naapuri melu? Vai väkivallan uhka kun vie vaikka roskat? Joku muu, mikä?
- Meidän piskikin
Ei todellakaan yhtään mikään. Olemme asuneet Peltsissä parisenkymmentä vuotta, kahdessa eri talossa. Ei mitään valittamista, päinvastoin! Rauhalliset, mukavat naapurit, asema lähellä, koiranulkoiluttamismaastot lähellä, ruokakauppa lähellä, liikenteen melu kaukana.
- pikkuvenäjä
Totuus on nyt kuitenkin se että peltosaaressa on liikaa juoppoja, narkkareita, mustalaisia ja mamuja. Katsoin sieltä omistus asuntoa kaksi vuotta sitten. odotimme välittäjää ulko-oven luona, kun ulos tuli laihan ruumiin näköinen henkilö. muutin mieleni saman tien, en todellakaan halua asua narkkarin kanssa samassa rapussa. Se oli kanssa erikoista kun kävelin siellä lähiössä jonkun naisen takana, niin pelokasta vilkuilua taaksepäin. siis vaikka välimatkaa oli 15 metriä. näitä tapauksia oli parikin vartin sisällä. En ole vastaavaa reagointia tavannut missään aikaisemmin. Kertoo aika paljon alueen turvattomuudesta.
- rmk2
Monissa asuinalueissa on hyvät ja huonot puolet. Itse tykkään kumelasta ja Räätykänmäestä.
- Ohionjapysyy
Asuin puoli vuotta Peltsissä ja muuten ihan ok mutta alakerran lapsiperheessä oli joku h...vetin juoksukilpailu joka ilta klo 22.00-23.00 !
Olis tehny mieli käydä ihan joskus katsomassa mitä hel....ä ne siellä teki.
Ja joskus taas oli ihan pakko alkaa imuroimaan klo 04.00 arkipäivänä.Asunnon ulko-ovi piti tietenkin öisinkin lyödä kiinni niin että karmit meinaa haljeta.
Eli tuurista on paljon kiinni millaset naapurit sattuu saamaan. - Anonyymi
Mikäs Ristolle tuli.
Oliko ottanut vähä höpöheinää vai mikä .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227