Olisiko kellään niksiä, millä ihmeellä saisi paitoihin pinttyneen hienhajun irti?? Tavallinen pesu ei auta, ei myöskään tahrasuola. Tää on tosi ikävä ongelma, kun vaatteet menevät pilalle eikä niitä voi enää käyttää. Käytän kyllä deodoranttia ja Triple Dryta, mutta hikoilu ei silti laannu. Ei hikoilu sinällään ole ongelma, mutta tuo vaatteisiin jäävä haju. Mitä (pesu)ainetta tai kemikaaleja voisi kokeilla?
Vaatteisiin pinttynyt hiki
8
6013
Vastaukset
- pois
Oletko pessyt vaatteet 60c. Neljänkympin pesussa ei hienhaju kyllä irtoa.
- hyvin toimii
Tee vahva etikkavesi liuos (lämpimään veteen). Anna vaikuttaa vähän aikaa. Vaatteet voi pestä normaalilla pesuohjelmalla etikkakäsittelyn jälkeen, pesu poistaa etikan hajun vaatteista.
- vedessä
60 asteen pesulla olen myös saanut hikikainalot puhtaiksi.Pesen kaikki sillä, myös ne, joissa suositus 30 tai 40 astetta. Kannattaa pestä aika usein. Itse pesen joka käytön jälkeen.
Todella pinttyneet vanhat vaatteet voi heittää pois, ei niitä enää mikään pelasta.- 30-40:n suositus ja 60!
Onko tuo ihan totta, että nuo 30 - 40 -asteen suosituksella olevat vaatteet, varsinkin alusvaatteet, VOI pestä aina myös 60:ssa asteessa ? ! Se olisi minulle valtava helpotus, sillä kauheasti aikaa kuluu ja mieltä tuskaannuttaa pyykkien lajittelu värien ja lämpötilojen suhteen. Ihan neuroottisesti pelkään, että värit sekoavat ja että vaate menee liian kuumassa pilalle.
Sen olen jo huomannut, että normaalit sukkahousut ja polvi/nilkkasukat voi kaikki pestä 60:ssa, vaikka ihan ohutta tavaraa olisivatkin. Entä 'herkät' housut ja toppipaidat ja sillei?
Tietenkinm voisin ottaa riskin ja kokeilla, mutta haluaisin just sinulta tarkemmin tietää, MITEN PESET ? ! Kiitos. - noudata pesuohjetta
30-40:n suositus ja 60! kirjoitti:
Onko tuo ihan totta, että nuo 30 - 40 -asteen suosituksella olevat vaatteet, varsinkin alusvaatteet, VOI pestä aina myös 60:ssa asteessa ? ! Se olisi minulle valtava helpotus, sillä kauheasti aikaa kuluu ja mieltä tuskaannuttaa pyykkien lajittelu värien ja lämpötilojen suhteen. Ihan neuroottisesti pelkään, että värit sekoavat ja että vaate menee liian kuumassa pilalle.
Sen olen jo huomannut, että normaalit sukkahousut ja polvi/nilkkasukat voi kaikki pestä 60:ssa, vaikka ihan ohutta tavaraa olisivatkin. Entä 'herkät' housut ja toppipaidat ja sillei?
Tietenkinm voisin ottaa riskin ja kokeilla, mutta haluaisin just sinulta tarkemmin tietää, MITEN PESET ? ! Kiitos.Jos vaatteissa on elastaania/lycraa, älä pese niitä suosituslämpötilaa ylempänä.
Tai jos tuolla jousto-ominaisuudella ei ole merkitystä heitä pyykit 6-kymppiin, niin hienhajukin lähtee..
- erillistä hinkaamista
Hei, minä olen ratkaissut tämän kiusallisen asian niin, että pesen ennen koneeseen laittoa kaikkien paitojen ja puseroiden kainalot laittamalla niihin suoraan käsitiskipesuainetta (kuten Fairy) ja hinkaan voimakkaasti kumihanska kädessä. Tämän operaation kautta heitän ne sitten koneeseen, jonne lisään varsinaisen pesupulverin vielä. Ja puhdasta tulee, ei haise mikään. Tuollai se pinttunein haisulipaikka lähtee. Näin olen tehnyt varsinkin ja ainakinm silloin, kun muuten olen pessyt 30 tai 40 -asteisesti. 60-asteisessa pyykissä pesupulverit kyllä hoitavat asian riittävän hyvin. Terv. Kokemus.
- eikä terveysniksi !
Eiks' tämä ketju nyt ole vähän väärällä osastolla?!
- Hips
Vältä akryylistä valmistettuja vaatteita, niissä hiki haisee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302265
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261978Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121529Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121377Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951076
- 17997
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks116759