Vaatteisiin pinttynyt hiki

Hanni

Olisiko kellään niksiä, millä ihmeellä saisi paitoihin pinttyneen hienhajun irti?? Tavallinen pesu ei auta, ei myöskään tahrasuola. Tää on tosi ikävä ongelma, kun vaatteet menevät pilalle eikä niitä voi enää käyttää. Käytän kyllä deodoranttia ja Triple Dryta, mutta hikoilu ei silti laannu. Ei hikoilu sinällään ole ongelma, mutta tuo vaatteisiin jäävä haju. Mitä (pesu)ainetta tai kemikaaleja voisi kokeilla?

8

6053

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pois

Oletko pessyt vaatteet 60c. Neljänkympin pesussa ei hienhaju kyllä irtoa.

• hyvin toimii

Tee vahva etikkavesi liuos (lämpimään veteen). Anna vaikuttaa vähän aikaa. Vaatteet voi pestä normaalilla pesuohjelmalla etikkakäsittelyn jälkeen, pesu poistaa etikan hajun vaatteista.

• vedessä

60 asteen pesulla olen myös saanut hikikainalot puhtaiksi.Pesen kaikki sillä, myös ne, joissa suositus 30 tai 40 astetta. Kannattaa pestä aika usein. Itse pesen joka käytön jälkeen.
      Todella pinttyneet vanhat vaatteet voi heittää pois, ei niitä enää mikään pelasta.

• 30-40:n suositus ja 60!

Onko tuo ihan totta, että nuo 30 - 40 -asteen suosituksella olevat vaatteet, varsinkin alusvaatteet, VOI pestä aina myös 60:ssa asteessa ? ! Se olisi minulle valtava helpotus, sillä kauheasti aikaa kuluu ja mieltä tuskaannuttaa pyykkien lajittelu värien ja lämpötilojen suhteen. Ihan neuroottisesti pelkään, että värit sekoavat ja että vaate menee liian kuumassa pilalle.

Sen olen jo huomannut, että normaalit sukkahousut ja polvi/nilkkasukat voi kaikki pestä 60:ssa, vaikka ihan ohutta tavaraa olisivatkin. Entä 'herkät' housut ja toppipaidat ja sillei?

Tietenkinm voisin ottaa riskin ja kokeilla, mutta haluaisin just sinulta tarkemmin tietää, MITEN PESET ? ! Kiitos.

• noudata pesuohjetta
        30-40:n suositus ja 60! kirjoitti:

Onko tuo ihan totta, että nuo 30 - 40 -asteen suosituksella olevat vaatteet, varsinkin alusvaatteet, VOI pestä aina myös 60:ssa asteessa ? ! Se olisi minulle valtava helpotus, sillä kauheasti aikaa kuluu ja mieltä tuskaannuttaa pyykkien lajittelu värien ja lämpötilojen suhteen. Ihan neuroottisesti pelkään, että värit sekoavat ja että vaate menee liian kuumassa pilalle.

Sen olen jo huomannut, että normaalit sukkahousut ja polvi/nilkkasukat voi kaikki pestä 60:ssa, vaikka ihan ohutta tavaraa olisivatkin. Entä 'herkät' housut ja toppipaidat ja sillei?

Tietenkinm voisin ottaa riskin ja kokeilla, mutta haluaisin just sinulta tarkemmin tietää, MITEN PESET ? ! Kiitos.

Jos vaatteissa on elastaania/lycraa, älä pese niitä suosituslämpötilaa ylempänä.

Tai jos tuolla jousto-ominaisuudella ei ole merkitystä heitä pyykit 6-kymppiin, niin hienhajukin lähtee..

• erillistä hinkaamista

Hei, minä olen ratkaissut tämän kiusallisen asian niin, että pesen ennen koneeseen laittoa kaikkien paitojen ja puseroiden kainalot laittamalla niihin suoraan käsitiskipesuainetta (kuten Fairy) ja hinkaan voimakkaasti kumihanska kädessä. Tämän operaation kautta heitän ne sitten koneeseen, jonne lisään varsinaisen pesupulverin vielä. Ja puhdasta tulee, ei haise mikään. Tuollai se pinttunein haisulipaikka lähtee. Näin olen tehnyt varsinkin ja ainakinm silloin, kun muuten olen pessyt 30 tai 40 -asteisesti. 60-asteisessa pyykissä pesupulverit kyllä hoitavat asian riittävän hyvin. Terv. Kokemus.

• eikä terveysniksi !

Eiks' tämä ketju nyt ole vähän väärällä osastolla?!

• Hips

Vältä akryylistä valmistettuja vaatteita, niissä hiki haisee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe