Franchaising maksut???

dklfjgkldjgf

Täällä on paljon ollut parjausta eräästä franchaisingfirmasta.

Luultavasti joukossa on monta sellaista yrittäjää jotka ovat lähteneet yrittäjätaipaleelle vähäisin tiedoin eväinään vain oma varsinaisen ydintyön ammattitaito... (joka on se tärkein...) ja mukaan on houkutettu myönteisillä lupauksilla... (mutta niinhän kaikki tekevät)

Harmillista jos ihmiset eivät menesty. Helposti nähdään syynä se, että jos tuo 19% olisi ollut omassa taskussa niin olisipa ollut bisnes...

Tärkeäähän tuollaisessa frc-yrittämisessä olisi se, että kaikki menestyy ja että ketju kykenisi tuottamaan riittävästi lisäarvoa yrittäjilleen...

Nyt kysynkin niin, että paljonko enemmän kuukaudessa niitä kate-euroja olisi pitänyt saada enemmän, että toiminta olisi ollut myönteisempää ja motivoivaa...

16

3348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • illullul

ole pelkistä maksuista kyse. Hieno juttu olisi jos toimisi. Tärkeintä on se, että sinä menestyt niin laatta saa rahat. Hienoa kirjoitusta on kuin yhden suusta tullutta tekstiä. Hyvin olet sisäistänyt. Jos kaikki menestyisivätkin. niin.. Ootteles viälä vähä.

• alkup...

Asia ei liity minuun henk.koht mitenkään. En ole yrittäjä enkä myöskään minkään frc-yrityksen palveluksessa..

Paitsi, että ihan toisen alan konsulttina tuo asia kiinnostaa minua sen vuoksi, että osaisin oppia että mikä tuossa on mennyt pieleen ja että kuinka suuresta euromääräisyydestä nyt on kysymys...

vai onko niin, että vaikka tienaisi kuinka paljon tahansa niin harmitus senkun lisääntyy kun päämies saa edelleenkin yhä enemmän....

• illulillu
        alkup... kirjoitti:

Asia ei liity minuun henk.koht mitenkään. En ole yrittäjä enkä myöskään minkään frc-yrityksen palveluksessa..

Paitsi, että ihan toisen alan konsulttina tuo asia kiinnostaa minua sen vuoksi, että osaisin oppia että mikä tuossa on mennyt pieleen ja että kuinka suuresta euromääräisyydestä nyt on kysymys...

vai onko niin, että vaikka tienaisi kuinka paljon tahansa niin harmitus senkun lisääntyy kun päämies saa edelleenkin yhä enemmän....

näin. Mitä enemmän teet töitä sitä enemmän päämies tienaa ja sitä enemmän yrittäjä maksaa veroja. Lisätöistä ei kannata edes tehdä niistä ei saa kuin työn ilon. Monet neljä vuotta olleet painiskelevat veromaksujen kanssa. Eikä ole kyse siitä etteikö hoitaisi asioitaan kunnolla. Ei vain ole mistä maksaa, koska yrityksellä on vakuutukset ja muut menot vielä lisäksi. Keljuttaa näiden yrittäjien puolesta, koska leimataan heti luusereiksi, vaikka ovat ahkeria ja hoitaneet työnsä ja asiakkaansa hyvin. Voihan näin käydä tavalliselle yrittäjällekkin, mutta maksut vain ei ole niin raskaat.

• alkup...
        illulillu kirjoitti:

näin. Mitä enemmän teet töitä sitä enemmän päämies tienaa ja sitä enemmän yrittäjä maksaa veroja. Lisätöistä ei kannata edes tehdä niistä ei saa kuin työn ilon. Monet neljä vuotta olleet painiskelevat veromaksujen kanssa. Eikä ole kyse siitä etteikö hoitaisi asioitaan kunnolla. Ei vain ole mistä maksaa, koska yrityksellä on vakuutukset ja muut menot vielä lisäksi. Keljuttaa näiden yrittäjien puolesta, koska leimataan heti luusereiksi, vaikka ovat ahkeria ja hoitaneet työnsä ja asiakkaansa hyvin. Voihan näin käydä tavalliselle yrittäjällekkin, mutta maksut vain ei ole niin raskaat.

Ymmärrän kyllä oikein mainiosti, että 19% on aika paljon tulosta... Kieltämättä sellainen summa minullekkin kelpaisi...

Mutta tietty täytyy muistaa, että 19% on kulu, eikä siitä tarvitse veroa maksaa... verohan maksetaan vain tuloista...

Onko niin, että kaikki ovat frc-yrittäjät ovat toiminimellisiä eli verotus on kovimman mukainen...

• illulillul
        alkup... kirjoitti:

Ymmärrän kyllä oikein mainiosti, että 19% on aika paljon tulosta... Kieltämättä sellainen summa minullekkin kelpaisi...

Mutta tietty täytyy muistaa, että 19% on kulu, eikä siitä tarvitse veroa maksaa... verohan maksetaan vain tuloista...

Onko niin, että kaikki ovat frc-yrittäjät ovat toiminimellisiä eli verotus on kovimman mukainen...

vain kulu, mutta kun maksat kaikki kulut( muutkin kuin rojaltit, lainat, vakuutukset , koneet, autot ja paljon ,muuta) pois ja lopusta puolet veroa, loppuvuodesta enemmän. Tulos on sama kun olisit palkollisena. Palkollisena voit sairastaa ja pitää lomat. En tiedä millä yhtiömuodolla yrittäjät toimii. Lue lisää tämän firman vanhoja kirjotuksia. On aikamoisia kohtaloita ja vielä tosia.

• alkup... kirjoitti:

hei!

Siivousalalla franchising periaatteella toimivilla yrityksillä on kaikkein
        kovimmat kuukausimaksut. iss:n laatutakuuseen kuuluva ketjulainen maksaa 19% joka kuukausi liikevaihdosta laatutakuulle, ja Lassila tikanojalla huomenta ketjulaisen pitää maksaa 18% joka kuukausi liikevaihdosta lassila tikanojalle.

Yrittäjäksi, kun liittyy Laatutakuu -ketjuun niin pitää maksaa 7000,- tuhannen euron kertamaksu, ja sitten investointi maksut 8000,- - 30 000,- tuhanteen euroon
        sitten, jos haluaa ostaa asiakkaita tai hankkia itse asiakkaita niin niistä pitää erikseen maksaa kertasumma.

Huomenta ketjuyrittäjiksi liittyvillä on saman suuruisia maksuja.

Siivousrinki on poikkeus kuukausi maksussa siinä on 9% kuukausimaksu liikevaihdosta ja ketjuun pääsee 7000,- tuhannen euron maksulla investointimaksuja 35 000,- tuhatta euroa.

Muilla franchising periaatteella toimivilla aloilla kuukausimaksut on nollasta % prosentista - 7,-% Melkein kaikki yritykset perivät ketjulaisilta noin 7% liikevaihdosta joka kuukausi, muutamalla on noin 12% Ja on muutama Franchisingantaja joka ei peri ketjuun kuuluvalta liittymismaksua ollenkaan ja pelkästään 1% liikevaihdosta pitää tilittää joka kuukausi Franchisingantajalle.

Yksi yritys laatutakuun ja huomenta yrityksen lisäksi on minun tiedossa joka perii 18% liikevaihdosta kuukaudessa, mutta sillä yrityksellä on liittymismaksu 3500,-€
        ja muita investointikuluja ei ole kuin noin 6000,- euroa.

Siivousala on poikkeus franchising yrittämisessä, poikkeus siinä mielessä, et kuukausimaksu on korkein 18-19% jonka siis ketjuun kuuluva yrittäjä joutuu maksamaan Franchisingantajalle.

• rojalti-maksu
        alkup... kirjoitti:

on Suomessa toimivien ketjujen korkein. Sopimukset eivät ole yhdenvertaisia, eli yhdelle kirjoitetaan yhdenlainen ja toiselle toisenlainen (onko laillista?). Kun yrittäjältä menee asiakas, laatutakuun tulee hoitaa tilalle uusi, ei mene tämä(kään) asia sopimuksen mukaan ja kohteita jaetaan vähän noin niinkuin pärstäkertoimella. "Kiltti" yrittäjä saa rahakkaimmat kohteet. Jos heittäytyy hankalaksi eli alkaa näitä epäkohtia arvostelemaan, laitetaan lappu luukulle, että tänne ei sitten ole asiaa, olette erotetty ketjusta sen ja sen syyn takia. Kyllä se kaiken kaikkiaan on huijausta, josta on syytä varoittaa yrittäjiksi aikovia.

• sivustolle
        alkup... kirjoitti:

ja katso, onko siellä muita kuin toiminimiä.

• ghghghghg
        alkup... kirjoitti:

kulusta saa jtain vastinetta.

• Herranjumala!!!
        illulillu kirjoitti:

No hyvänenaika...pitää kai yrittäjän osata säästää jonkin verran pahankin päivän varalle eikä tuhlata kaikkia rahojaan heti, on sitten
        vara maksaa myöhemmin isompiakin veroja! Loogista
        että verot kasvaa tulojen kasvun myötä....
        Mietin aina täällä olevia juttuja ja en alkuunkaan käsitä että jos on vaikka 4000euron
        kuukausi liikevaihto niin miten jotkut eivät saa
        siitä jäämään käteen mitään?? Kuluina ei sitten
        ole muuta kuin yel, puhelin, tarvikkeita ehkä ja
        tämä royalti. Kyllä minun mielestäni siitä pitäisi jäädä käteen jopa 2000 euroa hyvinkin.
        Minkälaiset kulut joillakin sitten on??
        Itse olen yrittäjyyden myötä oppinut säästämistä
        entistä enemmän, sieltä se tulo tulee ennenkaikkea että kyllä se pitää hieman itsekunkin puuta koputtaa varsinkin näiden konkurssin tehneiden...

• "laat..yrittäjä"
        Herranjumala!!! kirjoitti:

No hyvänenaika...pitää kai yrittäjän osata säästää jonkin verran pahankin päivän varalle eikä tuhlata kaikkia rahojaan heti, on sitten
        Mietin aina täällä olevia juttuja ja en alkuunkaan käsitä että jos on vaikka 4000euron
        tämä royalti. Kyllä minun mielestäni siitä pitäisi jäädä käteen jopa 2000 euroa hyvinkin.
        entistä enemmän, sieltä se tulo tulee ennenkaikkea että kyllä se pitää hieman itsekunkin puuta koputtaa varsinkin näiden konkurssin tehneiden...

pääse noin pienillä kuluilla mitä ehdotit!!
        Ensinnäkin siitä sun listasta puuttuivat: verot(alvit ja ennakot)ja sitten huom!!! se Ylisuuri pankkilaina, jolla nämä h...... kohteet on ostettu.Em.kuluja kertyy kk.tasolla about ainakin se 2000€, että revi siitä.Ja hox! hox! ei tässä kaikki yrityksen menot/kulut olleet täytyy huomioida myös kulkeminen sinne asiakkaan tiloihin, aattelitkos kenties kävellä hipsauttaa ja kuljettaa likaiset siivouspyyhkeesi reppuselässä kotia.

• eieieieieie

laskea suoraan, että laattayrittäjänä sulle jää kolmasosa käteen siitä mitä tienaat verojen ja rojaltin jälkeen. 4000€ saat 1300€ revi siitä sitten ne muut kulut. Kaksi vuotta menee hyvin, mutta loput kolme vuotta on tiukkaa.

• jeejeejee

jää 800€ käteen. Revi sitten siitä.

• eikös
        rojalti-maksu kirjoitti:

on Suomessa toimivien ketjujen korkein. Sopimukset eivät ole yhdenvertaisia, eli yhdelle kirjoitetaan yhdenlainen ja toiselle toisenlainen (onko laillista?). Kun yrittäjältä menee asiakas, laatutakuun tulee hoitaa tilalle uusi, ei mene tämä(kään) asia sopimuksen mukaan ja kohteita jaetaan vähän noin niinkuin pärstäkertoimella. "Kiltti" yrittäjä saa rahakkaimmat kohteet. Jos heittäytyy hankalaksi eli alkaa näitä epäkohtia arvostelemaan, laitetaan lappu luukulle, että tänne ei sitten ole asiaa, olette erotetty ketjusta sen ja sen syyn takia. Kyllä se kaiken kaikkiaan on huijausta, josta on syytä varoittaa yrittäjiksi aikovia.

olekin ihme ja kumma, että nämä aloittelevat yrittäjät eivät vaan usko...jostain syystä tätä kokeneempien yrittäjien kertomuksia. Missähän lienee syy???

• hyvät
        eikös kirjoitti:

olekin ihme ja kumma, että nämä aloittelevat yrittäjät eivät vaan usko...jostain syystä tätä kokeneempien yrittäjien kertomuksia. Missähän lienee syy???

ihmiset sitä, että siivousala noin yleensäkin ottaen on huonosti palkattu ala.Ja sitten sille alalle tulee joku franchising- tyyppinen ketju ,joka vetää välistä prosentuaalisesti ylisuurta liksaa itselleen.Suhteellisuus on hukassa fr-ketjujen vetäjillä. Palkat siivousalalla ovat alhaisinta luokkaa. Sanomani on se, että franchising-yrittäjät tuollaisissa ketjuissa laitetaan maksamaan ylisuurta maksua, 18-19% liikevaihdosta on rosvousta, palkat siivoojilla ovat lähes tulkoon naurettavan pieniä, niin tällä alalla painostetaan.

• pelastettava

ettei tarvi ammattitaitoa vaan oikea asenne riittä. Ei ole ammattitaitoa eikä asennettakaan enää. Satuihinkaan ei enää jaksa uskoa. Mites konsulttia nämä asiat kiinnostaa? Oletko tulossa pelastamaan meidät.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      216
      1808
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      52
      1117
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      956
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      920
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      74
      900
    7. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      781
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      45
      780
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      762
    10. Oli pakko saada sut suuttumaan

Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä
      Ikävä
      18
      752
    Aihe