Keliakia ja kuumeilu

jarno_p

Onko teillä muilla keliakiaa sairastaneilla ollut kuumeilua, kun oireet ovat olleet pahoja?

Mulla todettiin keliakia noin 2 kk sitten ja sitä ennen mulla oli kuumeilua, mahavaivoja, löysiä ulosteita ja pahoinvointia. Nyt kun olen aloittanut gluteenittoman ruuan syömisen, oireet ovat helpottaneet, eikä kuumeilua ole enää. Olo on muutenkin alkanut parantumaan.

3

3638

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viva_BSG

Mä kärsin kuumeesta ja ihan oudoista oireista, ennen kuin sain keliakia-diagnoosin.

Lääkäri totesi, että oireet ovat yksilöllisiä ja toiset saattavat saada kuumettakin. Kuumeilu on kuulemma harvinaista, mutta sitäkin voi esiintyä, jos oireet ovat pahoja.

Olen nyt elänyt 5v keliakian kanssa ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin. Ensimmäiset pari kuukautta oli aika pahoja, mutta vasta rauhoittui ja kaikki oireet hävisivät ja nyt olen terve.

• Viva_BSG

Äskeisen viestin: "ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin" = ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin varovainen ruuan kanssa.

• Keliaakikko 32v

Nuo kaikki ovat tuttuja oireita. Mulla on aivan samoja oireita ennen allergian toteamista ja oikeata ruokavaliota.

Kuumeilu ei ollut pahaa, mutta toisinaan oli pientä lämpöä koko ajan ja se vei voimia. Samanaikaisesti oli vielä ilmavaivoja, maha oli löysällä ja kärsin pahoinvoinnista. Mun olo meni aika heikoksi, mutta onneksi olotila parani nopeasti, kun gluteeni jäi pois.

Mulla ei aluksi käynyt edes mielessä, että oireet voisivat johtua keliakiasta. Luulin, että mulla on joku muu sairaus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Linnanjuhlat: Tiina Kaukasen asu aivan kauhea lankaviritelmä

Ja loukkaus arvokkaita juhlia, maata, veteraaneja, Salea ja muita juhlijoita kohtaan. Siis miten joku kehtaa alittaa riman niin pahasti, koska voisi t
      Maailman menoa
      353
      3374
    2. Oho! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki poseeraa sensuellissa pitsiasussa! Some kuumana: "Merenneito"

Onko tämä sitten Suomineito vai merenneito? Helmi Loukasmäki tuli julkisuuteen Dannyn assistenttina. Nuori nainen on totuttu näkemään somessa varsin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      3056
    3. Taposta epäilty Mika Moring

"Taposta epäilty Mika Moring on poliisin tutkimusten perusteella ajeluttanut useita naisia ympäri Suomen eri aikoina." Onko samoja Moringeja, jotka m
      Maailman menoa
      55
      2884
    4. Pitäisikö metsänomistajien siirtyä tuottamaan polttopuuta?

Metsänomistajat saavat tätä nykyä kuitupuusta niin vähäisen hinnan että verrattuna polttopuuhun he tiensivat paremmin. Onhan polttopuulla talvella jo
      Maailman menoa
      132
      1469
    5. Emännän rauhootus aika,

Pörrö itse huuvellut tubessa hellustansa, nyt tämä resupekka vaatii että asiasta oltaisiin hiljaa, ensikerran sai tuheroa syntymänsä jälkeen ja kertoi
      Tuusniemi
      97
      1106
    6. Olen rakastunut sinuun mies

Niin vieläkin, eikö ole hassua. Ikävä on kova!
      Ikävä
      60
      1098
    7. Nainen, kysymys

Oletko valmis?
      Ikävä
      69
      973
    8. 1,7 % kannatuksen lasku

https://yle.fi/a/3-12683819 Keskustalla menee nyt entistä kehnommin. Keskusta kannatus nyt 9 % ja viimeisimmät Saarikon temput ei ehtineet vielä vaik
      Maailman menoa
      268
      882
    Aihe