Keliakia ja kuumeilu

jarno_p

Onko teillä muilla keliakiaa sairastaneilla ollut kuumeilua, kun oireet ovat olleet pahoja?

Mulla todettiin keliakia noin 2 kk sitten ja sitä ennen mulla oli kuumeilua, mahavaivoja, löysiä ulosteita ja pahoinvointia. Nyt kun olen aloittanut gluteenittoman ruuan syömisen, oireet ovat helpottaneet, eikä kuumeilua ole enää. Olo on muutenkin alkanut parantumaan.

3

5748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viva_BSG

      Mä kärsin kuumeesta ja ihan oudoista oireista, ennen kuin sain keliakia-diagnoosin.

      Lääkäri totesi, että oireet ovat yksilöllisiä ja toiset saattavat saada kuumettakin. Kuumeilu on kuulemma harvinaista, mutta sitäkin voi esiintyä, jos oireet ovat pahoja.

      Olen nyt elänyt 5v keliakian kanssa ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin. Ensimmäiset pari kuukautta oli aika pahoja, mutta vasta rauhoittui ja kaikki oireet hävisivät ja nyt olen terve.

      • Viva_BSG

        Äskeisen viestin: "ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin" = ja kaikki on hyvin, kun on ollut hyvin varovainen ruuan kanssa.


    • Keliaakikko 32v

      Nuo kaikki ovat tuttuja oireita. Mulla on aivan samoja oireita ennen allergian toteamista ja oikeata ruokavaliota.

      Kuumeilu ei ollut pahaa, mutta toisinaan oli pientä lämpöä koko ajan ja se vei voimia. Samanaikaisesti oli vielä ilmavaivoja, maha oli löysällä ja kärsin pahoinvoinnista. Mun olo meni aika heikoksi, mutta onneksi olotila parani nopeasti, kun gluteeni jäi pois.

      Mulla ei aluksi käynyt edes mielessä, että oireet voisivat johtua keliakiasta. Luulin, että mulla on joku muu sairaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe