Raskaus ja fyysinen työ

Minä vaan...

Onko kellään muulla fyysisesti raskas työ? Miten ootte raskauden aikana selvinny työstänne? Mulla on fyysisesti raskas työ, ja oon tässä mietiskelly että mitä voin töissä tehdä... Ei huvittais jäädä sairaslomalle kuitenkaan sen takia. Nostelu ei tunnu hyvälle (vatsassa alkaa pistelemään)... Toivottavasti joku osaa auttaa... =)

9

5545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raskas työ

      Ymmärrä hyvä ihminen jäädä sairaslomalle kuitenkin jos kerran aihetta on. Lapsi on ainutkertainen ja korvaamaton.

      Minä jäin jo kolmen kuukauden jälkeen, lapseni syntyi silti 2 kk ennen aikojaan.

      Mites se menikään, nostaa/kantaa sai 12 kiloa, ja tuo puolittui kahden viimeisen kuukauden osalta, eli 7 kuukauden jälkeen sai nostaa enää vain 6 kiloa. Että silleen.

    • pahkapossuli

      Itse olen fyysisessä työssä ainoana naisena ja nyt odotan toista lastani.
      Ensimmäisessä raskaudessa tein kaikille selväksi että nostelut loppui heti positiivisen testin jälkeen ja myös pitäydyin siinä.
      Jäin kuukautta ennen äippälomaa kesälomalle ja homma toimi ihan ok.
      Selän kanssa oli ongelmaa sairaslomille asti (Issias tyyppinen välilevyn pullistuma tuli kun liukastuin ja meinasin kaatua rapuissa) mutta mitä sitten ei muuta kun sairaslomalle!
      En ole valmis riskeeraamaan lastani töiden takia.
      Nyt odotan toista ja sama kun viimeksi nostelut loppu samantein, siitä olen ehdoton.
      Fiilis pohjalla mennään. Tiedän että loppuraskautta kohden työ tahti rauhoittuu mutta selviän niistä.
      Mieti mikä on tärkeä..

    • raskasta työtä

      vanhusten vuodeosastolla. Meillä ei paljon raskaana oleva voi vähentää työtaakkaansa. Varsinkaan alussa.Loppupuolella työkaverit ovat kyllä tosi huomaavaisia ja nostoja ei tarvitse tehdä,ainakaan jos joku muu on paikalla.

      Itse jäin sairaslomalle supistelujen takia viikolla 29 ja olin saikulla äitiyslomaan asti. Sitä ennen olin pari erillistä viikon pätkää sairaslomalla samasta yystä.

      Eli jopa 80 kiloisia ihmisiä nosteltiin parin kanssa esim.vuoteesta pyörätuoliin.

      Raskauttaan ei kannata turhaan riskeerata,mutta turha hysteria ei ole viisasta. Meillä ei olisi tullut kuuloonkaan sanoa,että olen raskaana,nostamiset loppui tähän paikkaan...

    • Minä vaan...taas!

      En todellakaan aio riskeerata mitään! Oon sanonut töissä että nostelu loppu tähän paikkaan! Tänään menossa työpaikkalääkärille flunssan takia niin voi samalla kysellä hänen mielipidettä asiaan. Toivosin vaan että työpaikalta löytyisi jotain kevyempää työtä raskauden ajaksi. Ettei tarvitsisi jäädä sairaslomalle. Mielummin olen töissä niin pitkään kun kunto antaa periks! Mutta kiitos teille kaikille hyvistä neuvoista... =)

    • veljeni vaimo

      ...sai keskenmenon koska teki raskasta työtä eikä kehannut pomolle sanoa olevansa raskaana.
      Lapsen saanti on senverran iso juttu , että kyllä sinun on sanottavana muille. Kuka muu sinun pienokkaisesta huolta pidää kun et sinä itse?
      minusta sinun on rohkesti vaan sanottava, että et voi tai pysty tiettyjä asioita tekemään, pakko muiden on ymmärtää.

      • Minä vaan...

        Joo, olen sanonut työnantajalle että nostelu loppu nyt! Vastaukseksi tuli vaan että pitää alkaa valikoimaan hommia mitä tekee! Se vaan että kuin kauan pystyn niitäkään tekemään. Ja kuinka kauan työkaverit jaksaa tehdä ne "paskahommat" mun puolesta... Meidän talossa on kuitenkin mahdollista tehdä myös ihan "toimistotyötä"... Mikä mielestäni olisi paljon sopivampi tällä hetkellä. Mutta tänään tosissaan olen menossa keskustelemaan työpaikkalääkärin kanssa asiasta. Hän osaa varmasti auttaa asiassa ja tarvittaessa sanoa myös työnantajalle asioista. Lapsi on ehdottomasti tärkein minulle tässä vaiheessa! Enkä missään nimessä tekisi sellaista mikä saattaisi olla lapselle haitallista!


      • ei voi välttämättä

        välttää vaikka makaisit pumpulissa.Raskaus ei ole sairaus.


      • tietovailuulo

        Oletko lääkäriltä saanut faktana tuon tiedon, että keskenmeno johtui raskaasta työstä? Tutkittiinko esimerkiksi sikiön geenivirheet ja suljettiin pois? Alkuraskauden keskenmenot ovat yleisiä muutenkin. Tavallisesti sanotaan, että normaalisti elämällä ei itse pysty mitenkään aiheuttamaan alkuraskauden keskenmenoa.


    • Rv19

      Keittiötyössä tilauskokkina ja monesti yksin siellä. Pistelyä ja kipuja tulee kiirevuoroissa usein ja paljon kun taukojen pito mahotonta melkein aina ja saikkua haen jos ei homma muutu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe