Kymi vs. Kotka

NAURETTAVAA

Olen nyt jonkun aikaa ihan uutena tulokkaana asunut Kotkassa, ja tämä ihme vastakkainasettelu naurattaa tai suorastaa säälittää. Onhan se aika selvää että Karhula ja Kotkansaari kumpikin ovat ns. omia erillisiä keskuksia Kotkassa, mutta mitä vitun väliä sillä on??

Kotka on taantuva kunta, jolla ei todellakaan ole varaa kyräillä keskenään. Potentiaalia tällä kaupungilla olisi sijaintinsa ja yhteyksien takia, siksi tällainen kyräily on hieman surullista. Mikä siinä on niin vaikea puhaltaa yhteen hiileen??

8

1846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kekek

Toi kotka vs. kymi on niin vanhaa läppää,ettei sitä ota kukaan enää tosissaan.

Oot ymmärtänyt väärin se on ihan huulenheittoa.

• mimmu

Valitettavasti jotkut ottavat edelleen läpän tosissaan ...
        Ap kirjoitteli asiaa!!

• on..

tosissaa asian suhteen. Yrittää saada äänestäjiä taakseen vaaleissa vastakkain asettelulla. Ihmetellä täytyy, että pesu tekee noin kovaa vastakkainasettelu politiikka Kotkassa.

• kuitenkin

kyllä se vaan on valitettavan totta. en uskonut minäkään kuin läpänheitoksi ja lässytykseksi ensin. yritäppä tehdä jotakin jollakin näillä kyseisellä alueella ja ole viranomaisten ja kunnallispoliitikkojen kanssa tekemisissä, niin saat moneen kertaan kuulla tätä samaa paskanjauhantaa...

• Kymiläinen

Kotka oli ennen pakkoliitosta konkussikypsä yritys, jonka Kymiläiset pelasti. Mm.ensimmäinen asfaltoitu katu saatiin Kotkansaarelle vasta kuntaliitoksen jälkeen. Ja mitä Kymiläiset sai? Nyt meillä on taas konkussikypsä yritys nimeltä Kotka. Jospa perustettaisiin Kymi niminen kaupunki vanhasta Karhula-Kymistä, josta erotettaisiin entinen Kotka. Liittäköövät Pyhtään Kotkaan ja tehköövät konkurssin porukassaan.

• kymiläinen

Itse olen pitkään seurannut tätä Kotka vs. Kymi idiotismia, ja ei voi muuta toivoa, kun että näitä kirjoituksia ei kukaan kirjoittele tosissaan. Toi Kotka-Kymi juttu on ihan jees kotkalaisten sisäpiiriläppä, minkä jotkut vitun apinat ottaa ihan tosissaan. Itse olen syntynyt vuoden 77 alussa eli Kotkaan, jos olisin syntynyt kaksi kuukautta aikaisemmin syntymäpaikka olisi Karhula, mutta mitä helvetin väliä! Ja tajutkaa jo urpot ettei tule enää olemaa mitään itsenäistä Karhulaa tai Kymiä, on vaa Kotka mihin em. paikat kuuluu Piste

• Karkkari rules

70-80 luvulla kymiläiset oli tuppikylästä,kaikki muut paitsi rupalan ja karkkarin jätkät oli pelkkää paskaa! Repikää urpot siitä huumoria!...tänään voi toki olla asiat toisin

• tykinfrendit

Papat muistelee hyvää aikaa, silloin oli "riksa" ja muut hemmot kelle ei auottu päätä ilman seuraamuksia...Paitsi" tykki" jota riksakin kunnioitti,power ruletti siihen aikaan, ja painipojat"mainilat" oli olevinaan kovia, kunnea "tykki" otti niiltäkin llulot pois

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3057
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2801
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      184
      2428
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2155
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      18
      1476
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13