Mitkä ovat olleet teidän mielestä koskettavimpia kohtauksia fantasiakirjoissa?
Minusta ehdoton ykkönen on Robin Hobbin The Tawny Man -sarjan ensimmäisen osan (Fool's Errand) katkeransuloinen kuolinkohtaus, jossa Nighteyes kuolee. Vain harvat kirjailijat osaavat kirjoittaa noin koskettavia kohtauksia.
Koskettavimmat kohtaukset
5
574
Vastaukset
- Miia65
Uusimman Potterin kohta jossa Snape kuolee ja käydään takaumassa läpi koko hänen elämänsä kestänyt onneton rakkaus Lilyyn.
Onnettoman ja köyhän lapsuuden ainoa ystävä joka hylkäsi hänet heti koulun alettua ollakseen samanlainen kuin muut. Eli Snape oli oikeastaan koulukiusattu, myös Lilyn taholta.- Miia 65
Tarkennus niille jotka eivät tunne Potteria; Lily on Harryn äiti jonka kuolemastakin oli jo 17 vuotta, nyyh.
- Isobell
Miia 65 kirjoitti:
Tarkennus niille jotka eivät tunne Potteria; Lily on Harryn äiti jonka kuolemastakin oli jo 17 vuotta, nyyh.
Dragonlance: Raistlin, Caramon ja varjokuvat.
Ei epäilystäkään. Mikään muu missään muussa fantasiasarjassa ei ole juurikaan vaikutusta tehnyt.
- FantasyFan33
Mun mielestä koskettavin kohtaus on ilman mitään epäilystäkään Robin Hobbin Fool's Errandissa oleva kuolinkohtaus. En ole koskaan lukenut mitään vastaavaa fantasiakirjallisuudessa.
- robbaaja
Mä olen täysin samaa mieltä tuosta Robin Hobbin kirjan kohtauksesta. En ole koskaan lukenut mitään niin koskettavaa ja kaunista tekstiä.
Minusta tämän kohtauksen täyden kauneuden ymmärtää parhaiten silloin, kun on lukenut kaikki sitä edeltävät kirjat ja ymmärtää täysin Fitzin ja Nighteyesin suhteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733494Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91941Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241299- 1341156
- 1001053
- 106985
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil68981- 60964
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6945- 35846