Olkaa ihmiset tarkkoina ja katsokaa lastenne/nuortenne ja omat puhelimenne. Jos näette viestejä 17... -alkuisista numeroista, teille voi olla käynyt kuten minulle. Tyttäreni oli tilannut kännykkäänsä pelin Zed:iltä jo huhtikuussa -06. Ikää oli silloin reilusti alle 10 vuotta. Hän liittyi tietämättään automaattisesti Club Zediin. Pelin hinta oli 5 e, mutta clubi-jäsenyys söi prepaid-liittymän saldoa 9 euroa joka kuukausi. Tyttö oli poistanut aina Zedin viestit, luullen niitä operaattorin viesteiksi. Viestit taas oli naamioitu mainoksiksi, joissa ei mainittu hintaa. Eli yksi viiden euron peli tuli maksamaan perheellemme 165 euroa. Huomasin asian viime kuussa, kun katsoin hänen kännykkäänsä tulleet peräkkäiset viestit. Niissä kerrottiin että club-Zed -jäsenyytesi on voimassa. Sen verran ihmettelin, että googlasin ja soitin Zediin. Tyrmistys oli melkoinen kun kuulin, että jäsenyys oli joka kuukausi syönyt prepaid-liittymän saldoa 9 euron edestä. Asia ei tullut ilmi, kun ostin puheaikaa tarjouskampanjoista yms, esim 30 eurolla kerralla. Varoitan teitä muita, katsokaa kännykkänne. Lähetin kuluttajanvalituslautakuntaan valituksen harhaanjohtavasta mainonnasta ja alaikäisen kanssa tehdystä sopimuksesta, joka ei ole pätevä. Liittymä on tyttäreni nimiin rekisteröity. Zedissä on palvelunumero, jossa ei oteta soittopyyntöjä, ei kerrota kenenkään henkilön nimeä, eikä edes Suomen toiminnan johtajan nimeä. Palautteet vain sähköpostitse. Lupasivat 3kk:n osuuden palauttaa, jos annan kirjallisen todistuksen, että jätän asian tähän. En todellakaan jätä. Googlaamalla "Zed huijaus" tai Zed kritiikki" löytyy paljon keskusteluketjuja... Ja televisiossa pyörii mainos, tilaa zedistä "sitä tai tätä"...liityt samalla Zed-clubiin. Tässä totuus siitä. Nykyinen hinta on 10 e/28 vrk. Näitä on muitakin, mutta Zedin markkinointi on ollut härskeintä.
Zed varastaa saldoasi
165 euroa taivaantuuliin
1
891
Vastaukset
- Olisitte voineet
Välttyä sillä,että laittaessasi liittymän tyttärellesi otat siihen myös kaikki mahdolliset estot näihin numeroihin.Silloin ei tule tällaisia yllätyksiä.Alaikäisten kohdalla syytä aina toimia näin.Ikävä että teille kävi noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289