Ihon kuivuminen

RV 25+4

Hei!

Onko kenelläkään muulla ollut ongelmana ihon kuivuminen raskauden aikana? Minulla on ollut viikon verran kasvojen (etenkin poskien) iho todella kuiva ja kireä.

Olen yrittänyt rasvata kasvoja mm. Garnierin ja Yver Rocherin päivä- ja yövoiteilla. Lisäksi olen nyt parin päivän ajan kokeillut myös apteekin perusvoiteita. Mutta ihoni on edelleen kuiva, kireä ja punoittava. Lisäksi välillä jopa apteekin perusvoide aiheuttaa kirvelyä poskien iholla.

Jos jollain muulla on tällaista ongelmaa ollut, niin millä olette selvinneet? Oletteko keksineet jonkin rasvan tai muun asian, joka on auttanut? Tämä on todella kiusallinen vaiva, kun ihoa kiristää koko ajan ja eikö tuo punoitus niin kivalta näytä. :(

6

3020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopii...

...minulle. Sellainen hajusteeton, väriaineeton kevyt emulsio, joka ei jätä ihoa rasvaiseksi. Käytän sitä päivittäin kasvoihin ja käsiin, atoopikon ohut iho kun vaatii jotakin. Perusvoide voi olla liian "vahvaa" jatkuvaan käyttöön.

Joskus voi kokeilla MIETOA hydrokortisonia LYHYINÄ kuureina, näin olen silloin tehnyt, kun iho on ollut pahana tai kutisevana. Ehkä sitä kuitenkin kannattaisi välttää raskauden aikana, sitä kun ei suositella muillekaan pitkinä jaksoina.

• rv 39

Mulla oli kans iho tosi kuiva tos raskauden puoles välis naamalta varsinki. Kokeilin vaik mitä rasvaa mut mikään ei tuntunu auttavan.

Sit neuvolassa suositeltiin Ceridal lipolotion nimistä nestemäistä rasvaa. Aloin käyttää sitä sit ja enää ei oo ollu iho kuiva yhtään:)

• rv33

on tosi hyvää ja mulla auttanut kun on atoppinen iho.

Tosin mulla raskaus on vaan parantanu ihon vointia huomattavasti...

• ap.

Kiitos vastauksista. Eilen hankin kaupasta Erisania ja se tuntuu jo vähän auttavan, kasvoja ei kiristä enää ollenkaan niin paljon. Ikävä vaan, että tuo Erisankin kirvelee aluksi iholla... No, ehkä se siitä. Jos ei Erisan auta tarpeeksi, niin täytyy kokeilla noita muita rasvamerkkejä.
      :)

• silloin kaikki kirvelee

Jos iho on kovin pingoittunut, saattaa siinä olla aivan pieniä haavaumia ja silloin kaikki aineet kirvelevät. Tarvinnee käyttää kuitenkin jokunen päivä tiettyä tuotetta että se näyttää tehonsa. Tietysti jos tulee pahaa ärsytystä, tuote on syytä heittää kokonaan pois.

• toi erisan
        silloin kaikki kirvelee kirjoitti:

Jos iho on kovin pingoittunut, saattaa siinä olla aivan pieniä haavaumia ja silloin kaikki aineet kirvelevät. Tarvinnee käyttää kuitenkin jokunen päivä tiettyä tuotetta että se näyttää tehonsa. Tietysti jos tulee pahaa ärsytystä, tuote on syytä heittää kokonaan pois.

aiheuttaa hullut allergia reaktioit jos laittaa liian kuivalle (haavaselle) iholle. ei kivaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe