Heippa!
Minä olen kärsinyt univaikeuksista useamman vuoden ja nykyinen sänkymme on aivan kamala. Kun mies kääntää kylkeä koko sänky heiluu ja nitisee ja natisee ja kun mieheni on painavampi, niin sänkyyn muodostuu mäki mieheni suuntaan ja valun aina hänen päälleen jossain vaiheessa. Sänky on jo 10 v vanha ja ostettu sotkasta. Koska olen muutenkin herkkäuninen, niin haluaisimme löytää sängyn jossa saisin nukkua rauhassa, vaikka vieruskaveri kääntääkin kylkeä. Haluaisimme jenkkisängyn tyyppisen sängyn. Olen miettinyt Hästensiä, mutta se on kamalan kallis ja lisäksi minua arvelluttaa ne hevosen jouhet, sillä mieheni on erittäin pahasti hevoselle allerginen, että vaikuttavatko jouhet allergisoivasti? Onko mitään Hästensiä vastaavaa mutta halvempaa sänkyä? Haluamme sängyn joka on pehmeä, mutta ei liian upottava.
Hyvä sänky?
11
8619
Vastaukset
- olisi esim.
Unikulman tuotteet? Ne tehdään "mittojen mukaan" eli jouset asetellaan eri kokoisille ja muotoisille nukkujille kropan mallin mukaan. Kalliita ovat, mutta niissäkin on muistaakseni tosi luksusta ja sitten karvalakkimalleja.
- belladonna -75
Onko ikean sängyissä hyviä sänkyjä vai kannattaako katsoa kalliimpia laatusänkyjä? Joskus ikea saattaa yllättää ja myydä ihan laadukasta tavaraakin havoilla hinnoilla.
- oli yksi
eikä toista tule..
Anneli
- rouva c
ihan just sama ongelma oli meillä. Painoeroa meillä miehen kanssa n. 30 kg ja oli tosi inhottava aina nukkua "rinteessä".
Ajateltiin sitten, että sijoitetaan itteemme ja hankitaan kerrankin kunnon sänky eikä vaihdeta sitten ihan heti uuteen. Tempurin Zen -sänky hankittiin. Hinta oli yli 3000 euroa, mutta hyvin ollaan nukuttu. En vaihtaisi enää pois. Mukaan ostettiin myös ne Tempurin tyynyt. Oikein harmittaa jos joutuu olemaan yön pois kotoa =)
Käy jossain Vepsäläisen tai Tempurin edustajan luona kokeilemassa - niillä on se pieni koehuone. Todennäköisesti sen jälkeen tiedät minkä sängyn ostat.
Hästens on ainakin yhden tuttavan mielestä huono sänky eikä ole hintansa väärti. Luulempa että siinä taidetaan enempi ratsastaa maineella. Kaikki aina haluaa Hästensin - miksi?- patjat...
Tempuria tai Unikulman tuotteita suosittelisin myös. Katsos halvalla saa halvan osan. Unohda siis Sotka, Asko ym.
- meilläkin kohta zen...
Ihanaa kuulla, että olette tyytyväisiä Tempur zen -sänkyynne! Puolisoni kanssa meillä myöskin painoeroa, toisella aina kuuma nukkua, toinen palelee jne. Vanha sänky on aivan hirveä ja lopulta päätimme hommata kunnon sängyn. Molempien toiveena oli suht kovahko sänky, enää mitään upottavia jousipatjoja ei haluttu. Pistettiin Tempur zen tilaukseen ja samalla hommattiin tyynytkin. Nyt sitten parin viikon päästä totuus valkenee... Toivottavasti sänky on meillekin oivallinen!
Toisena vaihtoehtona mielessä kävi futon, joka kuitenkin jäi Tempurille kakkoseksi.
- ehdottoman
hyvä ollut jo monta vuotta. Hinta lähellä Hästensiä mutta paremmin tarjouksia. Myy ainakin Asko tätä sänkyä.
Älä säästä sängyssä sillä se on yksi elämäsi tärkeimmistä paikoista jossa vietät eniten aikaa elämässäsi..
Meillä on 80*200 runkosängyt ja 160*200 jouhitäytteinen aito petari päällä ja on ilo nukkua. Sänky on ruotsalainen..
Anneli - näin nukkuminen
Jos mahdollista, ostakaa 90 leveät runkovuoteet molemmille, kummallekin makunsa ja kokonsa mukaan. Ne saa kiinnitettyä tukevasti kiinni toisiinsa, kaupasta saa kiinnittäjät. Päälle yhtenäinen petari. Lisäksi joku kaunis pääty ja vaikka yhtenäinen helmalakana tai muu vuodesuoja sekä kivat jalat. Meillä on ihan normaalit huonekalukaupasta ostetut hyvälaatuiset runkovuoteet, mukavat ja pitäneet hyvin joustonsa. Petarin sisus vaihdettu kerran, vuoteita emme vaihtaneet vielä, koska ovat ihan ok ilman kuoppia tms. Jos muuten ostatte Hästensin, niin muistaakseni ne jouhethan on käsitelty niin, ettei niistä mitään allergiaoireita voi saada.
- Hyvin nukkunut
Olemme ostaneet koko perheelle Wonderland sängyt. Itsellemme Jenkkimallin ja lapsille runkosängyt. Ovat aivan mahtavia sänkyjä nukkua. Niissä on ns. hartiaseudun vyöhyke, joka mahdollistaa huomattavan paljon mukavammat unet kuin muut patjat. Jäykkyyksiä on neljä, joten jokaiselle löytyy varmasti sopiva. Vinkkinä voisin antaa, että älkää ostako liian kovaa, vaan sellainen joka tuntuu kyljellään mukavimmalta. Wonderlandeja myy muistaakseni Isku.
- meille..
Me päädyimme Hästensin Excel-malliin, 210 x 200 kokoiseen.
Kävimme koemakaamassa kaikki mahdolliset "paremmat" sängyt/patjat eikä missään ollut yhtä jämäkkää patjaa kuin Hästensin Extra Firm, jonkalaisen itselleni haluan. Mies valitsi itselleen astetta pehmeämmän. Hinta oli aivan järkyttävä, mutta minkäs teet kun muilla ei vastaavaa patjaa ole? Siinä siis kaksi 105 kokoista runkopatjaa sekä yhtenäinen petari. Patjat kiinitetään raudoilla toisiinsa, joten mitään rakoa ei pääse tulemaan.- mikään ihan
keijukainen ole, kun extra firmissä painosuositus lähtee noin 120-130kg..??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842