Hiljaisin hiljaisuus

Haluaisin pysäyttää ajan
päivien lyhetessä,
kun kosken ärjyntä yltyy
ja tummuvat rannat
täyttää kylmän väreilevä usva.

Kurkiaura etenee,
vaeltajien vapaa
tavattoman pitkä matka alkaa.

Sydän vaeltaa, etsii
emmekä mekään enää
ole kuin ennen
kaipaavin
yhteen sulautuvin katsein.

Yö viettelee mielen
ei ääntä
kosketusta.

Onko itkettävä nimeä
kasvoja,
muistojen tulla mennä ?

Satuttava hiljaisuus
jonka ytimessä
myrskyää meri …

14

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yölintu**

      ,, on runosi,
      erityisesti
      "kosken ärjyntä yltyy
      ja tummuvat rannat
      täyttää kylmän väreilevä usva"
      voimakas on ärjyntä,, vahvaa tulkintaa,,hyvä!

      Kiitos Lindal ja piristäviä,
      levollisuuden ja rakkauden säteitä päivääsi

      yölinnun piipahdus pieni**

      • lindal.

        vahvaa tunnetta, niistä aiheista on runoni synty-
        nyt, elämän sirpaleista.

        Joita sirpaleita, on toisinaan niin äärettömän
        vaikeata koota.

        Huomenta Yölintu ja lämmin kiitos sanoistasi.

        Kaikkea hyvää rakkauteenne, olkoon se kestävää.


    • Mysteriet

      Älä pysäytä aikaa
      ei nyt
      päivien lyhetessä

      Älä jätä kurkien ääntä
      surullisena soimaan
      tummille rannoille

      Ei nyt
      ei tänään
      vielä

      Keväällä sitten
      jäiden ryskyessä
      heliseviksi hileiksi

      Kun kurjet palaavat
      silloin huuda
      ja silloin itke

      Kun aika hetkeksi pysähtyy...

      -------------------------------------------

      Ystävä kallis - lämmin ajatus päivääsi!

      • lindal.

        Saat näillä vastausrunoillasi aina minut nieles-
        kelemään. Maalaat ne niin herkillä siveltimen ve-
        doilla, juuri ja juuri havaittaviksi säikeiksi.

        Miten voisimmekaan hallita aikaa
        kurkien muuttomatkaa,
        sydämemme tuntemattomia teitä.

        Syksyisen kullan
        rapistessa jalkojen alla,
        sydän kuuntelee
        herkistyy.

        Kun hymyilen
        tiedä
        se on kipuni peitto.
        ***

        Rutistus Mys, rutistus toinen ja kolmas.
        Kiitos että olet siellä.
        Tässä päivässä elää toivo.

        Ja kiitos kauniin koskettavasta runostasi.


    • TöllinLiisa

      Aika se ravaa.
      Ei pysähdy.
      Elämä on matka.

      Aika värittää
      sydän kulkee kokee syvänteet.

      Aavistus raottaa
      käteensä ei saa
      mitää pysyvää.

      Itku sydämen laulu.
      Aaltoina sielä
      ne rakkaat kasvot.

      Haikee askellusta runossas
      jos on minunki ajatukset.

      Elämä raottaa jotaii
      totuuttahan sydänki etsii.

      Hiljaisuus huokaan.
      Ylös on auki tie ja sinne saamme kohota ..meki
      Lämmin kuin tuulen henkäys luokses päivääs.Liisa

      • lindal.

        Kuinka aika kulkee,
        hyväilee ja haavoittaa
        jättää arpia parantumattomia.

        Itkisinkö,
        itkisinkö itseni tyhjäksi ?

        Liisa,
        Sinun elämänkoettelemuksesi ovat jättäneet monta
        ikuista arpea sydämeen.

        Positiivisuudellasi, herkällä kosketuksellasi
        koskit arkaa minääni.
        Tänään jaksan paremmin kuin eilen - huomisesta
        ei tiedä kukaan, mitään.

        Enemmän kuin kiitos vierailusta.
        Halauksin astumme toisiamme kohden, tässä näyt-
        töpäätteen äärellä, virtuaalisti mutta sitäkin
        herkemmällä mielellä.

        Aurinkoa päivääsi,
        t. lindal


    • kriitikko@

      väkevintä tekstiä, jonka olen täällä lukenut
      sanoistasi tihkuu veri

      • Zacharias

        väittää muuta...Niin on väärässä sillä
        tämä on tosi hyvä runo!


      • lindal.

        kaiketikin syntyy lausutut,
        kirjoitetut sanat.

        > väkevintä tekstiä, jonka olen täällä lukenut <

        Jos olisin oikea runoilija, tuon kaltainen
        sanonta tuskin hetkauttaisi suurestikaan.

        Mutta allekirjoittaneelle lausuttuna,
        tavalliselle Maija Meikäläiselle lausuttuna ne
        saavat olon sellaiseksi, kuin todellakin osaisi
        jotain.

        Suuri, nöyrä kiitokseni sanoistasi.

        Aurinko paistakoon sydämeesi.


      • lindal.
        Zacharias kirjoitti:

        väittää muuta...Niin on väärässä sillä
        tämä on tosi hyvä runo!

        Mistä runo syntyy ?

        Tunteista,
        itkuista ja orpoudesta.

        Runo syntyy syksystä
        ja lintujen poismuutosta,
        kaikesta minkä koemme ja elämme.

        Kiitokseni, ja aurinkoista päivää sinnekkin.


    • -runoilijatar-

      Hiljainen runo ja sanomaa täynnä
      Vaikuttava lukuelämys,kiitoksia

      • lindal.

        Hiljainen on oikea sana kuvaamaan runoani,
        juuri niin - hiljaa ja väsyneenä, kivuliaana
        koettua elämää, joka asettaa niin paljon esteitä
        toisinaan, kuin liiaksi kantaa.

        Kiitos kuuluu Sinulle.

        Positiivista päivää ja aurinkoa.


    • -merluza-

      ..vaeltajan matka, muistojen meressä,
      hiljaisuuden ytimessä..."
      -kauniita sanoja, lipuen kevyesti
      eteenpäin kuin höyhen leppeässä
      tuulessa...
      Kiitos lukunautinnosta, lindal.
      -mer-

      • lindal.

        ja terveisiä Helsingistä, runojen suuresta
        juhlasta. Oli nautinto kuulla ja nähdä suuria
        Suomalaisia oikeita runoilijoita.

        Mutta kommentointiisi.

        Nimenomaan, hiljaisuuden ytimessä. Kun sielun
        huone on tyhjä, kuunnella satuttavaa
        hiljaisuutta, kun kipu on läsnä.
        Katsoa kurkien muuttoa, kuunnella kosken kohinaa.

        Paljon elämästä, paljon kivusta - niistä elemen-
        teistä runoni muodostui.

        Lämmin kiitokseni Sinulle, ja anteeksipyyntö että
        vasta nyt olin mahdollisuuksissa tulla
        vastaamaan.

        Suloisia hetkiä syksyysi, värien rikkautta ja
        rakkautta,
        lämmöllä lindal


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe