Mikä voi aiheuttaa lisääntyneen valonarkuuden? Aurinko, mutta yhtälailla sisällä valot, joskus jopa pelkkä tv tai tietokoneruutu. Helposti jää sellainen olo kun silmät jäävät ulos, eli tummaa läiskää näkyy aina hetken. Ja tämä on siis lisääntynyt viime aikoina.
Entäpä sitten väsymys silmissä. Vaikka päivät teenkin koneella töitä, niin kuitenkin nukun ihan riittävästi ja silmät ovat jotenkin väsyneet ja turtuneen tuntuiset. Ja kun väsymystä on, niin tuntuu helposti että koko pää on väsynyt ja sitä myöten koko ihminen. Ja tämäkin jotenkin lisääntynyt. Yleensä kuitenkin nukkumaan mennessä saatan lukea kirjaa, mutta tämä ei vaikuta (luki tai ei) eikä siinä lukiessa olekaan näitä oireita.
Näössä ei sinänsä ole vikaa, tarkkuus ihan sama ja hyvä. Vai onko tässä kuivasilmäisyyttä (ei varsinaisesti tunnu että hiekkaa olisi silmissä). Silmien oudot tuntemukset saavat jotenkin olon muutenkin "sumeaksi".
Valonarkuus, väsymys
4
858
Vastaukset
- Tuttu tunne
Ei se muuta oo, käy apteekista hakemassa säilytysaineettomia kostutustippoja ja käytä ahkerasti, kyllä auttaa!!!
- alkup.
Liittyykö kuivasilmäisyyteen myös valonarkuus?
Ja kertokaapa ihan nimiä mikä olisi hyvä kosteuttaja? alkup. kirjoitti:
Liittyykö kuivasilmäisyyteen myös valonarkuus?
Ja kertokaapa ihan nimiä mikä olisi hyvä kosteuttaja?Ja Ofta Gel on ainaki mua auttanu hyvin, tais olla jotaki 16-17 euroa. Riittää pari kuukautta, en muista tarkkaan kuinka kauan.
- Maffiu
on tuollaista, mutta ei kuivat silmät sillä silmät ei vuoda. On olemassa tippoja ärtyneille silmille, ei pelkästään kuiville silmille. Apteekista ilman reseptiä, en ole vielä ite kokeillut mutta aikeissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2522672Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka172187Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3281912- 1031639
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois901566Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001260- 671210
- 251131
- 501093
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl731036