Onko Saksasta tuoduissa Volvoissa jotain Suomen olosuhteiden kannalta merkittäviä eroja Suomi-autoihin verrattuna. Lähinnä siis lämmityslaitteet, ruostesuojaus tms? Kaiken maailman kivoja lisävarusteitahan noissa tuotiautoissa tuntuu olevan reippaasti, mutta ei nyt välitetä niistä.
saksa-auto vs. suomi-auto
16
5087
Vastaukset
- tässä.
http://www.europarl.europa.eu/sides/getDoc.do?pubRef=-/ /EP//TEXT REPORT A5-2003-0265 0 DOC XML V0//FI
Kohta perustelut, b
...Ajoneuvoteollisuudelle nykyinen Euroopan markkinoiden hajanaisuus merkitsee kuitenkin sitä, että sen on sovellettava erilaista hinnoittelustrategiaa kussakin jäsenvaltiossa ja lisäksi se saattaa joutua valmistamaan joistakin malleistaan muutettuja versioita tietyille markkinoille, jotta nämä mallit olisivat halvempia korkean verotuksen jäsenvaltioissa...
---
Eli karkeasti eroja joskus on. Halvempien tehdashintojen takia Suomeen tuodaan vastaavaa eli joskus kyse on ns. karvalakista, muttta mukaan on mahtunut mm. eriä, joita ei ole sinkitty, pelkkä maali siis ja maahantuoja suojannut satamassa.- Ei tuontiautolle
Huijataan ostajaa ADAC:in tekemän tutkimuksen mukaan.
- Kyllä tuontiautoille
Ei tuontiautolle kirjoitti:
Huijataan ostajaa ADAC:in tekemän tutkimuksen mukaan.
ei todellakaan huijata. Kyllä sielläkin osataan huijata niinkuin Suomessakin mutta pakkokos on ostaa huijareilta kun on hyviä autoja myytävänä muuallakin pilvin pimein.
Mutta aloittajan kysymykseen, lämmityslaitteet ovat samat kuin Suomi-autossa lukuunottamatta lohkolämmitintä jota ei yleensä ole. Muutenkin auto on identtinen Suomi-auton kanssa lukuunottamatta paljon parempaa kuntoa ja paljon parempia varusteita. Tuontiautossa ei yleensä ole kaksia renkaita. - Ei tuontiautolle
Kyllä tuontiautoille kirjoitti:
ei todellakaan huijata. Kyllä sielläkin osataan huijata niinkuin Suomessakin mutta pakkokos on ostaa huijareilta kun on hyviä autoja myytävänä muuallakin pilvin pimein.
Mutta aloittajan kysymykseen, lämmityslaitteet ovat samat kuin Suomi-autossa lukuunottamatta lohkolämmitintä jota ei yleensä ole. Muutenkin auto on identtinen Suomi-auton kanssa lukuunottamatta paljon parempaa kuntoa ja paljon parempia varusteita. Tuontiautossa ei yleensä ole kaksia renkaita.Se on kuitenkin totta! 2/3 autoista joita tuodaan saksasta suomeen, eivät todellisuudessa ole hintansa väärtejä, näin lyhyesti sanottuna! Ja se on faktaa!
Samalla tavalla silloin Suomalaiset möivät helvetin kalliilla venäjälle Ladoja, jotka todellisuudessa eivät olleet minkään arvoisia. Sillehän se myydään joka eniten maksaa! - moroo
Ei tuontiautolle kirjoitti:
Se on kuitenkin totta! 2/3 autoista joita tuodaan saksasta suomeen, eivät todellisuudessa ole hintansa väärtejä, näin lyhyesti sanottuna! Ja se on faktaa!
Samalla tavalla silloin Suomalaiset möivät helvetin kalliilla venäjälle Ladoja, jotka todellisuudessa eivät olleet minkään arvoisia. Sillehän se myydään joka eniten maksaa!vuotta ollut tuontiauto alla (v70 -01), eikä mitään valittamista, jos käsitys on se, että vain suomiautot ovat niitä parhaimpia ja hintansa väärttejä niin voi voi poloista.
- ,...
Ei tuontiautolle kirjoitti:
Se on kuitenkin totta! 2/3 autoista joita tuodaan saksasta suomeen, eivät todellisuudessa ole hintansa väärtejä, näin lyhyesti sanottuna! Ja se on faktaa!
Samalla tavalla silloin Suomalaiset möivät helvetin kalliilla venäjälle Ladoja, jotka todellisuudessa eivät olleet minkään arvoisia. Sillehän se myydään joka eniten maksaa!Voihan sitä mitä tahansa aivopieruja heitellä, mutta tilastoja ei ole esittää. Volvon historialliset prossat on erittäin alhaisia ja vieläkin volvon voi tuoda erittäin kannattavasti. Autoyksilön osalta se on sama suomessakin. Jos ei koeaja niin voi haksahtaa.
Toi venäjän lada esimerkkisi on itseasiassa aika hyvä. Suomikin on tullimuurien suojassa ja suomikauppias pyytää käsittämättömiä hintoja. - sisälukutaitoa peräänkuulutan
moroo kirjoitti:
vuotta ollut tuontiauto alla (v70 -01), eikä mitään valittamista, jos käsitys on se, että vain suomiautot ovat niitä parhaimpia ja hintansa väärttejä niin voi voi poloista.
Tuo edellinen kirjoittaja tarkoitti että 2/3 osassa kaupoista huijataan? EI KAIKISSA.
Kannattanee opetella murtolukuja.
Minäkin muistan tuon ADACin raportin kostain lukeneeni. Taisi olla peräti että 900000 autokaupassa saksassa vuosittain huijataan ostajaa.
Välttämättähän sinä et itse ole tietoinen siitä huijattiinko sinua vai ei. Olisit mahdollisesti voinut saada sellaisen yhtä hyvän yksilön mikä sinulla nyt on, halvemmalla. Tai miksipä et hyvinkin voisi kuulua myös hyvät kaupat tehneitten joukkoon.
Monihan ei edes tajua tehneensä huonoja kauppoja, nääs kun ne hinnat sokaisee. Volvopalstallehan tämä nyt ei sinällään kuulu kyllä koko aihe, vaikka volvoja nimenomaan tuodaan paljon
Huvittuneena katselen joskus nettiautosta noita kuvia, kun kaupataan 150tkm ajettua volvoa jossa on penkki puhki kulunut ja nahkaratti loistaa valkoisena. Kun omassani yli 300 tkm ajetussa v70:ssä ei ole vielä kulumia lainkaan. - moroo
sisälukutaitoa peräänkuulutan kirjoitti:
Tuo edellinen kirjoittaja tarkoitti että 2/3 osassa kaupoista huijataan? EI KAIKISSA.
Kannattanee opetella murtolukuja.
Minäkin muistan tuon ADACin raportin kostain lukeneeni. Taisi olla peräti että 900000 autokaupassa saksassa vuosittain huijataan ostajaa.
Välttämättähän sinä et itse ole tietoinen siitä huijattiinko sinua vai ei. Olisit mahdollisesti voinut saada sellaisen yhtä hyvän yksilön mikä sinulla nyt on, halvemmalla. Tai miksipä et hyvinkin voisi kuulua myös hyvät kaupat tehneitten joukkoon.
Monihan ei edes tajua tehneensä huonoja kauppoja, nääs kun ne hinnat sokaisee. Volvopalstallehan tämä nyt ei sinällään kuulu kyllä koko aihe, vaikka volvoja nimenomaan tuodaan paljon
Huvittuneena katselen joskus nettiautosta noita kuvia, kun kaupataan 150tkm ajettua volvoa jossa on penkki puhki kulunut ja nahkaratti loistaa valkoisena. Kun omassani yli 300 tkm ajetussa v70:ssä ei ole vielä kulumia lainkaan.mutta jos joku väittää että n.67% tuontiautokaupan tehneistä on tullut huijatuksi, niin epäilen. Tuo sinun heittämäsi luku 900000 tarkoittanee koko Saksan vaihtoautokauppaa, ja kun näitä raportteja lukee, niin kannataa miettiä moniko TUNTEE tulleensa huijatuksi tai on todella tullut huijatuksi.
- kalakaveri (r)
Ei tuontiautolle kirjoitti:
Se on kuitenkin totta! 2/3 autoista joita tuodaan saksasta suomeen, eivät todellisuudessa ole hintansa väärtejä, näin lyhyesti sanottuna! Ja se on faktaa!
Samalla tavalla silloin Suomalaiset möivät helvetin kalliilla venäjälle Ladoja, jotka todellisuudessa eivät olleet minkään arvoisia. Sillehän se myydään joka eniten maksaa!Montako prosenttia tulee huijatuksi suomalaisessa autokaupassa?
Mihin ne kaikki kolaroidut autot joutuvat? Niitä ei suomalaisessa autokaupassa näy, ei ainakaan virallisesti.
Vakuutusyhtiöiden tilastojen mukaan Suomessa korjataan vuodessa noin 100.000 enemmän tai vähemmän kolhittua autoa!
Mihin ne katoavat?
Entä ovatko autot Suomessa aina hintansa arvoisia?
Esim. XC90:n saa ulkomailta veroineen kymppitonnin halvemmalla, kuin eilen paikallisessa autoliikkeessä tutkailemani Suomi-Volle.
Onko se varmasti kymppitonnin verran parempi kuin vastaava Tukholmasta ostettuna?
- ....
Yksi oleellinen ero on vanhemmassa kalustossa eps ja erittäin vanhassa abs. Suomeen tuotiin eps:ttömiä silloinkin vielä, kun saksassa sellaista ei enää myyty. Kiitos verotuksen.
- 321321321321321
Eli kuten joku tuossa totesikin, Saksassa autot yleensä paremmin varusteltuja jne. Olosuhteiden kannalta merkittäviä eroja niissä ei ole ainakaan negatiiviseen suuntaan.
Riskit auton tuomisessa on lähinnä kilometrit jotka saattaa olla "ruuvattuja", sekä auton historia. Joskus nämä "saksan" autot on lunastukseen ajettuja ja sitten "korjattu" esim. puolassa. Toisinaan niitä on korjattu väärillä osilla esim. umpioissa ei e-hyväksyntää tai niin kuin kaverillani lisälämmitin korjattu väärillä osilla joka sitten rikkoi lämppärin aika totaalisesti vuoden kuluttua.
Pikaisen tsekkauksen huoltojen paikkaansa pitävyyten voi tehdä esim tarkastamalla raitisilmasuodattimen ja/tai ilmasuodattimen kunnon.- ...
Onhan noita kolarikorjattuja yms. Melkolailla poikkeustapauksia. Joku pelottelee takseilla, joihin on vaihdettu sisusta, mutta jos miettii oikeasti, niin ei juuri ole taloudellista järkeä verhoilla ja jousittaa airbagillistä kuskin pukkia vaihtaa airbagillinen ratti johonkin 10-15keuron mersuun tai volvoon. Jos sellaista kusetusta joku tekee, niin kyllä kiksit tulee muualta kuin taloudellisista tarkoitusperistä.
Tottakai varovainen kannattaa olla kuten suomessakin. Suomessa ruuvattua autoa on aika tiiviisti markkinoilla just näissä premium merkeissä volvo, mb, bmw (ja passatin tdi:t). - kalakaveri (r)
www.autovahinkokeskus.fi
Sieltä löytyy myytävänä tänäänkin 60 Volvoa, jotka ilmestyvät aikanaan korjattuina liikenteeseen ja myyntiin..
Kukaan ei kysele perään, vaikka autot on korjattu autopeltiseppien firabelihommina suomalaisissa autotalleissa.
Onko siinä kovinkaan paljoa eroa, onko korjattu puolalaisella hikipajalla vaiko suomalaisella nyrkkipajalla?
Voitko näyttää, missä ne tuhannet kolarikorjatut Suomi-Volvot vaihtavat omistajaansa? Nettiautossa saati autoliikkeissä sellaisia ei näy myynnissä.. - sgsgdsgdh
kalakaveri (r) kirjoitti:
www.autovahinkokeskus.fi
Sieltä löytyy myytävänä tänäänkin 60 Volvoa, jotka ilmestyvät aikanaan korjattuina liikenteeseen ja myyntiin..
Kukaan ei kysele perään, vaikka autot on korjattu autopeltiseppien firabelihommina suomalaisissa autotalleissa.
Onko siinä kovinkaan paljoa eroa, onko korjattu puolalaisella hikipajalla vaiko suomalaisella nyrkkipajalla?
Voitko näyttää, missä ne tuhannet kolarikorjatut Suomi-Volvot vaihtavat omistajaansa? Nettiautossa saati autoliikkeissä sellaisia ei näy myynnissä..On helppo tsekata onko auto kolarikorjattu, jos on ollu vakuutusyhtiöllä!
- ...
sgsgdsgdh kirjoitti:
On helppo tsekata onko auto kolarikorjattu, jos on ollu vakuutusyhtiöllä!
....
- valonpesurit ja
dieseleissä lisälämmitin. Em roippeet ovat ilmeisesti lisävarusteita, koska joissakin on ja toisissa ei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529