Mitä öljyä olette käyttäneet -80-90 vaihteen MerCruiser bensakoneissa? Olen kuullut, ettei kannattaisi käyttää mitään synteettistä öljyä. Eli onko joku 10w-30 hyvää?
MerCruiser
11
2148
Vastaukset
- ...on!
Taas näitä saatanan jankuttajia! Vittu, eikö yksi kerta riitä? Joo olihan siinä pieni kirjoitusvirhe otsikossa, mutta säälittävämpää oli tehä sama kysymys uudestaan! Saatana runkkaa vaikka sinne koneeseen.
- 2 kertaa
Joskus kun lähettää viestin niin tulee ilmoitus ettei se onnistunut. Tietenkin teet sen uudestaan, ja hups, siellä on kaksi!?
- toimii..
oikein hyvin jos vaihtaa keran vuodessa.
- Crisu...
Juu ei kaipaa mitään synteettisiä.
10W-30 ok. Venettähän ei koskaan käytetä kylmissä olosuhteissa mutta öljyt on helposti siellä 120 asteen paikkeilla joten esim. 15W-40 voisi kans olla sopivaa.- bensa?
Kiitoksia ASIALLISISTA vastauksista. Mitenkäs bensan kanssa, käykö 95?
- Crisu..
bensa? kirjoitti:
En nyt äkkiseltään muista nähneeni konetta johon ei 95 kävis. Noi jenkit kun ei oikein korkeemmista oktaaneista välitä.
- mercury racing
bensa? kirjoitti:
ehdottomasti 20w30 öljyä! ei missään nimessä
synteettistä jos haluat pitää nostajat ja öljynpaineen kunnossa! Öljyä pitäis saada Vatorilta esimerkiks! - 2xcruiser
mercury racing kirjoitti:
ehdottomasti 20w30 öljyä! ei missään nimessä
synteettistä jos haluat pitää nostajat ja öljynpaineen kunnossa! Öljyä pitäis saada Vatorilta esimerkiks!Ite oon omassa käyttäny cruiserin omaa öljyä, ei oo ollu pahan hintaista. Ja sopivuus on kunnossa.
- kysyin myös
bensa? kirjoitti:
Minulla on veneessä MerCruiserin 4,3 l 175 hp (-88) moottori ja siinä olen käyttänyt 95:sta. Kysyin myös veneenhuoltoliikkeestä ja suosittelivat samaa.
Aikaisemmassa veneessä oli 120 hp MerCruiser (-88) ja veneen huoltaja (alan ammattilainen) sanoi, että olisi hyvä käyttää 98 ja lisätä siihen erillistä venttiilinsuojaa, jota myydään huoltoasemilla pikkupulloissa. Aluksi käytin 95:sta, mutta silloin moottorissa oli melkoinen jälkikäynti. Vaihtaessani 98 jälkikäynti loppui.
Liekö syy sitten bensan oktaanin? Nykyisessä ei vastaavaa ongelmaa ole ollut 95 huolimatta. Tarvitaanko tuota venttiilin suoja-ainetta? - ei kestä varastointia
kysyin myös kirjoitti:
Minulla on veneessä MerCruiserin 4,3 l 175 hp (-88) moottori ja siinä olen käyttänyt 95:sta. Kysyin myös veneenhuoltoliikkeestä ja suosittelivat samaa.
Aikaisemmassa veneessä oli 120 hp MerCruiser (-88) ja veneen huoltaja (alan ammattilainen) sanoi, että olisi hyvä käyttää 98 ja lisätä siihen erillistä venttiilinsuojaa, jota myydään huoltoasemilla pikkupulloissa. Aluksi käytin 95:sta, mutta silloin moottorissa oli melkoinen jälkikäynti. Vaihtaessani 98 jälkikäynti loppui.
Liekö syy sitten bensan oktaanin? Nykyisessä ei vastaavaa ongelmaa ole ollut 95 huolimatta. Tarvitaanko tuota venttiilin suoja-ainetta?Eli tankki tyhjäksi talveksi ja suositeltavaa olisi käyttää moottorivalmistajan omia bensan lisäaineita muutenkin (Quicksilver / mercury / Mercruiser samaa tavaraa eri brandeillä). Eivät ole kalliita - purkki oli viimeksi jotain 5 egen pintaan ja säästää monelta harmilta keväällä.
- 25W-40
Ainakin tehtaan ohjeen mukaan. Suositushinta merkkiliikkeen esitteessä 2007 on 4 litraa MerCruiser engine oil 858049QB1 = 29,80€. En löytänyt vastaavaa motonetin sivulta, eikä Bilteman sivulla ollut hintoja. Enää ei tarvi kuin löytää merkkiliike muualtakin kuin messuilta. Moottoriöljyissä muuten on eroja. Ainakin autoissa on tullut huomattua, että käytetyllä öljyllä on oikeasti merkitystä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068