TUIfly:n työvuorot

vierailija

Haluaisiko joku Air Pro/Tui:lla työskennellyt henkilö kertoa suunnilleen esim. jonkun keskivertokuukauden työvuorojakauman, paljon tunteja, kauanko kohteissa ja minkä verran kotona.. jotain tälläista. Kiitoksin!

11

2114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haussa!

Hain nyt AirPro:lle nyt lisähaussa, soittivat tiistaina ja tänään...

En ehtinyt jutella mutta sovittiin puhuvamme maanantaina ja silloin tai tiiistaina haastattelu. Kurssi alkaisi 1.10 muusta en ehtinyt saada mitään tietoa...nyt harmittaa...

Eli voisiko joku vähän valaista mitä ovat tarjoamassa, mitä lentävät ja minne? Millainen työnantaja ja millainen palkka/ työsuhde edut. Olen finskille menossa 3-vaiheeseen kuun vvimesellä viikolla joten tämä voisi houkuttaa...jos pääsisi...

Eli PLIIS kertokaa te jotka tunnette alan ja yritykset :)

• jos hiukan...

Mitäs jos hiukan lukisit vaikka tämän sivun Otsikoita niin löytyy paljon vastauksia kysymyksiisi.

Hiukan omaaloitteisuutta.

• mutta aika sekavaa!
        jos hiukan... kirjoitti:

Mitäs jos hiukan lukisit vaikka tämän sivun Otsikoita niin löytyy paljon vastauksia kysymyksiisi.

Hiukan omaaloitteisuutta.

moi!

selattu on ja useaan otteseen...mutta tiedä häntämikä on totta ja mikä ei..
        blabla...lennetään venetsueelaan-kanarialle.., 100% sopparitalveksi, palkka 2000€ käteen...Ruotsalaiset ja suomalaiset emot samassa koneessa...

onko lomalentoja vaan? Nähtävästi..

Mutta js joku on faktatiedolla varustettu ja osaakertoa enemmän niin :)

Finski vai TUI?

• Stuertti My Travel Airways
        mutta aika sekavaa! kirjoitti:

moi!

selattu on ja useaan otteseen...mutta tiedä häntämikä on totta ja mikä ei..
        blabla...lennetään venetsueelaan-kanarialle.., 100% sopparitalveksi, palkka 2000€ käteen...Ruotsalaiset ja suomalaiset emot samassa koneessa...

onko lomalentoja vaan? Nähtävästi..

Mutta js joku on faktatiedolla varustettu ja osaakertoa enemmän niin :)

Finski vai TUI?

TUI lentää kaikki Finnmatkojen lennot.
        Mulla on pari kaveria TUI:lla ja tykkäävät todella olla siellä. Toinen oli ennen Finnairilla.
        Se on varmaan mitä sä itse haluut. TUI:lla on varmasti lentoja niin paljon et tunnit tulee heti täyteen... Finskillä...tiedä tuota...

• Sari81
        Stuertti My Travel Airways kirjoitti:

TUI lentää kaikki Finnmatkojen lennot.
        Mulla on pari kaveria TUI:lla ja tykkäävät todella olla siellä. Toinen oli ennen Finnairilla.
        Se on varmaan mitä sä itse haluut. TUI:lla on varmasti lentoja niin paljon et tunnit tulee heti täyteen... Finskillä...tiedä tuota...

Airpro pyysi myös minut TUI haastatteluun, mutta sain tänään tietää että pääsin Finnairin kurssille, eli peruin TUI haastattelun. Finnair mielestäni ehdottomasti parempi.

Minulle selvisi nämä faktat, eli TUI on määräaikainen työ, kurssi siis alkaa 1.10 ja työt alkavat heti kurssin jälkeen, työt loppuvat huhtikuun jälkeen. Finnairilla ett tiedä milloin kurssisi alkaa ensimmäinen alkaa 1.10 ja viimeinen huhtikuun paikkeilla, eli siinä välillä. Saat tietä kurssin käytyäsi milloin saat aloittaa työt, haastattelijat sanoivat että työtarve on suuri, mutta tilanne voi muuttua minä päivänä tahansa mikäli uusi terroriisku tai vastaava katastrofi tapahtuu. Kesäkuussa tuli ilmoitus Finnairin sivustolle että puolentoista vuoden sisällä saavat viisi uutta A340 konetta, joista tällähetkellä on kaksi saapunut. Jokaista konetta kohti tarvitaan noin 100 uutta lentoemäntää/stuertia. Kaikki tällähetkellä määräaikaisilla sopimuksilla työskentelevät lentoemännät vakinaistetaan jouluun mennessä.

Eli mikäli pidät vain välivuoden TUI kuullostaa paremalta vaihtoehdolta, työt alkavat niin nopeasti kuin mahdollista, mutta pidemmälle tulevaisuuteen ajateltuna Finnair turvallisempi vaihtoehto.

• lisää koneita
        Sari81 kirjoitti:

Airpro pyysi myös minut TUI haastatteluun, mutta sain tänään tietää että pääsin Finnairin kurssille, eli peruin TUI haastattelun. Finnair mielestäni ehdottomasti parempi.

Minulle selvisi nämä faktat, eli TUI on määräaikainen työ, kurssi siis alkaa 1.10 ja työt alkavat heti kurssin jälkeen, työt loppuvat huhtikuun jälkeen. Finnairilla ett tiedä milloin kurssisi alkaa ensimmäinen alkaa 1.10 ja viimeinen huhtikuun paikkeilla, eli siinä välillä. Saat tietä kurssin käytyäsi milloin saat aloittaa työt, haastattelijat sanoivat että työtarve on suuri, mutta tilanne voi muuttua minä päivänä tahansa mikäli uusi terroriisku tai vastaava katastrofi tapahtuu. Kesäkuussa tuli ilmoitus Finnairin sivustolle että puolentoista vuoden sisällä saavat viisi uutta A340 konetta, joista tällähetkellä on kaksi saapunut. Jokaista konetta kohti tarvitaan noin 100 uutta lentoemäntää/stuertia. Kaikki tällähetkellä määräaikaisilla sopimuksilla työskentelevät lentoemännät vakinaistetaan jouluun mennessä.

Eli mikäli pidät vain välivuoden TUI kuullostaa paremalta vaihtoehdolta, työt alkavat niin nopeasti kuin mahdollista, mutta pidemmälle tulevaisuuteen ajateltuna Finnair turvallisempi vaihtoehto.

Finnairille tulee uusia koneita lähiaikoina niin porukkaa tarvitaan.
        Tänään luin täältä et olisivat järjrstämässä uuden haun talvella. Saas nähdä et pitääkö paikkaansa...toivottavasti pitää...

• fly Nordic
        lisää koneita kirjoitti:

Finnairille tulee uusia koneita lähiaikoina niin porukkaa tarvitaan.
        Tänään luin täältä et olisivat järjrstämässä uuden haun talvella. Saas nähdä et pitääkö paikkaansa...toivottavasti pitää...

TUI:lla pääsee lentämään kaukokohteita yms. lomalentoja alusta loppuun, Finnairilla huonolla säkällä lennät kotimaata ja euroopan reittiliikennettä suurimmaksi osaksi, riippuu mihin konetyyppiin kouluttavat. TUI:lla kaikki saavat heti 4 konetyypin koulutuksen. TUI:n kurssi on erittäin arvostettu ja tulet työskentelemään kansainvälisessä työyhteisössä: suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja lentäjistä osa myös Etelä-Eurooppalaisia. Kielitaito kehittyy kurssin aikana, koska kurssilla ei puhuta Suomea toisin kuin Finnairin kurssilla.

• emo73
        fly Nordic kirjoitti:

TUI:lla pääsee lentämään kaukokohteita yms. lomalentoja alusta loppuun, Finnairilla huonolla säkällä lennät kotimaata ja euroopan reittiliikennettä suurimmaksi osaksi, riippuu mihin konetyyppiin kouluttavat. TUI:lla kaikki saavat heti 4 konetyypin koulutuksen. TUI:n kurssi on erittäin arvostettu ja tulet työskentelemään kansainvälisessä työyhteisössä: suomalaisia, ruotsalaisia, norjalaisia ja lentäjistä osa myös Etelä-Eurooppalaisia. Kielitaito kehittyy kurssin aikana, koska kurssilla ei puhuta Suomea toisin kuin Finnairin kurssilla.

Miksi sanot, että on huonoa säkää joutua lentämään Finskillä kotimaan ja Euroopan reittejä? Ne on ihan yhtä tärkeitä reittejä/työtehtäviä kuin kauemmaksi suuntautuvat lennot ja saman taulukon mukaan tulee liksaa! Ja jos kollegat sitten sattuvatkin olemaan suomalaisia, niin matkustajat kyllä ovat sitten hyvinkin kansainvälistä porukkaa maailman joka kolkalta vrt. TUI/Finnmatkojen lomalennot. Ja kaukoreiteillähän on sitten työkavereina myös kohdemaan kansalaisia.

Kai se työssä viihtyminen riippuu siitä, mitä työltään odottaa ja hakee. Itse olen lentänyt pian 10v ja kokemusta on kotimaan, Euroopan ja kaukomaiden reiteistä sekä lomalennoista (asiakkaita mm. Aurinkomatkat, Finnmatkat, Tjäreborg, Lomamatkat) ja itselleni sopivimaksi/mielekkäimmäksi olen kokenut mahdollisimman vaihtelevat listat, sisältäen myös kotimaan lentoja. Näin saa myös kattavamman käsityksen koko lentomatkustuksesta; kuinka pienet osaset vaikuttavat yksittäisen matkustajan koko matkaan esim. Tokiosta Rovaniemelle ja miten koko verkosto toimii tai ei toimi.

No, meni ehkä vähän ohi aiheen, mutta...Menestystä kaikille hakijoille ja toivottavasti jokainen löytää itselleen sopivimman työpaikan!

• vierailija
        emo73 kirjoitti:

Miksi sanot, että on huonoa säkää joutua lentämään Finskillä kotimaan ja Euroopan reittejä? Ne on ihan yhtä tärkeitä reittejä/työtehtäviä kuin kauemmaksi suuntautuvat lennot ja saman taulukon mukaan tulee liksaa! Ja jos kollegat sitten sattuvatkin olemaan suomalaisia, niin matkustajat kyllä ovat sitten hyvinkin kansainvälistä porukkaa maailman joka kolkalta vrt. TUI/Finnmatkojen lomalennot. Ja kaukoreiteillähän on sitten työkavereina myös kohdemaan kansalaisia.

Kai se työssä viihtyminen riippuu siitä, mitä työltään odottaa ja hakee. Itse olen lentänyt pian 10v ja kokemusta on kotimaan, Euroopan ja kaukomaiden reiteistä sekä lomalennoista (asiakkaita mm. Aurinkomatkat, Finnmatkat, Tjäreborg, Lomamatkat) ja itselleni sopivimaksi/mielekkäimmäksi olen kokenut mahdollisimman vaihtelevat listat, sisältäen myös kotimaan lentoja. Näin saa myös kattavamman käsityksen koko lentomatkustuksesta; kuinka pienet osaset vaikuttavat yksittäisen matkustajan koko matkaan esim. Tokiosta Rovaniemelle ja miten koko verkosto toimii tai ei toimi.

No, meni ehkä vähän ohi aiheen, mutta...Menestystä kaikille hakijoille ja toivottavasti jokainen löytää itselleen sopivimman työpaikan!

päivärahojen ja lisien kannalta kaukokohteet ovat kyllä edukkaampia, jos sinulle siis myös palkka on tärkeä ammatissa niin kotimaanlennot eivät tuo paljon lisätäytettä tilipussiin. mutta tietenkin jos pelkkä kokemus ja lentäminen ovat tärkeitä niin aivan sama se on lentääkö kotimaanlentoja enimmäkseen vai kaukolentoja enimmäkseen tai vähän kumpaakin :) mutta uskon että suurinta osaa ei motivoi pelkkä lentäminen vaan myös hyvät ansiot ja eikä se väärin ole!! Tsemppiä kaikille :)

• rahat
        vierailija kirjoitti:

päivärahojen ja lisien kannalta kaukokohteet ovat kyllä edukkaampia, jos sinulle siis myös palkka on tärkeä ammatissa niin kotimaanlennot eivät tuo paljon lisätäytettä tilipussiin. mutta tietenkin jos pelkkä kokemus ja lentäminen ovat tärkeitä niin aivan sama se on lentääkö kotimaanlentoja enimmäkseen vai kaukolentoja enimmäkseen tai vähän kumpaakin :) mutta uskon että suurinta osaa ei motivoi pelkkä lentäminen vaan myös hyvät ansiot ja eikä se väärin ole!! Tsemppiä kaikille :)

ulkomailla paremmat päivärahat kuin suomessa...

• isommat ja "paremmat...
        rahat kirjoitti:

ulkomailla paremmat päivärahat kuin suomessa...

menot kuin kotikeittiössä tai kotisohvalla! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4697
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      204
      4014
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2517
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      15
      1831
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1697
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1494
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1422
    10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      34
      1416
    Aihe