Keskustelua aiheesta.
Miltä kuulostaa yhden käden taputus?
Zen
7
804
Vastaukset
- Zelda J.
Tyhjältä.
- Do.Orochi
Syntyi, kun minua läimäistiin naamaan.
- Sive Lee
Do.Orochi kirjoitti:
Syntyi, kun minua läimäistiin naamaan.
Siitä ei itsessään tule paljoa ääntä, mutta outoa kyllä suustasi tulee.
- Zelda J
Sive Lee kirjoitti:
Siitä ei itsessään tule paljoa ääntä, mutta outoa kyllä suustasi tulee.
Liittyyks tää yhden käden zeni siihen Chu-Chihin yhden sormen zeniin, kyl siitäkin varmaan ääntä lähti, samasta lähteestä. Joo nyt mä tajusin,yhtä ja samaa.
- Aina Valpas
Zelda J kirjoitti:
Liittyyks tää yhden käden zeni siihen Chu-Chihin yhden sormen zeniin, kyl siitäkin varmaan ääntä lähti, samasta lähteestä. Joo nyt mä tajusin,yhtä ja samaa.
Sormi osoittaa kuuta,mutta totuus ei ole sormen päässä.Sanat osoittavat totuutta ,mutta totuus ei ole sanoissa. Jos etsii valaistusta sanoista,joutuu sanojen pauloihin eikä näe totuutta.
Yhdestä tulee monta,monet tulevat yhdeksi.Maailman oliot ovat erilaisia,mutta tulevat samasta lähteestä.Maailma mahtuu sormeen,eikä sormi ole erillään muista olioista.
- Sepetao
ei ratkea älyn keinoin.
Koan opettaa että oikeastaan mitään ongelmaa ei ole. Koan opettaa luovuttamaan, päästämään irti ja putoamaan kokemiseen, irti kokemisen ajattelusta.
Jotta voit pudota sinun täytyy toki ensin kiivetä tikkaille - ja hups, yht'äkkiä tikkaita ei ole mutta et rojahda lattialle. - taputetaan
yhdellä kädellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2199314
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266138- 1044996
- 624886
- 863980
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753520- 583467
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592951Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262936- 432731