"Paikallislehti" Kuhmolainen

123

Mitä mieltä olette paikallislehti Kuhmolaisesta ?
Minun mielestä kuhmolaisen sisältö esim. kuukausiliitteineen on liian paljon muuttunut muun kainuun ja jopa koko valtakunnan asioita käsitteleväksi lehdeksi. Paikallislehti pitäis olla paikallislehti eikä mikään koko kainuun asioita jauhava lehti, sittä virkaa hoitaa Kainuun sanomat. Jos paikkakunnan asiosta ole kirjoitettavaa, niin tälleenhän sitä saadaan keinotekoisesti lehdelle lisää sivuja. Jonka johdosta lehden hintaa on hyvä nostaa vuosi vuodelta. Eli minun mielestä Kuhmolaisen hinta/laatu suhde on päin prinkkalaa...

40

8807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gumshoe

Olet oikeassa. Mielenkiintoisia Kuhmolaisen kytkentöjä: päätoimittaja - päätöimittajan puoliso - WOODPOLIS (onko näkynyt yhtään kriittistä tarkastelua kaupungin ns. projekteista)

Ja ministeri Lehtomäen joka risaus ja aamupieru kyllä löytää tiensä Kuhmolaiseen.

Jos joskus löytyisi rohkea toimittaja, joka penkoisi vähän kaupungin/seurakunnan klikkejä ja tuulettaisi ummehtunutta, seisovan veden kaltaista pitäjää!

• töriset...

Kuhmolainen-lehteä ei voi tosiaan sanoa mitenkään puolueettomaksi lehdeksi.. tai on se siinä mielessä puolueeton, ettei ota mitään kantaa mihinkään. Kaikki on niin hienoa ja mahtavaa, harvoin siinä tosiaan näkee mitään kritiikkiä. Jotkut kesäharjoittelijat saa ehkä kolumnissaan vähän suutaan auki, mutta todennäköisesti kunnianhimoisemmat juttuaiheet lytätään isommalta taholta..

• jepp........
        töriset... kirjoitti:

Kuhmolainen-lehteä ei voi tosiaan sanoa mitenkään puolueettomaksi lehdeksi.. tai on se siinä mielessä puolueeton, ettei ota mitään kantaa mihinkään. Kaikki on niin hienoa ja mahtavaa, harvoin siinä tosiaan näkee mitään kritiikkiä. Jotkut kesäharjoittelijat saa ehkä kolumnissaan vähän suutaan auki, mutta todennäköisesti kunnianhimoisemmat juttuaiheet lytätään isommalta taholta..

näitten yllä mainittujen asioiden vuoksi lopetin lehden tilaamisen, myös muitakin tuttuja on lopettanu lehden tilaamisen. ja en aio tilatakkan

• kaksi kantta vastakkain

OLEN SAMAA MIELTÄ KUHMOLAINEN LEHDESTÄ, EI MITÄÄN JÄRKEVÄÄ LUETTAVAA OLE .TODELLAKIN KAUPUNKIN JA SEURAKUNNAN NS: PIILOSSA PIDETYT NEKATIIVISET ASIAT EIVÄT OLE LEHDESSÄ ,KYLLÄ MUILLA PAIKKAKUNNILLA KYSEISISSÄ PAIKALLISLEHDISSÄ OVAT MYÖS NEKATIIVISET JUTUT ,MUTTA SIELLÄ KUHMOSSA ON LINTUKOTO JOSSA TOIMITTAJATKIN KYSEISESSÄ LEHDESSÄ HOMMAAVAT SUKULAISILLEEN TYÖPAIKAT KYSEISEEN LEHDEN TOIMITUKSEEN SELLAISTA KYTKYKAUPPAA ,OLEN HUOMANNUT SEN KUN KYSEISTÄ LEHTEÄ OLEN JOUTUNUT LUKEMAAN KUN ON MINULLE LAHJAKSI TILATTU MIELUIMMIN JOS SAISIN PÄÄTTÄÄ KYSEINEN LAHJALEHDEN TILAAJA VOISI LAITTAA SENKIN RAHAN JO SUORAAN JOLLEKIN SUKUSIELULLE JOLLE ON TYÖPAIKKA TULLUT KUIN MANULLE ILLALLINEN .JA SITÄ PAITSI MUILLA PAIKKAKUNNILLA ON KYSEINEN LEHTI ILMAINEN JA NIISSÄ MYÖS ON TODELLAKIN ASIAA EIKÄ VAIN URHEILUTULOKSIA JA KARHUN JAHTAAMISTA ,JA KUN OTTAA HUOMIOON NEKIN URHEILUTULOKSET ON SAMOISTA HENKILÖISTÄ JÄRJESTYS SAATTAA VAIN MUUTTUA KUN KUHMOSTA ON KAIKKI TYÖTELIÄÄT LÄHTENEET LEIVÄN PERÄÄN JA SAMAT UKOT KILPAILEVAT KESKENÄÄN ,VAIN IKÄ SARJA MUUTTUU.

• Palmu

Kyllä käsittääkseni toimittajat kirjoittaisi "kuumiakin" aiheita mutta tämä päätoimittaja ei anna julkaista niitä, et ei ole soveliasta siis kirjoittaa mitä sattuu. Tyhjän päivänen lehti, kesäaikaan ei ole ku hirvenjuoksutuloksia, ym. muita tuloksia ja pesäpallokirjotuksia, hoh hoijaa! Ketä ne kiinnostaaa?

• laiskoja via mikä mättää

Ainoa kunnon juttujonka muistan on menneeltä kesältä, olikohan mentulan, jossa todettiin että keskustan infotaulu on 15 ajastaan jäljessä ja infoaminen lkoistettu kalevalakylään, tai jonnekin kanninlammelle.

kalevalakylän suitsuttaminen on kuhmolaisessa muuten sitä luokkaa, että luulisi sen jo olevan maailman parhaiten menstyvä matkailuyritys.

Haloo, tutkivaa otetta juttuihin eikä kehumista!

• se on
        laiskoja via mikä mättää kirjoitti:

Ainoa kunnon juttujonka muistan on menneeltä kesältä, olikohan mentulan, jossa todettiin että keskustan infotaulu on 15 ajastaan jäljessä ja infoaminen lkoistettu kalevalakylään, tai jonnekin kanninlammelle.

kalevalakylän suitsuttaminen on kuhmolaisessa muuten sitä luokkaa, että luulisi sen jo olevan maailman parhaiten menstyvä matkailuyritys.

juu täytyy lopettaa tilaaminen kun ei siinä ole vuosiin ollu oikeesti mitään mielen kiintoista. täällä vantaalla ja helsingissä ilmestyy paljon isompia lehtiä ilmaiseksi kolme kertaa viikossa joissa on parempia juttuja ja yhdessä lehdessä enempi juttuja kuin koko 1 vuoden kuhmolaisessa. se on totta et kuhmolainen ei uskalla ottaa kantaa päivän polttaviin kysymyksiin.

• Aamuinen lukija
        laiskoja via mikä mättää kirjoitti:

Näitä Mentulan juttuja olisi toki lukenut pitempäänkin kuin vain kesän ajan. Oli pojalla sana hallussa!
        Yleensäkin sarja 24 lehdessä oli mukava lukea.
        Toivottavasti Mentula löytää tiensä vielä avoimempaan työyhteisöön/lehteen jotta voi sanansäiläänsä käyttää menestyksellisesti.
        Muuten tuo lehti tulee vain selailluksi, ainakin tällä hetkellä jutut ei kiinnosta niin paljon.

• Irti sanoja
        Aamuinen lukija kirjoitti:

Näitä Mentulan juttuja olisi toki lukenut pitempäänkin kuin vain kesän ajan. Oli pojalla sana hallussa!
        Toivottavasti Mentula löytää tiensä vielä avoimempaan työyhteisöön/lehteen jotta voi sanansäiläänsä käyttää menestyksellisesti.
        Muuten tuo lehti tulee vain selailluksi, ainakin tällä hetkellä jutut ei kiinnosta niin paljon.

Olen samaa mieltä, ettei Kuhmolaisessa ole enää mitään kunnon asiaa.
        Lehti on laihtunut ja huonontunut niin, että olemme päättäneet sen tilauksen lopettamisen.

• Liikunta rajoitteinen

Olen hyvin harmistunut Kuhmon autoilevaan porukkaan jotka ei ymmärrä tai eivät piittaa liikennemerkkien tarkoitusta. Makasiinin edessä on invapaikka merkitty selvästi, mutta valitettavasti se on aina miehitetty terveitten autoilioitten tiimoilta.
        Oisikko mitenkään mahdollista, että te nuoret reippaat ja fiksut autoilijat näyttäisitte noille vanhoille JÄÄRÄPÄILLE mallia, että invapaikoille ei pysäköidä, ellei ole lupakorttia.
        Monesti olen joutunut jäämään pois ostoksilta, kun ei ole ollut paikka vapaa. En pysty liikkumaan ilman apuvälineitä ja siksi olisi kiva päästä pysäköimään invaliideille tarkoitettuun paikkaan.
        AK-Marketin, Sokoksen ja entisen Maakunnan invapaikat ovat kiitetysti käytettävissä, mutta Makasiinin invapaikan valloittavat terveet autoilijat.
        Pyydän, että jokainen huomauttaisi pysäköijälle joka pysäköi autonsa invapaikalle ilman korttia, että hei haloo, ei siihen saa pysäköidä. Tehkää niin, pyydän, niin mekin jotka tarvitsemme sen paikan pääsisimme käymään kaupassa.

• MENTULA TAKAISIN

Sillä oli sanottavaakin eikä pelkkää hymistelyä.

PÄÄTOIMITTAJA VAIHTOON, ONHAN TUOTA NAAMAA JO KATELTU VUOSKAUDET.

En sitten tiedä miten herkkänahkaista porukkaa lukijat ovat, valitusta saattaa tulla herkästi.. mutta se on sitten heidän ongelmansa, jos eivät totuutta kestä! Lehti on kuitenkin kaupungin ainoa paikallislehti, vähän säpinää juttuihin niin kyllä tilaajamäärät nousee..

• kkp
        Liikunta rajoitteinen kirjoitti:

Olen hyvin harmistunut Kuhmon autoilevaan porukkaan jotka ei ymmärrä tai eivät piittaa liikennemerkkien tarkoitusta. Makasiinin edessä on invapaikka merkitty selvästi, mutta valitettavasti se on aina miehitetty terveitten autoilioitten tiimoilta.
        Oisikko mitenkään mahdollista, että te nuoret reippaat ja fiksut autoilijat näyttäisitte noille vanhoille JÄÄRÄPÄILLE mallia, että invapaikoille ei pysäköidä, ellei ole lupakorttia.
        Monesti olen joutunut jäämään pois ostoksilta, kun ei ole ollut paikka vapaa. En pysty liikkumaan ilman apuvälineitä ja siksi olisi kiva päästä pysäköimään invaliideille tarkoitettuun paikkaan.
        AK-Marketin, Sokoksen ja entisen Maakunnan invapaikat ovat kiitetysti käytettävissä, mutta Makasiinin invapaikan valloittavat terveet autoilijat.
        Pyydän, että jokainen huomauttaisi pysäköijälle joka pysäköi autonsa invapaikalle ilman korttia, että hei haloo, ei siihen saa pysäköidä. Tehkää niin, pyydän, niin mekin jotka tarvitsemme sen paikan pääsisimme käymään kaupassa.

Tämä sinun kirjoitus ei oikein sopinut tähän paikkaan. Vaan kun tuli asia puheeksi niin käykää joku opettamassa ko. lehden päällikölle liikennemerkit.
        Tavallisesti ajelee kieltomerkkiä päin.

• pikkirilli
        MENTULA TAKAISIN kirjoitti:

En sitten tiedä miten herkkänahkaista porukkaa lukijat ovat, valitusta saattaa tulla herkästi.. mutta se on sitten heidän ongelmansa, jos eivät totuutta kestä! Lehti on kuitenkin kaupungin ainoa paikallislehti, vähän säpinää juttuihin niin kyllä tilaajamäärät nousee..

Kaikkialla on muotia kiertää samalla työnantajalla eri tehtävissä ja jopa eri paikkakunnilla. Paikallissanomat voisi kierrättää päätoimittajia, niin ajatus ja jutut voisivat saada uutta ulottuvuutta ja kuhmolaiset välillä toisenlaisen Kuhmolaisen luettavaksi.

• ,gpho
        MENTULA TAKAISIN kirjoitti:

Ei kannata purra viestintuojan kättä!

• invapaikka
        Liikunta rajoitteinen kirjoitti:

on vähän huonosti merkattu. Ilmeisesti siinä on tarkoitus olla kaiksi paikkaa vierekkäin tai yksi suurempi,liikennemerkki on keskivaiheilla. Kun sitten siinä näyttää olevan kaksi paikkaa vierekkäin niin joku ajaa merkin toiselle sivulle ja arvelee että jäihän tähän yksi paikka vielä.

Makasiinille voisi huomauttaa että hommaavat vähän valkosta maalia ja tekevät tuohon ruudut ja näihin vielä pyörätuolin kuvat kuten on s-markein invapaikoissa muistaakseni niin olisi todella selkeä.
        Luulisi tokmannilla olevan pariin litraan tiemerkintä maalia varaa niin vetää viivat koko parkkipaikalle kun ei näytä monet osaavan parkata ilman apuviivoja autoaan niin ettei se vie 2 auton paikkaa kerralla.

• kuhmolainen

Olen ihmetellytkin, milloin lukijat huomaavat meidän omasta paikallislehdestämme, ettei se enää ole sitä! Lehden liitesivuja täyttävät suurimmaksi osaksi Tampereen seudulta tehdyt jutut - tätäkö on tämän päivän PAIKALLISLEHTI? Samat jutut toistuvat Kainuun lehdissä, Kuhmolainen, Sotkamo, Ylä-Kainuu - tulee säästöä toimituskuluissa. Näin sivut saadaan täyteen ja voidaan todeta, että paljon on sivuja jälleen tehty - mutta millaisia? Kyllä paikallislehden olisi syytä pysyä paikallisessa uutisoinnissa.

• 456

Olen ihmetellytkin, koska lukijat huomaavat ja reagoivat paikallislehtemme sisältöön. Liitesivujen jutut ovat suurimmaksi osaksi Tampereen seudulta ja ne samat jutut löytyvät monesta muustakin paikallislehdestä ympäri Suomen ja tietenkin myös Kainuun lehdistä, Kuhmolainen, Sotkamo ja Ylä-Kainuu. Näin saadaan lehtien toimituskustannuksissa säästöä. Onneksi lehden tilaajat eivät ole tyhmiä ja ottavat kantaa paikallislehden rooliin. Auttaisiko asiaan "kilpailu" paikallisista uutisista?

• helvetti

ette sitten ole tajunneet ettei kuhmossa tapahdu mitään ?
        kuule ukkojenkin ainoa puheenaihe se on se jos sattu pyy / teeri / metso / hirvi / peura / susi / kaikki edellämainitut ylittämään tien jossain päin kuhmon laitamia.

on se tämä elämä kyllä nuivettunu teälläki.

• Pulitzeer
        helvetti kirjoitti:

ette sitten ole tajunneet ettei kuhmossa tapahdu mitään ?
        kuule ukkojenkin ainoa puheenaihe se on se jos sattu pyy / teeri / metso / hirvi / peura / susi / kaikki edellämainitut ylittämään tien jossain päin kuhmon laitamia.

on se tämä elämä kyllä nuivettunu teälläki.

Kuhmolainen kyllä kertoo suurin kuvin että tikkaa heitetään,talvella herätti suurta hilpeyttä kun suuressa uutisessa metsästäjien edusmies tutki pellolla suurella asiantuntemuksella että joku eläin on pellon poikki juossut Haatajankylällä. Mutta missä viipyy uutiset kuka sai hauen Änätistä,ahvenan Rastinjärvestä,siian Iso-kupsunjärvestä. Kannattaa pirauttaa journalistille jos nykii kala.

• Pohjan_poika
        Pulitzeer kirjoitti:

Kuhmolainen kyllä kertoo suurin kuvin että tikkaa heitetään,talvella herätti suurta hilpeyttä kun suuressa uutisessa metsästäjien edusmies tutki pellolla suurella asiantuntemuksella että joku eläin on pellon poikki juossut Haatajankylällä. Mutta missä viipyy uutiset kuka sai hauen Änätistä,ahvenan Rastinjärvestä,siian Iso-kupsunjärvestä. Kannattaa pirauttaa journalistille jos nykii kala.

Miiuuuuu...
        Eikös noita kalajuttuja ole lehdessä ollut ihan riittämiin.. Joka kesä on mitä milloinkin sinttiä kuvissa. Ikä-Ihme Kyllönenkin...
        Ja ja ja ja ja ja....

• toriukot
        Pohjan_poika kirjoitti:

Miiuuuuu...
        Eikös noita kalajuttuja ole lehdessä ollut ihan riittämiin.. Joka kesä on mitä milloinkin sinttiä kuvissa. Ikä-Ihme Kyllönenkin...
        Ja ja ja ja ja ja....

Kuhmolainen on enempi sensori kuin tiedonjulkistaja. Humoori puuttuu täysin,tosikkojen klubi. Klubien moukkala koko Kuhmo.Pöllijöittenklubi.Mulkkumarttojenklubi.Huussinrakentajienklubi.Tantta-akkaklubi.

• Minä täällä
        toriukot kirjoitti:

Kuhmolainen on enempi sensori kuin tiedonjulkistaja. Humoori puuttuu täysin,tosikkojen klubi. Klubien moukkala koko Kuhmo.Pöllijöittenklubi.Mulkkumarttojenklubi.Huussinrakentajienklubi.Tantta-akkaklubi.

Etkö itsekkään osaa kirjoittaa parempia juttuja. Parjaajia kyllä löytyy joka lähtöön.
        Mukava kukea lehteä entisenä kuhmolaisena. Mukavaa kesää kaikille!

• Luin juuri perjantain Kuhmolaisen. Oli hyvää juttua, mielipidettä ja asennetta aselaista, metsästyksestä sekä metsäpeuroista.

• Jelepakka kosttyymi.

• hippokisat

Kuka voitti hirvenjuoksun 80v sarjassa. jos on yksi osallistuja sarjassa kuka on sarjan viimeinen.sarjan viimeinen onkin voittaja saa pääpalkinnon.

• Viisas Neuvoo

Kun käy sotharjoituksiaan yötäpäivää maastopuvussa teräskärkimonoissa on parempi pysyä putkirunkkarina ja heittää naiset meille avarakatseisille ja ajattelukykyisille.Laukaus,laukaus.

• Ontojärven rannalta

Mun mielestä jännä juttu kuinka naapurissa Sotkamossa lehdessä on hyviä ja kriittisiä juttuja. Päätoimittaja on sama muuten. Olen alkanut lukemaankin Sotkamon juttuja myös nettisivuilta. Käykääpä katsomassa muutkin.

• yhtyneetKuivalehdet

Olen siirtynyt "lukemaan kallea ja jallua nettisivuilta. on niin positiivista asiaa että meinaa .......... Käykääpä "lukemaan kaikki...

• suenjälki

Kuhmolaiset on pessimistejä Sotkamolaiset onanisteja

• Sotkamo rules

Luku- ja kirjoitustaidottimien terapiapalsta: Suom24/Paikkakunnat(Kuhmo

• juoru-muori

Kuhmoon pitäsi tulla semmonen iltapäivä-lehti missä oisi kaikki juorut kuhmosta!
      lukijoita olisi enemmän kuin kuhmolaisella ikinä ollut! :D

• Media*tyttö

Minä asian kerran ehdotin kuhmolaiselle, että olisi yhden sivun mittainen palsta juoruille. Ei mennyt läpi. Siksipä ei minulle tule lehteä...

• Lukkie
        Media*tyttö kirjoitti:

Minä asian kerran ehdotin kuhmolaiselle, että olisi yhden sivun mittainen palsta juoruille. Ei mennyt läpi. Siksipä ei minulle tule lehteä...

Kyllä Kuhmolainen on Suomen paras lehti ja sehän on yrittäjäjournalistin ansio tietenkin. Muitten paikallislehtien palkkarenkipäätoimittajien vähäpätöiset yritelmät kelpaa tuskin hyyskän seinälle tapetiksi.

• rollaattoriformulat
        Lukkie kirjoitti:

Kyllä Kuhmolainen on Suomen paras lehti ja sehän on yrittäjäjournalistin ansio tietenkin. Muitten paikallislehtien palkkarenkipäätoimittajien vähäpätöiset yritelmät kelpaa tuskin hyyskän seinälle tapetiksi.

jos sitten rastiviikolla saisi 5sivullista tuloksia tästä kaikkia suunnattomasti kiinnostavasta ykkösluokan asiasta.

• tervaskannot

lentiiran nuorisoseura järjesti juoksukisat,nuorin osallistuja oli 76v.

• Uudella otsikolla

2007 oli tämä jutun otsikko aloitettu, voi miten vanhaa tietoa tässä onkaan?

• Yrittäjä2

Nyt keksi päätoimittaja että Paltamon malli Kuhmoon. Loppuu loisiminen päivärahoilla. Työttömien yhdistykseen menee "töihin" tuhat akkaa ja ukkoa päivässä..Syntyperäisenä Paltamolaisena minua hymyilyttää aidosti.Asia ei sikäli koske itseäni ,olen ollut 24vuotta yrittäjänä.

• Pierutyttö
        Yrittäjä2 kirjoitti:

Nyt keksi päätoimittaja että Paltamon malli Kuhmoon. Loppuu loisiminen päivärahoilla. Työttömien yhdistykseen menee "töihin" tuhat akkaa ja ukkoa päivässä..Syntyperäisenä Paltamolaisena minua hymyilyttää aidosti.Asia ei sikäli koske itseäni ,olen ollut 24vuotta yrittäjänä.

SetPotPyy...

Kuhmoon sopisi tämä;
        http://www.kokkotyo.fi/index.php

Olisi pitänyt tehdä jo paljon aikaisemmin Kuhmossa noin!

• ansio..
        Yrittäjä2 kirjoitti:

Pidätkö työtä ja työtäsi jotenkin rangaistuksena ?? Töyhön mennään yleensä ansiomielessä, ei se oöe rangaistus.

• kuntoutujat

nehä kuntoutaa toisiaan,kolme räkänokkaa yhtä potkii,kolmekymppiset särkee postilaatikoita,nelikymppiset tappaa toisiaan , narunjatkonaviisikymppiset

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      984
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      81
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe