Kun Silja siirtyi Tallinkille, rikkaiden paapominen sen kun lisääntyi. Tämä tuli taas todistettua, kun soitin juuri varatakseni bonusristeilyn ensi talveksi. Koska olen "vain" hopea-tason asiakas, saa varata vasta 4 kk ennen matkan alkua. Kulta-tason asiakkaat saavat noukkia parhaat päältä jo puoli vuotta ennen! Ja lisäksi kaikki keskikesän matkan on varattavissa vain heille.
Kellä normaalituloisella lapsiperheellä on varaa reissata Siljalla niin paljon, että lompsassa kiiltää kultakortti. Sellainenhan on rikkailla eläkeläisillä, jotka reissaat laivoilla vähän väliä sekä hyvintoimeen tulevilla sinkuilla.
Mikäs olikaan se Vikingin asiakaspalvelun numero...
Silja palvoo ökyjä!
87
5120
Vastaukset
- selviää
clubin säännöistä, eli ei pitäisi mikään yllätys olla.
Koko clubonen ideahan on se, että hyödyt paranee mitä enemmän matkustaa (ja ostaa).
Kultatasolle pääseminen ja sillä pysyminen vaatii kyllä säännöllistä ja aika tiuhaa risteilemistä laivoilla ja kohtuu rahankäyttöäkin, ei tosiaan riitä pari-kolme risteilyä perheen kanssa vuodessa. Hopeatasolla mekin olemme ja varmaan pysymmekin, mahd. keskikesän risteily tehdään sitten sillä olikohan se nyt -20% -hinnalla. - kun voi ottaa
samasta tuotteesta hinnankin, yksinkertaista!
- T.epi
Kyllä meillä ainakin, normaalituloisella lapsiperheellä muutamalla reissulla tuo 2500 euroa menee. Mutta, tietenkin jos tykkää reissata omien eväiden kera...
- maksaa turhasta,
hieman järkeä kun käyttää saa samalla rahalla enemmän ja parempaa palvelua.
Miksi siis maksaa turhasta, kerro1 - settiä
vedät ollessasi laivalla T.epi, jos muutamalla (= kahdella) reissulla pistät lapsiperheesi kanssa 2.500 euroa menemään, ei voi kuin ihmetellä.
- T.epi
maksaa turhasta, kirjoitti:
hieman järkeä kun käyttää saa samalla rahalla enemmän ja parempaa palvelua.
Miksi siis maksaa turhasta, kerro1Niin saakin, kun lähtee risteilylle maailmalle. Saa huomattavasti paremman vastineen rahoilleen, olet aivan oikeassa.
- palstan yleinen
settiä kirjoitti:
vedät ollessasi laivalla T.epi, jos muutamalla (= kahdella) reissulla pistät lapsiperheesi kanssa 2.500 euroa menemään, ei voi kuin ihmetellä.
pelle ja kertoo mitä satuja vain ettei siljaansa mollattaisi, ja nyt vielä vikingin ohi mennessä hänellä on iskenyt paniikivaihde päälle.
- T.epi
settiä kirjoitti:
Kyllä helpostikkin toista tonnia menee, ei tee yhtään tuskaa :-)
- vaan
T.epi kirjoitti:
kyllä ne sinun tuhannet eurot viron pojille kelpaa, nehän kierrätetään tallink-hotellien tilien kautta puhtaana käteen-tyylillä.
- T.epi
palstan yleinen kirjoitti:
pelle ja kertoo mitä satuja vain ettei siljaansa mollattaisi, ja nyt vielä vikingin ohi mennessä hänellä on iskenyt paniikivaihde päälle.
Kukahan täällä on pelle? Se joka väittää, ettei nuuskaa myydä laivalla, tai että laivasta poistuttava puolessa tunnissa tai joka väittää että kaksi reittimatkaa pakollisine laivastapoistumisineen on risteily??
- T.epi
vaan kirjoitti:
kyllä ne sinun tuhannet eurot viron pojille kelpaa, nehän kierrätetään tallink-hotellien tilien kautta puhtaana käteen-tyylillä.
Ei haittaa.
- En ymmärrä tarkoitustasi.
T.epi kirjoitti:
Kukahan täällä on pelle? Se joka väittää, ettei nuuskaa myydä laivalla, tai että laivasta poistuttava puolessa tunnissa tai joka väittää että kaksi reittimatkaa pakollisine laivastapoistumisineen on risteily??
Yhdistelet eri kirjoittajia ja pakkaat samaan nippuun.
Miksi, onko jokin syykin sinulla. monihan sinua täällä nauraa, katselepa taannoisia kommenttejasi ja ymmärrät.
Hauskimpia ovat "Täh ?" kommenttisi jotka kertovat kaiken oleellisen sinusta. - paremman vastikkeen
T.epi kirjoitti:
Niin saakin, kun lähtee risteilylle maailmalle. Saa huomattavasti paremman vastineen rahoilleen, olet aivan oikeassa.
rahoillesi antavia varustamoita löytyy ihan kotisuomestakin, lähdötkin tapahtuvat vielä suomen kamaralta.
- että saisi
T.epi kirjoitti:
seuraavan matkan pisteillä, muuten kun sen saisikin edullisemmin.
- M.Satonen
että saisi kirjoitti:
seuraavan matkan pisteillä, muuten kun sen saisikin edullisemmin.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä tämän viestiketjun avaajaa.
Tallink Silja on ilmoittanut jo ajat sitten että vuoden 2008 bonusmatkat tulevat varattavaksi 2.10. alkaen. Eli miten olisit edes voinut varata matkan yli 4 kk päähän. Tätä vuotta kun saattuu olemaan jäljellä alle neljä kuukautta (syys, loka , marras, joulu).
Ja muutenkaan en ole kyllä itse kuullut mitään mistään 4 tai 6 kuukauden varaussäännöstä, eikä siitä kyllä mainita ainakaan club onen säännöissä netissä.
Itsellä on aina onnistunut bonusvaraus pidemmänkin ajan päähän. Olen esim. joulukuussa lähdössä bonusmatkalle commodoressa. Tilasin matkan reilusti yli puolta vuotta ennen. Vaikka olenkin kulta-asiakas niin ylitin tuon puolen vuoden rajan reilusti. - tuohon rahankäyttöön
settiä kirjoitti:
Rahankäyttöä on myös itse matka ja me otamme kunnon commodorehytin kun liikenteeseen lähdemme. Toinen iso menoerä on ruokailut. Kun laivalle mennään haluamme kulinaristisia kokemuksia eli a la carte yleensä ruokapaikka tai pihviravintola, viinejä ruoan kanssa. Ja sitten taxfreen ostokset mm. parfyymit, joista kertyy summa 1,5 kertaisena. Joten kun kerran kultatasolle pääsimme niin kummasti siellä on pysytty ilman mitään erityistä yrittämistä. Juuri totesin että vanhakin kortti vielä puoli vuotta voimassa ja jo raja kahdella reissulla täytetty. Ja olemme ihan tavallinen lapsiperhe, ehkä hyvin tienaava mies, mutta itse taas hyvin pienipalkkainen. Laivareissut ovat meidän etelänmatkoja joista sitten nautimme kunnolla.
Eräs kanta-asiakas, on sekä kiitoksen paikkoja että toki aina valituksen ja parantamisenkin aiheita. Mutta hei, mennään kukin tavallamme =). - käyttää
T.epi kirjoitti:
Niin saakin, kun lähtee risteilylle maailmalle. Saa huomattavasti paremman vastineen rahoilleen, olet aivan oikeassa.
riittävästi rasvaa maailmalla? Epäilen että he osaisivat tehdä ruokaa josta sinä pitäisit, harva nimittäin käyttää paketillisen voita paistaessaan ja pullollisen öljyä kastikkeeksi.
- pelle.
T.epi kirjoitti:
Saatko sieltä laivalta tarpeeksi rasvaa mukaasi, esim laatikollinen voita ja öljyä.
- mielipiteisiisi,
T.epi kirjoitti:
eivät siis faktoihin, joko olet ottanut varustamoilta selvää miksi myyvät ja markkinoivat mielestäsi kahta reittimatkaa risteilynä,
et ole vielä kertonut mitä vastasivat sinulle ja miksi niihin voi liittää hotelliyöpymisiä sekä minkä vuoksi niillä on edullisempi hinta kuin erikseen myytävillä matkoilla, olen odottanut vastaustasi pitkään, et ole sitä edelleenkään kertonut.
Joko pian kuulemme sen?
Tuo laivasta poistumiskysymys selvitettiin kyllä, mutta et sitä ymmärtänyt, kun kerrottiin sen perustuvan yleisiin tullisäädöksiin. - T.epi
mielipiteisiisi, kirjoitti:
eivät siis faktoihin, joko olet ottanut varustamoilta selvää miksi myyvät ja markkinoivat mielestäsi kahta reittimatkaa risteilynä,
et ole vielä kertonut mitä vastasivat sinulle ja miksi niihin voi liittää hotelliyöpymisiä sekä minkä vuoksi niillä on edullisempi hinta kuin erikseen myytävillä matkoilla, olen odottanut vastaustasi pitkään, et ole sitä edelleenkään kertonut.
Joko pian kuulemme sen?
Tuo laivasta poistumiskysymys selvitettiin kyllä, mutta et sitä ymmärtänyt, kun kerrottiin sen perustuvan yleisiin tullisäädöksiin.Niin, se olikin mielipiteeni, enkä muuta väittänytkään. Sillä kaksi reittimatkaa ei ole risteily edelleenkään.
Ja, laittaisiko joku jo linkin tullin sivuille, missä tämä puolen tunnin poistumisaika löytyy. Kiitos! Jos jotain väitetään, se pitää pystyä osoittamaan! - oliko yllätys
T.epi kirjoitti:
Niin, se olikin mielipiteeni, enkä muuta väittänytkään. Sillä kaksi reittimatkaa ei ole risteily edelleenkään.
Ja, laittaisiko joku jo linkin tullin sivuille, missä tämä puolen tunnin poistumisaika löytyy. Kiitos! Jos jotain väitetään, se pitää pystyä osoittamaan!että se oli noin lyhyt ja helppo?
- kertoivat
T.epi kirjoitti:
Niin, se olikin mielipiteeni, enkä muuta väittänytkään. Sillä kaksi reittimatkaa ei ole risteily edelleenkään.
Ja, laittaisiko joku jo linkin tullin sivuille, missä tämä puolen tunnin poistumisaika löytyy. Kiitos! Jos jotain väitetään, se pitää pystyä osoittamaan!mielipiteestäsi risteilyjen suhteen, odotellaan edelleen mielenkiintoisesti miten kävi.
Ethän pidä meitä pitkään jännityksessä?
Ps. koska saamme taas kuulla hauskan "Täh?" -avauksesi, se on niin persoonallinen ja ´pukee sinua hyvin` - T.epi
oliko yllätys kirjoitti:
että se oli noin lyhyt ja helppo?
Halusin linkin sinne, missä erään pellen puolen tunnin sääntö esiintyy, en tullin sivuille. Kiitos!
- T.epi
paremman vastikkeen kirjoitti:
rahoillesi antavia varustamoita löytyy ihan kotisuomestakin, lähdötkin tapahtuvat vielä suomen kamaralta.
No kerroha, millä Suomesta liikennöivällä varustamolla on toimiva hyttipalvelu, täysihoito, iso parvekehytti hintaan alle 100 euroa vrk per henkilö. En ole ainakaan itse törmännyt moiseen.
- ymmärrä
T.epi kirjoitti:
Halusin linkin sinne, missä erään pellen puolen tunnin sääntö esiintyy, en tullin sivuille. Kiitos!
tullisäädösten löytyvän tullin sivuilta.
Hae nyt vaikka sitä rautalankaa itsellesi jos vaikka vääntäisit itsellesi kysymäsi tulli.fi sivut helpommin.
Voiko olla jollekin noin vaikeaa?
No tuo "Täh?" oire kyllä selvittää vähän. - T.epi
ymmärrä kirjoitti:
tullisäädösten löytyvän tullin sivuilta.
Hae nyt vaikka sitä rautalankaa itsellesi jos vaikka vääntäisit itsellesi kysymäsi tulli.fi sivut helpommin.
Voiko olla jollekin noin vaikeaa?
No tuo "Täh?" oire kyllä selvittää vähän.Eli tuolla myönnät tuon puolentunnin höpötyksesi olleen huuhaata. Kiitoksia, niin oletin asian olevankin niin.
- osaa niitä hyödyntää.
T.epi kirjoitti:
Eli tuolla myönnät tuon puolentunnin höpötyksesi olleen huuhaata. Kiitoksia, niin oletin asian olevankin niin.
tuolla alempana VV:n kanssa osoitit taas tyhmyytesi, et ollut sielläkään osannut käyttää annettua linkkiä hyväksesi, kitisit vain kuin pikkukakara ettei siellä mitään ollut.
Pyydäpä sitä iskääsi tai äiskääsi taas apuun, jos sitten yhdessä löytäisitte. - T.epi
osaa niitä hyödyntää. kirjoitti:
tuolla alempana VV:n kanssa osoitit taas tyhmyytesi, et ollut sielläkään osannut käyttää annettua linkkiä hyväksesi, kitisit vain kuin pikkukakara ettei siellä mitään ollut.
Pyydäpä sitä iskääsi tai äiskääsi taas apuun, jos sitten yhdessä löytäisitte.ja kirjoita sitten vasta. Totesin VV:lle, että missä on ne todelliset edut ja hyödyt viikkarin klubilaisille, siellä VL:n sivulla listattu, mutta edut on melko köyhät mitä viikkarilla saa verrattuna moneen muuhun vastaavaan klubisysteemiin.
Ja minä haluaisin linkin tullin sivuille kohtaan, mistä löytyy se puolen tunnin poistumissääntö, mistä sinä tai joku muu tampio kirjoitti. Mutta vaikea on tietenkin linkittää olematonta... - oli puhe
T.epi kirjoitti:
No kerroha, millä Suomesta liikennöivällä varustamolla on toimiva hyttipalvelu, täysihoito, iso parvekehytti hintaan alle 100 euroa vrk per henkilö. En ole ainakaan itse törmännyt moiseen.
rahalle paremman vastikkeen antavista varustamoista, EI HYTEISTÄ.
- Tietokonekurssi
T.epi kirjoitti:
ja kirjoita sitten vasta. Totesin VV:lle, että missä on ne todelliset edut ja hyödyt viikkarin klubilaisille, siellä VL:n sivulla listattu, mutta edut on melko köyhät mitä viikkarilla saa verrattuna moneen muuhun vastaavaan klubisysteemiin.
Ja minä haluaisin linkin tullin sivuille kohtaan, mistä löytyy se puolen tunnin poistumissääntö, mistä sinä tai joku muu tampio kirjoitti. Mutta vaikea on tietenkin linkittää olematonta...saattaisi auttaa?
- T.epi
oli puhe kirjoitti:
rahalle paremman vastikkeen antavista varustamoista, EI HYTEISTÄ.
Minähän kysyinkin varustamoa! Ja minun mielestäni miltään Suomesta liikennöivällä varustamolta ei saa vastinetta rahoilleen. Ja mielestäni hytti liittyy asiaan olennaisena osana risteilyä? Minä vain listasin, mitä minä odotan saavani rahaa vastaan risteilyllä...
Ja viestini alkoi:
"No kerroha, millä Suomesta liikennöivällä varustamolla..." - H Y T T E J Ä ...
T.epi kirjoitti:
Minähän kysyinkin varustamoa! Ja minun mielestäni miltään Suomesta liikennöivällä varustamolta ei saa vastinetta rahoilleen. Ja mielestäni hytti liittyy asiaan olennaisena osana risteilyä? Minä vain listasin, mitä minä odotan saavani rahaa vastaan risteilyllä...
Ja viestini alkoi:
"No kerroha, millä Suomesta liikennöivällä varustamolla..."Oletko täysi idiootti, kun et muista mitä edes kirjoitat (lunttaa ensi kerralla).
- T.epi
H Y T T E J Ä ... kirjoitti:
Oletko täysi idiootti, kun et muista mitä edes kirjoitat (lunttaa ensi kerralla).
Aivan kirjoitinkin! Mutta kysyinkin sinulta, millä varustamolla saa vastinetta rahoilleen. Minä kirjoitin mihin olen tottunut. Ja jos menen viikoksi risteilylle, niin pakko olla parvekehytti.
Sinä tietenkin matkaisit vaikka siivouskomerossa ilman aterioita, kunhan ei 20 euroa enempää maksa.
Voisitko jo vastata, millä varustamolla saa risteilyllä rahoilleen vastinetta ja lähtee Suomesta?? Itse en ole moiseen kummajaiseen törmännyt. - T.epi
Tietokonekurssi kirjoitti:
saattaisi auttaa?
Minulla ei ole mikään hukassa, odotan sitä tarkkaa linkkiä tullin sivuille, paikkaan jossa sanotaan, että 30 minuuttia aikaa poistua.
Ainut linkki jonka saanut oli tuo:
http://www.tulli.fi/
Anonyymillä vastakirjoittajalla se linkki on hukassa, ei minulla. - T.epi
paremman vastikkeen kirjoitti:
Anteeksi, en tajunnut, että netissä pyörii maalais-juntteja, joille ainut oikea risteily on laivamatka Viking linen matkustaja-autolautalla. Saahan siellä vastinetta sille 5 tai 20 euron matkalle.
No, minä arvostan risteilyllä hieman muuta...
Anteeksi, mutta vastinetta rahalleen saa risteilyillä aivan muualla kuin täällä Suomessa. Maailmaa ja varsinkin risteilyjä on muualla! - heh heh!!!
T.epi kirjoitti:
Anteeksi, en tajunnut, että netissä pyörii maalais-juntteja, joille ainut oikea risteily on laivamatka Viking linen matkustaja-autolautalla. Saahan siellä vastinetta sille 5 tai 20 euron matkalle.
No, minä arvostan risteilyllä hieman muuta...
Anteeksi, mutta vastinetta rahalleen saa risteilyillä aivan muualla kuin täällä Suomessa. Maailmaa ja varsinkin risteilyjä on muualla!Vanha allvetare T.epi taas vauhdissa...nimittelee muita maalaisiksi, vaikka itse Nääsvillestä kotoisin..............
Tää oli kyllä ehdottomasti viikon hauskin juttu. - viking linen
T.epi kirjoitti:
Minulla ei ole mikään hukassa, odotan sitä tarkkaa linkkiä tullin sivuille, paikkaan jossa sanotaan, että 30 minuuttia aikaa poistua.
Ainut linkki jonka saanut oli tuo:
http://www.tulli.fi/
Anonyymillä vastakirjoittajalla se linkki on hukassa, ei minulla.sivujakaan jonne VV linkitti sinulle suoraan.
Et kuitenkaan tietoa löytänyt , kyselit ja intit vain tyhmiä ja kerro mitä varustamot sanoivat mielipiteestäsi, kun markkinoivat/myyvät reittimatkoja risteilyinä, et ole edelleen vastannut tuohon väistänyt vain kysymyksen. tuo asian an oli ensin kantasi, myöhemmin muutitkin sen mielipiteeksi, kun huomasit olevasi väärässä.
Ja onneton olet jollet tuota tulli juttua löydä. - samaa vastiketta
T.epi kirjoitti:
Aivan kirjoitinkin! Mutta kysyinkin sinulta, millä varustamolla saa vastinetta rahoilleen. Minä kirjoitin mihin olen tottunut. Ja jos menen viikoksi risteilylle, niin pakko olla parvekehytti.
Sinä tietenkin matkaisit vaikka siivouskomerossa ilman aterioita, kunhan ei 20 euroa enempää maksa.
Voisitko jo vastata, millä varustamolla saa risteilyllä rahoilleen vastinetta ja lähtee Suomesta?? Itse en ole moiseen kummajaiseen törmännyt.rahoilleen kuin muilta suomessa toimivilla varustamoilla. Tallinksilja hinnoitellut tuotteensa/palvelunsa niin yläkanttiin kuin mahdollista, muut myyvät samoja tuotteita hinnoilla jotka vastaavat kysyntään paremmin ja asiakkaan saadessa paremman vastikkeen rahoilleen.
- antaa
samaa vastiketta kirjoitti:
rahoilleen kuin muilta suomessa toimivilla varustamoilla. Tallinksilja hinnoitellut tuotteensa/palvelunsa niin yläkanttiin kuin mahdollista, muut myyvät samoja tuotteita hinnoilla jotka vastaavat kysyntään paremmin ja asiakkaan saadessa paremman vastikkeen rahoilleen.
esimerkkejä tästä ylihinnoittelusta? Niin palveluiden, kuin tuotteiden osalta.
Minkäs teet kun punaisilla ammeilla ei ole esimerkikiksi Commodore-luokkaa ominen palveluineen. - T.epi
samaa vastiketta kirjoitti:
rahoilleen kuin muilta suomessa toimivilla varustamoilla. Tallinksilja hinnoitellut tuotteensa/palvelunsa niin yläkanttiin kuin mahdollista, muut myyvät samoja tuotteita hinnoilla jotka vastaavat kysyntään paremmin ja asiakkaan saadessa paremman vastikkeen rahoilleen.
Suomesta liikennöivällä varustamolla saa vastinetta rahoilleen. Pitää lähteä Itämerta edemmäs kal, eiku risteilylle, jotta saa rahoilleen vastinetta :-)
- seuraavaa:
antaa kirjoitti:
esimerkkejä tästä ylihinnoittelusta? Niin palveluiden, kuin tuotteiden osalta.
Minkäs teet kun punaisilla ammeilla ei ole esimerkikiksi Commodore-luokkaa ominen palveluineen.Tax-free hinnat muita kalliimmat
Matkat muita kalliiimpia.
Asiakaspalvelussa jääty muiden kelkasta.
Ei ole tallinksiljasta enää siihen mitä silja oli.
Nyt vain maksetaan siljaan verrattuna tallinksiljalla enemmän ja saadaan vähemmän. - puhumimme
T.epi kirjoitti:
Suomesta liikennöivällä varustamolla saa vastinetta rahoilleen. Pitää lähteä Itämerta edemmäs kal, eiku risteilylle, jotta saa rahoilleen vastinetta :-)
Suomesta tapahtuvista matkoista, yrität taas hakea itsellesi takaporttia kiertää asiaa, ja alat puhumaan muualla tapahtuvista matkoista?
Ja tuskimpa olet koskaan noilla mainitsemillasi risteilyillä ollut, kuvittelet vain unissasi.
Olisithan siinä tapauksessa kommentoinut tälläkin palstalla esitettyihin esim. Caribian matkoihin liittyviin kysymyksiin.
Mutta et ole siksi koska et osaa niistä muuta kertoa kuin mitä TV:stä olet nähnyt, kun et koskaan siellä ole ollut. - T.epi
puhumimme kirjoitti:
Suomesta tapahtuvista matkoista, yrität taas hakea itsellesi takaporttia kiertää asiaa, ja alat puhumaan muualla tapahtuvista matkoista?
Ja tuskimpa olet koskaan noilla mainitsemillasi risteilyillä ollut, kuvittelet vain unissasi.
Olisithan siinä tapauksessa kommentoinut tälläkin palstalla esitettyihin esim. Caribian matkoihin liittyviin kysymyksiin.
Mutta et ole siksi koska et osaa niistä muuta kertoa kuin mitä TV:stä olet nähnyt, kun et koskaan siellä ole ollut.Miksi vain Suomesta lähtevistä matkoista pitäisi puhua?? Siksikö, ettet ole matkustanut kuin Ruotsissa ja Virossa. Ei se ole minun vika, jos sinulla on niin kurja elämä. Palstan nimikin on laivamatkat ja risteilyt. Ja Suomesta ei pääse kuin laivamatkoille.
Tuolla kun joku totesi, että muuallakuin Tallinksiljalla saa rahoilleen vastinetta, olin samaa mieltä ja totesin, että millään Suomesta lähtevällä ei saa vastinetta rahoilleen. Ei voi mitään, mutta niin se vaan on!
Olen minä täälläkin osallistunut keskusteluun risteilyistä, mutta aivan eri nimellä :) Onneksi kunnon risteily ensi viikolla edessä... - vaan pysyy
seuraavaa: kirjoitti:
Tax-free hinnat muita kalliimmat
Matkat muita kalliiimpia.
Asiakaspalvelussa jääty muiden kelkasta.
Ei ole tallinksiljasta enää siihen mitä silja oli.
Nyt vain maksetaan siljaan verrattuna tallinksiljalla enemmän ja saadaan vähemmän.yllä Siljan maine kalliina laivana, vaikka todellisuudessa Viking on hinnoissaan ihan samanlainen.
Tax free -hintoja (ja niiden olematonta eroa) voi vertailla netistä käsinkin, ja todella huomaa että erot ovat minimalistiset puoleen ja toiseen.
Normi-risteilyhinnoissa taitaa olla euron ero. Yleensä sitä kyttää tarjouslähtöjä, no, jääköön jokaisen omaksi päätettäväksi hyödyntääkö klubeja/pisteitä/"vapaamuurarilistaa..
Asiakaspalvelu? Ei ihmeitä eroja, asiallisia, osaavia, huumorintajuisia, myrtsejä.. Koko skaala löytyy kummaltakin varustamolta.
En ole risteillyt Siljalla 60-70 -luvulla, joten en osaa sanoa "mitä silja oli", viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kuitenkin kummatkin varustamot pysyneet aika samanlaisina -hinnannousuineenkin. - puhua
T.epi kirjoitti:
Miksi vain Suomesta lähtevistä matkoista pitäisi puhua?? Siksikö, ettet ole matkustanut kuin Ruotsissa ja Virossa. Ei se ole minun vika, jos sinulla on niin kurja elämä. Palstan nimikin on laivamatkat ja risteilyt. Ja Suomesta ei pääse kuin laivamatkoille.
Tuolla kun joku totesi, että muuallakuin Tallinksiljalla saa rahoilleen vastinetta, olin samaa mieltä ja totesin, että millään Suomesta lähtevällä ei saa vastinetta rahoilleen. Ei voi mitään, mutta niin se vaan on!
Olen minä täälläkin osallistunut keskusteluun risteilyistä, mutta aivan eri nimellä :) Onneksi kunnon risteily ensi viikolla edessä...Kuten siitä että osaavatko valmistaa ruokaa. Siihenhän tarvitaan vähintään pullollinen öljyä ja paketillinen voita.
- Clubi-
Ensinnäkin en ole lukenut vielä muita vastauksia, joten en tiedä jos samantapainen vastaus jo löytyy.
En koe itseäni "ökyksi". Saattoi olla hyvää tuuria, että aikanaan sain kultakortin. En mitenkään tähdännyt siihen korttiin. Kerran vain tipahti hopeakortin sijaan Club Siljan kultakortti ja sillä tiellä vieläkin. Syy siihen on, että kun kultatason saavuttaa, on siellä yllättävän helppoa pysyä (1,5 kertaiset pisteet).
Minulla on tällä hetkellä viisi matkaa tehtynä tänä vuonna. Olen nyt jo rajan yli, että saan taas uuden kultakortin ensi vuonna. Vielä on tiedossa ainakin kaksi reissua tänä vuonna. Tietysti sekin auttaa, että en matkusta ikinä 20 euron hytissä. En minä ole mitenkään tietoisesti tuhlannut, vaan ostanut juuri ne jutut laivalta mitä haluan, samoin puolisoni.
Vaikea uskoa, ettet pystyisi varaamaan haluaamasi matkaa neljää kuukautta ennen. Onko niin, että et itse pysty joustamaan, jos se sinun valitsemasi päivä sattuu olemaan täynnä?
Ja tottakai on täysin oikein että heinäkuussa on mahdollisuus vain kultakorttilaisilla. Eihän laivayhtiöillä ole mitään järkeä jaella kaikille ilmaisia matkoja keskellä kuumaa sesonkia!
Kukaan ei pakota olemaan klubin jäsen, joten rahallakin niitä hyttejä saa. Tätä avautumista en täten ymmärrä laisinkaan.
Ja vielä:
Olen perusduunari teollisuudessa.- kaksi eri asiaa
"Syy siihen on, että kun kultatason saavuttaa, on siellä yllättävän helppoa pysyä (1,5 kertaiset pisteet)."
Bonuspisteet joilla saa ilmaisia matkoja tulevat 1,5 kertaisena kultatasolla. Tasopisteet tulevat kaikille yksinkertaisina (myös kultatasolaisille) ja näiden tasopisteiden peruustella määritellään se kuuluuko pronssi-, hopea- vai kultatasolle. - Clubi-
kaksi eri asiaa kirjoitti:
"Syy siihen on, että kun kultatason saavuttaa, on siellä yllättävän helppoa pysyä (1,5 kertaiset pisteet)."
Bonuspisteet joilla saa ilmaisia matkoja tulevat 1,5 kertaisena kultatasolla. Tasopisteet tulevat kaikille yksinkertaisina (myös kultatasolaisille) ja näiden tasopisteiden peruustella määritellään se kuuluuko pronssi-, hopea- vai kultatasolle.Oli väärin kirjoitettu.
Ymmärtääkseni, kuitenkaan ei ole mitään tasopisteitä enää, vaan taso-ostot, jotka lasketaan suoraan euroissa. - Muistelin vanhaa systeemiä
Clubi- kirjoitti:
Oli väärin kirjoitettu.
Ymmärtääkseni, kuitenkaan ei ole mitään tasopisteitä enää, vaan taso-ostot, jotka lasketaan suoraan euroissa.Piti ihan käydä lukemassa uudet säännöt. 2500€:lla ostoja ja pysyy kultatasolla. Näin se on. Mutta 2500€ on 2500€ ja 1,5 kertaisena tulevat vain bonspisteet?
- Clubi-
Muistelin vanhaa systeemiä kirjoitti:
Piti ihan käydä lukemassa uudet säännöt. 2500€:lla ostoja ja pysyy kultatasolla. Näin se on. Mutta 2500€ on 2500€ ja 1,5 kertaisena tulevat vain bonspisteet?
sama täällä, vanhoja osittain muistellen :)
Siinä vanhassahan tasopisteet (ja matkat) taas ratkaisi.
- kulta-asiakas
Miksipä niillä jotka kuluttavat rahaa laivalla ei saisi olla jotain pikku etuoikeuksia?
On se hienoa elää kahden aikuisen taloudessa ilman kakaroita. Jää rahaa hummailuunkin :D Eikä olla edes vielä eläkeiässä... - ja tänä vuonna viidellä rei...
tulleet ensi vuoden kultakorttiin vaadittavat pisteet täyteen. Lasten kanssa varaamme yleensä family-hytin, ja ruokaan kuluu aika paljon kun on kouluikäisiä poikia. Kahden reissaamme Silja- tai Commodore-hytissä. Laivalla ollaan lomalla, siellä ei lasketa senttejä. Ei ole vaikeaa pysyä kultatasolla.
Kultatasolta poistui joitakin etuja clubin uudistuessa, en ole ihan hiljan varaillut bonusmatkoja mutta jos kertomasi pitää paikkansa niin hyvä kun tulee jotain korvaavaa etua kultakorttilaisille. Ei niistä kauppaketjujen plussa- ja bonuskorteistakaan makseta samaa summaa jokaiselle riippumatta siitä, onko käyttänyt ko. liikkeissä kaksi vai kaksituhatta euroa vuodessa. Ideahan on kaiketi juuri palkita sitä paremmin, mitä enemmän kantaa rahaa ko. firmaan... - Ville-Viikinki
tuo Vikingin klubikortti huomattavasti kätevämpi, saat heti kaikki edut, eikä ne ole kiinni siitä paljonko kulutat rahaa laivalla, tai kuinka usein käyt risteilyllä.
- Ariele*
Olkoon kyseesä minkävärinen Club Silja-kortti hyvänsä, niin tämän vuoden hel-sto-hel -risteilyt on ainakin Commodore-luokassa jo loppu, Deluxe-luokkaan mahtuu vielä joillakin lähdöillä. Clubilaisia on nykyään niin älyttömän suuri määrä, että parempia hyttiluokkia alkaa olla vaikea saada. Esim. Commodore-luokan hyttejä on Seressä ja Sympissä vain 34 ja Deluxe-hyttejä 26, ja tästä määrästä vain muutama on varattu bonusmatkalaisia varten, joten ei ole ihme jos on vaikea saada niihin varausta. Kevään matkojen myynti alkaa 2.10, ja veikkaanpa että ensimmäisen 10 minuutin aikana on esim. kaikki hiihtoloman reissut jo täynnä, ja iltapäivään mennessä on suurin osa muustakin ajasta täynnä. Joten jos keväälle bonusristeilyä halajat, on syyytä olla valppaana 2.10.
Pisterajojen on pakko nousta lähiaikoina koska nykyinen käytäntö ei toimi kunnolla, sillä yhä isommalla joukolla on tarpeeksi pisteitä parempiin hyttiluokkiin, ja ainoa ratkaisu asiaan on korottaa pisterajoja tai muuttaa sääntöjä toisin. Esim. Commodore-risteilyyn tarvittiin 90-luvulla muistaakseni 50 pistettä, kun nykyään sen saa vähimmillään 44 pisteellä.
Ja ei kaikki kultakorttilaiset niin rikkaita ole. Osa on niitä jotka hakevat viinaa ja tupakkaa monta kertaa kuussa Tallinnasta. Hopeakorttilaisissa taas on niitä jotka reissaavat muutaman kerran vuodessa Commodore-luokassa Tukholmaan. Turha toisten kortteja on kadehtia. Useimmille voisi todeta että tulee halvemmaksi ostaa rahalla haluamanne risteily kuin yrittää kerätä siihen väen väkisin pisteitä. Rahaa niihin pisteiden keräämiseenkin kuluu... - Clubi-
Viking Clubilta en saisi kolmea luksusristeilyä vuodessa kaupan päälle.
Itselleni on melko sama, saako suklaapatukan kaksikymmentä senttiä halvemmalla tax freestä klubikortilla.
Club One bonusmatkojen arvo vuodessa minulla saattaa olla yli tuhatkin euroa. Vikingillä jäisi ns. luu käteen. Paitsi tietysti noiden tax free ostosten muutaman euron alennukset... - niitä matkoja,
Clubi- kirjoitti:
Itselleni on melko sama, saako suklaapatukan kaksikymmentä senttiä halvemmalla tax freestä klubikortilla.
Club One bonusmatkojen arvo vuodessa minulla saattaa olla yli tuhatkin euroa. Vikingillä jäisi ns. luu käteen. Paitsi tietysti noiden tax free ostosten muutaman euron alennukset...kyllä sinä ne itse maksat, et vain tyhmyyttäsi sitä huomaa, kulutat enemmän saadaksesi tuon kaupan päällisen, et sitä vain tunnu ymmärtävän/huomaavan.
Olet siis täydellinen höynäytettävä tallinksiljan asiakas ja varustamosi on tyytyväinen, - Ville-Viikinki
Clubi- kirjoitti:
Club One bonusmatkojen arvo vuodessa minulla saattaa olla yli tuhatkin euroa. Vikingillä jäisi ns. luu käteen. Paitsi tietysti noiden tax free ostosten muutaman euron alennukset...et tiedä, mitä etuja Vikingin kortilla saa, niin ei kannattaisi minusta arvostellakaan niin kärkevästi. Mitä tulee tuohon Tallink-klubikorttiin,(Club One, mistä ihan rehellisesti täytyy tunnustaa, etten ole koskaan sitä omistanut)niin ainakin, mitä tuttavani ovat kertoneet ja mitä täältäkin jatkuvasti on saanut lukea, niin ilmeisesti edut ovat siinä heikentyneet aika selkeästi viime aikoina ja vaikka bonuspisteet riittäisivätkin siihen mainitsemaasi luksusristeilyyn, niin mitä iloa siitä on, jos sitä kuitenkaan ei pysty varaamaan?
- T.epi
Enpä ole kyllä Viikkarilla juurikaan kokenut hyötyneeni heidän klubikortista. 3-5 kertaa vuodessa viikkarilla reissaan, eikä ole ilmaisia matkoja tai muuta hyödyllistä tullut vastaan.
- Ville-Viikinki
T.epi kirjoitti:
Enpä ole kyllä Viikkarilla juurikaan kokenut hyötyneeni heidän klubikortista. 3-5 kertaa vuodessa viikkarilla reissaan, eikä ole ilmaisia matkoja tai muuta hyödyllistä tullut vastaan.
ja katsoo tästä:http://www.vikingline.fi/vikingclub/index.asp
- T.epi
Ville-Viikinki kirjoitti:
ja katsoo tästä:http://www.vikingline.fi/vikingclub/index.asp
Minua ei kiinnosta, jos suklaapatukka 20 senttiä alessa tai vastaavat 2 euron alennukset. Eli mitään todellisia etuja ei Viikkarin klubissa ole, olet samaa mieltä ilmeisesti, kun mitään etuja ei ole linkittämälläsi sivulla.
- T.epi
niitä matkoja, kirjoitti:
kyllä sinä ne itse maksat, et vain tyhmyyttäsi sitä huomaa, kulutat enemmän saadaksesi tuon kaupan päällisen, et sitä vain tunnu ymmärtävän/huomaavan.
Olet siis täydellinen höynäytettävä tallinksiljan asiakas ja varustamosi on tyytyväinen,Mutta viikkarilla ei hyödy kuluttaessaan sitäkään vähää.
- Ville-Viikinki
T.epi kirjoitti:
Minua ei kiinnosta, jos suklaapatukka 20 senttiä alessa tai vastaavat 2 euron alennukset. Eli mitään todellisia etuja ei Viikkarin klubissa ole, olet samaa mieltä ilmeisesti, kun mitään etuja ei ole linkittämälläsi sivulla.
vielä osaa lukea, kokeilepas sitten tätä:http://www.teletubbies.co.uk/en/default.asp
- "Täh?" taas tulee,
vielä osaa lukea, kokeilepas sitten tätä:http://www.teletubbies.co.uk/en/default.asp
jos vanhat merkit paikkansa pitää.
- T.epi
Aivan, viikkarin klubi on samaa taso teletappien kanssa. En ole ainakaan havainnut saavani mitään konkreettisia etuja viikkarilta, vaikka pari tonnia vuodessa sinnekkin kannan. Ei ilmaisia matkoja, matkatarjoukset lähes samaa luokaa klubilaisille kuin muille, jne...
- pistejärjestelmiä
T.epi kirjoitti:
Aivan, viikkarin klubi on samaa taso teletappien kanssa. En ole ainakaan havainnut saavani mitään konkreettisia etuja viikkarilta, vaikka pari tonnia vuodessa sinnekkin kannan. Ei ilmaisia matkoja, matkatarjoukset lähes samaa luokaa klubilaisille kuin muille, jne...
ei siis ole etu, ai niin sehän on vain mielipiteesi, ei fakta, entä yhteistyökumppanien antamat lisäedut maissa, omat hinnat reittimatkoilla.
Kaikki tämä ilman PAKOLLISTA PISTEIDEN keruuta.
Mitä clubonesi tarjoaa maksutta heti liityttyäsi, vai joutuuko maksamaan jo liittyessä jotain? - Clubi-
niitä matkoja, kirjoitti:
kyllä sinä ne itse maksat, et vain tyhmyyttäsi sitä huomaa, kulutat enemmän saadaksesi tuon kaupan päällisen, et sitä vain tunnu ymmärtävän/huomaavan.
Olet siis täydellinen höynäytettävä tallinksiljan asiakas ja varustamosi on tyytyväinen,esitän tämä maailman helpoimman kysymyksen aiheeseen liittyen:
Mitä saan Viking Lineltä, jos siirrän vuotuiset laivamatkani heille? Paitsi huonommat alukset (tietysti makuasia)?
Helppo kysymys, mutta tuntuu olevan niin kovin vaikeaa saada vastausta. - T.epi
pistejärjestelmiä kirjoitti:
ei siis ole etu, ai niin sehän on vain mielipiteesi, ei fakta, entä yhteistyökumppanien antamat lisäedut maissa, omat hinnat reittimatkoilla.
Kaikki tämä ilman PAKOLLISTA PISTEIDEN keruuta.
Mitä clubonesi tarjoaa maksutta heti liityttyäsi, vai joutuuko maksamaan jo liittyessä jotain?Missä muka risteilyt alle puoleen hintaan, jotkut hassut lähdöt?? Eipä paljon hyödytä, jos joulukuulle vaikka suunnittelee matkaa. Eipä löydy mitään alle puoleen hintaan tarjouksia.
No maksuton kortti on, mutta myös ihan hyödytön!
PS. En ole kyllä hyödyllisistä korteista maksanut (ja nyt en tarkoita Tallinksiljaa). - travel agent
T.epi kirjoitti:
Missä muka risteilyt alle puoleen hintaan, jotkut hassut lähdöt?? Eipä paljon hyödytä, jos joulukuulle vaikka suunnittelee matkaa. Eipä löydy mitään alle puoleen hintaan tarjouksia.
No maksuton kortti on, mutta myös ihan hyödytön!
PS. En ole kyllä hyödyllisistä korteista maksanut (ja nyt en tarkoita Tallinksiljaa).No Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle.
Eli tämäkin etu on parempi kuin Siljan klubilaisten joiden edut on sidottu matkustamiseen.
Myös reittimatkoista saa alennuksen normaalihinnoista, vähintään sen -15% minkä hopeakorttilaisetkin saa. Ja täytyy muistaa että
normaalihinnatkin ovat Vikingillä jo edullisemmat. Voit tarkistaa noi Viking club sivuilta. - jopa 15 %
travel agent kirjoitti:
No Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle.
Eli tämäkin etu on parempi kuin Siljan klubilaisten joiden edut on sidottu matkustamiseen.
Myös reittimatkoista saa alennuksen normaalihinnoista, vähintään sen -15% minkä hopeakorttilaisetkin saa. Ja täytyy muistaa että
normaalihinnatkin ovat Vikingillä jo edullisemmat. Voit tarkistaa noi Viking club sivuilta.alennuksia ja paljon muita.
- Clubi-
et tiedä, mitä etuja Vikingin kortilla saa, niin ei kannattaisi minusta arvostellakaan niin kärkevästi. Mitä tulee tuohon Tallink-klubikorttiin,(Club One, mistä ihan rehellisesti täytyy tunnustaa, etten ole koskaan sitä omistanut)niin ainakin, mitä tuttavani ovat kertoneet ja mitä täältäkin jatkuvasti on saanut lukea, niin ilmeisesti edut ovat siinä heikentyneet aika selkeästi viime aikoina ja vaikka bonuspisteet riittäisivätkin siihen mainitsemaasi luksusristeilyyn, niin mitä iloa siitä on, jos sitä kuitenkaan ei pysty varaamaan?
"et tiedä, mitä etuja Vikingin kortilla saa, niin ei kannattaisi minusta arvostellakaan niin kärkevästi."
Tiedän tasan tarkkaan sen asian, että sillä en saa keskimäärin kolmea risteilyä suomalaisittain luksushyteissä per vuosi. Se on se mikä minulle merkkaa, vaikka korostan jälleen tuolle yhdelle inttäjälle myös, että en edelleenkään tähtää mitenkään niihin risteilyihin vaan kulutan rahaa ihan omien mielihalujeni mukaan.
En ole vieläkään saanut vastausta, että mitä saan Viking Lineltä, jos siirrän laivamatkani heille. En kaipaa patukka-alennuksia ja niitä myös Club One tarjoaa.
"Mitä tulee tuohon Tallink-klubikorttiin"
Miksi vääristelet asioita? Se on edelleen Club One -kortti.
"ilmeisesti edut ovat siinä heikentyneet aika selkeästi viime aikoina"
Näin on. Drinkkiliput ja iltasanoma. Sehän on neljän hengen hytissä huimat 23,20 euroa. Kymmenesosa siitä mitä hyttini keskimäärin maksaa.
"niin mitä iloa siitä on, jos sitä kuitenkaan ei pysty varaamaan? "
Sehän on taas ihan "talouskohtaista". Sille ei mahda mitään, jos ei pysty suunnittelemaan matkojaan niin, että ne kyseiset risteilyt onnistuu. Eipä ole ongelmia ollut. Jälleen joulukuussa Commodore-risteilylle Sereneadella. - viking-club sivuihin
Clubi- kirjoitti:
esitän tämä maailman helpoimman kysymyksen aiheeseen liittyen:
Mitä saan Viking Lineltä, jos siirrän vuotuiset laivamatkani heille? Paitsi huonommat alukset (tietysti makuasia)?
Helppo kysymys, mutta tuntuu olevan niin kovin vaikeaa saada vastausta.Risteilyistä jopa -50% (esim. luxhytti pe-la)
Tax-freestä väkevät jopa -15%
Yhteistyökumppanit maissa myöntävät alennuksia.
Vinkki: vasemmasta reunasta löydät
VC:n eri vaihtoehdot (tämä siksi, jos
satut olemaan samanlainen tumpula kuin tuo T.epi) - mutta pakko kommentoida
travel agent kirjoitti:
No Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle.
normaalihinnatkin ovat Vikingillä jo edullisemmat. Voit tarkistaa noi Viking club sivuilta."Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle."
Club one:n jäsenet saavat myös risteilynsä normaalihintaa halvemmalla päälle vielä bonukset päälle. Ja jos laiva ei ole täynnä, halpoja viime hetken lähtöjä saavat kaikki.
En oikein ymmärrä inttämistä siitä, että jos risteilyn saa Vikingillä 15% normaalihintaa halvammalla ja tax freesta jostain tuotteista 10- 15% alennusta, että se olisi ylivoimaisesti parempi järjestelmä kuin se, että Siljalla clubilaiset saa risteilyt halvemmalla ja KAIKISTA ostoksista (myös siitä ale-hintaisesta risteilystä) saa bonuspisteitä joilla saa ilmaisia risteilyjä. - Haluan sellaisen!
mutta pakko kommentoida kirjoitti:
"Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle."
Club one:n jäsenet saavat myös risteilynsä normaalihintaa halvemmalla päälle vielä bonukset päälle. Ja jos laiva ei ole täynnä, halpoja viime hetken lähtöjä saavat kaikki.
En oikein ymmärrä inttämistä siitä, että jos risteilyn saa Vikingillä 15% normaalihintaa halvammalla ja tax freesta jostain tuotteista 10- 15% alennusta, että se olisi ylivoimaisesti parempi järjestelmä kuin se, että Siljalla clubilaiset saa risteilyt halvemmalla ja KAIKISTA ostoksista (myös siitä ale-hintaisesta risteilystä) saa bonuspisteitä joilla saa ilmaisia risteilyjä.kerro miten saan sen, en halua kerätä pisteitä haluan vain tuon mainitsemasi ilmaisen risteilyn!
Risteilyn saa viking club-jäsenenä -50% halvemmalla, etkö käynyt katsomassa clubi sivuilla vai etkö osaa käyttää tietokonetta.
Nytkin lähdetään ensi viikolla risteilemään (vkoloppu) hinta 38 eur (norm. 96 eur.
Laske mikä tulee aleprosentiksi, eikä ole edes mikään tarjous hinta, vaan normaali viking-club hinta - IHMETTELEVÄ ?
mutta pakko kommentoida kirjoitti:
"Viking Clubilaiset saavat vastikkeesta risteilyistä 15-50% alennuksen normaalihinnoista, vaikka varaisit matkan joulukuulle."
En oikein ymmärrä inttämistä siitä, että jos risteilyn saa Vikingillä 15% normaalihintaa halvammalla ja tax freesta jostain tuotteista 10- 15% alennusta, että se olisi ylivoimaisesti parempi järjestelmä kuin se, että Siljalla clubilaiset saa risteilyt halvemmalla ja KAIKISTA ostoksista (myös siitä ale-hintaisesta risteilystä) saa bonuspisteitä joilla saa ilmaisia risteilyjä.et vain taida enää viitsiä myöntää olleesi monesti tässä keskustelussa väärässä, kun et ole osannut hakea sinulle ilmoitettuja tietoja varustamon web-sivuilta.
Olisihan se toki noloa myöntää olleensa väärässä, kun ei hallitse tietokoneen käyttöä. - lasketaan tarjouksia
Haluan sellaisen! kirjoitti:
kerro miten saan sen, en halua kerätä pisteitä haluan vain tuon mainitsemasi ilmaisen risteilyn!
Risteilyn saa viking club-jäsenenä -50% halvemmalla, etkö käynyt katsomassa clubi sivuilla vai etkö osaa käyttää tietokonetta.
Nytkin lähdetään ensi viikolla risteilemään (vkoloppu) hinta 38 eur (norm. 96 eur.
Laske mikä tulee aleprosentiksi, eikä ole edes mikään tarjous hinta, vaan normaali viking-club hintaHelsinki-Tukholma risteily perjantai lähdöllä A-luokan hytissä.
Siljalla normaalihinta 418€
Club one Gold alennus -20%
=334,40
5,5 bonuspistettä
laiva ostoksista bonusta
Viking Linellä 340€
VikingClub alennus 15-50%
=254€ (ale 25%)
Lux/Deluxe hytissä
Siljalla normaalihinta 653€
=522,40
8,7 bonuspistettä(sillä saa jo päiväristeilyn Tallinnaan)
laivaostoksista bonusta
Viking Linellä 440€
=330€ (ale 25%)
Siljalla saa pisteillä perjantai risteilyn A-luokkaan 52:lla pisteellä ja Deluxe 82:lla pisteellä.
Toivottavasti laskin oikein, mutta itse olen tullut siihen tulokseen että matkustan Siljalla. Ostamme merkkivaatteita laivan myymälästä, ja syömme molempina iltoina hyvin.
Jo ruokailuista tulee paljon pisteitä.
buffet molempina iltoina 2 * 4 * 31€ = 248€ ( 4 pistettä)
aamiainen molempina aamuina 2 * 4 * 9€ = 72€ ( yksi piste)
päälle vielä taxfree ostokset(kulta kortilla: Taxfree- ja Perfumes-myymälöiden ostot kertyvät bonuspistesaldoa 1,5 kertaisina.) ja risteily on jo ansaittu!
Onneksi ihmiset ovat erilaisia ja jokaiselle löytyy oikea laivayhtiö. Minä en menisi Viking Linellä enää millään kun olen kerran astunut jalallani Siljan hienoihin laivoihin. - edellinen
IHMETTELEVÄ ? kirjoitti:
et vain taida enää viitsiä myöntää olleesi monesti tässä keskustelussa väärässä, kun et ole osannut hakea sinulle ilmoitettuja tietoja varustamon web-sivuilta.
Olisihan se toki noloa myöntää olleensa väärässä, kun ei hallitse tietokoneen käyttöä.Hah hah.... Oletpa vainoharhainen. Oli muuten mun eka kommentti tähän keskusteluun. Enkä edes lukenut kaikkia aiempia viestejä.
Jos et osaa esittää asiaasi ja perustelaa väitettäsi tässä keskustelussa, miksi hakisin itse tietoja jostain?? Ei mun ihan niin paljoa tuo Viking Line kiinnosta. Kiinnostaa itse asiassa niin vähän, että puna-valkoisille laivoille on lähde vaikka ilmaiseksi pääseekin :D - ilmaisen risteilyn,
lasketaan tarjouksia kirjoitti:
Helsinki-Tukholma risteily perjantai lähdöllä A-luokan hytissä.
Siljalla normaalihinta 418€
=334,40
5,5 bonuspistettä
laiva ostoksista bonusta
Viking Linellä 340€
=254€ (ale 25%)
Lux/Deluxe hytissä
Siljalla normaalihinta 653€
=522,40
8,7 bonuspistettä(sillä saa jo päiväristeilyn Tallinnaan)
laivaostoksista bonusta
Viking Linellä 440€
=330€ (ale 25%)
Siljalla saa pisteillä perjantai risteilyn A-luokkaan 52:lla pisteellä ja Deluxe 82:lla pisteellä.
Toivottavasti laskin oikein, mutta itse olen tullut siihen tulokseen että matkustan Siljalla. Ostamme merkkivaatteita laivan myymälästä, ja syömme molempina iltoina hyvin.
Jo ruokailuista tulee paljon pisteitä.
buffet molempina iltoina 2 * 4 * 31€ = 248€ ( 4 pistettä)
aamiainen molempina aamuina 2 * 4 * 9€ = 72€ ( yksi piste)
päälle vielä taxfree ostokset(kulta kortilla: Taxfree- ja Perfumes-myymälöiden ostot kertyvät bonuspistesaldoa 1,5 kertaisina.) ja risteily on jo ansaittu!
Onneksi ihmiset ovat erilaisia ja jokaiselle löytyy oikea laivayhtiö. Minä en menisi Viking Linellä enää millään kun olen kerran astunut jalallani Siljan hienoihin laivoihin.tuo pistesysteemi kyllä tuli selväksi.
ILMAISESTA RISTEILYSTÄ ET MAININNUT MITÄÄN,
ja sitähän kysyttiin.
Muuttuvathan ne tallinksiljan paatit muovikipoiksi, galaxy ja starhan ovat jo esimerkkejä ja lisää tulossa.
Ja muista: nuo alukset ovat tallinksiljan, olivat osittain ennen siljan. EIVÄT ENÄÄ!
Siitä ilmaisesta risteilystä... KERRO, odotan! - Pitää
ilmaisen risteilyn, kirjoitti:
tuo pistesysteemi kyllä tuli selväksi.
ILMAISESTA RISTEILYSTÄ ET MAININNUT MITÄÄN,
ja sitähän kysyttiin.
Muuttuvathan ne tallinksiljan paatit muovikipoiksi, galaxy ja starhan ovat jo esimerkkejä ja lisää tulossa.
Ja muista: nuo alukset ovat tallinksiljan, olivat osittain ennen siljan. EIVÄT ENÄÄ!
Siitä ilmaisesta risteilystä... KERRO, odotan!heittää kommentti tähän tälle meidän risteilyveteraanille. Taisi muuten tulla toisaalla "turpaan" keskustelussa, joten piti tänne siirtyä jälleen.. :)
Taisit keksiä ensimmäistä kertaa tälläisestä aiheesta jonkin pienen langan, johon voit tarttua. Normaalistihan olet luikkinut häntä koipien välissä pois (=jättänyt vastaamatta), kun on kysytty totuuksia.
Asian voi mieltää ihan miten vain. Club Onessa tulee "kaupan päälle" pisteitä, joilla saa matkoja. Joku voi näin ollen todeta pisteillä hankitun matkan olevan ilmainen. Näinhän ei todellisuudessa ole, koska matkustajamaksu tulee joka tapauksessa.
Toiseksi, sinä tiedät tasan tarkkaan mitä ed. kirjoittaja tarkoitti, joten lopeta saivartelu!
Puhuitko ennen Sea Containersin aluksista? Puhuitko? Olet tekopyhyyden huippu! - Halunsinkin kokeilla
Pitää kirjoitti:
heittää kommentti tähän tälle meidän risteilyveteraanille. Taisi muuten tulla toisaalla "turpaan" keskustelussa, joten piti tänne siirtyä jälleen.. :)
Taisit keksiä ensimmäistä kertaa tälläisestä aiheesta jonkin pienen langan, johon voit tarttua. Normaalistihan olet luikkinut häntä koipien välissä pois (=jättänyt vastaamatta), kun on kysytty totuuksia.
Asian voi mieltää ihan miten vain. Club Onessa tulee "kaupan päälle" pisteitä, joilla saa matkoja. Joku voi näin ollen todeta pisteillä hankitun matkan olevan ilmainen. Näinhän ei todellisuudessa ole, koska matkustajamaksu tulee joka tapauksessa.
Toiseksi, sinä tiedät tasan tarkkaan mitä ed. kirjoittaja tarkoitti, joten lopeta saivartelu!
Puhuitko ennen Sea Containersin aluksista? Puhuitko? Olet tekopyhyyden huippu!ymmärtääkö kaveri että ei se ilmainen risteily olekaan ilmainen, itsehän hän vielä kertoi mitä tuo ilmainen maksaa. aika kalliilta tuo ilmainen vaikutti, pisteet kun eivät ilmaisia.
Melkein sanoisin ilman pisteitä saisi tuon matkan halvemmalla ja vähemmällä vaivalla. - Clubi-
Halunsinkin kokeilla kirjoitti:
ymmärtääkö kaveri että ei se ilmainen risteily olekaan ilmainen, itsehän hän vielä kertoi mitä tuo ilmainen maksaa. aika kalliilta tuo ilmainen vaikutti, pisteet kun eivät ilmaisia.
Melkein sanoisin ilman pisteitä saisi tuon matkan halvemmalla ja vähemmällä vaivalla.tavalla käyttäessäsi ykkösbonus, plussa tms. kortteja? Vai olitko kenties se, joka väittää kortin ohjaavan käyttämään vain tietyn yhtiön palveluita?
Mielestäni on helkkarin tyhmää olla käyttämättä, jos kaupan päälle saa vielä tässä tapauksessa bonuspisteitä. Ei voi olla niin vaikeaa tajuta, että tuskin kukaan sitä varten ostaa ostamisen takia, että saisi pisteitä. Vai mikä tässä asiassa on niin pirullisen vaikeaa? Vai onko mukavaa tehdä siitä niin vaikea?
"Melkein sanoisin ilman pisteitä saisi tuon matkan halvemmalla ja vähemmällä vaivalla."
Millä tavalla? Jos menen ja kulutan saman määrän rahaa Viking Linellä, en saa yhtään mitään. Saan vain ne hyödykkeet ja "hyödykkeet" mitä ostan ja se on siinä. Mutta sinä käännät asian niin, että samat ostokset jotka maksavat suurinpiirtein saman Siljalla, tai Tallink Silja Oy:llä, kuten haluat, maksavat itseasiaa sitä minun bonusmatkaani samalla. Ihan miten haluat ajatella. Toistan vielä, on se vaan tyhmää olla käyttämättä tuollaista selvää etua. 1 1=2 Viking Linellä, 1 1=3 Siljalla.
En ole nähnyt mitään vaivaa ikinä, kun pisteillä varaan. Itseasiassa käyn melko harvoin nettisivuilla edes katsomassa pisteitäni. Niitä kertyy mitä kertyy ja yleensä alkusyksystä varailen ne pari kolme bonusmatkaa tuleville kuukausille.
Tuli varmasti ihan turhaan tämäkin viesti kirjoitettua, koska selvästi täällä nämä muutaman inttävät vastaan jo periaatteen vuoksi. Ei myönnetä selviä asioita.
Joka tapauksessa. On se kivaa sitten miettiä noilla "ilmaisilla risteilyillä", että onneksi ostin ne mökkikaljat silloin kesällä niin pääsi niiden avulla risteilylle.. - Kira123
Ariele* kirjoitti:
Olkoon kyseesä minkävärinen Club Silja-kortti hyvänsä, niin tämän vuoden hel-sto-hel -risteilyt on ainakin Commodore-luokassa jo loppu, Deluxe-luokkaan mahtuu vielä joillakin lähdöillä. Clubilaisia on nykyään niin älyttömän suuri määrä, että parempia hyttiluokkia alkaa olla vaikea saada. Esim. Commodore-luokan hyttejä on Seressä ja Sympissä vain 34 ja Deluxe-hyttejä 26, ja tästä määrästä vain muutama on varattu bonusmatkalaisia varten, joten ei ole ihme jos on vaikea saada niihin varausta. Kevään matkojen myynti alkaa 2.10, ja veikkaanpa että ensimmäisen 10 minuutin aikana on esim. kaikki hiihtoloman reissut jo täynnä, ja iltapäivään mennessä on suurin osa muustakin ajasta täynnä. Joten jos keväälle bonusristeilyä halajat, on syyytä olla valppaana 2.10.
Pisterajojen on pakko nousta lähiaikoina koska nykyinen käytäntö ei toimi kunnolla, sillä yhä isommalla joukolla on tarpeeksi pisteitä parempiin hyttiluokkiin, ja ainoa ratkaisu asiaan on korottaa pisterajoja tai muuttaa sääntöjä toisin. Esim. Commodore-risteilyyn tarvittiin 90-luvulla muistaakseni 50 pistettä, kun nykyään sen saa vähimmillään 44 pisteellä.
Ja ei kaikki kultakorttilaiset niin rikkaita ole. Osa on niitä jotka hakevat viinaa ja tupakkaa monta kertaa kuussa Tallinnasta. Hopeakorttilaisissa taas on niitä jotka reissaavat muutaman kerran vuodessa Commodore-luokassa Tukholmaan. Turha toisten kortteja on kadehtia. Useimmille voisi todeta että tulee halvemmaksi ostaa rahalla haluamanne risteily kuin yrittää kerätä siihen väen väkisin pisteitä. Rahaa niihin pisteiden keräämiseenkin kuluu...Hyvät ihmiset että myös kaupassakin tiettyä tuotetta on aina rajoitettu määrä? Tämä koskee myös TallinkSiljan bonusmatkoja. Eihän siin tuu yritykselle mitää voittoo jos kaikki hyvät hytit sais pisteillä, hei haloo. musta naurettavaa kitistä täälä että kun ei oo, ei oo. varaa heti kun saat varattua niin saat mitä haluat äläkä jahku. nopeat syövät hitaat, u know??
- tässä joku yrittää
Clubi- kirjoitti:
tavalla käyttäessäsi ykkösbonus, plussa tms. kortteja? Vai olitko kenties se, joka väittää kortin ohjaavan käyttämään vain tietyn yhtiön palveluita?
Mielestäni on helkkarin tyhmää olla käyttämättä, jos kaupan päälle saa vielä tässä tapauksessa bonuspisteitä. Ei voi olla niin vaikeaa tajuta, että tuskin kukaan sitä varten ostaa ostamisen takia, että saisi pisteitä. Vai mikä tässä asiassa on niin pirullisen vaikeaa? Vai onko mukavaa tehdä siitä niin vaikea?
"Melkein sanoisin ilman pisteitä saisi tuon matkan halvemmalla ja vähemmällä vaivalla."
Millä tavalla? Jos menen ja kulutan saman määrän rahaa Viking Linellä, en saa yhtään mitään. Saan vain ne hyödykkeet ja "hyödykkeet" mitä ostan ja se on siinä. Mutta sinä käännät asian niin, että samat ostokset jotka maksavat suurinpiirtein saman Siljalla, tai Tallink Silja Oy:llä, kuten haluat, maksavat itseasiaa sitä minun bonusmatkaani samalla. Ihan miten haluat ajatella. Toistan vielä, on se vaan tyhmää olla käyttämättä tuollaista selvää etua. 1 1=2 Viking Linellä, 1 1=3 Siljalla.
En ole nähnyt mitään vaivaa ikinä, kun pisteillä varaan. Itseasiassa käyn melko harvoin nettisivuilla edes katsomassa pisteitäni. Niitä kertyy mitä kertyy ja yleensä alkusyksystä varailen ne pari kolme bonusmatkaa tuleville kuukausille.
Tuli varmasti ihan turhaan tämäkin viesti kirjoitettua, koska selvästi täällä nämä muutaman inttävät vastaan jo periaatteen vuoksi. Ei myönnetä selviä asioita.
Joka tapauksessa. On se kivaa sitten miettiä noilla "ilmaisilla risteilyillä", että onneksi ostin ne mökkikaljat silloin kesällä niin pääsi niiden avulla risteilylle..mainostaa ilmaista, jonka eteen täytyy maksaa saadakseen tuon ilmaisen, eli tuo ei siis ole mitenkään ilmaista.
Kuinka paljon olet käyttänyt rahaa saadaksesi nuo 1.5 kertaiset pisteesi?
Kaikki eivät varmaankaan käy joka kuukausi risteilyllä, kuten sinä
Ja tässä nyt ei ollut aiheena nuo eri kortit, vaan tuo mainostettu ilmainen, et ilmeisesti huomannut harhautuessasi sitä toiseen asiaan! - Clubi-
tässä joku yrittää kirjoitti:
mainostaa ilmaista, jonka eteen täytyy maksaa saadakseen tuon ilmaisen, eli tuo ei siis ole mitenkään ilmaista.
Kuinka paljon olet käyttänyt rahaa saadaksesi nuo 1.5 kertaiset pisteesi?
Kaikki eivät varmaankaan käy joka kuukausi risteilyllä, kuten sinä
Ja tässä nyt ei ollut aiheena nuo eri kortit, vaan tuo mainostettu ilmainen, et ilmeisesti huomannut harhautuessasi sitä toiseen asiaan!haluat.
En tiedä kuinka paljon olen käyttänyt rahaa "saadakseni" nuo pisteet. Eikä minua todellakaan kiinnosta. Menen laivalle pitämään hauskaa ja nauttimaan elämästä. En ajattele asiaa, kuten sinä. Minun ei tarvitse tuhlata, eikä minua kukaan pakota tuhlaamaan.
Enkä käy joka kuukausi risteilyllä. Mutta kun käyn. En syö omia eväitä tai matkusta c-luokassa.
Lopetan tämän oravanpyörän tämän ketjun osalta taas tähän.
Sanotaan loppukaneettina sitten, että Viking Lineen nähden ne bonusmatkat ovat ilmaisia. Sama rahamäärä. Toiselta saa jotain. Toiselta ei. Yksinkertaista, jos ei halua harrastaa saivartelua tai jankata periaatteen vuoksi. - ilmainen, tämä
Clubi- kirjoitti:
tavalla käyttäessäsi ykkösbonus, plussa tms. kortteja? Vai olitko kenties se, joka väittää kortin ohjaavan käyttämään vain tietyn yhtiön palveluita?
Joka tapauksessa. On se kivaa sitten miettiä noilla "ilmaisilla risteilyillä", että onneksi ostin ne mökkikaljat silloin kesällä niin pääsi niiden avulla risteilylle..josta puhut ilmaisena, on kaukana siitä. ethän sinä saa noita pisteitä ilmaiseksi.
Ilmaista ei siis saa edes tallinksiljalta, vaikka niin haluat uskoa tai kuvittelet niin olevan. - että tuplasti vastiketta
ilmainen, tämä kirjoitti:
josta puhut ilmaisena, on kaukana siitä. ethän sinä saa noita pisteitä ilmaiseksi.
Ilmaista ei siis saa edes tallinksiljalta, vaikka niin haluat uskoa tai kuvittelet niin olevan.Club One-asiakkaat saavat tuplasti vastikkeen laivamatkaan ja laivalla käyttämistään rahoista, sen tuotteen mitä ostivat ja bonuspisteet.
Vaikka en kyllä ymmärrä tätä ilmaista ei ole-jankkaamita. Rahaa laivalla kuluu kuitenkin. Mitä pahaa siinä jos kulutettua rahaa vastaan saa bonuspisteitä (jotkut jopa 1,5 kertaisena) jolla taas saa ilmaisia matkoja? Pelkkää periaatteesta vastaan jankkaamista. Vai matkaileeko nim. "ilmainen, tämä" Vikingin punaisilla laivoilla käyttämättä euroakaan rahaa? - odottelen_vaan
edellinen kirjoitti:
Hah hah.... Oletpa vainoharhainen. Oli muuten mun eka kommentti tähän keskusteluun. Enkä edes lukenut kaikkia aiempia viestejä.
Jos et osaa esittää asiaasi ja perustelaa väitettäsi tässä keskustelussa, miksi hakisin itse tietoja jostain?? Ei mun ihan niin paljoa tuo Viking Line kiinnosta. Kiinnostaa itse asiassa niin vähän, että puna-valkoisille laivoille on lähde vaikka ilmaiseksi pääseekin :Dei ole vieläkään tulli pisteitä vaikka eilen tuin kotiin
- Anonyymi
Raha ratkaisee. Kultatasolle pääsee vain rahalla kultatasolaiselta saadaan enemmän rahaa kuin hopetasolaiselta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743710Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472906Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1732898Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572391Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3612162- 1601860
- 781545
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378- 281360
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391342