VARO WIPPIES

SKOKOS

Älä ota meinaa mulla tuli sellainen ongelma et mulla
toimii enää netti vain alle puolessa nopeudessa 1 megan yhteydessä,taitaa naapuri imuttaa mun kaistatalla vaikka se ei pitäisi olla mahdollistta mut modeemin valot vilkkuu reipasta tahtia,wippies asiakaspalvelu ei vastaa sähköpostiin,laitan boksin roskii,laitan oman modeemin päälle..

10

8588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ejjej

Niin Wippiessin tarkoitushan on, että saat ilmaisen modeemin ja lupaudut jakamaan kaistaasi muille. Tietenkin kaistan jakaminen hidastaa sinun nopeuttasi.

• et'sillei

Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä. Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä.

Et'sillei

• ejjej
        et'sillei kirjoitti:

Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä. Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä.

Et'sillei

"Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä."

Toki tuossa on priorisointia, mutta ei se ihan noin mene. Jos se noin olisi kuten väität, niin silloin tuota Wippies juttua eivät muut pystyisi kunnolla käyttää. Päätät imuttaa jotain tällöin muiden imutukset katkeis.

Tuo priolisointi on laitettu niin, etteivät muut pysty estämään sinun käyttöäsi imutuksillaan. Esim sinulle 80% ja muille 20%, tietenkin jos sinä et käytä niin silloin vieraat saavat sinun osuuden käyttöösi.

"Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä."

Hyvä juttu, mutta tuollakaan asetuksilla et pysty määrittää vierailijoille 1b/sek, vaan heillä on joku minimi joka on taattua kaistaa. Muutenhan tuon boksin idea on ihan turha.

• SKOKOS

jos nopeus on mulla 137kbit/s ja naapurille loput niin ei mun mielestä ole (863kbit/s) normaali..vai onko?

• tomakaka

Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s. jos haluat ladata 1 megan/s sulla täytyy olla 10mb netti.

• Wewew
        tomakaka kirjoitti:

Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s. jos haluat ladata 1 megan/s sulla täytyy olla 10mb netti.

"Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD"

Kyllä vaan tarkoittaa noin suurinpiirtein. Ja lukemalla tarkemmin huomaat, että aloittaja puhuu kbit/s siis kilobittejä sekunnissa.

"vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s"

No ei todellakaa, vaan 100-120kB/s huomaa B. b = bitti, B = tavu = 8 bittiä.

Kun sulla on megan liittymä niin sen nopeus pitäisi olla suunilleen ~1000kbit/s. Jos taas katsot selaimesta nopeuden niin ne ovat tavuina kt/kB jolloin nopeus onkin juuri tuo ~110kilotavua.

Tarkistus bittien jne... takia liittymänopeus pitää jakaa 9,5 jolloin saadaan tavuina lukema joka pitää hyvin paikkaansa.

Joko olet katsonut tuon nopeuden väärin kbit olikin kB/kt jolloin kaikki kunnossa, mikäli todellakin tuo kbit niin silloin jotain vikaa katsos modeemin hallinnasta ketkä käyttää nettiäsi.

• SKOKOS
      • Wewew

Kyl tuo on ihan luotettava testi, kannattaa suorittaa toiseen kertaan sillä palvelimen ongelmat jne... voivat aiheuttaa hetkellisesti yhen(kolmen) mittauskerran hitaita nopeuksia. Tuolla pystyt katsomaan muiden tuloksia niitäkin kannattaa vilkasta.

Vaikka sulla on Wippies niin tuon testin teet oman operaattorisi testillä.

Jos mahollista pistä vanha modeemi ja tee silläkin testi heti.

Kannattaa myös kirjoittaa http://forum.wippies.com/

• SKOKOS
        Wewew kirjoitti:

Kyl tuo on ihan luotettava testi, kannattaa suorittaa toiseen kertaan sillä palvelimen ongelmat jne... voivat aiheuttaa hetkellisesti yhen(kolmen) mittauskerran hitaita nopeuksia. Tuolla pystyt katsomaan muiden tuloksia niitäkin kannattaa vilkasta.

Vaikka sulla on Wippies niin tuon testin teet oman operaattorisi testillä.

Jos mahollista pistä vanha modeemi ja tee silläkin testi heti.

Kannattaa myös kirjoittaa http://forum.wippies.com/

tehty on useamman kerran viikossa ja näytti miltä pitikin ja toi mun ongelma alkoi ja vaihdoin oman modeemin tilalle niin toimii niinkuin pitää,wippies kaappiin ja pidän sitä päällä 2 kertaa/kk 10min niin
        se on ollut päällä niin ne ei voi väittää et se on ollut monta viikkoa kiinni..enkä riko sopimusta :)

• Mika22
        SKOKOS kirjoitti:

tehty on useamman kerran viikossa ja näytti miltä pitikin ja toi mun ongelma alkoi ja vaihdoin oman modeemin tilalle niin toimii niinkuin pitää,wippies kaappiin ja pidän sitä päällä 2 kertaa/kk 10min niin
        se on ollut päällä niin ne ei voi väittää et se on ollut monta viikkoa kiinni..enkä riko sopimusta :)

Onko ne naapurit ihan seinän takana? Siirrä tukiasema toiseen paikkaan tai rajoita muuten säteilyä ei-toivottuun suuntaan. Heikompi kenttä = tiedonsiirtokin hidastuu.

Meillä on peltikatto, WLAN tukiasema toisessa kerroksessa harjakaton alla. Ei WLAN kuulu turhan hyvin ulos, paitsi talon päätyjen suunnassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      6997
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4123
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2171
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1946
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      196
      1454
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe