VARO WIPPIES

SKOKOS

Älä ota meinaa mulla tuli sellainen ongelma et mulla
toimii enää netti vain alle puolessa nopeudessa 1 megan yhteydessä,taitaa naapuri imuttaa mun kaistatalla vaikka se ei pitäisi olla mahdollistta mut modeemin valot vilkkuu reipasta tahtia,wippies asiakaspalvelu ei vastaa sähköpostiin,laitan boksin roskii,laitan oman modeemin päälle..

10

8552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ejjej

      Niin Wippiessin tarkoitushan on, että saat ilmaisen modeemin ja lupaudut jakamaan kaistaasi muille. Tietenkin kaistan jakaminen hidastaa sinun nopeuttasi.

      • et'sillei

        Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä. Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä.

        Et'sillei


      • ejjej
        et'sillei kirjoitti:

        Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä. Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä.

        Et'sillei

        "Sun oma liikenne priorisoituu vierailijoiden liikenteen edelle, eli vierailijat saavat käyttöönsä sen kaistan mitä et itse käytä."

        Toki tuossa on priorisointia, mutta ei se ihan noin mene. Jos se noin olisi kuten väität, niin silloin tuota Wippies juttua eivät muut pystyisi kunnolla käyttää. Päätät imuttaa jotain tällöin muiden imutukset katkeis.

        Tuo priolisointi on laitettu niin, etteivät muut pysty estämään sinun käyttöäsi imutuksillaan. Esim sinulle 80% ja muille 20%, tietenkin jos sinä et käytä niin silloin vieraat saavat sinun osuuden käyttöösi.


        "Jatkossa voit myöskin määritellä maksimikaistan, jonka vierailijat saavat käyttöönsä."

        Hyvä juttu, mutta tuollakaan asetuksilla et pysty määrittää vierailijoille 1b/sek, vaan heillä on joku minimi joka on taattua kaistaa. Muutenhan tuon boksin idea on ihan turha.


    • SKOKOS

      jos nopeus on mulla 137kbit/s ja naapurille loput niin ei mun mielestä ole (863kbit/s) normaali..vai onko?

      • tomakaka

        Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s. jos haluat ladata 1 megan/s sulla täytyy olla 10mb netti.


      • Wewew
        tomakaka kirjoitti:

        Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s. jos haluat ladata 1 megan/s sulla täytyy olla 10mb netti.

        "Jos sulla on 1 megan netti niin ei se tarkoita että voit 1000kb/s ladata :DD"

        Kyllä vaan tarkoittaa noin suurinpiirtein. Ja lukemalla tarkemmin huomaat, että aloittaja puhuu kbit/s siis kilobittejä sekunnissa.


        "vaan noin 10-osan siitä, eli 100-120kb/s"

        No ei todellakaa, vaan 100-120kB/s huomaa B. b = bitti, B = tavu = 8 bittiä.


        Kun sulla on megan liittymä niin sen nopeus pitäisi olla suunilleen ~1000kbit/s. Jos taas katsot selaimesta nopeuden niin ne ovat tavuina kt/kB jolloin nopeus onkin juuri tuo ~110kilotavua.

        Tarkistus bittien jne... takia liittymänopeus pitää jakaa 9,5 jolloin saadaan tavuina lukema joka pitää hyvin paikkaansa.

        Joko olet katsonut tuon nopeuden väärin kbit olikin kB/kt jolloin kaikki kunnossa, mikäli todellakin tuo kbit niin silloin jotain vikaa katsos modeemin hallinnasta ketkä käyttää nettiäsi.


    • SKOKOS
      • Wewew

        Kyl tuo on ihan luotettava testi, kannattaa suorittaa toiseen kertaan sillä palvelimen ongelmat jne... voivat aiheuttaa hetkellisesti yhen(kolmen) mittauskerran hitaita nopeuksia. Tuolla pystyt katsomaan muiden tuloksia niitäkin kannattaa vilkasta.

        Vaikka sulla on Wippies niin tuon testin teet oman operaattorisi testillä.

        Jos mahollista pistä vanha modeemi ja tee silläkin testi heti.

        Kannattaa myös kirjoittaa http://forum.wippies.com/


      • SKOKOS
        Wewew kirjoitti:

        Kyl tuo on ihan luotettava testi, kannattaa suorittaa toiseen kertaan sillä palvelimen ongelmat jne... voivat aiheuttaa hetkellisesti yhen(kolmen) mittauskerran hitaita nopeuksia. Tuolla pystyt katsomaan muiden tuloksia niitäkin kannattaa vilkasta.

        Vaikka sulla on Wippies niin tuon testin teet oman operaattorisi testillä.

        Jos mahollista pistä vanha modeemi ja tee silläkin testi heti.

        Kannattaa myös kirjoittaa http://forum.wippies.com/

        tehty on useamman kerran viikossa ja näytti miltä pitikin ja toi mun ongelma alkoi ja vaihdoin oman modeemin tilalle niin toimii niinkuin pitää,wippies kaappiin ja pidän sitä päällä 2 kertaa/kk 10min niin
        se on ollut päällä niin ne ei voi väittää et se on ollut monta viikkoa kiinni..enkä riko sopimusta :)


      • Mika22
        SKOKOS kirjoitti:

        tehty on useamman kerran viikossa ja näytti miltä pitikin ja toi mun ongelma alkoi ja vaihdoin oman modeemin tilalle niin toimii niinkuin pitää,wippies kaappiin ja pidän sitä päällä 2 kertaa/kk 10min niin
        se on ollut päällä niin ne ei voi väittää et se on ollut monta viikkoa kiinni..enkä riko sopimusta :)

        Onko ne naapurit ihan seinän takana? Siirrä tukiasema toiseen paikkaan tai rajoita muuten säteilyä ei-toivottuun suuntaan. Heikompi kenttä = tiedonsiirtokin hidastuu.

        Meillä on peltikatto, WLAN tukiasema toisessa kerroksessa harjakaton alla. Ei WLAN kuulu turhan hyvin ulos, paitsi talon päätyjen suunnassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1933
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1496
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      23
      1412
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe