Hei!
Tietääkö kukaan, saako "autofilteröintiflägin" värin muutettua? Nyt se on sininen ja vaikea havaita, mikä sarake on suodatettu ja mikä ei.
Kiitos, jos joku tietää mitä tarkoitan ja osaa sanoa voiko värin muuttaa vai ei.
Auto filter
2
283
Vastaukset
- googlaili
niin vastaus tuntuu olevan ettei sitä voi vaihtaa...
mutta voihan suodatettavan kentän otsikkorivin vaihtaa helposti...
alla oleva koodi vaatii jonkun excelin VOLATILE funktion käyttämistä ko taulukossa
jaa, että mitä ne VOLATILE funktiot on? Jääköön se lukijan selvitettäväksi, mutta lisää taulukkoosi johonkin soluun kaavaksi esim lontoonkielellä =TODAY tai suomiversiossa =TÄMÄ.PÄIVÄ() niin allaoleva koodi toimii...
eli koodi muuttaa suodatetun kentän taustavärin nyt keltaiseksi, joten sen ainakin huomaa
taulukon moduuliin...
Private Sub Worksheet_Calculate()
Dim SuodatusRivi As Integer
Dim laskuri As Integer
Dim Kentat As Integer
On Error Resume Next
Application.EnableEvents = False
SuodatusRivi = Me.AutoFilter.Range.Row
Kentat = Me.AutoFilter.Filters.Count
Range(Cells(SuodatusRivi, 1), Cells(SuodatusRivi, Kentat)).Interior.ColorIndex = xlNone
If ActiveSheet.FilterMode = True Then
For laskuri = 1 To Kentat
If ActiveSheet.AutoFilter.Filters.Item(laskuri).On Then
'nyt keltainen muuta allaolevaa numeroa
Cells(SuodatusRivi, laskuri).Interior.ColorIndex = 6
End If
Next laskuri
End If
Application.EnableEvents = True
On Error GoTo 0
End Sub
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789