Agnetha on ihana!!! Mutta entä Frida?

Chiquitita

Monet kehuvat Agnethaa ja pitävät häntä niin kauniina jne, mutta entäpäs Frida? Eikö kukaan tykkää Fridan laulusta? Mun mielestä Abba ei olisi tosiaankaan pärjännyt pelkällä Agnethalla. Ei se olisi ollut silloin Abba. Abbaan tarvittiin se toinenkin "A". Frida osaa laulaa yhtä upeasti ja kauniisti kun Agnethakin. Varmasti monet ovat samaa mieltä, mutta voisi joku kehuakin Fridaa, eikä vaan Agnethaa. Agnethalla on ihanan puhdas ja korkea ääni, mutta tarvitaan myös Fridan pehmeyttä ja vahvuutta, jotta biisistä tulisi oikea Abba-biisi. Vaikka kyllähän ne Agnethan soolobiisitkin on Abba-biisejä, mutta jos koko levy olisi täynnä Agnethan haavoittuvaa laulua, olisi vähän jo tylsää...
Ja Frida on yhtä kauniskin kun Agnetha, huolimatta epäonnistuneista permanenteista(:D)ja siitä, että Agnetha on tyttömäinen ja söpö haavoittuvainen blondi, jolla on maailman seksikkäin takapuoli, niin kuin jotkut sanoo... :/ Sitäpaitsi, Frida on 5 vuotta Agnethaa vanhempi, joten kyllä Agnetha voi näyttääkin nuoremmalta jne... Joo, mutta mitä mieltä muut on?

24

2711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fernando

      ... ja siinä ovat kyllä mukana ne molemmat naiset ;) Monet Fridan sooloista (Fernando, Money money money, Knowing me knowing you, I have a dream, Super Trouper, I Let the Music Speak ja When all is said and done) ovat Abban parhaita biisejä. Frida on jotenkin sähäkämpi ja seksikkäämpi minusta kuin Agnetha, hänen biiseissään on enemmän voimaa. Toki Agnethan hauras herkkyys koskettaa myös, ja esimerkiksi The Winner Take It All on aivan huikea.

      • abba-fani nuorena

        Miksi I have a Dream on nostettu noin korkealle, se on tylsä kappale.

        Monet abban parhaiksi nostetut kappaleet ovat tylsiä. Itse kokoaisin ihan erilaisen parhaat levyn, kuin mitä kaupasta saa. Onneksi nykyään se on mahdollista. :)


      • Fernando
        abba-fani nuorena kirjoitti:

        Miksi I have a Dream on nostettu noin korkealle, se on tylsä kappale.

        Monet abban parhaiksi nostetut kappaleet ovat tylsiä. Itse kokoaisin ihan erilaisen parhaat levyn, kuin mitä kaupasta saa. Onneksi nykyään se on mahdollista. :)

        olisin utelias näkemään millainen olisi esim. sun top 20 abban parhaista biiseistä :)


      • Chiquitita 22
        abba-fani nuorena kirjoitti:

        Miksi I have a Dream on nostettu noin korkealle, se on tylsä kappale.

        Monet abban parhaiksi nostetut kappaleet ovat tylsiä. Itse kokoaisin ihan erilaisen parhaat levyn, kuin mitä kaupasta saa. Onneksi nykyään se on mahdollista. :)

        Mä olen samaa mieltä! "ei hitit" kolahtavat enemmän...kuten; happy hawaii, cassandra, i let the music speak, as good as new, if it wasent for the nights, thats me, move on, hole in your sole, andante andante(espanjaksi!)


    • camica

      kyllähän molemmat ovat ihania ja hehän olivat abban ääni,agnetha oli sopraano ja frida mezzosopraano joten he äänellisesti täydensivät toisiaan,mikä harmonia.omistatko heidän sooloalbumeitaan ja montako.

      • Chiquitita

        En omista, kun en omista vielä kaikkia Abbankaan levyjä. Mutta kirjastosta on tullut lainattua uusin Agnethan soololevy. Ja kyllä mä aion ostaa niitä soololevyjäkin sitten joskus kun olen saanut kaikki Abban levyt kerättyä...


      • abbadabbadoo
        Chiquitita kirjoitti:

        En omista, kun en omista vielä kaikkia Abbankaan levyjä. Mutta kirjastosta on tullut lainattua uusin Agnethan soololevy. Ja kyllä mä aion ostaa niitä soololevyjäkin sitten joskus kun olen saanut kaikki Abban levyt kerättyä...

        Minulla alkoi laajeta tämä abbaharrastus kanssa! Kun oli kaikki abban levyt, niin kerran sattumalta Tukholmassa huomasin soololevyjä: ekana haaviin tarttui "tio år med Agnetha", sitten "I stand alone" joka on vuodelta 1987 eikä ole mielestäni niin abbamainen kuin ensiksi mainittu. Sitten ostin "My colouring book", joista oikeestaan vaan muutama natsaa ko. tyyliin. Nyt viimemmäksi hankin "Frida ensam"levyn, joka on HUIPPUHYVÄ! Siinä on mahtavaa, vahvaa tunteellista Fridan laulua 1970-luvun puoliväliltä eli abbavuosilta.
        Abba-koko tarina-kirjan takana on hyvä biografia julkaistuista alkbumeista yhtyeen ja sen jäsenten omista levyistä.
        Näihin jää koukkuun!!


      • Abba-fani jo vuodesta 1974
        abbadabbadoo kirjoitti:

        Minulla alkoi laajeta tämä abbaharrastus kanssa! Kun oli kaikki abban levyt, niin kerran sattumalta Tukholmassa huomasin soololevyjä: ekana haaviin tarttui "tio år med Agnetha", sitten "I stand alone" joka on vuodelta 1987 eikä ole mielestäni niin abbamainen kuin ensiksi mainittu. Sitten ostin "My colouring book", joista oikeestaan vaan muutama natsaa ko. tyyliin. Nyt viimemmäksi hankin "Frida ensam"levyn, joka on HUIPPUHYVÄ! Siinä on mahtavaa, vahvaa tunteellista Fridan laulua 1970-luvun puoliväliltä eli abbavuosilta.
        Abba-koko tarina-kirjan takana on hyvä biografia julkaistuista alkbumeista yhtyeen ja sen jäsenten omista levyistä.
        Näihin jää koukkuun!!

        Frida oli suurin naispuolinen idolini kasvuvuosinani (olin 8-vuotias Abban voittaessa euroviisut). Ihailin Fridan hiuksia, temperamenttia ja ennen kaikkea laulunääntä. Mielestäni nimenomaan Fridalla on populaarimusiikin kaunein naisääni. Kuunnelkaa vaikkapa biisiä Like An Angel Passing Through My Room The Visitors-levyltä ja huokaiskaa ihastuksesta!

        Fridan musiikista ennen ja jälkeen Abba-vuosien ja vähän myös sen aikana saa hyvän käsityksen boksista 4XCD 1XDVD (siis neljä CD:tä ja yksi DVD). En omista sitä itse, mutta olen lainannut sen kirjastosta jo kolmesti. Jos boksi jostain tupsahtaa vastaan, kannattaa siihen tutustua, jos Frida kiinnostaa. :)


      • Anonyymi
        Abba-fani jo vuodesta 1974 kirjoitti:

        Frida oli suurin naispuolinen idolini kasvuvuosinani (olin 8-vuotias Abban voittaessa euroviisut). Ihailin Fridan hiuksia, temperamenttia ja ennen kaikkea laulunääntä. Mielestäni nimenomaan Fridalla on populaarimusiikin kaunein naisääni. Kuunnelkaa vaikkapa biisiä Like An Angel Passing Through My Room The Visitors-levyltä ja huokaiskaa ihastuksesta!

        Fridan musiikista ennen ja jälkeen Abba-vuosien ja vähän myös sen aikana saa hyvän käsityksen boksista 4XCD 1XDVD (siis neljä CD:tä ja yksi DVD). En omista sitä itse, mutta olen lainannut sen kirjastosta jo kolmesti. Jos boksi jostain tupsahtaa vastaan, kannattaa siihen tutustua, jos Frida kiinnostaa. :)

        Kuunnelkaa se The Day Before You Came. Vaikka siinä Agnetha laulaa näkyvänä varsinaisen stoorin, niin se upeista upein taustalaulu on… Fridan!


    • ABBAfan

      On Fridakin mielestäni ihana ja kaunis, ja osaa laulaa hyvin. Jotenkin sitä vain tulee kehuttua aina Agnethaa. Mun mielestä Fridalla on ehkä parempikin ääni kuin Agnethalla, riippuu tietysti millainen biisi on kyseessä. Esim. Winneriin ei kyllä sopis Frida :D Molemmat tytöt on mielestäni todella kauniita, eikä mikään pilalle mennyt permanentti tee Fridasta yhtään Agnethaa rumempaa

    • Mina ite

      Kaikki Abban jäsenet ovat mahtavia! Mielestäni molemmat "tytöt" ovat kauniita. Sitäpaitsi toinen on vaalee ja toinen tumma, on täysin makuasia kumpi miellyttää enemmän.

      • I Saw It In The Mirror

        on Norski syntyjään...että plussaa hänelle siitä. ;D


      • Anonyymi

        Mutta jos väriin ei katso, vain Fridalla on oikeasti kauniit kasvonpiirteet. Agnetha on ihan tavallisen näköinen ilman pitkää vaaleata tukkaansa.


    • aapo63

      Teini-iän Abbaa kuunnelleena ja katselleena, niin kyllä minulle noin ulkoisesti Agnetha oli numero yksi. Musiikillisesti he olivat yhdenvertaisia, mutta Frida muistutti liikaa äitiäni!!!

      • Frida<3

        Frida. Aina. Kaunis, tuhannesti parempi laulamaan kuin Agnetha jne. Money Money Money oli yksi abban parhaista kappaleista. Mutta miettikää Agnethaa laulamassa samaa. Tai Super Trouper? Our Lasta Summer varsinkin on juuri niitä 'Viekää Agnetha kaaauuas pois kappaleita.'

        Joojoo. Olen täysin päättömästi rakastunut Abbaan. Olen mm. kirjoittanut käsin abbasta yli 40 sivua, kuinka minusta tehdään Lidan lapsenvahti ja muutan Fidan ja Bennyn vierashuoneen asumaan ja sittem pääsen laulamaan keikoilla


      • abbadabba
        Frida<3 kirjoitti:

        Frida. Aina. Kaunis, tuhannesti parempi laulamaan kuin Agnetha jne. Money Money Money oli yksi abban parhaista kappaleista. Mutta miettikää Agnethaa laulamassa samaa. Tai Super Trouper? Our Lasta Summer varsinkin on juuri niitä 'Viekää Agnetha kaaauuas pois kappaleita.'

        Joojoo. Olen täysin päättömästi rakastunut Abbaan. Olen mm. kirjoittanut käsin abbasta yli 40 sivua, kuinka minusta tehdään Lidan lapsenvahti ja muutan Fidan ja Bennyn vierashuoneen asumaan ja sittem pääsen laulamaan keikoilla

        Jotenkin tunnistan tuosta itseni. Itse en kirjoita mietin vain päässäni mutta tuntuu kuin tulisi hulluksi. Fridahan on norja-saksa. Itse olen ihaillut Fridaa jo kauan. Ihan faktana vielä olen 13


    • abbada

      Olet oikeassa! Olen itse miettinyt tuota samaa monet kerrat. Miksi aina Agnetha? Itse rakastan molempia yhtäpaljon molemmat osaa laulaa todella hyvin. Frida on kaunis vaikka ikääkin on jo 65. Agnethakin on kaunis ei siinä mitään, mutta itsestä tuntuu melkein pahalta kun toinen kuitenkin niin kaunis ja todella lahjakas jätetään huomiotta hyvin usein. Frida niin paljon kokenut nainen. Upea ihminen on! Eikä edes fani sivuja löydy jo on ihme!

      • yhtä

        kaunis, fack said.


    • Maaliskuun Idus

      Ei se permis ollut epäonnistunut. Afro-permis oli suurta muotia 70-luvulla, niin karsealta kuin se tänä päivänä näyttääkin.

      • Triskaidekafobia

        Frida goes wild varsinkin kappaleissa Why Did It Have To Be Me,Hole In Your Soul,So Long,On And On And On ja Rock Me.Varsinkin noiden biisien live-esityksissä se ilmenee varsin selvästi,ensiksimainitussa kappaleessa hän leikittelee mikkitelineen kanssa.Aivan alkuvuosien livekonserteissa lienee ollut vieläkin rajumpi kuten ABBA yleensäkin.Rough Frida Keeps Rockin'.


    • abba fan 2013

      onko jollain Fridan DVD? On loppuunmyyty, eikä enää löydy kaupoista. Millainen se dvd on? Oletteko tyytyväisiä siihen?
      Oliko kukaan muu paikalla Helsingin Svenska teaternissa 96 kun Frida esiintyi siellä?

    • aölsdkfs

      Eiköhän se ollut naisten yhteislaulu ja äänten keskinäinen sointi joka tarvittiin Abbaan. Toki monissa tunnetuissa kappaleissa Agneta on enemmän esillä ja omissa suosikkibiiseissäni varsinkin näin on.

      Mutta Frida tarvittiin ehdottomasti mukaan.

      Agneta oli kyllä syötävän suloinen ja sexy 70-luvulla, mutta Frida on ehkä ikääntynyt hieman tyylikkäämmin.

      Henkilöinä he olivat aivan erilaisia, Agneta enemmän sisäänpäin kääntynyt ja herkkä, Frida sosiaalisempi, Fridalla ei ollut myöskään lavakammoa toisin kuin Agnetalla oli. Kiertueet ovat olleet Agnetalle ilmeisesti yhtä helvettiä.

    • asfsfdks

      Kun on kaksi erilaista laulajaa mutta joiden äänet sopivat hyvin yhteen, voidaan aina kappaleiden perusteella valita paras liidaamaan jne. Eli Bennyllä ja Björnillä on ollut tosi paljon pelivaraa tuotannossa. Kyllä molempia tarvittiin tietysti. Ja eihän se soundi olisi ollut ollenkaan sama, jos olisi ollut vain esim. Agnetha.

    • Anonyymi

      Jos ihan oikeasti tarkastelee kasvojen PIIRTEITÄ, oikeasti vain Frida on kaunis. Agnethan kasvonpiirteet eivät ole millään lailla klassiset tai ”puhtaat”, pitkä vaalea tukka vain hämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1593
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      938
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe