Kyselin tänään Honkakenteelta hirsikehikkojen hintoja ja totesin että kallista on. Mahtaako "merkki" maksaa noin paljon???Kertokaa omia kokemuksia idän hirsikehikosta ja mahdolliset yhteystiedot myös kiinnostaa!Asiallisia vastauksia kiitos!Ei kai kannata maksaa liikaa?
Venäläiset hirsikehikot
54
28324
Vastaukset
- pari...
linkkiä, muuta tietoa ei ole, kiinnostusta kyllä.
http://www.dreamhouse.lt/cgi-bin/en/index.pl
http://www.ristiku.com/
http://www.valkan.ee/
http://www.toptimber.com/- Nimetön
näyttää olevan. Kun oletettavasti on vielä halpaakin, niin kyllä tämän suomalaisen työlainsäädännön alla kamppailevilla suomalaisilla yrittäjillä, yrityksillä ei ole enään mitään sanomista.
Kyllä suositan ajamaan kaikki hirsiyritykset alas ja kaikki tilaukset Venäjälle, niin ostajat alkavat saada mökkejä tosihalvalla.
- Nimetön
sivukustannukset,lähinnä eläkevakuutusmaksut, koska kansan pitää saada päästä nuorena jo eläkkeelle ja saada hirvittävän suurta eläkettä. Ainakin tässä meidän kylillä eläkkeelle päässeet tienaavat jouten ololla 2x sen mitä työssä. Näin verokalenteri kertoo.
Siispä kehikkojen teko kannattaa kokonaisuudessaan siirtää Venäjälle ja kaikki suomalaiset kehikontekijät on paras passittaa eläkkeelle, olkoot sitten minkä ikäisiä tahansa.- eläkkeellä
olevan KYLÄTIMPURIN hommiin itsellesi,hän tekee sinulle kehikon oman metsänsä puista ja homma toimii.
- Nimetön
eläkkeellä kirjoitti:
olevan KYLÄTIMPURIN hommiin itsellesi,hän tekee sinulle kehikon oman metsänsä puista ja homma toimii.
Sen viranomaisetkin hyväksyy, koska tekijä ei ole yrittäjäksi rekisteröitynyt.
- vaihtoehto
Nimetön kirjoitti:
Sen viranomaisetkin hyväksyy, koska tekijä ei ole yrittäjäksi rekisteröitynyt.
KAiken paras vaihtoehto on kun menet lääkekaapille ja otat taas vähän rauhoittavia tabuja. Sen jälkeen meet rollaattorilla vähän bingoamaan. Se helpottaa.
- ei sen
kehikon hinta ole rakentamisen kokonaiskustannuksista kuin n.15-20%.
- Nimetön
verran mökin PUUOSAT toimituksen hinnasta Suomessa.
Loppu on sitä kallista työtä, jossa on 80 % sivukustannuksia suurin osa eläkeyhtiöille. - Nimetön
40% rakennuksen kustannuksista
- menee,
Nimetön kirjoitti:
työntekijöiden eläkkeisiin.
- oikeasti
Nimetön kirjoitti:
Jos normaali ok-talo maksaa valmiina siinä 160 000-250 000 euroa valmiina, maksaa pelkkä hirsirunko tästä sellaisen 20 000-50 000 euroa.
Riippuen siitä, onko kyseessä niin paksu hirsi, ettei tarvitse lisäksi lisäeristyseinää sekä siitä, onko väliseinät hirrestä vai ei.
Jos tehdään kaksikerroksinen talo kaikilla hirsisillä väliseinillä ja päätykolmioilla sekä hirsikannatteisella välipohjalla, menee hirttä tietystienemmän ja tulee hintaakin. Mutta tätä ei kuitenkaan ok- taloihin käytännössä tehdä.
Yleisin tapa on tehdä vain ulkoseinät hirrestä, jolloin rungon materiaalin osuus loppukustannuksista ( tontteineen päivineen) tekee n. 15-20%.
- Nimetön
www.exclusive-hirsitalot.fi
- nyt yksi tapaus
aiheeseen. Olin männä suvena muutaman päivän kasaamassa venäjältä tullutta kehikkoa sukulaismiehelle. Sanotaanko näin että meinasi kinnostus aiheeseen lopahtaa heti alkusuoralla. Tapinreikiä puuttui. Sähköreikiä puuttui. Nämä oli siis niin että ylemmässä tai/ja alemmassa hirsivarvissa oli mutta välistä puuttui yksi tahi useampi reikä. Taisipa siellä joku reikä olla ihan väärässä paikassakin. Eli poraa tarvittiin ja paljon. Salvoksia puutui hirsistä noin 10kpl. Eli sahalle ja temmille oli käyttöä. 5 hirttä oli ylipitkiä joita piti sitten vähän lyhentää, mutta siitä selvisi ihan sahalla. Kyllähän siitä sitten kelpo peli tuli, mutta ylimääräistä hommaakin tuli ihan omiksi tarpeiksi. Eivät lotkauttaneet korviian siellä venäjän päässä reklamaatioista.
- kaapunti miehet hommissa...
hirteen reijän pyöräyttää parissa sekunnissa.
ja jos parin hirren katkaisu tuottaa päänvaivaa
niin kannattaa jäädä kotiin nukkumaan ja antaa
tosimiesten hoitaa homma.
Siihen hintaan kannattaakin reklamoida kun saa hirret polttopuun hinnalla.....
oottekohan edes kasannut kehikkoa oikein jos salvoksia on pitänyt rustailla itse.????? - kasattu
kaapunti miehet hommissa... kirjoitti:
oottekohan edes kasannut kehikkoa oikein jos salvoksia on pitänyt rustailla itse.?????turhaan siitä huolit, mutta sinun mielestä siis on ihan oikein että tilattu tuote ei vastaa sitä mitä on myyty. Oletko kenties itse hirsialalla?
Eli sinulle on ihan se ja sama jos ostamassasi 2.0l autossa on 1.6l moottori. Ei hallelujaa sentään. Onko suomi pullollaan kaltaisiasi töröpäitä. Eipä ihme että kusetettavia riittää. - vielä listaa
kaapunti miehet hommissa... kirjoitti:
oottekohan edes kasannut kehikkoa oikein jos salvoksia on pitänyt rustailla itse.?????ihan kiusaksi kerran aloit epäilemään.
Kaikki painumavarat piti tehdä itse ikkunoihin ja oviin. Karapuu tavara puuttui kokonaan ja tapit loppui kesken jo alkumetreillä.
Tässä oli vaan hyvä esimerkki siitä mitä sieltä voi saada. Rekkuloista oli edes ihan turha keskustella. Eikä tuossa nyt niin paljoa säästä jos omalle työlle ei laske mitään arvoa. Työn määrä ja vitutus vaan kasvaa. Mutta joillekin se ei näköjään merkkaa yhtään mitään. Mainittakoon vielä että osa hirsistä oli jo tummumaan päin valmiiksi. - mistä ostettu mökki
vielä listaa kirjoitti:
ihan kiusaksi kerran aloit epäilemään.
Kaikki painumavarat piti tehdä itse ikkunoihin ja oviin. Karapuu tavara puuttui kokonaan ja tapit loppui kesken jo alkumetreillä.
Tässä oli vaan hyvä esimerkki siitä mitä sieltä voi saada. Rekkuloista oli edes ihan turha keskustella. Eikä tuossa nyt niin paljoa säästä jos omalle työlle ei laske mitään arvoa. Työn määrä ja vitutus vaan kasvaa. Mutta joillekin se ei näköjään merkkaa yhtään mitään. Mainittakoon vielä että osa hirsistä oli jo tummumaan päin valmiiksi.Kerrohan meille mistä yrityksestä mökki on.Ja kuka oli myyjäyritys Suomessa.
Minä epäilen tarinaasi.Siinä on virhe jota et satua kirjoittaessasi itse huomaa.
Olen itse hirsimökkialalla,tosin en Venäjällä tehtyjä mökkejä myy enkä pystytä.Olen kyllä nähnyt paljonkin niin paketissa kuin pystyssäkin.Mutta jään odottamaan yrityksen nimeä ja maahantuojaa. - kaikille'
kasattu kirjoitti:
turhaan siitä huolit, mutta sinun mielestä siis on ihan oikein että tilattu tuote ei vastaa sitä mitä on myyty. Oletko kenties itse hirsialalla?
Eli sinulle on ihan se ja sama jos ostamassasi 2.0l autossa on 1.6l moottori. Ei hallelujaa sentään. Onko suomi pullollaan kaltaisiasi töröpäitä. Eipä ihme että kusetettavia riittää.lääkkeitä suosittelemassa ja on takuusti hirsialalla ja luulee jotakin osaavansakkin
- Nimetön
mistä ostettu mökki kirjoitti:
Kerrohan meille mistä yrityksestä mökki on.Ja kuka oli myyjäyritys Suomessa.
Minä epäilen tarinaasi.Siinä on virhe jota et satua kirjoittaessasi itse huomaa.
Olen itse hirsimökkialalla,tosin en Venäjällä tehtyjä mökkejä myy enkä pystytä.Olen kyllä nähnyt paljonkin niin paketissa kuin pystyssäkin.Mutta jään odottamaan yrityksen nimeä ja maahantuojaa.exclusive-hirsitalot.fi
- kokemus...
Nimetön kirjoitti:
exclusive-hirsitalot.fi
on meillä ,eli tilattiin karjalasta mökki omilla
piirrustuksilla. Tavara saapui tilauksesta ennakoitua nopeammin.Tavara purettiin tontille
ja tarkastettiin samalla. Eipä ollut valittamista, päin vastoin yllätys oli hirren laatu eli hidaskasvuisesta puusta ja moitteeton pinta.
Takuu oli annettu hirsille vesikattoon asti jos
valittamista olisi niin uusi hirsi olisi ollut
rakennuspaikalla viikon sisällä.Maksu pyydettiin vasta kun tavara oli tarkastettu omasta toimestamme. Voiko tämän paremmin enää toimitus pelata.???Teillä on moni asia mennyt pieleen ja voin todeta että karjalassa on monen sortin yrittäjää niinkuin suomessakin ,jos tilaa tavaran
ulkomailta niin kannattaa sopia ehdot ja kysellä
muitten kokemuksia toimittajasta.Nyt sitä nautitaan omasta hirsimökistä toista vuotta ja edelleen erittäin tyytyväisiä.!!!! - ja toimittaja EI ollut..
kokemus... kirjoitti:
piirrustuksilla. Tavara saapui tilauksesta ennakoitua nopeammin.Tavara purettiin tontille
ja tarkastettiin samalla. Eipä ollut valittamista, päin vastoin yllätys oli hirren laatu eli hidaskasvuisesta puusta ja moitteeton pinta.
rakennuspaikalla viikon sisällä.Maksu pyydettiin vasta kun tavara oli tarkastettu omasta toimestamme. Voiko tämän paremmin enää toimitus pelata.???Teillä on moni asia mennyt pieleen ja voin todeta että karjalassa on monen sortin yrittäjää niinkuin suomessakin ,jos tilaa tavaran
muitten kokemuksia toimittajasta.Nyt sitä nautitaan omasta hirsimökistä toista vuotta ja edelleen erittäin tyytyväisiä.!!!!exclusive house.....
- niiiiiiiiiiiiiiiiiii....
kasattu kirjoitti:
turhaan siitä huolit, mutta sinun mielestä siis on ihan oikein että tilattu tuote ei vastaa sitä mitä on myyty. Oletko kenties itse hirsialalla?
Eli sinulle on ihan se ja sama jos ostamassasi 2.0l autossa on 1.6l moottori. Ei hallelujaa sentään. Onko suomi pullollaan kaltaisiasi töröpäitä. Eipä ihme että kusetettavia riittää.olisitte sopineet toimitusehdoista niin ei tarvitsisi vikistä,kai sinäkin luet auton paperit ennenkuin laitat nimesi alle?? täh
- Poodi
ja toimittaja EI ollut.. kirjoitti:
exclusive house.....
Kiinnostaisi hyvä ja varma toimittaja minuakin...
- Mihin???
niiiiiiiiiiiiiiiiiii.... kirjoitti:
olisitte sopineet toimitusehdoista niin ei tarvitsisi vikistä,kai sinäkin luet auton paperit ennenkuin laitat nimesi alle?? täh
Talkoisiinko. Ettekö te edes lue mitä täällä kirjoitetaan? Olin sukulaismiehelle pystyttämässä mökkiä. Voi jeesus sentään mitä talipäitä palsta on pullollaan. Vastaa nyt sitten näille jotain, kerran eivät edes osaa lukea mitä kirjoitetaan.
- Nimetön
Poodi kirjoitti:
Kiinnostaisi hyvä ja varma toimittaja minuakin...
Minä olen!
Jos asia kiinnosta, vasta viestiin - sitten epäilet
ja toimittaja EI ollut.. kirjoitti:
exclusive house.....
muita toimittajia vaikka yksi hoitaakin hommansa?
Tiedän, että esim Makron kylvää linjojansa rajan taakse ja Suomalaiset vie sinne "tietotaitoa", mutta epäselvää on, koska Suomessa ei kannata enää tehdä hirttä. Sehän on vaan ajan kysymys milloin jokainen tehdas tekee rajan takana hirttä minkä vähänkin tekee eikä sinne kukaan huvikseen linjojaan siirrä, kyllä markkinat määrää paljonko kehikko saa maksaa ja missä on kipukynnys.
Katsokaahan vaan, kohta on Kontiolla(pyhännän rakennustuote), Hongalla yms linjat(tytäryhtiöt tms) rajan takana tekemässä maailmalle tavaraa ja täällä itketään hintaa ja kotimaista. Kauppa käy samaan hintaan, eron huomaa katteessa... niin ja se raja on veli Venäjä.
Rajan takana taas ei itketä hintaa vaan laatua.
Tästä ei vaikuta kinata sellaisen joilla sitä kokemusta on, joilla sitä ei ole ei vaikuta kinata (koska vastaus: suunnittele, käy paikan päällä, ihmettele ja kinaa vasta sitten jos pystyt)
Joku epäkohta tässä nyt on, kun suomalainen ei katso muutakuin hintaa, laatu on sivuseikka näköjään. - Nimetön
Mihin??? kirjoitti:
Talkoisiinko. Ettekö te edes lue mitä täällä kirjoitetaan? Olin sukulaismiehelle pystyttämässä mökkiä. Voi jeesus sentään mitä talipäitä palsta on pullollaan. Vastaa nyt sitten näille jotain, kerran eivät edes osaa lukea mitä kirjoitetaan.
saanu kansakouluansakkaan loppuun käydyksi. Lääkkeitä vaan suosittelee muille, kun ittekkin on niiden varassa. On olevinaan jonkinlainen hirsiasiantuntijakin mukamas.
- Antti Puuhaara
sitten epäilet kirjoitti:
muita toimittajia vaikka yksi hoitaakin hommansa?
Tiedän, että esim Makron kylvää linjojansa rajan taakse ja Suomalaiset vie sinne "tietotaitoa", mutta epäselvää on, koska Suomessa ei kannata enää tehdä hirttä. Sehän on vaan ajan kysymys milloin jokainen tehdas tekee rajan takana hirttä minkä vähänkin tekee eikä sinne kukaan huvikseen linjojaan siirrä, kyllä markkinat määrää paljonko kehikko saa maksaa ja missä on kipukynnys.
Katsokaahan vaan, kohta on Kontiolla(pyhännän rakennustuote), Hongalla yms linjat(tytäryhtiöt tms) rajan takana tekemässä maailmalle tavaraa ja täällä itketään hintaa ja kotimaista. Kauppa käy samaan hintaan, eron huomaa katteessa... niin ja se raja on veli Venäjä.
Rajan takana taas ei itketä hintaa vaan laatua.
Tästä ei vaikuta kinata sellaisen joilla sitä kokemusta on, joilla sitä ei ole ei vaikuta kinata (koska vastaus: suunnittele, käy paikan päällä, ihmettele ja kinaa vasta sitten jos pystyt)
Joku epäkohta tässä nyt on, kun suomalainen ei katso muutakuin hintaa, laatu on sivuseikka näköjään.Kattokaas, jos työmies saa palkkaa 1000 e, niin siitä kouraistaan tulovero 400 e, niin hän saa käteen 600 e.
Yrittäjä, joka palkan maksaa ja kantaa vaivat ja vastuut, joutuu siitä 1000 e bruttopalkasta maksamaan sivukuluja (loma,eläkevakuutus ym. ym. pienempiä maksuja) 80%,siis 800 e.Työmiehen palkkaaminen maksaa yrittäjälle siis 1800 e.
Kun yrittäjä maksaa sivukuluineen 1800 e palkkaa, niin työmies joka työn tekee,saa siitä käteen hänen oman ennakonpidätyksensä jälkeen vain 600 e. Kun näin on, niin paljon on mätää silloin jossakin.Eikö vain?
Kun näin on, niin ei ole mikään ihme jos tuotantoa siirretään itärajan taa. Ihme on, ettei enempää siirretä.
Miksi esim.eläkevakuutus on niin korkea? Siksi, kun suomalaisen pitää saada suurta eläkettä ja siitä pitää päästä nauttimaan jo nuorena.
Tunnen monta, jotka on päässyt täydelle eläkkeelle jo 50 vuotiaana. Kun katsoo veropörssiä, niin hänen tulonsa eläkkeellä ovat 2x sen mitä ne ovat olleet silloin, kun hän edellisinä vuosina oli vielä työelämässä,
Että silleen. - se vero homma
Antti Puuhaara kirjoitti:
Kattokaas, jos työmies saa palkkaa 1000 e, niin siitä kouraistaan tulovero 400 e, niin hän saa käteen 600 e.
Yrittäjä, joka palkan maksaa ja kantaa vaivat ja vastuut, joutuu siitä 1000 e bruttopalkasta maksamaan sivukuluja (loma,eläkevakuutus ym. ym. pienempiä maksuja) 80%,siis 800 e.Työmiehen palkkaaminen maksaa yrittäjälle siis 1800 e.
Kun yrittäjä maksaa sivukuluineen 1800 e palkkaa, niin työmies joka työn tekee,saa siitä käteen hänen oman ennakonpidätyksensä jälkeen vain 600 e. Kun näin on, niin paljon on mätää silloin jossakin.Eikö vain?
Kun näin on, niin ei ole mikään ihme jos tuotantoa siirretään itärajan taa. Ihme on, ettei enempää siirretä.
Miksi esim.eläkevakuutus on niin korkea? Siksi, kun suomalaisen pitää saada suurta eläkettä ja siitä pitää päästä nauttimaan jo nuorena.
Tunnen monta, jotka on päässyt täydelle eläkkeelle jo 50 vuotiaana. Kun katsoo veropörssiä, niin hänen tulonsa eläkkeellä ovat 2x sen mitä ne ovat olleet silloin, kun hän edellisinä vuosina oli vielä työelämässä,
Että silleen.on tiedossa ja sitä itekki ihmettelen.
Itse yrittäjänä toimivana olen samaa mieltä noiden yel:ien yms suhteen. Työntekijän palkkaaminen on edelleenkin liian kallista, joten väännän itse...
Yhtenä isona persereikänä näen kirkon, joka vie yrittäjältä väkisin omansa ja sitten vielä yrittää periä sitä toiseen kertaan henk kohtaisesti. Kertaakaan en ole yrityksen nähnyt saavan rahalle vastinetta. Kirkosta erosin, mutta kirkollisveron maksan silti, joka on kyllä turha kulu.
Jokainen yrittäjä voi omalta osaltaa hoitaa eläkeasiansa paremmin muilla toimin kuin YEL.Mutta se minimi on edelleen turhan suuri. Sellainen yrittäjä joka ei hoida asioitaan kuntoon, joutaakin kuolla eläkeiässä ja jos pelkän yel varaan jää niin kuolee nälkään...
Luulen, että loputkin linjat siirtyy rajan taa pikkuhiljaa, koska tunnen tämän alan aikas hyvin ja sitä kautta voi kyllä ennustaa suomen hirsitaloteollisuuden totaalisen tuhon (ja vielä haetaan porukalla CE-merkkiä omaa tyhmyyttään)yllättävänkin äkkiä. Ja perustelut ovat tulleet jo aikaisemmissa viesteissä, mutta tämä on totista totta... ja alalla olen ollut pitkään. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Minä olen!
Jos asia kiinnosta, vasta viestiinMinuakin kovasti. Petroskoin suunnasta ollaan kyselty tarjousta.
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Minuakin kovasti. Petroskoin suunnasta ollaan kyselty tarjousta.
Lähetä tarjouspyyntösi internetsivusta
www.exclusive-hirsitalot.fi tai [email protected] - etukäthen
Nimetön kirjoitti:
Lähetä tarjouspyyntösi internetsivusta
www.exclusive-hirsitalot.fi tai [email protected]vai saako maksaa laskulla?
- Nimetön
etukäthen kirjoitti:
vai saako maksaa laskulla?
laskulla tietysti.
- hinnan
Nimetön kirjoitti:
laskulla tietysti.
Niin kukaa takaa sen, että saan mökkini sovittuna aikana, jos kaikki rahat menee erellisten mökkien tekemisen velkoohin?
- Nimetön
hinnan kirjoitti:
Niin kukaa takaa sen, että saan mökkini sovittuna aikana, jos kaikki rahat menee erellisten mökkien tekemisen velkoohin?
Suomalainen yritys tekee sopimuksen asiakaan kansasi ja antaa pankki takauksen - onko nyt taattu
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Suomalainen yritys tekee sopimuksen asiakaan kansasi ja antaa pankki takauksen - onko nyt taattu
laadun? Jos tuleekin niin harva että nurkista saa heittää kintaat läpi?
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
laadun? Jos tuleekin niin harva että nurkista saa heittää kintaat läpi?
Yritys taa laadun, sinä jo teet sopimuksen, missä on kaikki kirjattu
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Yritys taa laadun, sinä jo teet sopimuksen, missä on kaikki kirjattu
rahaa, millä tekee työn toiseen kertaan suteen menneen tilalle?
- karjalasta hirret
kokemus... kirjoitti:
muitten kokemuksia toimittajasta.Nyt sitä nautitaan omasta hirsimökistä toista vuotta ja edelleen erittäin tyytyväisiä.!!!!mistähän tällaisen firman löytäisi?
- hinnasta
On totta että hirsitalovalmistajien hinnat ovat viimeaikoina nousseet aikas reippaasti. Syitähän on monia ihan yleisestä hintojen noususta puutavaran hintojen nousuun. Ns. laatutuotteita toimittavat yritykset kuten Honkarakenne ja Kontio ovat kärsineet eniten, sillä heillä jo laatumääräykset rajoittavat epäkurantin sahatavaran hankintaa. Eli kalliilla joutuvat ostamaan ja myymään. Tosiasia kuitenkin on, että viimeistellympi, laadukkaampi ja tarkoitukseen sopivampi tuote tuppaa maksamaan hieman enemmän.
- hirttää
Tässä kuvia venäläisestä hirrestä veistetystä kehikosta. Kehikon on veistänyt hirsistä joku yksityinen yritys. Oli kuulemma kilpailuttanut kaikki työt. http://www.urakkamestari.fi Palvelussa. Tässä linkki sivuille.
http://www.urakkamestari.fi/forums/forums/3/topics/34 - Nimetön
suomalaiset mökin tekijät saa mennä eläkkeelle ja antaa venäläisten veistää huvilat tästälähtien Suomeen,kun tekevät niin halavalla.
Pari suurinta tehdasta saa jäädä Suomes toimintaan, Honkarakenne ja Kontio. Ne saa keskittyä pelekästään vientiin isoilla sarjoilla Saksaan,Japaniin ja Venäjälle. - rakentaja..
Itse teetätin hirsikehikkoni finntree.fi nimisessä pienessä firmassa.Laatu ja palvelu oli minusta erinomaista.
- tuntipalkalla
ja tulee jumalattoman kallista, kun työmaalla istumisetkin ja praatailemisetkin lasketaan tunneiksi?
Ja kaikkeen päälle 80 % työnantajamaksut ja sen päälle vielä alv 22 %.
- mie vaan
olen nähnyt virolaisten tekemän uuden hirsikehikon on yli 50% edullisempi, käsin veistetty venäläisestä puusta. Ikävä kyllä en tiedä yhteystietoja, mutta jos jollakin sattuu olemaan niin olisin kiinnostunut minäkin. Oli veistetty virossa, kuljetettu ja pystytetty, sis. ikkunat, ovet, ym.
- Peep Mumm
Apparently this post is old.
I an owner of a Estonian handcrafted log home manufacture. Drop me a line, or visit my homepage and I'll try to help you all out with your loghome dreams.
Best regards,
Mr. Peep Mumm
Ristiku LogHome
www.ristiku.com
[email protected] - taas kerran.....
leseko.com.......toimii
- Puupääesko
Tilasinpa Lesekolta kehikon männä kesänä, toimitus viivästyi mutta eipä ollut kiirekään. Sovittiin että kesällä-11 saavat toimittaa ja tj. lupasi että ilmainen varastointi hoituu Suomen puolella varastossa. No, lumethan tietty viipyy maassa toukokuulle, routa kesäkuulle, sovittiin että jos elokuulla toimitus ja tähän ajatukseen jäätiin vuoden vaihteessa. No yllätys oli suuri kun tj. soittaa huhtikuussa että nyt on kehikko pihalla ollut 3 vk kun ei sisään mahdu ja Venäjän puolella vieläpä ja että maksaa pitäisi, kaikki! Olin tietty maksanut jo käsirahan eli 20 %.
Siinä vaiheessa reklamoin että haloo, eihän näin voi toimia kun alkup. sopimuksessa seisoo, että loppumaksu 7 pv toimituksesta ja sopimus oli että varastointi Tohmajärvellä. Että maksaa yli 10.000 näkemättömästä kehikosta, joka seisoo jossain Venäjällä kevätsateessa. Pj. uhkasi että jos maksua ei tule 14 vrk:ssa niin myyvät muualle kehikon, kun ilmeisesti olis ollut ostaja. No, suostui tuomaan kehikon Suomen puolelle ja varastoimaan kesäkuulle, mutta maksaa piti. Ja nyt kadun että maksoin, olis vain pitänyt antaa kehikon jäädä sinne!
Hirsikuorma tuli heinäkuun alussa ja hirveen näköstä tavaraa: halkeamia lähes ytimeen asti, sahaus ei ole sattunut puun keskelle eli kieroa puuta ollut materiaali. Tuskin tuosta kunnon mökkiä tulee. Rekkakuski varoitteli että Lesekolla ollut tällä kaudella sahat usein säädetty väärin että lovet ei aina ihan paikallaan. Kiva! Sitäpä tässä sitten oottelen innolla, että mitä tuosta hirsikasasta vielä paljastuu rakennusvaiheessa sillä aikaa kun katselen sitä tuossa pihalla pressujen alla kostumassa. Kun se tontti ei valmistu ennen kuin elokuulla, kuten aiemmin oli sovittu. Nyt mulle tuli lisäkustannuksia hirsinippujen rahtaamisesta ja hirrethän siinä entisestään kärsii.
Kaikelta tältä olis vältytty jos Lesekon tj:n puhelimessa puhutut puheet olis pitäneet paikkansa. Hirret olis viettäneet kevään kuivassa varastossa ja olis tuotu suoraan tontille elokuussa, nyt mennään mutkan kautta ja tehdään turhaa työtä ja tavara kastuu käsin.
En luota Lesekoon enää. En tilaa heiltä koskaan mitään vaan aina paikalliselta pikkutekijältä, jonka tavaraan voi tutustua ENNEN maksamista.
- Reiskattaapas taas
No niin no, kaikissa kuvissa hirsi on ns pelkkahirsi, joka siis haljetessaan halkee läpi asti, ja halkee varmasti myös suomessa, kuten muutkin missä tahansa valmistetut, yhdestä puusta veistetyt tekeleet.
Siinä Yksi suuri ero esim siihen honkaan, tai finnlamelliin, jne.
Tottakai tuollaisia tuoreena veistettyjä halvalla saa, mutta ei kannata puhua samana päivänä kuin lamellihirsistä. - XoXoXoXo
Miksi lamellihirsistä? Lämpöeristyksen vuoksiko?
- Reiskattaa
esim juuri siksi, ja se on kuivattu, toisin kuin tukit, niitä ei kukaan kuivaa, vaan puu on tuoretta.
- 338
Tuo perinteisen hirren halkeilu on kyllä niin suurta että saa olla todella järeää tavaraa tai sitten pitää ammattilaisen valita puut ja jopa paras PUULAJI.
Esim. joku oksaisesta kuusesta tehty 100mm leveä höylähirsi voi haljeta yli 50mm, tiedän koska olen tällaisen kesämökin nähnyt ja eihän se tuossa haittaa mutta omakotitalossa alkaa nuo halkeamat vaikuttaa. - dhsahg
menkää katsomaan porvoon vanhaa kaupunkia, löytyy hirsitaloa vuodelta miekka ja kilpi ja halkeamia on. Mutta mitä sitten? Halkeamien pelko on kyllä betonilähiön aikaan saamaa hönöyttä..
- kaupungin junassa ja
Muijalla on halkeama jalkojen välissä ja olen huomannut siellä kosteuttakin.
Kusessa en mielestäni ole, vaikka olenkin koittaa sitä nylkyttää kuntoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406993
- 323948
- 453330
- 402939
- 172726
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402058