Ostin Honkkarista Deuzer- merkkisen kuiva/märkäimurin ja nyt olen ymmälläni. Elämäni ensimmäinen kuiva/märkäimuri siis. Ja käyttöohjeet ovat totaalisen puutteelliset, enkä googlaamallakaan löydä mitään järkevää sivua, josta apua löytäisin.
Eli kertokaa mulle periaatteista.
1) Tarviiko pussia aina kuivaa imuroitaessa?
2) Miten päin tuon pussin pitää olla säiliössä?
3) bEntä se sellainen "sukka" - jokin filtteri. Päättelin sen olevan siellä sisällä siihen "tötteröön" - vai?
4) Ja onko sen tarkoitus olla sekä märkä- että kuivakäytössä?
Ja sitten näitä eri toimintoja:
5) "Lisää tehoa, käännä liu'utin oikealle." - Mikä ihmeen liu'utin, en ole sellaista vielä löytänyt.
Ja sitten puhallustoiminto:
6) Mihin ihmeessä tuo letku laitetaan, koska ohjeessa vain sanotaan, että laita letku paikoilleen ja käännä vastapäivään?
Voiko surkeampia ohjeita oikeasti olla?
Tokihan sitä kantapään kautta kokeilemalla oppii, mutta olen vaan tottunut aina lukeen käyttöohjeet alusta loppuun ennen käyttöä, jotta en vahingossa onnistuisi rikkoon uutta laitetta.
Jessus!
DEUZER KUIVA/MÄRKÄIMURI - APUA TARVITAAN!
4
4801
Vastaukset
- -neuvoja-
1) Kyllä ja ehdottomasti
2) ??
3) ??
4) Vettä imuroitaessa ei tarvita mitään suodattimiia. Sellanen uimurisysteemi pitää olla paikoillaa, jottei moottoriin mene vettä säiliön täyttyessä. Jos imurissa on joku teräsverkkosuodatin, niin sellanen saa ja pitääkin olla paikoillaan.
5) ? Joku kytkin koneessa, tai sitte "liutin" siinä kahvassa. Tuskin siinä oikeaa tehonsäätöä on..
6) Kai siinä on sitte joku reikä josta se puhaltaa, eli letku siihen. Mitään moisella puhallustoiminnolla et kyllä käytännössä tee..
Voi ihan oikeasti olla. Aivan käsittämättömiin ohjeisiin törmää usein ja vallankin noissa kiinan vehkeissä käännökset on täysin ala-arvoisia. - make
Moi!
Siinä tuli varmaan sellainen vaahtomuovisuodatin mukana. Se on tarkoitettu käytettäväksi märkäimuroinnissa. Kuivaimuroinnissa käytettävä aina pölypussia, jos ei erillistä kangassuodatinta. Mikäli imurissa on mukana kankainen suodatin tai laskostettu paperisuodatin, niin se on kuivaimurointiin ja silloin voi käyttää ilmankin paperipölypussia. Eli siis, jos mukana tuli pelkkä vaahtomuovinen suodatin niin siitä menee vielä hiekkakin läpi ja jos ilman pölypussia imuroi niin silloin imuri on entinen.
Noilla halvoilla ei kyllä tee yhtään mitään, K-raudasta saa perus-Kärcherin 69e ja se on huomattavasti laadukkaampi kun esim. tuo Deuzer tai Einhell. Ehkä auton imurointiin, mutta ei edes remonttipuuhiin, koska suodattimet ovat heti tukossa ja jos pölypussi repeää niin pölyt ovat moottorissa. Eikä noissa imuteho mikään kummoinen ole, sen sijaan ääntä kyllä lähtee....- Ei vesisuodatinta
Minä kyllä jättäisin kokeilematta sen vaahtomuovisuodattimen käytön vettä imuroidessa!
Kysy ihmeessä ohjeita myyjältä. Totta kai heillä on velvollisuus selventää käyttöohjeen siansaksaa. - make
Ei vesisuodatinta kirjoitti:
Minä kyllä jättäisin kokeilematta sen vaahtomuovisuodattimen käytön vettä imuroidessa!
Kysy ihmeessä ohjeita myyjältä. Totta kai heillä on velvollisuus selventää käyttöohjeen siansaksaa.mutta kun se vaahtomuovisuodatin kuuluu olla märkää imuroidessa. Piste. Se pujotetaan sen kohon päälle. Märkää imuroidessa siinä tulee roskia kuitenkin mukana ja jos vaahtomuovisuodatinta ei ole niin roskat menevät moottoriin. Jos ihan silkkaa vettä imuroi, niin silloin voi käyttää ilman. Ammattikäyttöön tarkoitetuissa vesi-imureissa ei kaikissa tarvitse olla mitään suodatinta, mutta nuo halvat märkä/kuivaimurit ovat toinen juttu. Niissä kun ei kaikissa ole pölyllekään muuta suodatinta kuin perinteinen pölypussi, joten sitä ei voi käyttää ilman pussia.
Siis näin ainakin tässä Deuzerissa ja Einhellissä. Korkeintaan auton tai veneen imurointiin sopiva, mutta ei missään nimessä millekään hienolle pölylle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986908- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551238Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001074Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251954- 41929