minun elämääni sattunut muuten vain pihi-luonteinen ihminen?
Ei esim. soita minulle vaan odottaa että minä soitan hänelle, sitten on kyllä paljon asiaa ja voi puhua tunninkin puhelimessa. Jos kuitenkin joskus harvoin soittaa niin alkaa jo minuutin jälkeen lopetella puhelua.
Onko kauriit pihejä
21
2619
Vastaukset
- Kapricorn
Itse en ainakaan ole. En kuitenkaan usein soita, en tiedä sitten mistä se johtuu, pitäisi tehdä itselleen analyysi?! Sitten on kyllä ihan mukavaa, kun toinen soittaa ja varsinkin, kun semmonen soittaa, jonka kanssa ei ole pitkään aikaan jutellut tms.
- seurustelemme
ja olisi todella mukava jos kauriskin välillä soittaisi.
Kun saan soiton niin tunnen että kauriilla on ikävä ja hän haluaa kuulla minusta. Kun ei mitään yhteyttä oteta niin tuntuu että välittääkö tuo kauris edes minusta.
Kun kuitenkin jokaisesta meistä on mukava kun joku muistaa, sinustakin :) Joten miksipä et yllättäisi ystävääsi ja kilauttaisi hänelle. - kaurisshh
seurustelemme kirjoitti:
ja olisi todella mukava jos kauriskin välillä soittaisi.
Kun saan soiton niin tunnen että kauriilla on ikävä ja hän haluaa kuulla minusta. Kun ei mitään yhteyttä oteta niin tuntuu että välittääkö tuo kauris edes minusta.
Kun kuitenkin jokaisesta meistä on mukava kun joku muistaa, sinustakin :) Joten miksipä et yllättäisi ystävääsi ja kilauttaisi hänelle.sen kainalossa, kuin luurin päässä=).
- kaurisMIES
Saatan tuhlata aika paljonkin rahaa sellaisiin asioihin jotka ovat lähellä sydäntäni. Kuvailisin itseäni ehkä sellaiseksi suht järkeväksi rahankäyttäjäksi. Heräteostoksia en harrasta ja isoja hankintoja pohdin aina pitkään ja hartaasti.
Mutta se on myönnettävä että itsellenikin tuo yhteydenpito on usein hieman hankalaa. Eli se, että kauris ei soittele, ei välttämättä johdu piheydestä, vaan siitä, että kauris on huono pitämään yhteyttä. Yleensä se menee omalla kohdallakin niin, että kaverit aina sitten soittelevat mulle, kun musta ei moneen viikkoon/kuukauteen kuulu mitään. Se etten pahemmin esim. soittele muille, ei johdu siitä, ettäkö jotenkin pelkäisin puhelinlaskua, vaan se johtuu siitä, että mua ei kiinnosta jaaritella puhelimessa niitä näitä tuntitolkulla joka ilta. =)- Kapricorn
naulankantaan:). Se jaarittelu on juuri rankkaa! Kauris on enemmän ehkä toiminnan ihminen, mutta tietenkin on kiva jutella, mutta äh, sitä on vaikea selittää. Itse en ainakaan jaksa pitää puhelinluuria edes kädessä työpäivän jälkeen! Kuulostaa typerältä, mutta niin se vaan on. Voi että! Ne pitkät keskustelut, että jaa, no joo ja sitten jos ei kuitenkaan jne.. Kauris on ehkä enemmän semmonen "joo" tai "ei" -tyyppi, ei oikein jaksa tyhjänpäiväisiä pitkiä jutteluja, joista ei ole mitään hyötyä, ja jotka ei johda mihinkään. Kuitenkin kauris kaipaa seuraa! Ristiriitaista!
- minäkin olisin
Kapricorn kirjoitti:
naulankantaan:). Se jaarittelu on juuri rankkaa! Kauris on enemmän ehkä toiminnan ihminen, mutta tietenkin on kiva jutella, mutta äh, sitä on vaikea selittää. Itse en ainakaan jaksa pitää puhelinluuria edes kädessä työpäivän jälkeen! Kuulostaa typerältä, mutta niin se vaan on. Voi että! Ne pitkät keskustelut, että jaa, no joo ja sitten jos ei kuitenkaan jne.. Kauris on ehkä enemmän semmonen "joo" tai "ei" -tyyppi, ei oikein jaksa tyhjänpäiväisiä pitkiä jutteluja, joista ei ole mitään hyötyä, ja jotka ei johda mihinkään. Kuitenkin kauris kaipaa seuraa! Ristiriitaista!
kauriini kainalossa, mutta aina se ei ole mahdollista. Ehkä se sitten on niin että ei osaa ottaa sitä puhelinta käteen ja soittaa, vaikka olisi kuinka ikävä yksinään.
- ole pihi
mutta, mutta, kauris on aikalailla arka ja omissa oloissaan viihtyvä ja myös aika helposti loukkantuva, ei sitä näytä, mutta eipä soittele, jos on todennut ns. vastavuoroisuus periaatteen jääneen toteutumatta, eikä myös jaksa tuntikaupalla puhua peetä, turhista asioista,näin toteaa kaurisnainen.
- businesskauris
ole pihi kirjoitti:
mutta, mutta, kauris on aikalailla arka ja omissa oloissaan viihtyvä ja myös aika helposti loukkantuva, ei sitä näytä, mutta eipä soittele, jos on todennut ns. vastavuoroisuus periaatteen jääneen toteutumatta, eikä myös jaksa tuntikaupalla puhua peetä, turhista asioista,näin toteaa kaurisnainen.
En tiedä olenko pihi vai taloudellinen. En maksa itse puhelinlaskuani, mutta en halua sillä soitella turhia puheluita enkä halua käyttää työaikaani omiin juttuihini. Myös kun minulle soitetaan ja asia alkaa olemaan juuta jaata, huomautan mielelläni myös soittajalle tulevasta puhelinlaskusta... hups! olen tyly ilmeisesti, mutta yllätän ystäviäni silloin tällöin tekstareilla kun ovat pitkän päälle edullisimpia.
- hyvä kuulla
businesskauris kirjoitti:
En tiedä olenko pihi vai taloudellinen. En maksa itse puhelinlaskuani, mutta en halua sillä soitella turhia puheluita enkä halua käyttää työaikaani omiin juttuihini. Myös kun minulle soitetaan ja asia alkaa olemaan juuta jaata, huomautan mielelläni myös soittajalle tulevasta puhelinlaskusta... hups! olen tyly ilmeisesti, mutta yllätän ystäviäni silloin tällöin tekstareilla kun ovat pitkän päälle edullisimpia.
toistenkin kauriitten puhelinkäyttäytymisistä. Olen näet pitänyt itseäni jotenkin omituisena, koska miltei inhoan puhelimessa lääskäystä.
Seikalla ei ole mitään tekemistä pihiyden kanssa.
Itse soitan miltei ainoastaan silloin, kun minulla on jotain asiallista asiaa.
Samoin kuin sinä lähetän kyllä tekstiviestejä. Ystävilleni olen kertonut, että hoidan sosiaaliset kontaktit mieluummin livenä kasvokkain kuin lankoja pitkin.
Joillain on kuitenkin tapa, että kun olen tekstarin lähettänyt, heille tulee tarve vastata soittamalla.
- ole pihejä
Kauris ei ole pihi. Tuo vaikuttaa siltä, että kauriillasi ei ole rahaa enää edes puhelinlaskuun. Eivät kauriit ole niin hyviä säästämään rahaa kuin väitetään. Mitä todennäköisemmin sinun kauriisi on vaikeissa taloudellisissa ongelmissa. Kenties jo ulosotossa.
- ........
ainakin suurin osa, koska mielestäni juuri tuo rahanahneus/piheys on ainoa yhdistävä tekijä kaikilla tuntemillani kauriilla.
- totta.
Kauris ei ole pihi, vaan varsinkin ystävänä valmis myös taloudellisesti auttamaan, jos häneltä pikkuisen ylimääräistä löytyy.
Mitä todennäköisemmin sinun tapaamasi kauris on ollut taloudellisissa vaikeuksissa eikä hänellä ole enää ollut rahaa edes puhelinlaskuun. Vaikka elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jotkut täälä elävät hyvin köyhissä oloissa ja joutuvat pakon edessä rahaa venyttämään. - ........
totta. kirjoitti:
Kauris ei ole pihi, vaan varsinkin ystävänä valmis myös taloudellisesti auttamaan, jos häneltä pikkuisen ylimääräistä löytyy.
Mitä todennäköisemmin sinun tapaamasi kauris on ollut taloudellisissa vaikeuksissa eikä hänellä ole enää ollut rahaa edes puhelinlaskuun. Vaikka elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jotkut täälä elävät hyvin köyhissä oloissa ja joutuvat pakon edessä rahaa venyttämään.Niitä on kylläkin neljä kappalettta, joille tämä piirre on ainoa yhdistävä tekijä. Vain yhdellä niistä on raha vaikeuksia, sekin johtuen ihan vain omasta holtittomuudesta.
Mutta ookei, en lähde yleistämään. Voi hyvinkin olla poikkeuksia ja jos kuuluu tähän ryhmään, voi olla vain ylpeä itsestään eikä ottaa tätä juttua itseensä. Et sinäkään voi kuitenkaan puolustaa kaikkia kauris-merkkisiä vain oman näkemyksesi tähden. Eikä piheyskään mikään synti ole, kunhan vaan pysyy niissä rajoissa ettei toisia aleta rahalliseti hyväksi käyttämään. - -kyselijä-
totta. kirjoitti:
Mitä todennäköisemmin sinun tapaamasi kauris on ollut taloudellisissa vaikeuksissa eikä hänellä ole enää ollut rahaa edes puhelinlaskuun. Vaikka elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, kannattaa kuitenkin aina muistaa, että jotkut täälä elävät hyvin köyhissä oloissa ja joutuvat pakon edessä rahaa venyttämään.Siis ei todellakaan ole taloudellisissa vaikeuksissa, mutta on joskus ollut. Nykyään mielellään odottaa että minä, huono tuloinen opiskelija soitan hänelle, ruokin hänet viikolla, tulee siis syömään joka päivä luokseni. Mutta ei kyllä käy ostamassa mitään kaappiini.
Joten toisinaan koen oloni hyväksi käytetyksi, ja olessamme hänen luona hän odottaa että teen ruuan siellä ja siivoilen, pyykkäilen yms...
No, ei saa valittaa mutta... Joskus vaan tuntuu pahalle - pahalta
-kyselijä- kirjoitti:
Siis ei todellakaan ole taloudellisissa vaikeuksissa, mutta on joskus ollut. Nykyään mielellään odottaa että minä, huono tuloinen opiskelija soitan hänelle, ruokin hänet viikolla, tulee siis syömään joka päivä luokseni. Mutta ei kyllä käy ostamassa mitään kaappiini.
Joten toisinaan koen oloni hyväksi käytetyksi, ja olessamme hänen luona hän odottaa että teen ruuan siellä ja siivoilen, pyykkäilen yms...
No, ei saa valittaa mutta... Joskus vaan tuntuu pahalleSano ensinnäkin hänelle, että on olemassa SKYPE, jossa voi puhua niin paljon tietokoneen avulla ilmaiseksi kuin ikinä jaksaa. Horoskooppi on roskaa, mutta ihmisen sydämelle ja aitoudelle ei anneta tarpeeksi arvoa! Täälä on joillakin ihmisillä ihan vääränlainen arvomaailma, jossa ollaan liian itsekkäitä!!!
Asun kämppiksen kanssa, joka joskus imuroi, mutta imuroin myös vastapalveluksena ja siivoa, mutta olen suurimman osan ajasta työpaikalla, että kotona ei paljon näy ja kämpis on hyvin vanha, joten haluan auttaa vanhaa ihmistä. Kun on yksielävä sinkku, on aikaa tehdä paljon töitä ja siksi vähän aikaa olla kotona, mutta kaikki menot rahoitan ihan itse. Saan starttirahan ja myöhemmin kun se loppuu ja sillä elätän yritystä ja itseä, sitten kun se loppuu menen yritystyön lisäksi tekemään töitä, joilla voi elättää menot. Tienaan tällä hetkellä kuukaudessa n. 700 e ja parin kuukauden päästä käteen jää rahaa 400-500 euroa, josta maksan vuokran (200, johon kuuluu vesi ja sähkö) ja lopulla maksana kaiken ruokani ja puhelinlaskut, joten tiedän mitä on köyhyys. Tämän lisäksi autan joskus siivoamisessa kämpistäni ja joskus kämpis auttaa mua siivoamisessa, kun meinaan kaatua työtaakan alle.
Jos seurustelisin nyt, minä sanoisin kumppanille, että tässä on mun tuloni, niinpä minä tarjoan ruuan omassa kodissani ja teen herkullisen hernekeiton tai papupöperöä ym. Jos tuossa tilanteessa olisi lukioajan poikaystävä eli yksi äänisuunnittelija ja teatteritaiteen maisteri ois tuossa tilanteessa mun edessä ollut, hän ois kysyny, että miksi ei mennä ulos syömään, sanoisin, että haluan näyttää konkreetisesti hänelle mitä köyhyys on ja kertoa mitä se on opettanut eli luopumaan todella paljosta. LÄHES KAIKESTA. Oppii käyttämään bussin sijasta polkupyrää ja kävelemään työmatkat. Tosi harvoin voi mennä yöelämään ja harrastus on jooga tai voismistelutunti työvenopsitossa. Siihen just ja just rahat rittävät. Tällä hetkellä tilillä rahaa n. 170 e ja starttiraha tulee ens kuun puoles välis ja viimeinen 700 tulee marraskuun puolessa välissä tai lopussa.siis siitä maksetaan yli 500 e kuussa, kun verot otettu pois, neljän kuun ajan(heinä-lokakuu 2007) ja sen jälkeen saa anoa lisää, mutta omalla kohdalla näyttää siltä, että lisää ei tule, joten menen töihin ja sen lisäksi työskentelen ilamiseksi omassa yrityksessä, joka ei voi vielä maksaa palkaa työntekijälle. starttirahalla elän ehkä tän vuoden tai sitten menen töihin. olen kahden kuun edestä starttia saanut ja se on mennyt lainojen maksamiseen, vuokraan, ruokaan ja ostin uudet sukat. En polta enkä juo, koska mulla ei ole sellaiseen rahaa enkä muutenkaan tupakoi.
Olen laskenut että pärjään ihan hyvin, jos 500 jää käteen. Saa maksettua vuokran ja ruuan, puhelinlaskun ja ehkä yhden bussilipun omien ystävien luo entiselle kotiseudulle. Olen silti onnellinen. Köyhyys tekee onnelliseksi, kun on luopunut melkein kaikesta, huomaa kuinka vähällä pärjää. Suomessa voi elää 400-500 e kuussa, josta jää ruokaan alle 200 e. Elämä on ihmeellistä!
Ja toi sun kaverisi on ihan järkyttävän törkeä. Nyt kävelet kaverisi ovelle, välittömästi!!!, ja soitat kelloa ja sanoit toiselle pahan olosi. On hyvä purkaa kasvotusten! Sanot, että olet köyhä, etkä siksi voi rikasta elättää. Pärjäilköön omillaan ja kasvakoon aikuiseksi. ja sitten kerrot että nyt on hänen vuoro ostaa ne kaikki ruuat sun kaappiin, jotka hän ei ole ostanut sulle. Ootko joutunu näkemään nälkää? Toi on ihan kamalaa!!!!!!! Ja et enää varmasti enää tee siivoshommia hänelle. Hän on ihan kamala ja itsekäs kusipää. Nykyään ihmiset ovat ihan kamalan itsekkäitä! Ennen elettiin paljon paremmin ,kun oli vahva yhteishenki ja lämpö ihmisten kesken. SUN KUULUU VALITTAA TOSTA!!!! SE ON JUURI OIKEIN PURKAA PAHA OLOSI POIS! Toinen täys paska ja kusipää!!!! Anna kyynelten ja pahan olon tulla! Sulle tulee paljon parempi olo kun annat pahan olon tulla pois sen sijasta että se patoutuu suhun!!!!!
Muista soittaa myös läheisille sukulaisille, elämänkumppanillesi ja kavereille etää SUN ON PAHA OLLA!
TOi ON KAMALAA!!!!
Nytpä neuvon sulle
Siis ei todellakaan ole taloudellisissa vaikeuksissa, mutta on joskus ollut. Nykyään mielellään odottaa että minä, huono tuloinen opiskelija soitan hänelle, ruokin hänet viikolla, tulee siis syömään joka päivä luokseni. Mutta ei kyllä käy ostamassa mitään kaappiini.
No, ei saa valittaa mutta... Joskus vaan tuntuu pahalle - toikasti eläen
-kyselijä- kirjoitti:
No, ei saa valittaa mutta... Joskus vaan tuntuu pahalleSiis jos kysyt minkä lainan maksamiseen. En oo ikinä tarvinnu opintolainaa, kun on tehnyt töitä. No, päättyi opinnot keäkuu 2.2007 ja toukokuussa 07 nostin 850 opintolainaa, jolla elätin itseni koko kesän ja vähän syksyä. ennen kesää säästöjä oli ennestään 300 e. Sitten syksyllä maksoin velkaa pois eli opintolainasta 300 e ja 625 e oma osuus yrityksen perustamiskuluista. Toivon, että saan pian töitä, josta saa palkkaa ja jolla voi tuon lopun 550 e opintolainan maksaa pois. Mutta ensin starttiraha ja kun se loppuu niin töitä jonkin muun työntajan töissä ja tietysti myös edelleen omassa työssä, tosin tietty ilmaiseksi.
Eli opintolainan voi käyttää ihan ruokaan ja vuokran maksuun ja uuden vuokrasopimuksen tekemiseen ja 400 e vuokravakuustilille, joka on aika paljon opintolainasta. No omia säästöjä oli ennestään 300 e, joka oli ihan hyvä. - pihi - olen vain köyhä
-kyselijä- kirjoitti:
No, ei saa valittaa mutta... Joskus vaan tuntuu pahalleEn oo pihi, mutta ehkä noista mun tilin rahasummista näet, että mä en voi käyttää elämiseen kamalia rahasummia. Mutta olen valtavan onnellinen juuri näin. Köyhyys tekee onnelliseksi. Täytyy luopua kaikesta. Kuitenkin sen verran rahaa tarvii, että saa ruokaa syödäkseen. Olen hurahtunut askeettiseen elämään eli köyhyyteen ja kaikesta turhasta luopumiseen. Ihan ilman mitään uskonto tai muuta, mut tää tuntuu hyvältä näin.
- loppuunpalamista
pihi - olen vain köyhä kirjoitti:
En oo pihi, mutta ehkä noista mun tilin rahasummista näet, että mä en voi käyttää elämiseen kamalia rahasummia. Mutta olen valtavan onnellinen juuri näin. Köyhyys tekee onnelliseksi. Täytyy luopua kaikesta. Kuitenkin sen verran rahaa tarvii, että saa ruokaa syödäkseen. Olen hurahtunut askeettiseen elämään eli köyhyyteen ja kaikesta turhasta luopumiseen. Ihan ilman mitään uskonto tai muuta, mut tää tuntuu hyvältä näin.
Älä pala loppuun, vaikka kahta työtä joutuisit tekemään. Välillä tarvitaan aikaa olla jouten, jotta aivot saa vähän levätä. Ihmisen ei kuulu koko ajan stressata riittääkö ruoka vai ei.
- kauris nainen
Kauriit ei todella ole pihijä ,vaan antavat melkeimpä viimeisenkin toiselle . Olen itse kauris auttavainen ja aina ensin toisia ajatteleva.Siksi heitä onki hyvä huijata käytää hyväksi......ikävää todella
- ole pihejä
Hyviä talousihmisiä kylläkin, eikä tavallisesti
lörpöttele isoja laskuja omaan eikä firman piikkiin. - Justiina
Etten pidä jostain syystä puhelimessa höpöttämisestä, haluan mielummin keskustella naamatusten...en osaa sanoa mihin se perustuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686827
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes552235- 562108
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se601219- 551211
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521210Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141091Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79960Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384948Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14947