Mulla on ollut vatsavaivoja keväästä lähtien. Toisinaan vatsa on rauhoittunut, mutta sitten se alkaa taas mörisemään, on ilmavaivoja ja joskus röyhtäyttää hirveästi.
Olen yleensä ihan hyvässä kunnossa aamulla, mutta heti kun syön aamiaisen aikana leipää, niin vähän ajan kuluttua maha mörisee ja tulee huono olo.
Voisivatko nämä oireet johtua keliakiasta?
Voiko tämä olla keliakiaa?
3
1006
Vastaukset
- keliakialta...
Mun mielestä tuo vaikuttaa ihan selvältä keliakialta. Jos oireet tulevat nimenomaan leivän syömisen jälkeen ja maha alkaa kuplimaan ja mörisemään, kyseessä on keliakia.
Sun kannattaisi käydä lääkärissä pyytämässä verikokeet. Jos vasta-aineita löytyy, niin sitten tähystykseen ja asia selviää lopullisesti. Tähystys on helppo homma ja siitä näkee onko suolinukka tuhoutunut vai ei (muistaakseni kaikilla ei ole vaurioita, mutta yleensä vaurioita on havaittavissa). - on keliakiaa
Sanoisin, että tuo on keliakiaa. Leivän syöminen voi aiheuttaa pahanlaatuisia vatsanväänteitä, jos sinulla on keliakia. Pienikin määrä gluteenia voi laittaa vatsan sekaisin.
Mene heti maanantaina lääkäriin ja pyydä kokeet! Se on ainoa keino saada 100% selville onko kyseessä keliakia vai ei. - keliman
Kaikki viittaa keliakiaan päin, joten menehän lääkäriin pian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2714949Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii893444- 423358
- 502629
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451827- 971630
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘971438- 141389
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1441035- 701027