MIten muilla meillä poika 14kk eikä yhtään sanaa tule vielä..koska muilla on tullut sanoja? Miten laittavatko neuvolasta johonkin jos ei sanoja rupea pikkuhiljaa tulemaan?
Ei sanoja ..
2
940
Vastaukset
- eivät tee vielä mitään
14kk on vasta vähän yli 1-vuotias. Neuvolassa huolestutaan vasta, neuvolasta riippuen, 2-3-vuotiaan kohdalla.
Ja sitten kun laittavat, niin laittavat lähetteen puheterapeutin arviointiin.
Mutta teillä ei iän puolesta ole mitään hätää. Vielä kun on poika kyseessä. Voit toki itse kannustaa poikaa ääntelemään eri konsteilla. Löydät niitä varmaan näistäkin viestiketjuista. (esim. matkimaan miten koira sanoo jne.. juttuja) ja yleensäkin vuorovaikutukseen. Eli puhu pojalle ennakoiden, lapsi oppii, että puhe on hyödyllistä, sitä kautta saa tietoa, mitä silmävaraisesti saa vasta paljon myöhemmin. (esim. saunan jälkeen otetaan jäätelöä). - poika1v9kk
Moi, meilläkään ei poika vielä vuoden kieppeillä tuottanut sanoja. Äänteli kyllä ja "tapaili" tavuja. Vasta oikeastaan 1v6kk alkoi sanoja tulla ykskaks ja nyt, muutamassa kuukaudessa on puhe kehittynyt huimasti. Jokainen kehittyy ajallaan, ja neuvolasta varmasti ohjataan eteenpäin jos aihetta on. Ja jos jotain viivettä/pulmaa ilmenisikin niin nykyisin on monipuolisia keinoja tukea lapsen kehitystä. Kyllä ne sanat sieltä vielä löytävät tiensä ulos :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495565Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042036Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191593Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731167
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988