MIten muilla meillä poika 14kk eikä yhtään sanaa tule vielä..koska muilla on tullut sanoja? Miten laittavatko neuvolasta johonkin jos ei sanoja rupea pikkuhiljaa tulemaan?
Ei sanoja ..
2
882
Vastaukset
- eivät tee vielä mitään
14kk on vasta vähän yli 1-vuotias. Neuvolassa huolestutaan vasta, neuvolasta riippuen, 2-3-vuotiaan kohdalla.
Ja sitten kun laittavat, niin laittavat lähetteen puheterapeutin arviointiin.
Mutta teillä ei iän puolesta ole mitään hätää. Vielä kun on poika kyseessä. Voit toki itse kannustaa poikaa ääntelemään eri konsteilla. Löydät niitä varmaan näistäkin viestiketjuista. (esim. matkimaan miten koira sanoo jne.. juttuja) ja yleensäkin vuorovaikutukseen. Eli puhu pojalle ennakoiden, lapsi oppii, että puhe on hyödyllistä, sitä kautta saa tietoa, mitä silmävaraisesti saa vasta paljon myöhemmin. (esim. saunan jälkeen otetaan jäätelöä). - poika1v9kk
Moi, meilläkään ei poika vielä vuoden kieppeillä tuottanut sanoja. Äänteli kyllä ja "tapaili" tavuja. Vasta oikeastaan 1v6kk alkoi sanoja tulla ykskaks ja nyt, muutamassa kuukaudessa on puhe kehittynyt huimasti. Jokainen kehittyy ajallaan, ja neuvolasta varmasti ohjataan eteenpäin jos aihetta on. Ja jos jotain viivettä/pulmaa ilmenisikin niin nykyisin on monipuolisia keinoja tukea lapsen kehitystä. Kyllä ne sanat sieltä vielä löytävät tiensä ulos :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.34013848- 2385583
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113118- 1832338
- 1372149
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131798Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos981449Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon461266Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411176- 891110