BJD-nuket

Kiinnostunut Mutta Tietämätön

Heips!

Tämä keskustelu ei ehkä kuuluisi tänne, mutta ajattelin, että täältä se löytää parhaiten kohdehenkilönsä ^^'

Kuvia:
http://perso.orange.fr/Mute.or.Blind/BJD009.jpg
http://img.dreamofdoll.com/co_img006/hsh933/etc/ducan (3)_1.jpg

Eli, olen kovasti ihastunut BJD-nukkeihin, mutta omat tietoni niistä ovat minimaaliset. Siksi haluaisinkin kysyä näiden nukkejen harrastajilta lisää tietoa.

Mitä nuket suunnilleen maksavat? Mistä niitä saa? Minkä merkkisiä/mallisia niitä on ja mikä on mielestäsi viehättävin ja paras? Mitä harrastukseen kuuluu, tehdäänkö nukeille itse vaatteita tms. vai ovatko ne harrastajilla vain ns. koristeena?

Kaikenlainen muu tieto ja eri linkit olisivat myös mukavia. Olen pahoillani jos kysymykseni ovat hölmöjä, mutta kuten jo mainitsin en tiedä nukeista mitään mutta olen kovasti tykästynyt niihin ^^
Toivottavasti joku osaa vastata ^^

69

19283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • en kyllä ole mikään harrast...

      Siis eikös se hinta riipu sen nuken koosta ja kaikesta...Siis mun kaverin sisko osti tommosen pienen kokoisen nuken ja se maksoi n. 300€ muistaakseena (taisi olla kalliimpi)... Tilas netistä joiltain sivulta voin yrittää kysyä siltä joskus jos satutaan törmäämään että mistä. Ja mitäs muuta... Juu se teki ainakin ite niitä vaatteita :) Sittenhän niille pystyy ostamaan netistä kaikkia erilaisia silmiä ja peruukkeja yms.

    • Renoska

      Hinta on huima, varaudu kukkaronnyöriä kiristäviin tilanteisiin ja outoihin paikkoihin, joista nukkeja saa. ^^
      Nuken koosta riippuu suunnilleen nuken hinta ja nukke voidaan ostaa joko osissa (pää, jalat jne.) tai kokonaisena. ( mikä maksaa enemmän )
      300-700 euroa tulee hinta olemaan.

      Ebay on mm. yksi kauppa, joka myy nukkeja. Kauppa on kaiketi amerikkalainen, joten postikuluja tulee ja tilaaminen toimii luottokorteilla. ( ei helppoa, jos ei ole... )

      Malleja löytyy maasta taivaaseen. Merkkejä en muista, mutta tietyt valmistajat omaavat kotisivut netissä. Googlettaminen auttaa. ^^

      Viehättävintä on varmaan hyvin maalattu ja laitettu nukke, tarkalla silmällä ja vakaalla kädellä tehty vartalo, silmät, vaatteet, peruukit ja muu. Parasta on juuri se, kun täydellisen näköinen nukke, on asetettu täydelliseen kuvaan. ^^

      Nukeille tehdään vaatteita, peruukkeja, koristuksia, lävistyksiä, silmiä ja kaikkea. ^^ Näitä voi toki ostaakin, mutta harrastuksen ideana on tavallaan sama kuin cosplayn: tehdään hyvä ja kaunis asu.
      Nuket toimivat myös koristeina mm. coneissa ja miiteissä. Niitä on kiva raahata mukana ympäriinsä kädessä ja esitellä niitä muille. ^^
      Niille annetaan nimiä ja luonteita ja niistä huolehditaan.

      Nuket voivat myös korvata mm. puuttuvan hahmon jostain ryhmä cossista. ^^
      Tätä ideaa kokeiltiin yhdessä Furuba miitissä, jonka videoita löytyy mm. youtubesta. ( siellä on kuvia myös nukesta, jonka nimi on Awae. Suosittelen katsomaan, niin näet vähän nukkea luonnossa. ^^ )

    • ac^^

      Moikkis ^^

      Elikkäs niistä BJD nukeista...
      www.hartsilapset.fi osoitteessa on suomalainen BJD harrastajien foorumi. ^^

      Sitten jos tilaat nuken ni kannattaa varautua tullimaksuihi. Kaveri tilas nuken ja oli aika huikea tullimaksu... hyvällä tuurilla sitä ei tule ollenkaan. Parhaassa tapauksessa nukke toimitetaan suoraan kotiovelle... ^^

      Tässäpä on muutamia nukkesivuja:

      www.eluts.com Tosi söpöjä ja hienoja nukkeja ^^

      www.dreamofdoll.com Kivoja nukkeja kanssa.

      www.doll-zone.com Itse en oikein pidä näistä nukeista mutta ihan kivoja^^


      http://dec66292.dreamweb.co.kr/index.php Ihan kivoja nukkeja kanssa x__o

      Yleensähhän ennen nuken tilausta kaikki asiat suunnitellaan erittäin tarkkaan. Vähän sama kun tekisit esim. kirjaan päähenkilöä^^ Elikkä nukelle suunnitellaan kaikki: nimi, ikä, luonne, menneisyys ja jopa äänen laatu (ynnä muut jutut :P)

      Ja nukkehan on todella kallis ja iso ostos joten kannattaa tarkkaan miettiä minkä nuken ottaa jne... x__o

      Noh, itse en ehkä tekisi nukelleni vaatteita.

      Mut jos osaa niin hyvä x__o

      Jos tilaat niin kannattaa huomioida ettei nukkejen mukana tule välttämättä vaatteita, peruukeita, ym. mitä kuvissa komeilee^^ Eli kannattaa katsoa enemmän mm. kasvojen muotoa, vartaloa ym ettei tarvitse pettyä. Esimerkiksi Elutsissa lukee siellä alhaalla että mitä nuken mukana tulee. Silmät tulevat yleensä mukana mutta muista että väri otetaan ihan summassa eli se ei ole sama kun kuvassa (välttämättä)

      Jos kumminkin haluat esim. samat vaatteet tai peruukin joka on nuken kuvissa, niin siellä alhaalla (jossa siis lukee nuken mitat yms) lukee (yleensä) että mikä peruukki nukella on tai silleen^^


      Noooh... toivottavasti auttoi etijäppäin :D voit kysäistä lisää neuvoa jos haluat, autan parhaani mukaan 8D

      • ducan

        www.dreamofdoll.com


      • jokuvaa

        sellane vaa et kuinka paljon tullimaksut yleensä on?
        ja sitten vielä


      • ^______^

        ^________^

        ^^ ^^ ^^^^^^^^^^^^^^-^

        ^_^ ^^ ^^

        ^^


      • dododododo
        jokuvaa kirjoitti:

        sellane vaa et kuinka paljon tullimaksut yleensä on?
        ja sitten vielä

        Itse tullimaksu on yleensä suhteellisen pieni, n. 3-5% lähetyksen arvosta. Sen sijaan arvonlisävero nostaa hintaa, ja sitä peritään useimmista tuotteista 22%. Vero tulli peritään aina, jos lähetys ylittää tietyn arvon (käytännössä raja menee jossain 40€ tuntumassa). Vero ja tulli lasketaan siis lähetyksen arvosta, joka sisältää paitsi tuoteen hinnan niin myös lähetyskulut. Eli jos haluat arvioida mitä joudut maksamaan, niin ota tilaamasi tuotteen hinta, lisää siihen lähetyskulut ja kerro lopputulos 1.25:llä. Menee yleensä aika lähelle. Näin siis EU:n ulkopuolelta tavaraa tilattaessa.


      • TahtooNuken

        Yritin käydä Elutsissa, mut tuli varoitus joistain haittaohjelmista. Ja toi Dream Of Doll sivusto oli tyhjä... Vaan valkonen laatikko keskellä mustaa. O__O


    • toinen tietämätön

      mistä saisi ostettua näitä nukkeja niin että mukana tulisi myös jotkut vaatteet, yksi peruukki jne. eikä pelkästään nukkea? ja useimmissa tulee satunnainen silmien väri, millä sivuilla sen ja ihonvärin saisi itse valittua (anteeksi tyhmät kysymykset, mutta en oikeasti tiedä aiheesta paljoa)

      • Eve

        Itse tilasin villemoartista (www.villemoart.com/en), sivusto on puolalaisen naisen pyörittämä. Todella hyvä sivusto! Siellä saa itse valita ottaako meikin vai ei, tilaako mukaan peruukin ja/tai vaatteet sekä ihonvärin voi myös valita. Silmien väriä ei valitettavasti voi valita... Hinnat on hyvät, oma nukkeni (joka on 40cm korkea) maksoi vaan 176€ 25€ tullimaksuja. Suosittelen lämpimästi tilaamaan villemosta!


    • kaunis ihminen

      saako näitä BJD nukkeja ostettua ollenkaan suomesta, vai onko pakko tilata netistä?

      • ...

        BJD-nukkeja voi ostaa Suomesta käsin vain netistä.

        Tietääkseni Japanissa on mm Volksin kauppoja ja USA:ssa kai on yks... ja Koreasta en tiedä...

        Netti on paras ratkaisu


      • AG

        Suomalaiselta harrastajafoorumilta hartsilapsista voi ostaa muiden harrastajien käytettyjä nukkeja.


    • bjd-fani

      tietoa tässä:

      -medium kokoinen nukke maksaa noin 280 euroa matkakuluineen n. 320 euroa.
      -nuket eivät ole leluja,niitä ei kannata ostaa pienelle lapselle lahjaksi.
      -hinta on sen takia suuri,koska hartsi (materiaali josta nukkeja tehdään) on kallista,materiaali tuntuu kädessä muovilta,mutta on paljon kalliimpaa.
      -voit ostaa internetistä aluksi vaikkapa pelkän pään.
      -hartsinukkeja on erikokoisia,on olemassa minimaalisia nukkeja 15-20 cm,medium kokoisia n.30-40 cm ja suuria n. 60-70 cm pitkiä.
      -nukeille voi ostaa internetistä suurista valikoimista paljon erilaisia silmiä,meikkejä,vaatteita ja muita tavaroita.

    • piccolissimobaby

      Heippa,

      nain etta Suomessa ollaan kans kiinnostuneita BJD nukeista ja ajattelin laittaa taman ilmoituksen.

      Mina teen ja myyn nuken vaatteita ja nyt on tullut kysyntaa BJD vaatteista. Keskustelen juuri Doll-Zonen kanssa jalleenmyynnista ranskassa,jonka aloittaisin niin pian kuin suinkin. Se nopeuttaisi tilaksien tekemista Suomeen ja tullimaksujen poistoa!

      Olisitteko kiinnostuneita?

      terveisin tiina

      • -Noriko

        Minua kiinnostaisi nuo vaatteet. Olen hankkimassa MSD kokoista poikanukkea, mutta en tiedä mistä vaatteet saisi


      • tiina5704
        -Noriko kirjoitti:

        Minua kiinnostaisi nuo vaatteet. Olen hankkimassa MSD kokoista poikanukkea, mutta en tiedä mistä vaatteet saisi

        Mina olen DollZonen jalleenmyyja Ranskassa mutta suurin osa 99% asiakkaistani ovat suomessa :)

        Minulla on myos tili Suomessa joten maksu kay vaivattomasti sinne.

        Jos haluat katsoa kiinan sivuja, ne ovat www.doll-zone.com ja voin kertoa hinnat Euroissa.
        Omat sivuni www.piccolissimofashiondolls.com eivat ole ajantasalla joten voit myos katsoa hintoja www.dollzone.es joka on espanjan sivut. Laheta minulle sahkopostia jos olet kiinnostunut silla uusi tilaus lahtee kohta.

        Oletko hartsilapsi forumissa??? siella ovat suurin osa BJD nukkejen harrastajista. www.hartsilapset.fi

        toivottavasti oli vahan apua!!

        terv tiina


    • piccolissimobaby
      • tiina5704

        lisays edelliseen viestiini www.hartsilapset.fi on hyva forumi suomalaisille harrastajille!!!


        terv tiina


    • bjd

      bjd- nukke maksaa noin. 300euroa 100 euroa vaatteet,silmät ovat kai 75euroa.
      vaatteet voi myös tehdä itse.

    • Illves

      Hei!
      Parhaiten saat tietoa BJD-nukeista niille tarkoitetulta suomalaiselta sivustolta->

      http://hartsilapset.fi

      Onnea nukkeiluun!

    • tiina5704

      Taalta loydat paljon BJD harrastajia www.hartsilapset.fi.

      Itse olen BJD jalleenmyyja ranskassa mutta 99% kaikki asiakkaani ovat suomessa ja koska minulal on tili suomessa, maksu kay vaivattomasti. minulle voi lahettaa viestia [email protected]

      terv tiina

      • tietämätön...

        mulla olis sellanen kysymys et kun olin saamassa bjd nukkea mutta sitten huomasimme äitin kanssa että nukke tulee koreasta jote emme viittineet ostaa sitä,siksi että jos annamme äidin tilitiedot sinne(äitini lupasi synttäri lahjaksi)ja emme saakkaan mitään nukkea nii sitten vituttaisi.Eli siis voiko korealaisiin paikkoihin luottaa?(paikka on Dream Of Doll)


      • toinen tietämätön
        tietämätön... kirjoitti:

        mulla olis sellanen kysymys et kun olin saamassa bjd nukkea mutta sitten huomasimme äitin kanssa että nukke tulee koreasta jote emme viittineet ostaa sitä,siksi että jos annamme äidin tilitiedot sinne(äitini lupasi synttäri lahjaksi)ja emme saakkaan mitään nukkea nii sitten vituttaisi.Eli siis voiko korealaisiin paikkoihin luottaa?(paikka on Dream Of Doll)

        minulla olisi kysymys että onko dollzone ja dream of doll luotettavia paikkoja?


      • chii-chan
        toinen tietämätön kirjoitti:

        minulla olisi kysymys että onko dollzone ja dream of doll luotettavia paikkoja?

        molemmat ovat luotettavia paikkoja! mun tuttuni on tilannut dollzonesta ja on saanut olla tyytyväinen : D ja tiedän näin netinkautta että on dream of dolliltakin tullut niinkuin pitääkin eli luotettavia molemmat : D


      • fhfdh
        tietämätön... kirjoitti:

        mulla olis sellanen kysymys et kun olin saamassa bjd nukkea mutta sitten huomasimme äitin kanssa että nukke tulee koreasta jote emme viittineet ostaa sitä,siksi että jos annamme äidin tilitiedot sinne(äitini lupasi synttäri lahjaksi)ja emme saakkaan mitään nukkea nii sitten vituttaisi.Eli siis voiko korealaisiin paikkoihin luottaa?(paikka on Dream Of Doll)

        DOD on yksi suurimmista BJD-nukkeja myyvistä yhtiöisti että siitä voi päätellä onko luotettava. Itse en tosin tykkää heidän nukeistaan. Kaksi muuta ovat Iplehouse ja Leeke. Toisiakin on, mutta en muista nyt heti. Dollzone on kanssa luotettava.

        Kannattaa todella mennä tuonne Hartsilapsiin, kuten monta kertaa on sanottu. Sieltä saa tietoa niin yhtiö kysymyksiin kuin miten nukkea huolletaan.

        Ennen kuin tilaat minkään nuken kannattaa käydä kaikki yhtiöt läpi. Toisessa paikassa saattaa olla vielä kauniinpi kuin toisessa, jonka takia valinta saattaa olla vaikea, mutta kun "sen oikean" löytää, valinta voi olla aika helppo :). Ennen kaikkea kiinnitä huomiota nuken kasvon piirtesiin, vartaloon ja mittoihin. Minkä kokoisen haluat? Sopiiko se hahmoon ja sinulle.

        Nukkeja on monen kokoisia ja näköisiä. Pienimmät saattavat olla n. 10-13cm ja isoimmat jopa 70cm. Niin mies että naispuolisissa on aikuismaisia että lapsimaisia kasvonpiirteitä. Jotkut yhtiöt tekevät kovin ihmisismäisiä kasvoja kun taas toiset tekevät nukkemaisia. Myös meikki vaikuttaa nuken ulkonäköön.

        www.hartsilapset.fi/forum


      • Dormir<3
        tietämätön... kirjoitti:

        mulla olis sellanen kysymys et kun olin saamassa bjd nukkea mutta sitten huomasimme äitin kanssa että nukke tulee koreasta jote emme viittineet ostaa sitä,siksi että jos annamme äidin tilitiedot sinne(äitini lupasi synttäri lahjaksi)ja emme saakkaan mitään nukkea nii sitten vituttaisi.Eli siis voiko korealaisiin paikkoihin luottaa?(paikka on Dream Of Doll)

        No kyllä kannattaa. Varsinkin dream of doll on ihan luotettava. Itse tilasin ensimmäisen nukkeni sieltä : ) Eli kyllä on luotettava ...


      • Minä vaan
        fhfdh kirjoitti:

        DOD on yksi suurimmista BJD-nukkeja myyvistä yhtiöisti että siitä voi päätellä onko luotettava. Itse en tosin tykkää heidän nukeistaan. Kaksi muuta ovat Iplehouse ja Leeke. Toisiakin on, mutta en muista nyt heti. Dollzone on kanssa luotettava.

        Kannattaa todella mennä tuonne Hartsilapsiin, kuten monta kertaa on sanottu. Sieltä saa tietoa niin yhtiö kysymyksiin kuin miten nukkea huolletaan.

        Ennen kuin tilaat minkään nuken kannattaa käydä kaikki yhtiöt läpi. Toisessa paikassa saattaa olla vielä kauniinpi kuin toisessa, jonka takia valinta saattaa olla vaikea, mutta kun "sen oikean" löytää, valinta voi olla aika helppo :). Ennen kaikkea kiinnitä huomiota nuken kasvon piirtesiin, vartaloon ja mittoihin. Minkä kokoisen haluat? Sopiiko se hahmoon ja sinulle.

        Nukkeja on monen kokoisia ja näköisiä. Pienimmät saattavat olla n. 10-13cm ja isoimmat jopa 70cm. Niin mies että naispuolisissa on aikuismaisia että lapsimaisia kasvonpiirteitä. Jotkut yhtiöt tekevät kovin ihmisismäisiä kasvoja kun taas toiset tekevät nukkemaisia. Myös meikki vaikuttaa nuken ulkonäköön.

        www.hartsilapset.fi/forum

        Myös villemoart on luotettava mutta odotus aika on hirmuusen pitkä. Kaveriniki on oottanu jo yli 100 päivää...


    • dineth

      että millä noita nukkeja sitten meikataan jos tilaa meikkaamattoman? pitääkö tilata tuolta jotkut erikoismaalit vai voiko jollain normi väreillä (esim jollain askarteluväreillä) maalata, että miten se hartsi reagoi siihen. Ja voiko vanhat meikit pestä pois jos haluaa uudet, ts. kestääkö se vettä?
      niin ja mistä sen voisi etukäteen tietää meneekö se tullin kauttavai ei? Tilasin ite juuri vaatteita Amerikast ja tuli aika kivat tullimaksut ni en haluis taas sinne tulliin jonottelee ja makselee..

      • ei öljyjä

        Ennen kaikkea värit pitää olla öljyttömiä. Öljyt pilaavat hartsin pinnan.

        Faceuppin tekemiseen voi käyttää mm. pastelleja, vesivärikyniä, vesivärejä ja muita vesipohjaisia maaleja sekä öljyttömiä ihmisten meikkejä


      • Risusieni
        ei öljyjä kirjoitti:

        Ennen kaikkea värit pitää olla öljyttömiä. Öljyt pilaavat hartsin pinnan.

        Faceuppin tekemiseen voi käyttää mm. pastelleja, vesivärikyniä, vesivärejä ja muita vesipohjaisia maaleja sekä öljyttömiä ihmisten meikkejä

        Voiko tilata jo valmiiksi meikatun nuken? En itse osaa, nimittäin.
        Jos voi, mitkä myyjät(?)ovat sellaisa joilla on myynnissä jo meikattuja nukkeja?
        En vielä aio ostaa nukkea AINAKAAN pariin vuoteen,mutta joskus aivan varmasti.


      • ffhhdf
        Risusieni kirjoitti:

        Voiko tilata jo valmiiksi meikatun nuken? En itse osaa, nimittäin.
        Jos voi, mitkä myyjät(?)ovat sellaisa joilla on myynnissä jo meikattuja nukkeja?
        En vielä aio ostaa nukkea AINAKAAN pariin vuoteen,mutta joskus aivan varmasti.

        Kyllä voi, mutta ne maksavat sitten extraa. Firmojen sivuilla näkee ns. default meikin jonka ostaa. Tuolla hartsilapset.fi foorumilla on myös ihmisiä jotka tekevät meikkejä ja voin sanoa että tekevät hienoimpia kuin firmat itse. Ja halvemmalla. Sinne kannattaa kirjautua vaikka ei nukkea olisikaan tulossa vielä kymmeneen vuoteen. Saa enemmän tietoa kuin netistä etsimällä.


      • popopi
        ffhhdf kirjoitti:

        Kyllä voi, mutta ne maksavat sitten extraa. Firmojen sivuilla näkee ns. default meikin jonka ostaa. Tuolla hartsilapset.fi foorumilla on myös ihmisiä jotka tekevät meikkejä ja voin sanoa että tekevät hienoimpia kuin firmat itse. Ja halvemmalla. Sinne kannattaa kirjautua vaikka ei nukkea olisikaan tulossa vielä kymmeneen vuoteen. Saa enemmän tietoa kuin netistä etsimällä.

        anteeksi kun kysyn mutta tietääkö kukaan että mistä päin japania saisi ostettua bjd nuken siskoni meneen sinne ja voisi ehkä ostaa minulle mutta en tiedä mistä sieltä saa olen aina halunnut sellaisen ja nyt olisi tavallaan mahdollisuus jos joku titää niin voisiko kertoa olen epä toivoinen


      • ei öljyjä kirjoitti:

        Ennen kaikkea värit pitää olla öljyttömiä. Öljyt pilaavat hartsin pinnan.

        Faceuppin tekemiseen voi käyttää mm. pastelleja, vesivärikyniä, vesivärejä ja muita vesipohjaisia maaleja sekä öljyttömiä ihmisten meikkejä

        Täytyy olla tarkka jos meikkaa itse, joo, ei öljyllisii kun se pilaa hartsin. Itse en menisi meikkaamaan, ostan ihan valmiina.

        Huollosta vielä, että kannattaa päällystää, ettei lika tartu suoraan hartsiin, itse en sitä ole vielä ehtinyt uusimmalleni tehdä. Päällystyksestä, ja paljon muustakin voit lukea osoitteessa: www.hartsilapset.fi


      • dododo
        popopi kirjoitti:

        anteeksi kun kysyn mutta tietääkö kukaan että mistä päin japania saisi ostettua bjd nuken siskoni meneen sinne ja voisi ehkä ostaa minulle mutta en tiedä mistä sieltä saa olen aina halunnut sellaisen ja nyt olisi tavallaan mahdollisuus jos joku titää niin voisiko kertoa olen epä toivoinen

        Ainakin Volks myy:
        http://www.volks.co.jp/jp/superdollfie/index_superdollfie.aspx


    • 1. 200-1000 euroa, maby :)
      2. Nettikaupoista.
      3. No, vaikka mitä ^.^ Paras on ehkä mm. shoyo: http://www.dollzone.es/en/prod.php?id=25&uid=2440
      4. Joo, itse teen vaatteita. Yhden asun olen kyllä ostanut :) Ei oo koriste, kuvailen ja laitan kuvat nettiin, aivan ihana ''harrastus'' ;)

      • meiju-95

        Eli pystyykö suomesta mistään ostaan esim käytettyjä nukkeja jos joku myisi tiedättekö yhtään ?


      • Dolfie
        meiju-95 kirjoitti:

        Eli pystyykö suomesta mistään ostaan esim käytettyjä nukkeja jos joku myisi tiedättekö yhtään ?

        Muilta harrastajilta:
        http://www.hartsilapset.fi/forum/


      • hartsiankka
        Dolfie kirjoitti:

        Muilta harrastajilta:
        http://www.hartsilapset.fi/forum/

        tilasin tässä lähiaikoina nuken ja se pitäisi tullista huomenna käydä hakemassa (27. päivä) ja tilasin nukkeni yllätys yllätys lutsista. Ensinnäkään, en tiedä yhtään mitä tulee nuken mukana ja toiseksi, en ottanut tytölleni (joo, tyttö on) meikkejä ja olen katsellut tässä youtubesta face up tutoreita, mutta se näyttää tooooosi vaikealta, eikä mulla ole kaikkia tarvikkeitakaan. Ja, ainiin! Unohdin kysyä, että pitääkö nukesta vetää ne langat pois vaaii...? Anteeksi, olen todella tietämätön.

        - S.O.S! @____@


      • Kurkkumies
        hartsiankka kirjoitti:

        tilasin tässä lähiaikoina nuken ja se pitäisi tullista huomenna käydä hakemassa (27. päivä) ja tilasin nukkeni yllätys yllätys lutsista. Ensinnäkään, en tiedä yhtään mitä tulee nuken mukana ja toiseksi, en ottanut tytölleni (joo, tyttö on) meikkejä ja olen katsellut tässä youtubesta face up tutoreita, mutta se näyttää tooooosi vaikealta, eikä mulla ole kaikkia tarvikkeitakaan. Ja, ainiin! Unohdin kysyä, että pitääkö nukesta vetää ne langat pois vaaii...? Anteeksi, olen todella tietämätön.

        - S.O.S! @____@

        Taitaa tulla vähän myöhässä, mutta joo. Eli suosittelisin lukemaan Hartsilapsia tai jos enklantia osaat niin googletat heti DEN OF ANGELS, joka on kansainvälinen BJD-foorumi josta löytyy kaikki info ja monien ihmisten kokemus.

        Kuminauhoja EI PIDÄ ottaa pois, koska silloin nukke ei pysy kasassa. Tietysti jos haluaa kiristää niitä tai esimerkiksi pestä ja päällystää vartalon, pitää ne ottaa pois ja stringata nukke sitten uudelleen. Yleensä firmalta tullessaan nuket ovat hieman löysiä, joten kiristys on hyvä idea jotta saadaan nukke posettamaan paremmin.

        JA OIKEASTI OTTAKAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN TILAATTE NUKEN, KOSKA EI OLE KIVA JOS PILAA MONIEN SATOJEN INVESTOINNIN NASSUN VAIKKAPA TUSSEILLA TAI PUUVÄREILLÄ.


      • sisäinenblondi
        Kurkkumies kirjoitti:

        Taitaa tulla vähän myöhässä, mutta joo. Eli suosittelisin lukemaan Hartsilapsia tai jos enklantia osaat niin googletat heti DEN OF ANGELS, joka on kansainvälinen BJD-foorumi josta löytyy kaikki info ja monien ihmisten kokemus.

        Kuminauhoja EI PIDÄ ottaa pois, koska silloin nukke ei pysy kasassa. Tietysti jos haluaa kiristää niitä tai esimerkiksi pestä ja päällystää vartalon, pitää ne ottaa pois ja stringata nukke sitten uudelleen. Yleensä firmalta tullessaan nuket ovat hieman löysiä, joten kiristys on hyvä idea jotta saadaan nukke posettamaan paremmin.

        JA OIKEASTI OTTAKAA ASIOISTA SELVÄÄ ENNENKUIN TILAATTE NUKEN, KOSKA EI OLE KIVA JOS PILAA MONIEN SATOJEN INVESTOINNIN NASSUN VAIKKAPA TUSSEILLA TAI PUUVÄREILLÄ.

        tietääkö kukaan mitä tarkoitaa kun joskus lukee et No-Faceup millainen se silloin on onko se silloin sellainen tyhjä pohja vain vai onko siinä mitään olis kiva tietää sil en tahdo sellaista tyhjää pohjaa voisko joku bjdn omistaja kertoo tai vain joku joka tietää


      • Nukkemestari
        sisäinenblondi kirjoitti:

        tietääkö kukaan mitä tarkoitaa kun joskus lukee et No-Faceup millainen se silloin on onko se silloin sellainen tyhjä pohja vain vai onko siinä mitään olis kiva tietää sil en tahdo sellaista tyhjää pohjaa voisko joku bjdn omistaja kertoo tai vain joku joka tietää

        Jos tuotekuvauksessa yms. lukee "No-Faceup" niin silloin mukaan ei tule meikkiä. Meikin saa lisämaksua vastaan suoraan firmalta, jos firma niitä tarjoaa. Yleensä nukkea tilatessa tulee pudotusvalikko faceup/makeup kohdassa ja siitä sitten valitaan se vaihtoehto minkä haluaa.

        ...Ja tämän kaiken saisi selville Hartsilapset.fi -foorumilta.


      • fifi17
        Nukkemestari kirjoitti:

        Jos tuotekuvauksessa yms. lukee "No-Faceup" niin silloin mukaan ei tule meikkiä. Meikin saa lisämaksua vastaan suoraan firmalta, jos firma niitä tarjoaa. Yleensä nukkea tilatessa tulee pudotusvalikko faceup/makeup kohdassa ja siitä sitten valitaan se vaihtoehto minkä haluaa.

        ...Ja tämän kaiken saisi selville Hartsilapset.fi -foorumilta.

        moi tietääkö joku paikkaa japansita johon voisi marssia sisään ja ostaa bjdn ??
        sillä isäni ystävä oli menossa japaniin ja hän voisi ehkä ostaa jos annamme hänelle rahaa ja kerromme mistä voisi ostaa joten tietääkö kukaan??


    • BJD

      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi
      www.hartsilapset.fi

    • Kokenut harrastaja ♥

      Mikään kysymys ei ole tyhmä, tyhmempää on jättää kysymättä. Nuken hinta siis riippuu ihan nuken koosta. Isoimmat voivat maksaa yli 1000 e pienimmät ovat yleensä 300-600 e. Voi että niitä on vaikka mitä! Harrastukseen kuuluu valokuvaus, vaatteiden teko ja vähän kaikkea :----) Joillakin ne ovat koristeina itse ainakin kuvaan mielelläni nukkejani. Kannattaa ottaa selvää hartsilapsien foorumilta asioista. Mutta nukkeen kuuluu paljon vastuuta. Se pitää päällystää ettei lika tartu siihen ja se estää kellertymistä ajan kanssa ja nuken voi myös stringata. Eli nivelet kiristetään purkamalla nukke.

      • Minä siis:3

        Moi:D Onko LUTS luotettava?:o Näin siellä ihania nukkeja.. ja voi että!;D Niin olis kiva,jos joku vios sanoo:3 Oon 12 v. pian:D


      • Misä siis:3
        Minä siis:3 kirjoitti:

        Moi:D Onko LUTS luotettava?:o Näin siellä ihania nukkeja.. ja voi että!;D Niin olis kiva,jos joku vios sanoo:3 Oon 12 v. pian:D

        Siis se eluts,onko se luotettava?:o


      • Lallaa:D
        Misä siis:3 kirjoitti:

        Siis se eluts,onko se luotettava?:o

        Ite en tiiä..:/


      • vastaus!!!
        Misä siis:3 kirjoitti:

        Siis se eluts,onko se luotettava?:o

        joo eluts on hyvin luotettava :3


    • nomono

      Nää nuket on kyllä ihania(:
      harmi kun äiti ei vaan anna ostaa, koska sen mielestä oon jo liian vanha leikkimään nukeilla.
      Joo oon yrittänyt sitten kertoo sille, että ei niillä "leikitä" (siis tarkotan syöttämistä ja pesuja ja semmosia : DDD )
      mutmut, onko suomalaista yritystä, mistä niitä vois ostaa?

      • Vastaaja 2

        Ei mun mielest oo mtn suomalaista yritystä mistä vois ostaa niitä.. Jotkut Hartsilapsi.fi:ssä käyvät tyypit saattaa tosin myydä oman nukkensa, mut mut en sit tiiä.. Jos niiltä meinaa ostaa, kannattaa tiedustella tarkasti et tuleeko mukaan peruukki, silmät yms yms.


      • hih=)

        Moi! Mulla ei tullu tommosta ongelmaa kun mun äitiki on haltioissaan bjd:istä=) Jos koittaisit sanoo äidilles, etsä et sentää haluu semmosta oikeen vauvan näköistä nukkea, joita ne amerikkalaiset vanhemmat naiset harrastaa?


    • hih=)

      Tuossa lueskelin noita juttuja ja yksi osoite ois vielä lisää:

      http://www.dollfairyland.com/

      Mun oma on tulossa sieltä=)

    • Thö 'Tiätäjä'

      No H0H0H0H00~~ Ite tyksin BJD:istä tosi tosi paljon. Suunnitteilla ois tilata
      Doll-Zonen nukke April. Olikos jtn tyylii 380€ tai jotain sen sorttista summaa..

      Noh.. firmoja mä en tiiä liiemmin, mut jonku verran. ;))
      Reisinsoul on yks
      Doll-Zone is my favourite
      Sit on myös LUTS
      Ja D.O.D eli Dream of Doll
      Fairyland
      Villemo Art kanskii
      Iplehouse on varmaan monelee harrastajalle "tuttu"
      Dollmore on sit vähän semmonen.. En oo siihen liiemmin tutustunu. ;))

      Ja kaikkien pitäis olla eri luotettavia. ;))
      Ja mä muuten epäilen, että sä et oo niin tyhmä, ettet tietäis mistä materiaalista ne tehään. ;))

      Hinta jaa joo.. No se tiätty vaihtelee. .__. Koko on merkittävä tekijä, ja laatu ofc. Limited nuket o tiätty muita nukkeja kalliimpia.

      Jaa mitä harrastukseen kuuluu.. Kovin moni ostaa ne koristeiksi, tai sitten valokuvattaviksi. Moni tekee myös itse vaatteita, mutta useat ostavat firmoilta. ;)) Niihin voi tiätty toteuttaa luovuuttaan. Niitähän voi face up'ata ja tehä niille vaatteita, kuten jo mainitsinkin.. .__.

    • Gmau 8DDD

      http://www.eluts.com/shop/step1.php?number=3621

      säästäisin rahaa tuohon, mutta onko Luts luotettava? Onko ketään joka on tilannut sieltä? Siskoni epäilee paikkaa ja valitta että miksen voisi hankkia villemoartista, mutta en saa tavallaan semmoista tunnetta siellä, että tämä nukke olisi minulle oikea. Sori maube sekava teksti. :3

      • Datdollboi

        Erittäin luotettava sivu. Olen tilannut sieltä. Yksi suosittuja liikkeitä harrastuksen parissa.


    • gooseberries

      Wikipedian mukaan maksavat koosta ja tarvikkeista riippuen 100-2000 euroa, et muuten ole ainoa joka sellaisen haluaa.

    • nukkehöperö<3

      itse juuri tilasin ja sainkin bjd nuken, se maksoi vajaat 200€. Se on noin 40cm pitkä ja kokoa msd eli 1/4. On myös 1/3, 1/6 ja 70cm, mutta ne on aika kalliita. Kallein nukke jonka olen netissä nähnyt on 935€ mukana silmät ja peruukki, ilman meikkiä. Vaatteita teen itse ja joitan ostankin. Nukelle on tarkoituksena luoda persoona ja sitte sitä voi kuvata yms. nukkeharrastus on tavallaan väärä termi, ainakin mun mielestä, se on enemmänki keräilyä. www.villemoart.com saa tilattua nättejä nukkeja

    • BJD ! ! !

      Oi, ihanaa että BJD: istä puhutaan täällä owo Itse omistan 2 Pullippia, BJD: n ja Dalin O______o BJD: ni koko on 1/4 :D Hinta on nukeillani kyllä suuri...Mutta suosittelen kovasti elutsia, nuket ovat siellä söpöjä ja hyväkuntoisia ;) Ja suosittelen kovasti BJD: n ostoa, sillä ne ovat aivan uskomattoman ihania! Jos taas Pullippeja ja Daleja ,Taeyangeja yms. haluaa, kannattaa käydä mOLLaMaNiA:ssa :) Ihan hyvä kauppa,myös Plasticpopja Pullip Style ovat hyviä:♥♥♥

    • Bjd

      on se tosi vaikeeta,jos tahtoo koota nukkensa silmiä ja ripsiä myöten itse?
      Tulisiko se halvemmaksi?
      Entäpä mistä suomesta voisi löytää nettikaupasta bjd nukkeja?:O
      En löytänyt sellaisia nettisivuja!Tai jos jossain myydään halpoja/käytettyjä nukkeja,niin niidenkin sivujen linkkejä kaipaisin!:)
      Kiitos!

    • BJD tiedollinen ♥

      Itse en vielä omista BJD nukkea, mutta monilla kavereilla on. Suosittelen lämpimästi lukemaan ja selvittämään tietoa nukeista, sillä BJD harrastus ei ole vain nuken kuvaamista ja blogin pitämistä. Kannattaa huomioida että esim. nukkeja pitää huoltaa myös.

      Ottakaa selvää ennen kuin alatte customoimaan " meikkamaan " BJD nuken naama, sillä ne ovat kalliita eikä ihan heti sitä halua pilata. No joo muutamia vinkkejä vielä aloitaville mitä itse tiedän nukeista;

      http://www.villemoart.com/

      ~ luetteava kauppa koska on tietääkseni jälleen myyjä, plus kauniita nukkeja on siellä!

      hartsilapset.fi

      ~ lukekaa perustietoa osio moneen kertaan ja googlettakaa ^^

    • BJD♥

      eli mulla on 1 pullip ja 1 minipullip mut oon löytäny hyvän ja halvan sivuston jossa on kivan näköne BJD. hintakin on vaan n. 40€ mutta jos ne kumilenkit tulee vähän löysinä mistä löytäisin heebonn joka osaisi kiristää niitä naruja?? tuskin osaan/ perhe osaa koska pullipillekaan ei saada obitsua kun niin hankala on. Ja se ois eka hartsinukke elämässäni, ja kun täytän tulevana vuonna 13. oon siis -00 ja jos isäpuoli on niin kiva ja suostuu maksaa vaan toimarit (koska mulla vaan nukkeen rahaa) ni kannattaako ottaa toi vai löytyiskö vielä nätimpää samaan hintaan? saa ehdotella mulle täälä ja nyt.
      linkki siihen hartsinukkeen:
      http://dec66292.dreamweb.co.kr/shop/step1.php?number=1352

      • Joxter

        Ikävä kyllä kyseinen "nukke" on vain nuken pää ja sen lisäksi loppuun myyty. BJDt eivät ole halpoja. Halvimmasta päästä olevat maksavat satasesta ylöspäin.


    • Mörkö

      Heeeeeeiiii :D Saisk niitä sillai "halvalla" esim. 100-300? Enkä ny meinaa mitää hartistilapsii vai mikä onka. oon keräilly pullippeja mut nyt semmonen ois kiva. Vastauksiii???
      ♥Kiiitti jo nyt :3

    • nukkefani111

      jos oikein kovin nuken haluaa, mutta ei ole rahaa ostaa nukkea, tee itse. sinooperista kattelin ja löytyi iso köntti nukke massaa(kovettuu matta pintaiseksi) ja iso valikoima valmiita nuken peruukkeja. lasisilmiäkin löytyi.

    • Nimimerkkiiiii?

      Hinta taitaa pyörähtää aikakalliiksi. Olisiko 200-700€? En tiedä. Koska en ole harrastaja. Ja lisäksi tiedän hyvin vähän. Mutta asiaan. BJDt on tietenkin silti ihania! Olen lukenut jostain että niitten hinta riippuu nuken koosta, vaatteista ja jostain muusta.

    • Paroxynn

      Nyt tälläne tietämätön tulee tähä välii kysymään(sori) et meneekö mitkään pullip sarjan nukut 1/6 bjdlle?

    • BjdAddict

      Muistakaa rakkaat lapset että älkää tilatko ebaystä tai bjdshopista. Ebayssä suurin osa feikkituotteita ja bjdshopissa kaikki feikkejä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe