Meillä alkoi patterit naksua heti, kun ilmat kylmenivät. Jos huoneenlämpötila alkaa valua alle 20 asteen, niin en tarkene. Kuin saunassa.
Tottumiskysymys varmaankin. Olen joskus käynyt kyläilemässä taloudessa, jossa huoneenlämpö on mittarin mukaan 28 astetta ja silti emäntä heiluu villapaita päällä. Vieraat hikoilevat - ainakin minä.
Mikä on sinulle sopivan mukava huonelämpötila? Minä pitäisin jotain 22 astetta suht passelina. 20 on jo melko viileää.
Lämmönlähteissäkin on eroa. Puulämmitys on jotain ihan erilaista kuin sähkölämpö. Huoks.
Sopiva huonelämpötila
19
2931
Vastaukset
- puulämmitys
Asumme vanhassa talossa, jossa nurkista vetää. Kovalla pakkasella lämpöä ei saa yli kahdenkymmenen vaikka mitä tekisi. Mielestäni mukava lämpö on 20-22. Tosin olen tottunut siihen, että meillä talvella on 18-20 lämmintä ja kun on tarpeeksi päällä ja tohvelit jalassa niin ei palele. Äitini luona on aina 25 vähintään lämmintä ja hiki virtaa siellä, yölläkään siellä ei saa unta kun on niin kuuma
- niisku--myy ejk
Veto on paha. Se kyllä vie lämmön mukanaan.
Huomaahan tottumisen tiettyyn lämpötilaan siinäkin, että syksyllä meinaa paleltua, kun on pari pakkasastetta. Talvella saattaa olla kymmenkertainen määrä ja kutakuinkin vain hengissä säilyy :) - käydään
niisku--myy ejk kirjoitti:
Veto on paha. Se kyllä vie lämmön mukanaan.
Huomaahan tottumisen tiettyyn lämpötilaan siinäkin, että syksyllä meinaa paleltua, kun on pari pakkasastetta. Talvella saattaa olla kymmenkertainen määrä ja kutakuinkin vain hengissä säilyy :)kilpajuoksua kerrostaloasunnon pattereiden termostaatille. Itse pidän vähän viileämmästä noin 16-18 asteesta. Vaimo veivaa vähintään 20:een. Syy: ei viitsi kotioloissa pukea päälleen edes pikkuhousuja:) Makuja ja syitä on.
- niisku-myy46
käydään kirjoitti:
kilpajuoksua kerrostaloasunnon pattereiden termostaatille. Itse pidän vähän viileämmästä noin 16-18 asteesta. Vaimo veivaa vähintään 20:een. Syy: ei viitsi kotioloissa pukea päälleen edes pikkuhousuja:) Makuja ja syitä on.
No, toisaalta, siis... parempi sinun kannaltasi ehkä näin. Vai mitäs, jos vaimo piipertäisi asunnossa villahousut jalassa :)
- tretori
Alakerrassa 20 ja yläkerrassa (makuuhuoneet) 18.
Tosin sohvilla on torkkupeitot, jos telkkaria katsellessa rupee viluttamaan - muuten niin paljon touhua, ettei villapaitoja tarvita.
Makuuhuoneissa 18 on hyvä unilämpötiä. Ei tarvitse hikoilla suotta...
Me ollaan tähän totuttu -vieraat joskus huomauttavat, että hieman viileää heidän mielestään on:)- niisku-myy46
Jos kylään kutsuisit, niin pistäisinpä villapaidan päälle :)
Se on totta, että nukkumahuoneen täytyy olla viileä. Kesällä se nähdään, mitä on yrittää nukkua, kun hiki valuu.
- köydenvetoa
ikuinen köydenveto meillä....
minusta n.18 ois tosi hyvä.....
toinen puolisko pitää 22-23....
nukkuminen vaikeaa jos yli 20.....- niisku-myy46
Onko teillä tuplapeitto ;)
Totta puhuen, vähän jännä homma. Sinä nukut melkein alasti ja hänen täysissä pukeissa - vuoroviikoin? Miltä kuulostaa;) - vuoroviikot........
niisku-myy46 kirjoitti:
Onko teillä tuplapeitto ;)
Totta puhuen, vähän jännä homma. Sinä nukut melkein alasti ja hänen täysissä pukeissa - vuoroviikoin? Miltä kuulostaa;)jäähä poies...
Muutoin jännästi oivallettu
Jotta sopu säilyy hyvänä
on välillä ihan paikallan tarkistaa nukkumajärjestys......
Hyvin nukkuneena ihminen on kuitenkin monasti mukavampi.......
Mittaria ei ole, mutta ikkunat edelleen auki... tuuletus sellaiset...=))))
Todella mukava kömpiä sänkyyn kun tempasee alkuillasta sängyn auki... viilenee mukavasti. Ja kun aamulla herää, raikkaan pirteään aamuun... Aivan toista kuin kesällä, sisällä reilusti yli 30 astetta ja tuntuu ettei ilma vaihdu millään.- niisku-myy ejk
Kylmät väreet kulkevat selkäpiitäni myöten... HRRRR... Tuuletusluukku auki. Voi sinua, Mohna-kulta sentään. Älä nyt vilustuta itseäsi :)
niisku-myy ejk kirjoitti:
Kylmät väreet kulkevat selkäpiitäni myöten... HRRRR... Tuuletusluukku auki. Voi sinua, Mohna-kulta sentään. Älä nyt vilustuta itseäsi :)
...Niisku neiti.
Ei hätää... tänäänkin oli mukava herätä aamuun. Vielä ei ole läheskään niin kylmä että pipoa tarvis tai että rähmät jäätys silmäkulmiin kiinni...=))))
- mamma mia
alle 20 asteen. Siksi nukunkin reilusti vaatetta päällä. Meillä saadaan alituiseen soitella huoltofirmalle syys- ja talviaikaan, että lisää lämpöä tai tullaan teille !!! Kerran mittasin lastenhuoneen lattialta talviaikaan plus 4 astetta. sängyn alla. Kun menen omakotitaloon vieraisille, läkähdyn.
Eli ei meikäläinen hillu pitsiyöpaita päällä :(- Napamies
Suomessa sopiva sisälämpö on 25 astetta plussaa, vähintään!!! Itse pidän 25-27 C lämpöä, jolloin voikuppelehtia sängyssä munasillaan ilman palelua.
20 C Tappaa jo seksielämän kokonaan!!!! - kangistaa :)
Napamies kirjoitti:
Suomessa sopiva sisälämpö on 25 astetta plussaa, vähintään!!! Itse pidän 25-27 C lämpöä, jolloin voikuppelehtia sängyssä munasillaan ilman palelua.
20 C Tappaa jo seksielämän kokonaan!!!!Jos on riittävän lämmintä ei näe painajaisunia, kun silmäkuopat on vettä täynnä, heh!
- mamma mia
Napamies kirjoitti:
20 C Tappaa jo seksielämän kokonaan!!!!pitää ottaa hiki "riehumalla" peittojen alla. ;))))
- mikhaildenisov
siihen tottuu...
- niisku-myy ejk
Mutta en väitä vastaan. Ihminen sopeutuu mitä ihmeellisimpiin olosuhteisiin ja pienin harmi lienee huoneenlämpö :)
- adalmiina-1
nukun edelleen makuuhuoneen ikkuna raollaan ja ilman yöpaitaa.Ei ole kylmä,kun on peiton alla.Eikä tuo ole muutakaan menoa haitannut:))Ehkä veri oppii kiertämään vilkkaammin:)Muissa huoneissa saa olla tuo 20, silloin on hyvä.Mutta kuten sanoit,tottumiskysymys. Puulämmitys tuntuu hyvältä,mutta aamulla voi olla nurkat jäässä,kun herää:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179