hei, mistä voin kysyä mitkä rokoitteeni ovat vielä voimassa? olen muuttanut kunnasta toiseen.
onko siitä haittaa että rokote annetaan uudelleen vaikka se olisi vielä voimassa? miten voisin saada tiedon mitkä rokoitteet afrikkalaisella miehelläni on voimassa jos mitkään?
mitkä rokotteet meidän kannattaisi ottaa kun muutamme lontooseen puoleksi vuodeksi?
meidän perhe
1
520
Vastaukset
- yhteyttä
Ota yhteyttä kotikuntasi terveyskeskuksen rokotehoitajaan. Hän osaa neuvoa ja hänellä on viimeisin tieto tarvittavista rokotteista. Ei välttämättä tarvitse varata aikaa. Soitat vain, niin saat neuvoja jo heti siinä puhelimessa. Näin ainakin meillä. Matkalle lähtiessä tulee reseptitkin suoraan apteekkiin ilman, että tarvitsee mennä ajan kanssa niitä hakemaan.
Sinun luvallasi rokotustietoja voidaan pyytää niiltä tahoilta, missä sinua tai lapsiasi on rokotettu milloinkin. Sieltä se sitten selviää, mihin pitää ottaa tehosterokotteita yms.
Voi olla vaarallista rokottaa uudelleen liian aikaisin. Itse sain käsivarteeni hemmetinmoisen laajan, kipeän, turvonneen patin tehosterokotteesta. Ilmeisesti veressäni oli edellisen rokotuksen jäljiltä vielä niin paljon vasta-aineita, että uudella rokotteella niitä tuli jo liikaa. Mutta rokotuksen jälkeen pitää aina olla noin puolituntia tarkkailussa, jotta nähdään tuleeko mitään hengenvaarallisia reaktiota. Tuossa ajassa sen näkee. Jos sattuisi tulemaan, mikä on tosi harvinaista, niin siellä on sitten hoito vieressä, joten ei hätää.
Afrikkalaisen miehen rokotetietojen voi olla kiven takana. Kysy sitäkin rokotehoitajalta.
Tuskin Lontooseen mitään ihmeitä tarvitaan. Hepatiitti-rokote on hyvä olla minne tahansa matkustettaessa. Kysy noistakin hoitajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708