Kaupan pakaste rapuja

rv12

Saako huoletta syödä kaupan pakastealtaan rapuja??
Niissä lukee keitettyjä liemessä eli nehän ei ole raakoja!!
Varmistan vain!!!

19

4349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saa syödä!

      ja tämä tieto on 100% varma!

      • alkup....

        Aina haluaa varmistusta ja siitä kiitos!!!


    • niitä

      raakoja rapuja syödään.....

      • syystä

        katkarapuja ei suositella syötäväksi raskauden aikana!!!Mksihän???


      • jskjkjkjdkj
        syystä kirjoitti:

        katkarapuja ei suositella syötäväksi raskauden aikana!!!Mksihän???

        katkarapuja saa raskaana ollessa syödä...


      • harvemmin??

        niin,ehkä raskana olevat,mutta kyllähän muuten raakoja rapuja syödään!! kuoritaan itse ja silleen, you know?!


      • ainakin
        harvemmin?? kirjoitti:

        niin,ehkä raskana olevat,mutta kyllähän muuten raakoja rapuja syödään!! kuoritaan itse ja silleen, you know?!

        ravut keitetään ennen syömistä vaikka kuinka itse kuorittas :D

        katkaravuista en niin välitä ja eihän ne mitään oikeita rapuja olekkaan! :D


      • toinen pöljä..
        harvemmin?? kirjoitti:

        niin,ehkä raskana olevat,mutta kyllähän muuten raakoja rapuja syödään!! kuoritaan itse ja silleen, you know?!

        Niin siis sinäkö syöt raakoja rapuja tai katkarapuja? Tuskin mutta pysy vaan siinä uskossa jos se sinut tekee onnelliseksi..


      • idiootti...
        toinen pöljä.. kirjoitti:

        Niin siis sinäkö syöt raakoja rapuja tai katkarapuja? Tuskin mutta pysy vaan siinä uskossa jos se sinut tekee onnelliseksi..

        kyläl meilläkin syödään raakoja katkarapuja,ei rapuja,ja kuule todella tavallista on!! maistuukin ihan eri lailla ku keitetyt.et tosi pöljä olet sinä,jos et tiennyt et niitä voi syödä.haah!!


      • ihme sentään
        idiootti... kirjoitti:

        kyläl meilläkin syödään raakoja katkarapuja,ei rapuja,ja kuule todella tavallista on!! maistuukin ihan eri lailla ku keitetyt.et tosi pöljä olet sinä,jos et tiennyt et niitä voi syödä.haah!!

        Et tainnut tietää että ne kaupan pakastealtaan katkaravut ON JO SIELLÄ TROOLARISSA KEITETTY JA SEN JÄLKEEN PAKASTETTU! Ei kai niitä nyt enää kotona keitetäkään senkin pöljä vaan sulatetaan! Anna mun kaikki kestää mitä porukkaa täälläkin liikkuu..


      • kokonaiset
        toinen pöljä.. kirjoitti:

        Niin siis sinäkö syöt raakoja rapuja tai katkarapuja? Tuskin mutta pysy vaan siinä uskossa jos se sinut tekee onnelliseksi..

        kuorelliset katkaravut ole raakoja? siis kysyn sillä olen minäkin siinä uskossa elänyt..
        tuo raivopää varmaan tästäkin haukkuu oöljäksi,mut haukkukoon,taitaa hänellä olla muitakin ongelmia kun on heti nimittelemässä!
        josko joku YSTÄVÄLLINEN vois valistaa minua tässä asiassa.Kaveritkin aina puhuu "raaoista katkaravuista",mutta onko se sit vaan joku ns kutsumanimi nimi niille katkaravuille??


      • haaaah=)
        ihme sentään kirjoitti:

        Et tainnut tietää että ne kaupan pakastealtaan katkaravut ON JO SIELLÄ TROOLARISSA KEITETTY JA SEN JÄLKEEN PAKASTETTU! Ei kai niitä nyt enää kotona keitetäkään senkin pöljä vaan sulatetaan! Anna mun kaikki kestää mitä porukkaa täälläkin liikkuu..

        josko pidät noi sun höpötykset omana "tietonas" ja selitä niitä vaikka miehelles jos jaksaa sua kuunnella!!
        minä en olemissää vaiheessa pakaste katkaravuista puhunut,vaan niistä jotka haemme kesäsin "snickars" nimisestä kalastamosta,ovat kyllä raakoja!


      • näin on..
        ihme sentään kirjoitti:

        Et tainnut tietää että ne kaupan pakastealtaan katkaravut ON JO SIELLÄ TROOLARISSA KEITETTY JA SEN JÄLKEEN PAKASTETTU! Ei kai niitä nyt enää kotona keitetäkään senkin pöljä vaan sulatetaan! Anna mun kaikki kestää mitä porukkaa täälläkin liikkuu..

        Pakastettuja raakoja on vain ne helvetin kalliit isot prawnit, joissa on pyrstöä ja kuori päällä. Ne tavataan grillata. Suomesta nyt ei juuri tuoreita (eli raakoja)katkarapuja edes saa, jos ei asu Helsingissä. Ja jos sattuu saamaan niin ne kyllä keitetään tai grillataan.


      • täysidiootti?
        haaaah=) kirjoitti:

        josko pidät noi sun höpötykset omana "tietonas" ja selitä niitä vaikka miehelles jos jaksaa sua kuunnella!!
        minä en olemissää vaiheessa pakaste katkaravuista puhunut,vaan niistä jotka haemme kesäsin "snickars" nimisestä kalastamosta,ovat kyllä raakoja!

        Tuoreita katkarapuja ei syödä raakana. Tai jos syöt niin ei mene sullakaan hyvin. Mieheni on muuten kokki, käy varmaan kateeksi? Bon Appetit kuitenkin.


      • jauhat
        haaaah=) kirjoitti:

        josko pidät noi sun höpötykset omana "tietonas" ja selitä niitä vaikka miehelles jos jaksaa sua kuunnella!!
        minä en olemissää vaiheessa pakaste katkaravuista puhunut,vaan niistä jotka haemme kesäsin "snickars" nimisestä kalastamosta,ovat kyllä raakoja!

        Jos siis Suomessa asut. Itämerestä ei saa katkarapuja, paitsi ihan Etelä-Ruotsin ja Tanskan läheltä. Tuontitavarana tulevat ja kyllä keitettynä vaikka eivät olisikaan pakastettu. Katkarapu pilaantuu raakana erittäin nopeasti, siksi ne keitetään yleensä jo siellä laivassa.


      • voisit lukea
        kokonaiset kirjoitti:

        kuorelliset katkaravut ole raakoja? siis kysyn sillä olen minäkin siinä uskossa elänyt..
        tuo raivopää varmaan tästäkin haukkuu oöljäksi,mut haukkukoon,taitaa hänellä olla muitakin ongelmia kun on heti nimittelemässä!
        josko joku YSTÄVÄLLINEN vois valistaa minua tässä asiassa.Kaveritkin aina puhuu "raaoista katkaravuista",mutta onko se sit vaan joku ns kutsumanimi nimi niille katkaravuille??

        ne pakkausselosteet, sieltä selviää kaikenlaista. Oli niissä kuoret tai ei niin ne pakastetut katkaravut on aina keitettyjä. Lue ylhäältä mutta sen yhden "raakana syödään" kirjoituksen voit jättää omaan arvoonsa, täyttä soopaa.


    • uskomaton kysymys

      Kuinka voit ihan tosissas kysyä noin typeriä että voiko rapuja syödä? Miksi ei voisi syödä? Huomenna kysyt vissiin voiko syödä jauhelihapihviä. Voi huhhuh ja raskaus vasta viikolla 12..syö kuule vaikka raakoja rapuja jos niitä satut Suomesta saamaan..

      • yhtään tyhmä kysymys.

        Raskaana olevien ohjeissa, jotka siis neuvolan täti antoi, kerrottiin, että rapujen vaaleaa lihaa saa syödä (esmes saksien lihat) mutta kehotettiin välttämään sisälmyksiä. Allekirjoittanut vetää ravusta lähes kaiken muun paitsi kuoren... mutta neuvolan täti sanoi ettei varmaan haittaa, koska ne ravut oli kuitenkin keitettyjä :) :) enkä syönyt ku yksissä rapujuhlisa...

        Mutta ihan fiksu kyssäri. Olen itekin miettiny sitä meinaan...


    • JohannaXt

      Itse asiassa meidän neuvolan kieltolistalla on pakastekatkikset kuumentamattomina samasta syystä kuin pakastevihannekset (listeria).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1459
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1358
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      41
      1283
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1228
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe