Voiko olla kyse allergiasta vai vaan epäterveellisestä ruoasta, kun kävimme tuossa Hesessä syömässä ja tuli aivan totaalinen väsymys ja ventti olo. Oli niin raskas ja tukkoinen olo, että!
En ole ennen huomannut tällaista ainakaan tässä mittakaavassa, no ehkä vähän kuiteski. Nyt oon jonkun aikaa syöny terveellisemmin ja sit tuli tällanen reaktio kun kävikin popsimassa pikaruokaa.
Onko muilla vastaavaa? Ja onkohan kyse jostain allergiasta tms?
Hesen ruoka
7
610
Vastaukset
- ei koskaan heseä tms...
- Yksi vain
Verensokerin heittely teki sinulle tepposet. Jos reagoit noin voimakkaasti niin varo oikeasti II tyypin diabetestä!
Eli vetäisit ison annoksen hiilihydraatteja (potut ja limppari sekä sämpyläosa) jotka imeytyivät sokerina nopeasti verenkiertoon. Kroppasi eritti sitten reilusti insuliinia jonka vaikutuksesta tuo kaikki sokeri siirrettiin varastoon rasvoiksi (läski) ja mm maksaan. Insuliinia tuli vähän liikaa ja lopputuloksena oli se, että verensokerisi putosi rajusti ja sinulle tuli huono olo. Olosi olisi kohentunut uudella hiilihydraatti annoksella tosin sama tilanne olisi tullut sen jälkeen. Tämä mekanismi on juuri se monen ihmisen lihomisen perussyy. Kun syödään nopeita hiilihydraatteja ei verensokeri pysy miellyttävällä tasolla vaan itseään täytyy "lääkitä" syömällä vähän väliä -> lihoo. Jos taas olisit syönyt vaikkapa munakkaan salaatilla, ei tuota pahaa oloa olisi tullut lainkaan.
Jättämällä nopeat hiilihydraatit kokonaan pois voit yrittää ehkäistä II tyypin diabetestä ja noita huonon olon kohtauksia.- Noinko se meneekin
Hei! Toi saattais olla just se syy, sillä eikös makaroonikin ole sellaista nopeeta hiilihydraattia ja en kestä enää syödä sitä just lainkaan kun tulee tollainen olo. Ennen oli mun lemppariruokaa kun juoksin ja liikuin paljon, nykyään ei kestä syödä kun menee aivan puhti pois.
Tiedätkö olisko jotain kirjaa millainen ruokavalio sitten sopisi mulle. - rasvaa
kermaa,sianläskiä ym... rasvasta niin kylläpä jaksatte hyvin.
- jos oisit
syöny ton saman annoksen ravintolassa,lautaselle aseteltuna,ei varmaan olis tullu huono olo.Nythän se oli roskaruokaa.
- Kokeillut
Noinko se meneekin kirjoitti:
Hei! Toi saattais olla just se syy, sillä eikös makaroonikin ole sellaista nopeeta hiilihydraattia ja en kestä enää syödä sitä just lainkaan kun tulee tollainen olo. Ennen oli mun lemppariruokaa kun juoksin ja liikuin paljon, nykyään ei kestä syödä kun menee aivan puhti pois.
Tiedätkö olisko jotain kirjaa millainen ruokavalio sitten sopisi mulle.Kärsin samoista ongelmista ja vaihdoin ruokavalioni ns. hyväkarppaukseen. Lisätietoja www.karppaus.info
- että asian
jos oisit kirjoitti:
syöny ton saman annoksen ravintolassa,lautaselle aseteltuna,ei varmaan olis tullu huono olo.Nythän se oli roskaruokaa.
voi noinkin ajatella! Siitä ei ole kyse. Mitä se roskaruoka sitten on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262798Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292322- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542199Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211812Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891672Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981607- 3031509
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131429- 1331428