Hesen ruoka

väsyttää

Voiko olla kyse allergiasta vai vaan epäterveellisestä ruoasta, kun kävimme tuossa Hesessä syömässä ja tuli aivan totaalinen väsymys ja ventti olo. Oli niin raskas ja tukkoinen olo, että!
En ole ennen huomannut tällaista ainakaan tässä mittakaavassa, no ehkä vähän kuiteski. Nyt oon jonkun aikaa syöny terveellisemmin ja sit tuli tällanen reaktio kun kävikin popsimassa pikaruokaa.

Onko muilla vastaavaa? Ja onkohan kyse jostain allergiasta tms?

7

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei koskaan heseä tms...
    • Yksi vain

Verensokerin heittely teki sinulle tepposet. Jos reagoit noin voimakkaasti niin varo oikeasti II tyypin diabetestä!

Eli vetäisit ison annoksen hiilihydraatteja (potut ja limppari sekä sämpyläosa) jotka imeytyivät sokerina nopeasti verenkiertoon. Kroppasi eritti sitten reilusti insuliinia jonka vaikutuksesta tuo kaikki sokeri siirrettiin varastoon rasvoiksi (läski) ja mm maksaan. Insuliinia tuli vähän liikaa ja lopputuloksena oli se, että verensokerisi putosi rajusti ja sinulle tuli huono olo. Olosi olisi kohentunut uudella hiilihydraatti annoksella tosin sama tilanne olisi tullut sen jälkeen. Tämä mekanismi on juuri se monen ihmisen lihomisen perussyy. Kun syödään nopeita hiilihydraatteja ei verensokeri pysy miellyttävällä tasolla vaan itseään täytyy "lääkitä" syömällä vähän väliä -> lihoo. Jos taas olisit syönyt vaikkapa munakkaan salaatilla, ei tuota pahaa oloa olisi tullut lainkaan.

Jättämällä nopeat hiilihydraatit kokonaan pois voit yrittää ehkäistä II tyypin diabetestä ja noita huonon olon kohtauksia.

• Noinko se meneekin

Hei! Toi saattais olla just se syy, sillä eikös makaroonikin ole sellaista nopeeta hiilihydraattia ja en kestä enää syödä sitä just lainkaan kun tulee tollainen olo. Ennen oli mun lemppariruokaa kun juoksin ja liikuin paljon, nykyään ei kestä syödä kun menee aivan puhti pois.

Tiedätkö olisko jotain kirjaa millainen ruokavalio sitten sopisi mulle.

• rasvaa

kermaa,sianläskiä ym... rasvasta niin kylläpä jaksatte hyvin.

• jos oisit

syöny ton saman annoksen ravintolassa,lautaselle aseteltuna,ei varmaan olis tullu huono olo.Nythän se oli roskaruokaa.

• Kokeillut
        Noinko se meneekin kirjoitti:

Hei! Toi saattais olla just se syy, sillä eikös makaroonikin ole sellaista nopeeta hiilihydraattia ja en kestä enää syödä sitä just lainkaan kun tulee tollainen olo. Ennen oli mun lemppariruokaa kun juoksin ja liikuin paljon, nykyään ei kestä syödä kun menee aivan puhti pois.

Tiedätkö olisko jotain kirjaa millainen ruokavalio sitten sopisi mulle.

Kärsin samoista ongelmista ja vaihdoin ruokavalioni ns. hyväkarppaukseen. Lisätietoja www.karppaus.info

• että asian
        jos oisit kirjoitti:

syöny ton saman annoksen ravintolassa,lautaselle aseteltuna,ei varmaan olis tullu huono olo.Nythän se oli roskaruokaa.

voi noinkin ajatella! Siitä ei ole kyse. Mitä se roskaruoka sitten on?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      25
      3130
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2269
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      71
      2143
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1929
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1623
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      41
      1421
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1349
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1285
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      114
      1130
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1096
    Aihe