MM-Kisat saavutti julkisuutta.

Kössi-eno

Huomenta kaikille!Marjanpoiminnan MM-kisat ovat näköjään päässeet valtakunnan suurimman lehden ,siis Hesarin verkkosivuille.
Se on jo hyvin,jos näin pienen kunnan tapahtuma pääsee suurimpiin medioihin.
Kisat meni nyt niin,että Thaimaalaiset ottivat kaksois voiton ja sitä en ihmettele yhtään.
Nehän on harjoitelleet kovasti viime aikoina tuota marjastusta,sanoisinko oikein ammattilaisiksi heitä.
Kyllä siinä vaikea harrastajilla pärjätä(meillä suomalaisilla),jos thamaalaiset ovat aamusta iltaan metsässä rohmunneet marjoja jo pitemmän aikaa.Siinä kun heillä elannosta kyse,meillehän se tuo vain lisä tiennestiä ja säästöjä,jos käymme vapaa ajalla aina jotakin poimimassa.
Sääliksi käy muutenkin nuo ulkomaalaiset,kun meinaavat paleltua metsiin vähäisillä vaatteilla.
Missä on noiden marjastajien värvääjien moraali,kun ei huolehita heidän hyvinvoinnistaan.
Kyllä heille olisi voinut jo etukäteen ilmoittaa,että syksyisin suomessa on aika viileää.
Onneksi vielä löytyy auttavia ihmisiä,jotka välittävät ja yrittävät auttaa lähimmäistään.

9

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oksettaa

      jonninjoutava kirjoittelu paleltumisesta.
      Emme elä vaatekorttien aikaa suomessa, joten löytyy päälle pantavaa heillekin.
      Tuskin thaimaasta löytyy suomen olosuhteisiin sopivaa vaatetusta, joten heidän on sellainen hankittava sellainen täältä, vaikka kierrätyksestä.

      • Kössi-eno

        täältäkin enemmän sääliä ja auttamisen halua,niin luulen monella ihmisellä olevan helpompi elää elämäänsä.
        Kyllä nyky yhteiskunta on hyvin itsekäs,eikä paljon ole auttamisen halua.
        Pääasia ,että itsellä pyyhkii hyvin,mitäs sitä muista välittämään.


      • joutaisi hirttää
        Kössi-eno kirjoitti:

        täältäkin enemmän sääliä ja auttamisen halua,niin luulen monella ihmisellä olevan helpompi elää elämäänsä.
        Kyllä nyky yhteiskunta on hyvin itsekäs,eikä paljon ole auttamisen halua.
        Pääasia ,että itsellä pyyhkii hyvin,mitäs sitä muista välittämään.

        se henkilö, joka on keksinyt lausahduksen "sääli on sairautta", koska tällä tavalla voidaan muka oikeasti olla välittämättä lähimmäisistään.
        sääli on ihmisyhteisössä hyvin tärkeä koossapitävä
        ja inhimillinen tunne, jossa ei ole mitään hävettävää. päin vastoin, säälimätön ihminen on julma, muista piittaamaton narsisti.


      • käyttää, jolla ei ole mitään tekemistä, tämän päivän kanssa, "Rantaneuvos"


      • Kössi-eno kirjoitti:

        täältäkin enemmän sääliä ja auttamisen halua,niin luulen monella ihmisellä olevan helpompi elää elämäänsä.
        Kyllä nyky yhteiskunta on hyvin itsekäs,eikä paljon ole auttamisen halua.
        Pääasia ,että itsellä pyyhkii hyvin,mitäs sitä muista välittämään.

        minäkin sen sanoisin ne olivat huolella valittuja sanoja ja niistä kiitos sulle ja jatkamme matkaa eteenpäin,"Neuvos" Suomussalmi


      • päätöntoimittaja
        rantaneuvos1 kirjoitti:

        käyttää, jolla ei ole mitään tekemistä, tämän päivän kanssa, "Rantaneuvos"

        Aikuisen oikeesti: meneekö homma niin että yhdessä jutussa päätoimittajaa vastaan käydään epäilyttävin keinoin, toisessa jutussa naapurimaan kansalaiset eivät omaa ihmisarvoa ja sitten lopuksi todetaan että "sääli on sairautta" sanonta ei kuulu tähän aikaan? Vaikka itse huseerataan miten sattuu!!???
        Herramunjee, minkälaista menoa!! Joku roti se pitää olla takinkin kääntämisillä, ei jää kylmettyneelle takintarvitsijalle kuin vuorikankaat annettavaksi tuolla menolla.


    • agentti 10

      Kössi se julkisuudellä elää.

      • nimimerkillä

        kirjoittava voi elää julkisuudesta? Tuskinpa suomi24 hänelle mitään maksaa kirjoittelustaan.


      • Kössi-eno
        nimimerkillä kirjoitti:

        kirjoittava voi elää julkisuudesta? Tuskinpa suomi24 hänelle mitään maksaa kirjoittelustaan.

        En elä kyllä julkisuudella.jos tästä saisi suomi24 palkkaa,niin mulla olisi aika hyvät tienestit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe