Halpa tehokas pelikone

Koneella pyörii kaikki nykyiset pelit riittävän hyvin,myös "pieni" prosessorin ylikelloitus mahdollista.

Hinta n. 700€ jos käyttöjärjestelmä ennestään.Hintaan ei sisälly myöskään näyttöä,kaiuttimia eikä näppis/hiiri viritelmää.
Ylempänä AMD ja Intel alla.koneet ovat saman hintaisia ja samaa kaliiberia nopeudeltaan.Makuasia on kumpaan kallistuu.
AMD
-64X2 5200
-E4400

-MSI K9N NEO
-MSI P35 NEO

-2Gigaa DDR2

-DVD-asema

-GF 8800GTS 320MB

-Antec 6580 430W

-250Gigan SATA kiintolevy

Noilla osilla hintaa tuli n.700€.Toki osia voi vaihdella tämä vain esimerkkinä pikaisesti mietittynä.
Halpaa tuntuu olevan rauta johtuen mm. muistin halpuudesta.
Mainittakoon että itse maksoin pelkästään prosessorista,muistista ja emolevystä saman verran vuosi sitten.Tuo kasaamani paketti on vähintään yhtä nopea peleissä kuin minun kone.

Jos merkittävästi nopeamman koneen haluaa kun tuo esimerkin 700€.n kone saa sitten laittaa 1000€ ja rapiat.

Toki Intel alustaan voi vaihtaa esim. E2140-2160 prossun ja kellottaa sen 3GHz ja yli jolloin päästään jopa vähän halvemmalla.
Tarkoitus oli vain esittää kuinka halpa on nykyaikainen tehokas PC.

Laitetaan lopuksi mitä itse maksoin vuosi sitten.Nuokin rahat mitä itse laitoin olisi varmaan kannattanut sijoittaa muualle kuin tietokoneeseen sillä näissä hinta putoaa paljon nopeammin kuin vaikka autoissa.Tunnetustihan uusi auto ei ole hyvä sijoituskohde.

prossu 240€
emolevy 180€
muisti 250€
kiintol. 90€
näytönohjain 290€
virtalähde 90€
yht.1140€
ennestään oli kotelo ja asema
joille 60€.
Yhteensä 1200€ ja esimerkin kone 700€ eikä ole ainakaan hitaampi peleissä...muuten ehkä riippuu paljonko tätä kelloittelen.

0

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
        Äänekoski
        89
        1839
      2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
        Maailman menoa
        277
        1703
      3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
        Maailman menoa
        292
        1470
      4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        175
        1379
      5. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
        Ikävä
        51
        957
      6. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
        Suomussalmi
        56
        957
      7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
        Ikävä
        70
        937
      8. 66
        914
      9. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
        Ikävä
        40
        901
      10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
        Ikävä
        52
        888
      Aihe