Neu

kokemuksia?

Olen lueskellut tässä ennen pennun hankintaa nappularuokinnan vaihtoehdoista/lisistä. Törmäsin tällaiseen kuin NEU.

Tahtoisin kuulla käytännön kokemuksia :)

Entä voisitteko kertoa aloittelijalle mistä ja miten sitä saa?
Tilaamalla ilmeisesti, mutta miten toimitus menee?
Onko kallista? Löytyykö mistään kaupoista, jotta voisi itse käydä tarvittaessa ostamassa.

7

5437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi

      että alkuun pennulle annetaan juuri sitä samaa ruokaa kuin kasvattajakin on antanut, näin vältetään paljon vatsaongelmia.

      Muutaman kuukauden päästä pikku hiljaa voi alkaa vaihtamaan uutta ruokaa mutta sitäkin vähitellen vanhan ruuan sekaan.

      NEUfrausta löydät lisätietoja valmistajan sivuilta: http://www.reikon.net/neufrau/yhteystiedot.html

    • hamil

      Minulle väitettiin että pentuneun kalsium-fosforisuhde on ok mutta ei ole. Sitä ei kerrota ja se on salaisuus. Voit tulla meille katsomaan miten käy kipsilevyseinille kun koiralle tulee kalsiumin puutos. Lähetin paikkaan palautetta kuvien kera. Neu olisi hyvää ruokaa jos tuo suhde kerrottaisiin niin siihen voisi lisätä kalkkia jotta on tasapainossa.

      Aikuisten neu:n kalsium-fosforitasapaino on väärä ja se kyllä mainitaan siellä, ei ole salaisuus. Mutta luista lihaa antamalla sen saa tasapainoon.

      Neu tulee transpointilla lähimpään paikkaan (katso netistä transpointin palveluista missä lähin) ja minimitilaus oli meillä ainakin se 25 kg joka vaatii ison tilan pakastimessa.

      Lemmikkieläinkaupoissa on neuta myynnissä mutta hinta aika suolainen.

      • Koirakko

        neuta perus/ pohjamuonana. Lisänä piimää tilkka, raaka muna kuorineen kerran päivässä ja rippunen lihaa. Neiti on terve. Lonkat ja kyynärät A, 0.
        Reikko on Porissa, joten lähellä asuvat voivat ostaa suoraan tuottajalta.


    • todella hyvin

      Mun 1v4kk rotikkapoika on syönyt neuta 4kk. Aloin alunperin etsimään vaihtoehtoa nappuloille mm. korvien jatkuvan "rähmimisen" vuoksi. Poika myös nuoleskeli ennen tassujaan jatkuvasti ilman näkyvää syytä.

      Ruokavalion muutos auttoi jo viikossa ja nyt ei enää pois vaihdeta! Melko kallistahan tuo on... mutta mitäs sitä ei rakkaansa hyvinvoinnista maksaisi! Itse sit hernekeittoa vetelen useemman kerran kuussa :)

      Eli meillä (koira 45kg) kilo neuta päivässä on 2,50e x 30 kuussa... Plus kalsiumjauhe 10e/kk, pellava-/lohiöljy ja merilevä n. 10e/kk... Lisäks piimää/viiliä/raejuustoa mitä noista nyt jääkaapissa sattuu olemaan ja raakaa lihaa/sisäelimiä parina päivänä viikossa.

      Koiran luonne on tietysti iän puolesta aika herkässä vaiheessa, mutta mielestäni se on muuttunut "kiltimmäksi" ton ruuan myötä. Luulen, että ne ilmeisesti aika kiusalliset kutinat tassuissa vaivas koiraa siten, että ei saanut kunnolla nukuttua -> kiukutteli.

      Mulla ei oo pakastinta niin ostan neut ja lihat noin viikon satseissa ihan eläinkaupoista (Murren Murkina Pukinmäessä, Musti ja Mirri Kannelmäessä)

      • .....

        jos kalsiumjauheeseen menee 10 euroa/kk niin miksi et jauha kananmunankuoria koiralle tai osta tuolla rahalla lihaista luuta? saisi ison satsin.

        en ikinä ostaisi rotikalle neuta muuten kuin tilaamalla koska tulee tosi kalliiksi. 75 euroa kuussa vs. 54 euroa. Neu kun maksaa 1,80 tilattuna tai haettuna.


    • vastaan ..

      Täältä pohjois-suomessa Oulun seudulta saa ainakin NEU:Ta Tassulan puodista. Toivottovasti e mene mainostamisen puolelle:
      http://www.tassulanpuoti.fi/netshop/puoti.php?pr=Neut



      ja pääsivu: http://www.tassulanpuoti.fi/

      Minun mielestä tuo nyt ei ole kovin kallista.. Itse syötän koiralleni NEuta muun ruuan lisänä. Se ei ole pääruokana. Koirani suorastaan rakastaa tätä seosta ja miksei rakastaisi, kun siinnähän on koiralle jauhettuna kaikki herkut! :)

      Jos jostain sysytä et löydä paikka kunnaltasi paikkaa, mistä neuta saa, niin kannatan, että koitat ostaa koirallesi sisäelimiä, lihaa jne tehdä oma neu-sekoituksesi :)

    • Anonyymi

      Nyt on näköjään NEU ruoat tulleet jo laajemmin saataville ainakin S-ryhmän ruokakauppoihin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe