Olin kertausharjoituksissa ja tuli mentyä useampi vrk huonoilla maihareilla, ei edes pohjallisia saatu.
Nyt on jo toista vuorokautta puolet isosta varpaasta osittain tunnottomana. Tunto ei ole kokonaan pois, mutta selkeästi puutuneen tuntuinen.
Mikä voisi olla vikana? Pitäisikö odottaa paranemista vai mennä lääkäriin? Onko kokemuksia kenelläkään?
Puutunut varvas
4
1804
Vastaukset
- löytyy vika
ettei oli s vähä alaselkä kipeenä?
puutumien voi kyllä johtua jaloistakin mut yleensä kyllä alaselastä- Pottuvarvas
Selässä ei tunnu olevan mitään vikaa, ei tänään edes kuntoppiriä tehdessä tuntunut selässä. Vain osa kirotusta varpaasta on tunnoton.
- Tuonsorttinen
Ukkovarpaan osan puutuminen johtuu kyllä ukkovarpaaseen menevän hermohaaran puristuksesta jalkaterän alueella varpaan tyvessä. Tietysti voi olla myös rakko paksun nahan alla.
- hoidettu
Pottuvarvas kirjoitti:
Selässä ei tunnu olevan mitään vikaa, ei tänään edes kuntoppiriä tehdessä tuntunut selässä. Vain osa kirotusta varpaasta on tunnoton.
Kun yhtäkkiä rasitat itseäsi erilaisilla jalkineilla, niin kävelysi ja ryhtisi muuttuu. Siitä voi seurata lihaskireyksiä lantioon tai alaselkään. Kireät lihakset sitten painavat tuntohermoa ja aiheuttavat puutuneen olon alaraajassa jossakin kohdassa.
Tosin nuo armeijan louskut voi aiheuttaa lihaskireyksiä jopa jalkaterään ja sinne sen hermopinteen. Eli eiku pikainen hieronta jalkaterään ja vähä venyttelyä lantiooon/alaselkään. Jos apu tuli niin se oli melko varmasti vain lihasperäinen lantion toimintahäiriöstä johtuva ongelma....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693