Olisikohan kenelläkään tietoa mikä on toimiva kemikaali joka hävittää kannot mahdollisimman "tehokkaasti". Sen verran tiedän itsekkin että räjähdysaineilla homma sujuu nopeasti, muttei naapuriystävällisesti.
Kannonpoisto kemikaaleilla ??
5
1230
Vastaukset
- Nilla
ei ole nopeaa keinoa, muuta kuin mainitsemasi räjähdysaine - tai sitten lapio, kirves ja rautakanki.
Kaiva kannon suuret juuret esille ~metrin päähän kannosta ja hakkaa ne poikki. Sitten kankeat kannon irti. Myönnetään, että johonkin männyn paalujuureen keino ei ole kovin helppotöinen, mutta se on nopein "hiljainen" menetelmä.
Puuaineksen maatuminen vie vuosia, varsinkin jos maahan jäänyt kanto on "elävä". Se saattaa kitua siinä ensin pari vuotta ja kuolla vasta sitten. Lahoamiseen menee hyvinkin kymmenen vuotta. Mikään myrkky tai lahottajasienen istuttaminen kantoon ei oleellisesti nopeuta tätä lahoamista.
Itse käyttäisin ongelmaksi muodostuvaan kantoon edellä mainitsemiani lapiota, kirvestä ja rautakankea.- Chiquito
Yhdyn Nillaan. Rautakanki, pistolapio ja paljon kärsivällisyyttä. Muutama olutpullokin auttaa. Jos on kovin iso kanto kannattaa pyytää hyvä, vahva kaveri apuun, jota siinä nostovaiheessa tarvitaan.
Chiquito
- lähtee
Itse poistatin kannot pihastani kaivinkoneella
Neljä isoa kantoa yhteishintaan 300 mk.
Jos seudulla sattuu työskentelemään kaivinkone, niin käy kysymässä hetkeksi töihin.
Tavallisella maataloustraktorilla ne ei lähde. - Pete Aari
Edellä kuvattu käsipeli on nopea, halpa ja turvallinen tapa hävittää kannot. Myös kaivinkoneella homma hoituu nopeasti, vaan ei halvalla.
Jos asialla ei ole kiire, voi kantojen lahoamista edistää kasaamalla niiden päälle lehtiä ja ruohoa avokompostiksi. Tämä nostaa lämpötilaa ja edistää lahottajien toimintaa.
Olen kuullut joidenkin käyttävän myös laimeaa suolahappoa. Kanto porataan tällöin täyteen reikiä, joihin happo lasketaan. - Tappaja
Poraa reikiä ja laita niihin kompostiureaa. Kastele niin eiköhän ala tapahtua lahoamista, ei tarvitse rehkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179