Moi, ensi kevääksi venekauppoja tekeillä - kiikarissa eritoten Yamarin 64DC 150hp Yamaha. Kokemuksia veneestä? Kilpailijoita on tietysti paljon, tulee ainakin AMT 200DC mieleen, ja Bella sekä Flipper. Mikä kannattaisi ostaa ja miksi? Hinnat suunnilleen samoissa, jos varustelee veneet samalla tavalla.
Yamarin 64 DC - ostanko?
15
6090
Vastaukset
- veneilijä85
älä rehellisyyden nimissä "vanhanaikaista" Yamarinia osta. AMT-veneet on noita yamarineja tehnyt noin 800 kpl vuosien varrella ennen omaa mallistoaan, eli kaikki lapsvirheet (mitä 64DC:ssä on paljon), on 200 DC:ssä parannettu...
mene liikkeisiin tutustumaan näihin vähän syvemmin niin alkaa huomattavia eroja löytyä.
menestystä jahtiin!
veneilijä85- Jos miellyttää
Onko ymmärrettävä kertomasi niin että pitkällä kokemuksella AMT-Veneet on onnistunut keräämään kaikki veneenteossa tapahtuneet virheet omaan mallistoonsa ? Kerroit että ovat noita keränneet rakentamalla Yamarineja pitkään ?
- veneilijä85
Jos miellyttää kirjoitti:
Onko ymmärrettävä kertomasi niin että pitkällä kokemuksella AMT-Veneet on onnistunut keräämään kaikki veneenteossa tapahtuneet virheet omaan mallistoonsa ? Kerroit että ovat noita keränneet rakentamalla Yamarineja pitkään ?
pyydän suunnattomasti anteeksi kömpelöä suomenkieltäni. Kaikkien tällä palstalla kirjoittaneiden äidinkieli ei ole suomi, jos et sitä tiennyt niin tiedätpähän nyt.
Ja luulen että kaikki (ilmeisesti ei kuitenkaan) ymmärsivät mitä yritin sanoa.. mutta kertaalleen vielä, eli AMT-veneissä EI ole samankaltaisia lapsvirheitä kun Yamarinissa.
No jaa, ilmeisesti tosiaan turha tällä palstalla kirjoitella. Niin kuin joku tässä mainitsikin, länsinaapureiden palstat ovat astetta paremmalla mallilla kun täällä suomessa.. Onneksi se kieli taittuu paremmin kun mun suomeni... ;)
t. veneilijä85 - Asiantuntijat
Aina kun herää keskustelua Yamarineista tietää joku "asiantuntija" haukkua ne verrattuna AMT veneisiin.
Vielä ei ole kukaan pystynyt kertomaan niitä Yamarinin "vikoja", joita ei myöskään edeltäneessä kirjoituksessa tarkennettu.
Pitää myös muistaa, että huomattavan moni Yamarin on AMT-veistämön valmistama, eli varmasti iän myötä myös heidän omassa mallistossaan saattaa ilmetä näitä samoja "vikoja"..?
Vertailua kannattaa suorittaa myös moottoreiden osalta (Honda vs. Yamaha) - Kaikki...............
Asiantuntijat kirjoitti:
Aina kun herää keskustelua Yamarineista tietää joku "asiantuntija" haukkua ne verrattuna AMT veneisiin.
Vielä ei ole kukaan pystynyt kertomaan niitä Yamarinin "vikoja", joita ei myöskään edeltäneessä kirjoituksessa tarkennettu.
Pitää myös muistaa, että huomattavan moni Yamarin on AMT-veistämön valmistama, eli varmasti iän myötä myös heidän omassa mallistossaan saattaa ilmetä näitä samoja "vikoja"..?
Vertailua kannattaa suorittaa myös moottoreiden osalta (Honda vs. Yamaha)Juuri tuon saman huomion tein minäkin ja mutkankautta hiukan hattuilinkin.
Yamarinit on sata varmasti ihan käypiä veneitä mutta jos AMT- veneitä pitää mainostaa mutkankautta moittimalla toisia merkkejä niin silloin on jotain pielessä.
Loppuun vielä kysymys.
Mikä on se venemerkki jonka avotilaan pyrkii vesi tyhjennysputken kautta ja joka testeissä ajettuna samanlaisilla koneilla on pensan kulutus suurempi kuin muilla venemerkeillä? - ...on tyypiltään
Kaikki............... kirjoitti:
Juuri tuon saman huomion tein minäkin ja mutkankautta hiukan hattuilinkin.
Yamarinit on sata varmasti ihan käypiä veneitä mutta jos AMT- veneitä pitää mainostaa mutkankautta moittimalla toisia merkkejä niin silloin on jotain pielessä.
Loppuun vielä kysymys.
Mikä on se venemerkki jonka avotilaan pyrkii vesi tyhjennysputken kautta ja joka testeissä ajettuna samanlaisilla koneilla on pensan kulutus suurempi kuin muilla venemerkeillä?KOJAMO.
- Tälläkertaa
...on tyypiltään kirjoitti:
KOJAMO.
Väärin !
- Yamarin mies
on muuten miettitty loppuun asti.Mitenköhän AMT 200DC:N etukajuuttaan tai ankkuruboxiin mahtuu nukkumaan.
- lukija55
Juuri edellisen kakaran kaltaisten juttujen tason vuoksi olen siirtynyt lukemaan pääosin tätä ruotsalaista palstaa, jossa on paljon juttua em. veneistä:
http://www.maringuiden.se/
Vähälahjaisen paskapuheen määrästä voisi kuvtelaa olevansa mustassa afrikassa kun vertaa naapurimaan keskustelujen tasoon. Noh, onhan tuo moderoitu. Todella sääli ettei omalla kielellään voi lukea hyviä venekeskusteluja.
Asiaan: Vi båtägare 6/06 lehdessä olivat Yam 64DC ja AMT200 DC vertailussa, 64DC selkeästi parempi: Suurempi, raskaampi, ei narissut, hiljaisempi, mitoitukset reilumpia, paremmin tehty, parempi ajaa. En tiedä onko joku parantunut AMT:ssä tähän kesään mennessä. Kannattaa kokeilla miten mahtuu hyttiin jos sitä aikoo käyttää. Tämä kyllä pätee muihinkin näistä.
Bellan etuja ovat edulisempi hinta ja myös se on hyvä ajaa. Itse en pidä matalmmasta sohvasta , jossa istumatila perässä on lyhyt. Hytti on tässä matalamman rungon vuoksi matalampi kuin Yam:ssa.
Flipperin runko on saman kaltainen kuin bellassa, mutta sen peräosan v-kulma on loivempi. Runko on hieman vnhempaa perua ja vähän kovempi vasta-aallokossa. Mutta jos hyttiin haluaa mennä keskeltä ja hyödyntää sen jalkatilaa, tämä on ainoa malli näistä.
Onko kukaan koeajanut (ihan aikuisten oikeasti) Galia 620:tä? Suomalaisia veneitä syvästi vihaava Kipparin koajaja Kakko tietty kehui sen pilviin, mutta venelehti kertoi, että räminää on tiedossa. Siinä olisi muuten paljon venettä rahalle.
Ja onhan noita sisäperiä vaikka kuinka kilpailijoina, jos sellaisen haluaa. Esim. Quicksilver 620 flamingo on ollut alle 30k uutena perus 3,0 merkkarilla. Tai vähän käytetty SeaRay 220. Entä Regal 2250, hinta alle 45k.:
http://www.regalboats.com/2008/SportBoats/Cuddy/2250/Gallery - Juntski
Hyviä veneitä varmasti kaikki. Sitä ei voi kukaan kieltää.
Käyttötarkoitus luonnollisesti hankintahinnan ohella ratkaisee.
AMT on esittämistäsi vaihtoehdoista ainoa jota saa pakettina ainoastaan nelitahtisella moottorilla.
Bellan ja Flipperin kohdalla voit valita ensiasenusmoottoriksi joko nelitahtisen Mercuryn tai kaksitahti suorasuihkutus Optimax version.
Yamarinia saat nelitahtisella koneella, kaksitahtisella HPDI suorasuihkutuskoneella tai urheilullisella VMAX koneella.
Toki AMT:n perälautaan voi kiinnittää vaikka vanhan Pentan moottorinkin, mutta asenuksen saat hoitaa itse.
Summa Summarum:
Mikä tahansa näistä vaihtoehdoista on varmasti varsin toimiva paketti.- Pakollisia EI OLE !
Onko tosiaan niin etteivät myy pelkkää venettä ? ?
Koneeksi voi valita ihan minkä itse haluaa.
Ilo mielin asentavat koneen kunhan kaupat syntyy ja ilman eri hintaa. - Juntski
Pakollisia EI OLE ! kirjoitti:
Onko tosiaan niin etteivät myy pelkkää venettä ? ?
Koneeksi voi valita ihan minkä itse haluaa.
Ilo mielin asentavat koneen kunhan kaupat syntyy ja ilman eri hintaa.Luonnolisestikaan kytkykaupat ei ole pakollisia. Venevalmistajat tosin asentavat jo tehtaalla moneen veneeseen suoraan tietyn moottorivalmistajan hallintalaitteet.
Jos haluat "kikkailla" moottorin kanssa, joudut tilaamaan veneen tehtaalta ilman hallintalaitteita. AMT-veneisiin mm. asennetaan vakiosti Hondan "palikat", eli ne joutuu ensin poistamaan jos haluat jonkin toisen koneen veneeseesi. Yamarinilla on sama tilanne Yamahan suhteen. Bella-veneillä on taasen soppari Mercurien valmistajan kanssa.
Käytännössä nämä sopparit sanelee millä moottorilla mikäkin vene myydään.
Rahalla toki saat veneesi perään minkä moottorin haluat. - Varten kytkyt...
Juntski kirjoitti:
Luonnolisestikaan kytkykaupat ei ole pakollisia. Venevalmistajat tosin asentavat jo tehtaalla moneen veneeseen suoraan tietyn moottorivalmistajan hallintalaitteet.
Jos haluat "kikkailla" moottorin kanssa, joudut tilaamaan veneen tehtaalta ilman hallintalaitteita. AMT-veneisiin mm. asennetaan vakiosti Hondan "palikat", eli ne joutuu ensin poistamaan jos haluat jonkin toisen koneen veneeseesi. Yamarinilla on sama tilanne Yamahan suhteen. Bella-veneillä on taasen soppari Mercurien valmistajan kanssa.
Käytännössä nämä sopparit sanelee millä moottorilla mikäkin vene myydään.
Rahalla toki saat veneesi perään minkä moottorin haluat.Kyllä se vene myytiin ainakin minulle vaikka oli erään merkin hallitalaitteet paikallaan ei sitä tehtaalta tarvinnut erikseen ostaa. Totta kai moottorin valmistajat pyrkii tekemään noita kytkentöjä, mutta ei niitä rutinoff perämoottoreita tule ainakaan tuolla konstilla minun veneeseen.
Uusi kone pantiin paikalleen, tietenkin sen omilla hallintalaitteillaan ja vakiot purettiin samassa yhteydessä pois.
Olisihan se melko taantumuksellista jos ei konetta itse voisi valita pah....... - S.Väiski
Varten kytkyt... kirjoitti:
Kyllä se vene myytiin ainakin minulle vaikka oli erään merkin hallitalaitteet paikallaan ei sitä tehtaalta tarvinnut erikseen ostaa. Totta kai moottorin valmistajat pyrkii tekemään noita kytkentöjä, mutta ei niitä rutinoff perämoottoreita tule ainakaan tuolla konstilla minun veneeseen.
Uusi kone pantiin paikalleen, tietenkin sen omilla hallintalaitteillaan ja vakiot purettiin samassa yhteydessä pois.
Olisihan se melko taantumuksellista jos ei konetta itse voisi valita pah.......Joo. Sillä erolla vaan että sun vene onkin 80-luvun Scantic ja perälaudassa Tohatsu.
- Jii
Kaupat tehty jo, vene vesille heti kun mahdollista.. Yamarin 64DC Yammun 150hp nelarilla varmasti paras valinta.. Uskoisin että hyvällä hoidolla pitää hintansa ja tulevaisuudessa haluttua tavaraa.. Onnea venekaupoille =) =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1522954Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3682050- 411805
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371772Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792