Kestävin kuultava puunsuoja?

Penax

Onko kokemuksia kuultavasta puunsuojasta hirsiseinässä? Kestävätkö kuultavat puunsuojat yleensä miten pitkään? Onko eri valmistajien aineissa miten suuria eroja? Miten usein käsittely on uusittava?

Jos jollakin on positiivisia kokemuksia jostakin merkistä, niin kertokaapa. Positiivisten kokemusten tulee olla kuitenkin sellaisista olosuhteista, että seinä on ollut reilusti alttiina auringonvalolle.

Luulempa, että melkeimpä puunsuoja kuin puusuoja kestää kyllä varjoisessa paikassa? Mutta alttius auringon valolle tuo varmaan laatuerot esiin.

8

3138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pomppaa

Hirren sutiminen on tunnetusti pelkkää ulkonäköä paitsi että ei kannata käyttää öljypohjaisia sotkuja saatikka muoveja.
      Joku vesiohenteinen litku minkä voi päälle vetää myöhemmin ilman krapailuja yms. työlästä.
      Oliko se nyt valtti mitä tarkoitukseen on käytetty. Maalikaupan sedät tietää kovat aineet.

• Meillä

Uula Roslag Mahonki.

Pihapiirissä kolme rakennusta, joista yksi käsitelty tuolla aineella. Kestänyt niistä parhaiten.

• varsinkaan

Älä ikinä uulaa tai varsinkaan tota roslagia. Home iskee alta aikayksikön.

• näin Uulaa
        varsinkaan kirjoitti:

Meillä ei ole kokemusta muusta kuin Roslagin mahongista. Useammasta rakennuksesta. Ja osa seinistä on tosi auringonpaahteelle alttiina, osaan taas ei paista koskaan. Kestää erinomaisesti aurinkoa eikä ole merkkiäkään mistään homehtumisesta.

• höpön
        varsinkaan kirjoitti:

Siinäpä se juuri onkin, kun ei ole hometta.
        Eikä sitä muuten synny myöhemminkään, jos käsittely on tehty oikein, pohjustettu asianmukaisesti jne.

• pinotex litku

kestänyt 12 vuotta kun piti käsitellä uudestaan. Sai sutia päälle uuden kerroksen.

• ainakaan valttia ja pinoteksiä

Mulla oli valttia ja naapurilla pinoteksiä
      ja 3 vuoden päästä sai molemmat krapata ja kyllästää auringon puoleisilta seinilta . Tuli homepilkkuja ja hilseili . Naapuri veti uusinta käsittelyn mutta minä laitin Vinhaa . Muuten olen tyytyväinen mutta oksa kohdat olisi pitänyt käsitellä oksalakalla .Nyt on pukannut pihkaa oksien kohdilta . Vinha on huoleton eikä tartte käsitellä 3 vuoden välein .

• tätä !

Valtti Color Satin.

Se on nyt EU:n toimesta kielletty koska sisältää liikaa "myrkkyjä". Tehokas suoja homeelta. Sitä saa vielä joistain kaupoista. Voit soittaa vaikka tikkurilan maalilinjalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe