Sähköpatteri oli kuumentunut varastossa aivan
huitsin kuumaksi, vaikka säädetty 10´C.
Luulisin termostaatin sipanneen.
KYSMYS: Voinko tai saanko vaihtaa itse termostaatin vai pitääkö tilata sähkömies.
Vaatiiko miten kädentaitoja se vaihtaminen.....jos itse
Sähköpatteri
6
3632
Vastaukset
- merkki
Enston malleissa ainakin melko helppo.
Kasetti on neljällä pikkuruuvilla kiinni.
Vanhasta liitin irti ja uusi tilalle.
Tietysti sitä ennen patteri virrattomaksi.
Mutta tietenkään itse, et saa tehdä. ;-) - Sähkömies EVP
sähköpatterit on kytketty kytkentäkoteloon pistoliittimellä. Jos näin on, kallista patteri siivousketjujen varaa ja irrota pistoliitin. Ota patteri kainaloon ja vie korjaamolle. Usein tämän tyyppisen vian korjauksessa on matka-aika suurin kustannus. Kytkentäkotelon kannen aukaisua, samoin kun termostaatin vaihtoa, et saa itse tehdä.
- Taitaa olla ok
Voipi olla että patteri joutuu pöhisemään täysillä yrittäessään lämmittää varastoa kymmeneen asteeseen.
- -mieleen-
Sama mullekin tuli mieleen. Se patterin termostaatti mittaa huoneen lämpötilaa, ei patterin. Eikä se myöskään säädä patterin lämpötilaa, niin kuin usein tunnutaan kuvittelevan.
Termostaatti vaan katkoo patterille syötettävää virtaa sillain on-off. Aina kun virta menee päälle niin patteri kuumenee tulikuumaksi ja jäähtyy kylmäksi kun asetettu lämpötila saavutetaan. Ja niin edelleen..
- ei kannata vaihtaa
Mikäli patteri on vanha: Vanhimmat ovat mekaanisella termarilla varustettuja. Kun termari hajoaa se menettää tuon on/off päälle toiminnon on se sitten säädetty mihin lämpötilaan tahansa.
Jos huone on iso ja patteri sinne alimitoitettu sekä lisäksi siellä huonelämpötila alhainen niin patterisi toimii oikein. Eli mittaa huviksesi huoneen lämpötila.
Itse luulisin ja veikkaisin ensimmäistä vaihtoehtoa. Pattereiden hinnat pyörivät n.60-160e riippuen vähän minkä merkkistä ja kokoista tila vaatii. Ei ole muuten paha itse vaihtaa jos vähänkin remppareiska kokemusta. Varmuudeksi ota kuitenkin päävirta pois/ sulakkeet irti. Sähkärin hintaa voit toki tiedustella, lisäksi vaihdettavan termarin kanssa, mutta veikkaisin että tulet samalla kannalle.. ei kannata vaihtaa.- Ongelmann
Patteri säädetty 10 asteeseen. Lämpömittari seinällä näytää 22 astetta.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1794757Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä402536- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161719- 811348
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321193Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451180Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.103945Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887