Aamun ajatuksia

Early Bird

Sänky kyllästyi seuraani ja potkaisi minut pystyyn. Mitä siis muuta kuin "kynä käteen" ja kirjoittamaan.

Jaa, että mistäkö? Aamuisista ajatuksistani niinkuin uhkasin.

Ajatus n:o 1

Mikä on saanut tämän palstan näin ystävälliseksi, asialliseksi ja mukavaksi? Tekisi ihan mieli sanoa, että heh heh, siispä sanonkin heh heh.

Ajatus n:o 2

Annan tilaa muillekin sanoa aamuisia mielleyhtymiään.

28

1950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aamutuima

      Aikainen lintu jyvän löytää. Löysitkö? Ainakin ajatelmia alkoi ilmestyä. Ehkäpä löysit!!!!

      HYVÄÄ HUOMENTA!!!!

    • katicat

      Annetaan kunnia sille,jolle kunnia kuuluu BilManille. Palsta on ihan mukiinmenevä näin.

      • Maalaismies*

        Allekirjoitan!


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Allekirjoitan!

        Mutta minunkin puumerkkini tulee tuohon Maalaismiehen allekirjoituksen alle.


      • mieltä

        Aika nopesti näivettyi koko homma.


      • lavi
        Venlastiina kirjoitti:

        Mutta minunkin puumerkkini tulee tuohon Maalaismiehen allekirjoituksen alle.

        Illalla oli lonkka,niin kipeä,että ajattelin aamulla sataa.Vanha tuntee ilmat kehossaan. Onneksi nukuin hyvin,kun luin Diana Gabaldonin fantastista kirjaa. Luin ,niin kauan kunnes kirja kopsahti lattialle ja uni maistui. Nyt kävin autolla kaupassa ja tapasin toisia vanhuksia ja tuli suu hyvän makuiseksi,kun sain heidän kanssaan jutella.


      • Venlastiina kirjoitti:

        Mutta minunkin puumerkkini tulee tuohon Maalaismiehen allekirjoituksen alle.

        muuta sanoa, kuin olla samaa mieltä Venlastiinan ja maalaismiehen kanssa. toivottavasti näin jatkuukin,, leppoisasti.


      • my.mm.eli
        lavi kirjoitti:

        Illalla oli lonkka,niin kipeä,että ajattelin aamulla sataa.Vanha tuntee ilmat kehossaan. Onneksi nukuin hyvin,kun luin Diana Gabaldonin fantastista kirjaa. Luin ,niin kauan kunnes kirja kopsahti lattialle ja uni maistui. Nyt kävin autolla kaupassa ja tapasin toisia vanhuksia ja tuli suu hyvän makuiseksi,kun sain heidän kanssaan jutella.

        Mainitsit D. Gabaldonin kirjaa lukevasi, saanko udella onko kyseessä hänen Muukalainen-sarjansa kirjoista joku, ehkäpä viimeisin Tuliristi? Oletko lukenut kaikki, tämähän on jo viides ko. sarjassa? Kyselen siksi kun itse juuri olen tekemässä listaa kirjastoon seuraavan "kirjakasan" varatakseni. Minua kiinnostavat erityisesti historialliseen kehykseen sijoitetut tarinat. Jos ei ole ylimielikuviksellista vaan todella tapahtuneen tuntuista tekstiä. Ovat kyllä kovin paksuja opuksia, olisiko peräti 400 - 600 sivuisia kukin. Siinähän sitä riittäisi koko syksyksi luettavaa!


      • Venlastiina kirjoitti:

        Mutta minunkin puumerkkini tulee tuohon Maalaismiehen allekirjoituksen alle.

        jossakin ketjussa antanut kiitokset Bilmanille, hänen sitkeytensä tämän kirjoitus rauhan on meille hankkinut.

        Jotakin pientä aina silloin tällöin kuuluu, mutta ei mitään niihin vuosien takaisiin.
        Toivotaan jatkossa samaa.


    • Voisimmeko pohtia vaikkapa Puolustusministerin puheen sisältöä Washigtonissa.

      Ihmetellä syksyn kaunista kuulautta ja suuria marjasatoja, ehkä sienienkin.

      Lähtisimmekö liikkumaan kun on riittävän lämmin, ei liian kuuma eikä kylmä.

      • mutta livessä

        täällä ei saa vastakaikua kuin tietyt tietyiltä.


      • mutta livessä kirjoitti:

        täällä ei saa vastakaikua kuin tietyt tietyiltä.

        Ei täällä syrjitä kirjoittajia. Viestien sisältö ja asiallisuus synnyttää kyllä vastakaikua.

        Vakio - tai rekatulle nimimerkille on helpompi vastata. Tietää kuka kirjoittaa ja tietää kenelle kirjoittaa.


      • Aamutuima
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ei täällä syrjitä kirjoittajia. Viestien sisältö ja asiallisuus synnyttää kyllä vastakaikua.

        Vakio - tai rekatulle nimimerkille on helpompi vastata. Tietää kuka kirjoittaa ja tietää kenelle kirjoittaa.

        Mainitsit tuon Häkämiehen puheen. Onhan se hyvä, että asiat sanotaan suoraan, mutta ehkä Häkämies esitti asian liian kärjistetysti. Olisi sen voinut pehmeämminkin sanoa.

        Nythän Kanervakin on tämän aamun lehdessä boikotoinnut puhetta.


      • Kaikunen
        mutta livessä kirjoitti:

        täällä ei saa vastakaikua kuin tietyt tietyiltä.

        Ihan vapaasti ja itsenäisinä näillä palstoilla saamme kulkea. Ei pistä tikku miltään suunnalta. Samoin on marja sienimetsässä liikkuminen. Helppo hengittää.
        Lähimmäisen mielipiteiden kunnioittaminen vain tulee pitää mielessä. Rikastamme täällä ajatusmaailmaamme. Kyllä se vastakaiku jolloinkin jossakin muodossa ilmenee, vaikkemme sitä metsästä emmekä tunne juuri sen ilmaisemiseen pakottavaa tarvetta. Hyvää jatkoa !


      • Fanni
        mutta livessä kirjoitti:

        täällä ei saa vastakaikua kuin tietyt tietyiltä.

        Jälleen viestini katosi bittien taivaaseen. Jo toinen tänä päivänä.
        Kummitus liikkeellä, pmpannut tälle palstalle.
        Nuhtelee heti, kun yritän lähettää uudelleen: "Massapostitus kielletty".
        Esikatselin molemmat kadonneet viestit ensin, liekö vika siinä. Tätä en aio esikatsella.


    • Regina*

      Harmittaa tämä ikääntyminen, kun pikkuhiljaa otetaan yleiskunnosta jotakin pois, mutta mitään ei anneta tilalle.

      Haluan näinollen jämähtää paikoilleni että edes jotakin jäisi jäljelle loppuelämän ehtoo päiviksi.

      Avovesissä uimisenkin olen jättänyt pois, koska kaksi ikäistäni henkilöä on löytynyt rantavedestä-ilmeisesti lämpötilavaihtelu aiheutti rytmihäiriöt.

      Kuinka lienee saunomisen laita,jossa sama ongelma, yksin on arveluttavaa löylyissä istua puhumattakaan vihtomisesta.

      • suopursu33

        Olen Reginan kanssa samaa mieltä, harmittaa se kun päivä päivältä pitää todeta ettei tämäkään
        enää onnistu minulta, näkö huononee samoin kuulo,
        laitteita pitää olla joka lähtöön, kolottaa sieltä sun täältä ja hoitojakin on hommattava
        ja laskettava kuinka hyvää hoitoa voi tilata on niissä nimittäin eroja fysikaalisissa ja hieronnoissakin, mutta niin kauan kun vielä pystymme nämä asiat hoitamaan ja maksamaan olemme onnellisia että vielä olemme, vai mitä ?


      • Maalaismies*
        suopursu33 kirjoitti:

        Olen Reginan kanssa samaa mieltä, harmittaa se kun päivä päivältä pitää todeta ettei tämäkään
        enää onnistu minulta, näkö huononee samoin kuulo,
        laitteita pitää olla joka lähtöön, kolottaa sieltä sun täältä ja hoitojakin on hommattava
        ja laskettava kuinka hyvää hoitoa voi tilata on niissä nimittäin eroja fysikaalisissa ja hieronnoissakin, mutta niin kauan kun vielä pystymme nämä asiat hoitamaan ja maksamaan olemme onnellisia että vielä olemme, vai mitä ?

        Olin epävirallisena selvitysmiehenä eräässä kinkkisessä ihmissuhdeasiassa. Silloin tällöin minua on pyydetty tällaisiin jobeihin. Nyt huomasin henkisten voimavarojeni olevan tiukoilla. Näihin asti olen jaksanut paneutua toisten ongelmiin kohtuullisen hyvin.

        Yksi yö meni vähällä nukkumisella ja se verotti voimia. Sain ratkaistuksi vyyhdin, mutta totesin aivojeni käyvän tuskaisesti ja ylikierroksilla. Palautumiseen meni moniaita päiviä.

        Jos karkeasti arvioin henkistä kapasiteettiani tänään, niin hyvä jos lienee jäljellä neljännes parhaista päivistä.


      • Satu*
        Maalaismies* kirjoitti:

        Olin epävirallisena selvitysmiehenä eräässä kinkkisessä ihmissuhdeasiassa. Silloin tällöin minua on pyydetty tällaisiin jobeihin. Nyt huomasin henkisten voimavarojeni olevan tiukoilla. Näihin asti olen jaksanut paneutua toisten ongelmiin kohtuullisen hyvin.

        Yksi yö meni vähällä nukkumisella ja se verotti voimia. Sain ratkaistuksi vyyhdin, mutta totesin aivojeni käyvän tuskaisesti ja ylikierroksilla. Palautumiseen meni moniaita päiviä.

        Jos karkeasti arvioin henkistä kapasiteettiani tänään, niin hyvä jos lienee jäljellä neljännes parhaista päivistä.

        Kierroksen, joka kestää 4 - 5 h aikana paljastuu ihmisen luonne ja kestokyky.

        Erään ystäväni kanssa pelasimme kaikkein haastavimman kentän kokonaan viime torstaina,
        ja 18. väylän viheriöllä nauroimme enemmän kuin tavallisesti, - väsymyksen takia - luultavasti, mutta kestimme koko kentän niin fyysisesti kuin henkisestikin.

        Maanantaina eräs kolmas henkilö tuli mukaamme. Peli eteni samaan tapaan kuin ennenkin, lyönti, kävely oman pallon luo, uusi lyönti jne.

        Pelin aikana kolmas henkilö alkoi väsyä, menetti lyöntinsä usein ja suuttui itselleen, löi pallon vesiesteeseen, kiukutteli,
        "en osaa mitään", "miten voin olla noin toope?", "jätän tämän väylän tähän".... jne.

        Aikamoinen rasite itselleen ja muillekin.

        Pelin aikana tulee kantti koetelluksi kaikin puolin. Jos huumori kukoistaa vielä väsyneenäkin, silloin kestää pelin myös henkisesti.

        Olo on jälkeenpäin auvoisa, aivan loistava.
        :)


      • Maalaismies*
        Satu* kirjoitti:

        Kierroksen, joka kestää 4 - 5 h aikana paljastuu ihmisen luonne ja kestokyky.

        Erään ystäväni kanssa pelasimme kaikkein haastavimman kentän kokonaan viime torstaina,
        ja 18. väylän viheriöllä nauroimme enemmän kuin tavallisesti, - väsymyksen takia - luultavasti, mutta kestimme koko kentän niin fyysisesti kuin henkisestikin.

        Maanantaina eräs kolmas henkilö tuli mukaamme. Peli eteni samaan tapaan kuin ennenkin, lyönti, kävely oman pallon luo, uusi lyönti jne.

        Pelin aikana kolmas henkilö alkoi väsyä, menetti lyöntinsä usein ja suuttui itselleen, löi pallon vesiesteeseen, kiukutteli,
        "en osaa mitään", "miten voin olla noin toope?", "jätän tämän väylän tähän".... jne.

        Aikamoinen rasite itselleen ja muillekin.

        Pelin aikana tulee kantti koetelluksi kaikin puolin. Jos huumori kukoistaa vielä väsyneenäkin, silloin kestää pelin myös henkisesti.

        Olo on jälkeenpäin auvoisa, aivan loistava.
        :)

        Golf vaikuttaa hyvältä treeniltä ja kunnon testaukselta. Seurasin kerran huippu-urheilijan treeniä urheilukentällä. Vaikka hän oli kestävyysjuoksija, hän harjoitteli kiihdytysjuoksua tietyllä matkalla uudelleen ja uudelleen, kunnes oli aivan puhki.

        Kysyin häneltä syytä toistaa harjoitusta väsymykseen saakka. Hän sanoi olevan tärkeää, että juoksu pysyy kasassa myös väsyneenä (ohitukset, loppukiri).

        Vanhenemisessa myös on paitsi fyysinen, myös henkinen kestävyys lujilla. Sinulle Satu* (ja monille) golf näkyy muodostaneen oivallisen harjoitusmuodon. Minä taisin syntyä kävelijäksi, sillä jo lapsena minua etsittiin kissojen koirien kanssa kävelyretkiltäni vanhan Viipurin sokkeloisilta kaduilta. Kävelen edelleen.


      • Satu*
        Maalaismies* kirjoitti:

        Golf vaikuttaa hyvältä treeniltä ja kunnon testaukselta. Seurasin kerran huippu-urheilijan treeniä urheilukentällä. Vaikka hän oli kestävyysjuoksija, hän harjoitteli kiihdytysjuoksua tietyllä matkalla uudelleen ja uudelleen, kunnes oli aivan puhki.

        Kysyin häneltä syytä toistaa harjoitusta väsymykseen saakka. Hän sanoi olevan tärkeää, että juoksu pysyy kasassa myös väsyneenä (ohitukset, loppukiri).

        Vanhenemisessa myös on paitsi fyysinen, myös henkinen kestävyys lujilla. Sinulle Satu* (ja monille) golf näkyy muodostaneen oivallisen harjoitusmuodon. Minä taisin syntyä kävelijäksi, sillä jo lapsena minua etsittiin kissojen koirien kanssa kävelyretkiltäni vanhan Viipurin sokkeloisilta kaduilta. Kävelen edelleen.

        Ripeys on eduksi omalle pallolleen siirryttäessä
        baginsä kanssa, sitten mailan valinta, se mikä parhaiten sopii siihen paikkaan, johon pallo on pysähtynyt. Sen paikkaa ei saa muuttaa, paitsi tietenkin silloin, jos se on esim. vesiesteen rantaheinissä tms. lyömättömässä paikassa. Siirtäminen taakse päin = yksi lyönti.

        Lyöntien oppiminen tapahtuu hiljalleen, kaikkea ei kursseilla opi. Työelämän aikana emme kumpikaan olisi ehtineet kentälle, mutta eläkkeelle jäädessämme aloimme mieheni kanssa harjoitella golfin lyöntejä ja sääntöjä!

        Golfin etuna on, että oppii tuon kyvyn hyväksyä omia virheitään samoin kuin muidenkin virheitä,
        sekä kestävyyden ja kunnon paraneminen. Sosiaalisuus on myöskin pelin plussia, kanssapelaajaa voi auttaa, jos hän ei näe, minne pallonsa meni, ja kaverinsa oppii tuntemaan melko hyvin ennen kuin ollaan 18. väylän viheriöllä.
        Sen olen huomannut, että golffaajat ovat tosi mukavia ihmisiä yleensä.

        Ruoholla kävely on pehmeätä, siinä on mäkiä ja notkelmia, hiekka- ja vesiesteitä, ja se pieni valkoinen pallo antaa sen jännitteen peliin, sitä on kiva jatkaa jopa 4½ tuntia.

        Ikäihmisille se sopii, luulenpa, Maalaismies, että olisit siinä hyvä ja pitäisit pelistä!

        Mieheni kuoleman jälkeen olin hetken hukassa, jatkanko vai en. Mutta sitten se tunne, että hän seuraa pilven päältä minun räpellystäni väylillä
        antoikin uutta intoa peliin, huolet unohtuivat.
        :)


    • sulla

      kaikki himassa ?

      • Early Bird

        Suurin osa on mutta rahoista on pääosa pankissa, auto korjaamolla j.n.e.

        Neuvoisin sinulle samaa, vakuutustenkin takia.


      • lavi
        Early Bird kirjoitti:

        Suurin osa on mutta rahoista on pääosa pankissa, auto korjaamolla j.n.e.

        Neuvoisin sinulle samaa, vakuutustenkin takia.

        Neljäs Gabaldonin kirja on menossa ja kuulin,että on ilmestynyt uusi. Melkoista fantasiaahan se on,kun nainen menee kivikehän kautta 1960 luvulta 1740 luvun aikaan.On kuitenkin,niin hyvin kuvattu sitä aikaa ja varmaan oikein historiasta tapahtumia ja jännitystä ja romantiikkaa ei myöskään puutu.Muuten 1088 sivua tässä viimeisessä kirjassa,eikä edellisetkään ole pienempiä. Suosittelen !


      • my.mm.eli
        lavi kirjoitti:

        Neljäs Gabaldonin kirja on menossa ja kuulin,että on ilmestynyt uusi. Melkoista fantasiaahan se on,kun nainen menee kivikehän kautta 1960 luvulta 1740 luvun aikaan.On kuitenkin,niin hyvin kuvattu sitä aikaa ja varmaan oikein historiasta tapahtumia ja jännitystä ja romantiikkaa ei myöskään puutu.Muuten 1088 sivua tässä viimeisessä kirjassa,eikä edellisetkään ole pienempiä. Suosittelen !

        ne sitten on, miten niitä jaksaa käsissään kannatella! Täytyypä katsella jos löytyisi äänikirjoina. Kiitos suosituksista, sen verran mielenkiintoiselta tuntuvat, että aion tilata tuon ensimmäisen osan "Muukalaiset".
        Minä aina kesäisin "ahmin" vinon pinon dekkareita, lähes 20 tuli menneenä kesänäkin luettua! Nyt on taas sitä lajia kurkkua myöden täynnä ;))

        Ps. Tämä taas takkuilee tämä Suomi24, kertaalleen jo lähetin viestin, ja sitten herjasi massapostituksesta! Pienen muutoksen tein otsikkoon vaan ei näytä lähtevän vieläkään. Jos sitten tulee monena niin syytön minä siihen, hahhah!


      • my.mm.eli
        my.mm.eli kirjoitti:

        ne sitten on, miten niitä jaksaa käsissään kannatella! Täytyypä katsella jos löytyisi äänikirjoina. Kiitos suosituksista, sen verran mielenkiintoiselta tuntuvat, että aion tilata tuon ensimmäisen osan "Muukalaiset".
        Minä aina kesäisin "ahmin" vinon pinon dekkareita, lähes 20 tuli menneenä kesänäkin luettua! Nyt on taas sitä lajia kurkkua myöden täynnä ;))

        Ps. Tämä taas takkuilee tämä Suomi24, kertaalleen jo lähetin viestin, ja sitten herjasi massapostituksesta! Pienen muutoksen tein otsikkoon vaan ei näytä lähtevän vieläkään. Jos sitten tulee monena niin syytön minä siihen, hahhah!

        Kävin sitten poistamassa ne kaksi ensimmäistä, olivat päiväyksellä 4.8.2002. Kumma vika, eivätkä osaa suomen pojat vehkeitään korjata!


      • my.mm.eli kirjoitti:

        ne sitten on, miten niitä jaksaa käsissään kannatella! Täytyypä katsella jos löytyisi äänikirjoina. Kiitos suosituksista, sen verran mielenkiintoiselta tuntuvat, että aion tilata tuon ensimmäisen osan "Muukalaiset".
        Minä aina kesäisin "ahmin" vinon pinon dekkareita, lähes 20 tuli menneenä kesänäkin luettua! Nyt on taas sitä lajia kurkkua myöden täynnä ;))

        Ps. Tämä taas takkuilee tämä Suomi24, kertaalleen jo lähetin viestin, ja sitten herjasi massapostituksesta! Pienen muutoksen tein otsikkoon vaan ei näytä lähtevän vieläkään. Jos sitten tulee monena niin syytön minä siihen, hahhah!

        Minä kun liikun täällä usein early birdinä, tiedän, että aamuneljän maissa on palsta tukossa/korjauksessa. Tästä lienee joskus mainittukin.


    • Vieras mies

      luki miulle lehestä tämmösen vitsin:

      Miehelle tulleen viiden A:n kriisin tunnistaa siitä, kun mies haluaa samaan aikaan vaihtaa
      -auton
      -akan
      -asunnon
      -ammatin
      -ja alushousut

      eihä hää voint minnuu tarkottaa ku miul ei ainakaa oo akkaa eikä ennää ammatinvaihtotarvettekaa?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      413
      8867
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2384
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      37
      1748
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1619
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      86
      1380
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      359
      1201
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1073
    9. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      125
      1049
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1022
    Aihe