POUTTU HISTORIAA ???

-ei ikinä atrialle- ...

Onko täällä ketään kohtalontoveria?? Pouttu vaihtoi omistajaa vuoden alussa,uusi,capital ponsor lupasi että kaikki jatkuu entisellään ja hommia kehitetään,no nyt sen näimme,hommia on kehitetty.Myivät atrialle.Tuottajille ei ilmoitettu etukäteen mitään.Nyt homma taas huonoontui,pitkäaikainen teuraskuljetus- ja asia mies sanoi itsensä irti.Nyt ei meillä ole edes asiamiestä,keskipohjanmaalla,pitää muka soittaa konttorille,kun aikoo teuraita ilmoittaa.Pohja se on tuottajankin säkissä.Nyt loppuu asiointini pouttuun.Olen pettynyt,petetty ja harmistunut ja vihainen.Nostivat vielä lihanhintaaki 2centtiä.SIIS PITÄVÄT VIELÄ PILKKANAAN tuottajia.Mitä fiiliksiä muilla poutun tuotajilla ??????

52

11561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • possufarmari

Ei koskaan enää atrialaisten kyykytettäväksi, kokemusta on aivan tarpeeksi entisen a-tuottajan toiminnasta eikä talossa tyyli varmaan siitä ole muuttunut.

Niiku tuolla toisaalla jo kirjoittelinkin elokuun puolivälin jälkeen en ole tiineyttänyt ainoatakaan emakkoa, 2/3 emakoista lähtee teuraaksi lähiaikoina ja loput syyskuulla porsivat vieroituksen jälkeen.

Tuollainen 2 sentin korotus on pelkkää vittuilua.

Onko kukaan selvillä voidaanko meidät myydä mitään siitä ilmoittamatta tai edes kysymättä hakuammeko me atrialle emmehän me ole tehneet minkäänlaista sopimusta atrian kanssa, onko tälläinen ihmisten myyminen laillista?

Herää kysymys missä on tavallisen tuottajan oikeusturva ja ihmisoikeudet, saako meitä kohdella aivan miten tahansa kenekään siihen millään tavalla puuttumatta?

• -karja-sieppo- ...

Tulin juuri navetalta,avasin netin.Ja ja kyllä risoo tää asia muakin.Ihmettelen myös missä on lihantuottajien oikeusturva?Kyllä on vaakalaudalla nyt tää,mihin lihaa laitan.On suuri puutos kun 2teurasautoakin on nyt pelistä poissa.Lukekaapa se tekemänne sopimus poutun kanssa,siellä lukee että sopimus purkautuu,jos jompikumpi osapuoli sitä rikkoo.Mielestäni ny sitä on pouttu rikkonut.

• maaltakin

Mieti sinäkin ensin possujen oikeuksia ja kohtelua,ennenkuin nariset tuottajan oikeuksista.

• possufarmari
        maaltakin kirjoitti:

Mieti sinäkin ensin possujen oikeuksia ja kohtelua,ennenkuin nariset tuottajan oikeuksista.

Nyt voi possu ja possunkasvattaja huonosti.

• maaltakin
        possufarmari kirjoitti:

Nyt voi possu ja possunkasvattaja huonosti.

Jos sinä farmari eläisit ahtaudessa ja virikkeettömässä tilassa, voisit sanoa voivasi huonosti.

• asian vierestä.. ,,
        maaltakin kirjoitti:

Jos sinä farmari eläisit ahtaudessa ja virikkeettömässä tilassa, voisit sanoa voivasi huonosti.

Taas tämmönen provo tai evr peräti ?

• possufarmari
        maaltakin kirjoitti:

että meillä possut elää ahtaidessa ja ilman virikkeitä, kerroppa mihin syytöksesi minua kohtaan perustuu?

• viski-sieppo :- )

Mikä tämä on tämä Lappi-food ???Missä ne teurastaa ? Arvaako niille alkaa myymään ja millaista hintaa ne maksaa??Miten pelaa kuljetukset ?? Onko teillä kenellään tietoa,jos on hyvä firma,muutan sinne lihanmyynnin.

• teurastamo

Lappi Food teurastaa naudat Oulun seudun teurastamopalvelu OY llä. Oulun seudun teurastamopalvelu on sellainen firma että siellä teurastamon omistajat ovat linjassa itse teurastamassa eikä pelaamassa golffia. Oulussa teurastaa Savo-karjalan Liha Oy Ja Lappi Food. Teurastamo omistajat ovat entisiä Kotivaran työntekijöitä seka kuopion lihatuotteen työnntekijöitä. Katsokaa kotisivut: www.savokarjalanliha.fi Kokkolastakin on lähtenyt nautoja sinne ja sieltä on myös ostettu hiehoja. Hinnoist en tiedä koska naapuri on asioinnut niitten kans ja se ainakin kehui. Oli Lappi foodin omistaja itse hakenut elukat.

• Paalinpyörittäjä
        teurastamo kirjoitti:

Lappi Food teurastaa naudat Oulun seudun teurastamopalvelu OY llä. Oulun seudun teurastamopalvelu on sellainen firma että siellä teurastamon omistajat ovat linjassa itse teurastamassa eikä pelaamassa golffia. Oulussa teurastaa Savo-karjalan Liha Oy Ja Lappi Food. Teurastamo omistajat ovat entisiä Kotivaran työntekijöitä seka kuopion lihatuotteen työnntekijöitä. Katsokaa kotisivut: www.savokarjalanliha.fi Kokkolastakin on lähtenyt nautoja sinne ja sieltä on myös ostettu hiehoja. Hinnoist en tiedä koska naapuri on asioinnut niitten kans ja se ainakin kehui. Oli Lappi foodin omistaja itse hakenut elukat.

Lappifoodin omistaja kait Pekka Karhu, jolla oli aikoinaan eteläsuomen karjapörssi jonka touhuja joutui vähän sovittelemaan kiven sisässäkin!
        Ittekki joku vuosi sitten myin hiehoja lappifoodin kautta ja kuormakirjassa luki(yliviivattuna) vissiin veljekset rönkä. Vähän yritin kaivella yrityksestä tietoja enkä kyllä löytänyt mistään yritysluetteloista ja jonkin huhun mukaan Lappifood on joku postilaatikkofirma itä-suomesta.
        Yksi karjakuski nauroi minulle hiehojen haun jälkeen, että annoit sitten elukat ilmatteex, ettei Karhulla ole ollut tapana niitä maksaa, mutta sain rahani kyllä pois. Itte tekisin vain käteiskauppaa, kuten noiden hiehojenkin kanssa piti toimia.

• ?????
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

Lappifoodin omistaja kait Pekka Karhu, jolla oli aikoinaan eteläsuomen karjapörssi jonka touhuja joutui vähän sovittelemaan kiven sisässäkin!
        Ittekki joku vuosi sitten myin hiehoja lappifoodin kautta ja kuormakirjassa luki(yliviivattuna) vissiin veljekset rönkä. Vähän yritin kaivella yrityksestä tietoja enkä kyllä löytänyt mistään yritysluetteloista ja jonkin huhun mukaan Lappifood on joku postilaatikkofirma itä-suomesta.
        Yksi karjakuski nauroi minulle hiehojen haun jälkeen, että annoit sitten elukat ilmatteex, ettei Karhulla ole ollut tapana niitä maksaa, mutta sain rahani kyllä pois. Itte tekisin vain käteiskauppaa, kuten noiden hiehojenkin kanssa piti toimia.

Onko tieto veljekset röngän naudan hankinnasta pohjanmaalla. Ainakain lampaita on hankittu Lohtajalta. kuulin että lappi food on torniosta.

• löytyy

• teurasta
        teurastamo kirjoitti:

http://www.lappifood.fi

• teurstuttaa

• LSO.FOODS

MENE LSO.FOODS OY ASIAKKAAKSI.
        HOMMA PELAA,KULJETUKSET HOITUU
        PALVELU HYVÄÄ.

MUU FIRMA EI TULIS KYSYMYKSEENKÄÄN.

ASIAT HOITUU PUOLIN JA TOISIN.

ELÄINKULJETTAJAT ON MEILLÄ PÄIN
        LÄMMINHENKISIÄ MIEHIÄ,PYHÄSALMEN POJAT
        OSAA HOMMAT.MEILLÄ PÄIN LSO.FOODS ON VALLANNUT
        KOKO PITÄJÄN.KANNATTAA KOKEILLA.

• porsasfarmari
        LSO.FOODS kirjoitti:

MENE LSO.FOODS OY ASIAKKAAKSI.
        HOMMA PELAA,KULJETUKSET HOITUU
        PALVELU HYVÄÄ.

MUU FIRMA EI TULIS KYSYMYKSEENKÄÄN.

ASIAT HOITUU PUOLIN JA TOISIN.

ELÄINKULJETTAJAT ON MEILLÄ PÄIN
        LÄMMINHENKISIÄ MIEHIÄ,PYHÄSALMEN POJAT
        OSAA HOMMAT.MEILLÄ PÄIN LSO.FOODS ON VALLANNUT
        KOKO PITÄJÄN.KANNATTAA KOKEILLA.

Ei se kuule tiliä ja katetta lisää vaikka olis kuinka ystävälliset autokuskit mutta mukavaahan se toki on, hyvät kuskit Poutullakin on.

Samaa pas.. loso on kun atriakin.

• syö itse
        porsasfarmari kirjoitti:

Ei se kuule tiliä ja katetta lisää vaikka olis kuinka ystävälliset autokuskit mutta mukavaahan se toki on, hyvät kuskit Poutullakin on.

Samaa pas.. loso on kun atriakin.

en tarkoittanutkaan että se katetta tuo.
        poutullakin on hyvät kuskit ja kohtelu,
        olen ollut asiakkaana,mut loso
        osti outokummun menimme siinä mukana.
        mitä sitä teurastomoa vaihtaa.syö itse
        ne siat kun sinulle ei näy olevan
        hyvä mikään.

• porsasfarmari
        syö itse kirjoitti:

en tarkoittanutkaan että se katetta tuo.
        poutullakin on hyvät kuskit ja kohtelu,
        olen ollut asiakkaana,mut loso
        osti outokummun menimme siinä mukana.
        mitä sitä teurastomoa vaihtaa.syö itse
        hyvä mikään.

>>syö itse
        hyvä mikään.

• pyssyn-pultti ...
        porsasfarmari kirjoitti:

>>syö itse
        hyvä mikään.

Älä välitä,paskan jauhajista.Olet minun suosikki kirjoittaja!!Tänään tapahtui historiaa: Minä tein sopimuksen Snellmanin kanssa,no olo on vähän outo,olin 28-v Poutun tuottajatar.Pikkasen rinnasta pistää,kuin avio ero ois käynnyt.Hmm..niinkö naimisissa olin Poutun kanssa??Tätä ei ois ikuna tapahtunut,jos ei Atria olisi ostanut.Muuten,tapatko jouluksi oman sian??Silloin ainakin tietää,mitä syö.Minä olen muutaman kerran porsaan kasvattanut juur jouluksi ja hyvää oli,perunoilla ja ohrajauhoilla syötetty nasu.Siitä riitti kaikille,kaikeksi:kinkku,kyljykset,jauheliha ja loput koiralle.

• possufarmari
        pyssyn-pultti ... kirjoitti:

Älä välitä,paskan jauhajista.Olet minun suosikki kirjoittaja!!Tänään tapahtui historiaa: Minä tein sopimuksen Snellmanin kanssa,no olo on vähän outo,olin 28-v Poutun tuottajatar.Pikkasen rinnasta pistää,kuin avio ero ois käynnyt.Hmm..niinkö naimisissa olin Poutun kanssa??Tätä ei ois ikuna tapahtunut,jos ei Atria olisi ostanut.Muuten,tapatko jouluksi oman sian??Silloin ainakin tietää,mitä syö.Minä olen muutaman kerran porsaan kasvattanut juur jouluksi ja hyvää oli,perunoilla ja ohrajauhoilla syötetty nasu.Siitä riitti kaikille,kaikeksi:kinkku,kyljykset,jauheliha ja loput koiralle.

(meni nimerkki väärin edellisessä, suonette anteeksi).

Joo mitä nuosta piittaa muttei mustakaa tartte piitata en mä pahaa tarkoottanu kumminkaa, itte tuloo joskus päästeltyä liika oikoosia, pitääs ensi ajatella ja sitte vasta panna sormet näppylöölle.

Siitä voit olla varma ettet ainakaan huonompaa vaihtoehtoa valinnut. 28 vuotta on aika pitkä aika.

Joulusiasta en tierä tarkootus olis kumminki jouluaatoksi saara sikala tyhyjäksi, ei oo kyllä pahemmin joulut mielehen tullu täs rytinäs, tairan hakia kaupasta Poutun kinkun niinku tähänki asti kun ei se sianraato pakastimes kolomia kuukautta kauempaa hyvänä säily, eikä tuota nyt joka päivä viitti syörä ja koiraki on senverran pieni jottei se syö kun keittokinkkua ja muuta melekeen valamihiksi pureskeltua hyväskää vähä sellaanen uusavutoon kun on.

No kattellahan ja kuunnellahan.

• cosmic_cowboy
        Paalinpyörittäjä kirjoitti:

http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1757531&tarkiste=B2493103FEE3A0BF1FBA5DBCD8F3AAAE8869E1A9&path=1547;1631;1678

eli tuollainen:

http://www.inoa.fi/showCompany.do?company=1362160

ja edelleen:

http://www.inoa.fi/companySearch.do?search_type=company&level=1&new_search=true&searchWord=R%F6nk%E4 Jouko Aulis&subSearchType=&x=34&y=15

omat sivut:
        http://www.veljeksetronka.fi/

• karjamie

itse olen myynyt ja ostanut lappifoodilta ja aina on asiat mennyt niin kuin on sovittu.vissiin paras hinta teuras lehmistä?

• keväällinen ...

Jo keväällähän sitä oli huhuja.Avaan nyt nimikilpailun.Keksi uusi nimi huvikses miten olis POTRIA ??heh heh..

• ennenkin

vaihdettu firmaa.Lohdutukseksi muutama sana erään sikalan historiaa.

Aloitin Losolla -72.
      Kun toiset myivät huomattavasti kalliimmalla Helsingin Kauppiaille, niin oli minunkin sinne päästävä. Voi sitä painostuksen määrää, että yksityiselle uskalsin siirtyä. Tuottajien johtokuntaan en olisi ollut kelvollinen.

Kauppiaissa en ehtinyt kauan olla, kun se lopetti. Seuraava kuorma meni Walrosille ja jäi ainoaksi.

Sitten tuttu hankintamies sai Karjakunnan asiakkaaksi.

Hetken päästä huomasin olevani OK-lihan asiakas.
      Sitten sekin lopetti.

Taas tutun matkassa Poutun asiakkaaksi. Se oli ihan hyvää aikaa, mutta ei kestänyt montaa vuotta meilläpäin toiminnassa.

Nyt jäi jäljelle vielä Liha-Heinonen. Hyvin sekin sujui, mutta kun tili viivästyi, niin hälytyskellot soivat. Sain pelastettua pelimerkkini, huh.

Paljon ei valinnanvaraa enää ollut. Niimpä nyt olen siellä mistä aloitinkin, Losolla.
      Täytyy myöntää, että paljon on hyvää kehitetty sinnekin. Ainoa on tuo kate, mutta mistä sitä enemmän nykyään saisi?

Tänään on tilanne sellainen, jollaista ei ole koskaan ennen tullut vastaan. Katetaulukko näyttää parin euron katetta parhaalle painolle, mutta kun siihen ei kaikki sovi, niin pakkasrajaa hipoo. Pari kuukautta sitten ei tiennyt siitä missä nyt ollaan. Missä ollaan parin kuukauden kuluttua???

• Ei ikinä enää

Menen mielummin navetanparveen roikkumaan narun jatkeeksi,ennenkuin LSON kanssa mitään alan toimittaa.Aikansa kusettavat niin sitä saavat mitä tilaavat.Lisäjännitystä lisäävät riskisijoitukseksi muuttuvat osuuspääomat.

• ymmärrystä on. ...

Tosi kuin vesi.Pottu-yhtiötä ei ole ollut enää vuoden alusta.Nimi on vain kaiku menneisyydestä.Capitalsponsor myy vielä loputkin,tulette näkemään.Atria vaan odottaa sopivaa hetkeä.Mitä sitten tapahtuu,en edes uskalla täällä spekuloida.Ennustan nyt kuitenkin,että puolivuotta ja sitten on taas uusia yllätys-uutisia medialle.

• tietoa olen saanut

Atrialta lehdessä uhottiin että meidän Poutun kanssa tekemämme sopimuksista on pidettävä kiinni aivan kuin ne olisivat jo siirretty Atrialle, no toiselta suunnalta vakuutetaan ettei mikään muutu vuosiin tuottajien kohdalla toiminta jatkuu entisellään ja entisin ehdoin ja entisellä toimintamallilla.

Hämmentävää toinen uhoaa ja toinen vakuuttaa ettei mikään muutu.

Ja vitut löytyy sitä muutakin työtä millä palkkansa ansaita.

• antiasiamies

Mihin helkuttiin niitä asiamiehiä tarvitaan? Etkö osaa soittaa konttoriin kun pitäisi teuraita ilmoittaa?

Juuri siksi nämä poutut ja portit ovat taloudellisesti kuralla ja joutuvat myyntiin koska joka pikkukylällä on pidetty tyhjäntoimittajia "asiamiehinä".

Kukaan järkevä lihantuottaja ei asiamiehiä kaipaa.

• -karvankasvattaja-- ...

Minä ainakin kaipaan.Konttuuriin osaan soittaa,mutta asiamiehen kanssa voi keskustella.Konttorin kanssa ei.Siellä on immeinen,joka ei ymmärrä kasvatuksesta(sian-naudan)Mutta asiamies osaa ja tietää mistä on kyse.Siksi.

• possufarmari

Missä yhtä tehokkaasti toimistotyö hoidetaan kuin näissä yksityisissä, ei yksityisyrittäjä ala yrityksessään pitää jotain suojatyöpaikkoja jollekin ökyn mukuloille ja sukulaisille, toista se on näissä "ossuuskunnissa".

• Ihmettelee...

Lehdestä luin että Järvi-Suomen portti erottaa passiviset jäsenet. Erotetaan ne joilla on osuusmaksuja sisässä mutta eivät ole myyneet konkurssipesälle elukoita. Osuusmaksuja ei voi velkasaneerausehtojen vuoksi palauttaa. Reilu meininki Portissa...

• Katseella seuraaja

Kuulostaa aivan LSOn meiningiltä.Portti poistuu kartalta vuoden parin sisään. Toivottavasti tuottajat ymmärtävät poistua myös LSON ns.omistajuudesta,perseilleen kun tulee menemään ruotsin hörhöilyjen takia.

Monelle kepulle pukkaa yllätystä,kun osuusmaksuvelvoitteet rävähtävät maksuun konkurssitilanteessa.

• portilla - ...
        Katseella seuraaja kirjoitti:

Kuulostaa aivan LSOn meiningiltä.Portti poistuu kartalta vuoden parin sisään. Toivottavasti tuottajat ymmärtävät poistua myös LSON ns.omistajuudesta,perseilleen kun tulee menemään ruotsin hörhöilyjen takia.

Monelle kepulle pukkaa yllätystä,kun osuusmaksuvelvoitteet rävähtävät maksuun konkurssitilanteessa.

Et oo tosissas ?? Eikö tänne jää kö snellmanni ja atria,niinkö????

• portilta

Järvi-Suomen Portti Osuuskunnan hallintoneuvosto on kokouksessaan käsitellyt osuuskunnan jäsentilannetta ja erityisesti passiivijäsenten asemaa. Osuuskunnan jäsenistössä on joukko jäseniä, jotka eivät enään käytä hyväkseen osuuskunnan palveluksia.

Hallintoneuvosto teki kokuksessaan päätöksen passiivijäsenten erottamisesta osuuskunnan jäsenyydestä. Portin sääntöjen mukaan jäsen, joka kokonaan tai osaksi on luopunut käyttämästä hyväkseen osuuskunnan palveluksia, voidaan erottaa osuuskunnasta. Hallintoneuvosto katsoi päätöstä tehdessään, että tavoitteena tulee pitää rakennetta, jossa Portin jäsenistö muodostuu aktiivi lihantuottajista ja jäsenistä, joilla on intressi ja halu sijoittaa LISÄÄ pääomia yhtiön kehittämiseen.....jne jne jne

Kuinka moni haluaa vielä sijoittaa lisää porttiin?

• wanha-isäntä,kiikkustuolilta.

Soon poijaat niinnettä; Ensin tulos,sitte ulos.

• lue lue luin jo

Poutun netti-sivuilla on(muuten ankeet sivut)kirjoitus;Näin tarina alkoi...Saisivat lisätä,että näin tarina päättyi..

• nettisivu

Hankinnan sivu vai joku muu, laitappa linkki.

Ja mitä hankinnan sivustoon tulee se täyttää tehtävänsä täydellisesti, mitä sinne pitäis lisätä ruusunkukkia apilanlehtiä vai, ota huomioon että mitä enemmän sivusto grafiikkaa sisältää sitä raskaammin se toimii ja on hidas, kaikilla ei ole viimeistä tehokkainta mallia oleva tietokone, tämä Poutun sivusto toimii myös vanhalla hitaalla konella kiitettäväst koska sinne ei ole tungettu turhaa ja ylimääräistä grafiikkaa, yksinkertainen ja helppokäyttöinen on paras.

• pravda

eikä tuottajan kannalta ainakaan parempaan
      suuntaan. Aktiiviaikanani tuotin Poutulle
      sikaa viitisentoista vuotta,ja sitä ennen LSO:lle
      Oli siinä ostajissa melkoinen ero. Tilityshinta
      ja painohaarukka olivat Poutulla aivan jotain
      muuta kuin konkurssikypsässä LSO:ssa muista
      eduista puhumattakaan. LSO ei silloin edes korkoa
      maksanut osuuspääomalle. Oli tosi surkea talo.
      Oikein varsinainen tuottajien kuppaaja.Oletan
      että Atria osuustoimintayrityksenä kuului samaan kastiin.
      Osuustoimintayritys,joka eli itselleen
      kuppaamalla tuottajie rahoja ja tehokkuus oli
      samaa luokkaa kuin virastoissa yleensäkin.
      Ainakaan omana aktiiviaikanani ei mutään
      tuotantosopmuksia tarvinnut Poutulle tehdä.
      Eli mitään sitoumuksia ei kumpikaan osapuoli
      vaatinut,päinvastoin kuin LSO:ssa.
      Siellä velvoitteet kylläkin koskivat vain
      tuottajaa. En tiedä Poutun lähihistoriaa
      koska en vuosiin ole enää heidän palvelujaan
      tarvinnut.Todennäköisesti talous ei ole enää
      parhaalla tolalla ja maan tapa nykyisin on
      maksaa niin vähän kuin se vaan on jotenkin
      mahdollista,koska ulkoa kauan pakastettuja
      ylijäämäeriä saa halvalla ja niitä käytetään
      makkaroihin ja leikkeleisiin sumeilematta.
      Saattavat saada vielä joutsenlipunkin kylkeensä
      pakattaessa. Mene ja tiedä.Kai se tuottaja on
      siinä tuloksen teossa ollut kauan jo pelkkä
      pelinappula,välttämätön paha ja pelkkä kulu.

• possufarmari

Joo ei ole tyyli muuttunut näissä entisissä osuuskunnissa, mihin se koira karvoistaan pääsisi.

Pouttu on ollut hyvä kumppani vielä toistaiseksi jatkosta en tiedä enkä aio jäädä kokeilemaan millaiseksi muutuu.

• pravda
        possufarmari kirjoitti:

Joo ei ole tyyli muuttunut näissä entisissä osuuskunnissa, mihin se koira karvoistaan pääsisi.

Pouttu on ollut hyvä kumppani vielä toistaiseksi jatkosta en tiedä enkä aio jäädä kokeilemaan millaiseksi muutuu.

olo pelkkää juhlaa nykyisin.
        Muualla maailmalla hinta elää markkinatilanteen
        mukaan.Suomessa se on aina tasaisen huono.
        LSO:ta mikään muu ei konkurssilta olisi
        pelastanut kuin EU:n tuoma vieläkin kurjempi
        tilityshinta tuottajille, eli parempi kate.
        Toisinsanoen osa tuesta valuu teurastamolle.
        Tuottajien omistamat osuuskunnat on alunperin
        tarkoitettu tuottajia varten mutta kun yrittäjä
        on kasvoton niin talossa rengit huseeravat kuin
        sika pellossa ja ajatustapa on että tuottajat
        ovat osuuskuntaa varten kupattavana.Joskus
        LSO:sta eroamista joissakin piireissä katsottiin
        tosi karsaasti.Jäsenyyttä jotkut pitivät
        melkein velvollisuutena.Viisi vuotta minulle
        riitti, kun mitta oli täysi.Sinä aikana ehdin
        hävitä hyvän auton hinnan.Taannoin kysyttiin:Mistä
        tunnistaa Hankkijan asiakkaan, ja vastaus kuului:
        Siinä talossa on kolminkertaiset ikkunat,
        kaksinkertaiset ovet ja yksinkertainen isäntä.
        Mielestäni samaa voisi soveltaa LSO:n
        asiakkaaseen. Onneksi olen molemmista saanut
        rahani pois ja voin nukkua yöni levollisesti.
        Parempi oppia myöhään kuin ei liian myöhään
        ja kantapään kautta.

• tuttua.... ...
        pravda kirjoitti:

ja kantapään kautta.

En tunne Losoa,mutta Atrialta tuli naapurin isännälle lasku.Jäsenmaksu,kun ei ollut pannut vähäänaikaan sinne mullikoita,vaan oli laittanut Poutulle.Naapuri sanoi jäsenyytensä heti irti.Poutulta ei tullut/tule ikinä mitään jäsenmaksuja.Miten lie muilla??

• possufarmari
        tuttua.... ... kirjoitti:

En tunne Losoa,mutta Atrialta tuli naapurin isännälle lasku.Jäsenmaksu,kun ei ollut pannut vähäänaikaan sinne mullikoita,vaan oli laittanut Poutulle.Naapuri sanoi jäsenyytensä heti irti.Poutulta ei tullut/tule ikinä mitään jäsenmaksuja.Miten lie muilla??

Pouttu on yrittäjäperheen ja osakkaiden oma firma ei mikään osuuskunta eikä he peri tuottajalta mitään maksuja mistään, no tautivaakuutukseen menee pieni maksu jokaisesta tilistä mutta sehän peritään jokaisessa teurastamossa.

• possufarmari
        pravda kirjoitti:

ja kantapään kautta.

tulossa, kuunnellessa isäntien juttuja tyhjenee aika moni sikala ellei nämä "osuuskuntien" jäärät ala nostaa tuntuvasti tuottajahintoja.

Katsotaan kuinka pahoin näitten jäärien pitää näppinsä polttaa enneku oppivat taas jotain.

Uhokkoon nyt aikansa mutta taitaa vielä tulla paskanen loppu uholle.

• pyssyn-pultti-- ...
        possufarmari kirjoitti:

tulossa, kuunnellessa isäntien juttuja tyhjenee aika moni sikala ellei nämä "osuuskuntien" jäärät ala nostaa tuntuvasti tuottajahintoja.

Katsotaan kuinka pahoin näitten jäärien pitää näppinsä polttaa enneku oppivat taas jotain.

Uhokkoon nyt aikansa mutta taitaa vielä tulla paskanen loppu uholle.

Possufarmarilla taas osuvaa tekstiä.Sinusta kuulisin miel.jatkossakin,vaikka .Poutun tuottajana,mielenkiint.aikoja.Snellman lähetti kutkuttavan kosiokirjeen.Tässä puntaroin,vastaanko myöntävästi,mitä mieltä olet,kannattaako siirtyä heille?

• Siivu5
        pyssyn-pultti-- ... kirjoitti:

Possufarmarilla taas osuvaa tekstiä.Sinusta kuulisin miel.jatkossakin,vaikka .Poutun tuottajana,mielenkiint.aikoja.Snellman lähetti kutkuttavan kosiokirjeen.Tässä puntaroin,vastaanko myöntävästi,mitä mieltä olet,kannattaako siirtyä heille?

http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=2729

• possufarmari
        Siivu5 kirjoitti:

http://www.animalia.fi/Default.aspx?tabid=2729

Hätäisesti luin läpi sieltä täältä pätkän, aivan tuttua asiaa meille ammattilaisille.

En vielä kovin tarkkaan lukenut mutta jäin kaipaamaan kommenttia jalostuksesta jolla on pilattu moni hyvä ominaisuus siasta ja tuotu ongelmia tilalle mutta jalostukseen ei meillä tavallisilla pulliaisilla ole vaikutusmahdollisuutta.

Pitää lukea tarkemmin kunhan ehtii.

• possufarmari

Pohojalaanen sanoo asiat suorahan niinku ne on eikä kiertele ku kissi kuumaa puurolautasta.

En mä tohori sanua mitä teet on tuo kumminki aika isoo asia toisen puolesta päättää, mutten oo mitää pahaa Snellmannista kuullu saattaas niittenkans päriätä hyvinki, itte en oo ollu tekemisis niittenkans.

Pakohon minoon ainaki lähärös ja lujaa, niinon moni muuki en oo ainut.

• Paalinpyörittäjä

Snellman on ainakin omien edustajiensa mukaan vakavarainen talo, ja se ainakin todistaa nuo puheet, ettei talossa tunneta tiliviiveitä!
        Snelmann on ollut minuunkin muutamia kertoja yhteyksissä, mutta heillä pihvipuoli on vielä ihan lapsenkengissä ja esimerkiksi pihvivasikan hinta ei ole kilpailukykyinen edes atrialle, Lososta ja Saarioisista puhumattakaan.
        Snelmannin hyvä tilityskyky siasta perustuu korkeaan jalostusasteeseen ja merkkituotteisiin! Esimerkiksi B-luokan grillimakkaroita he eivät valmista ollenkaan, koska se on liian kilpailtu tuote!
        Ps. Ei se jäsensijoitus ole mikään ryöstö, vaan ihan sijoitus ja melko hyväkin sellainen, ittelläki iso osa maatalouden nettovarallisuudesta verotuksessa koostuu juuri jäsensijoituksista.

• todella pettynyt

Mihinkä enää voi luottaa? Ajattelin, että Pouttu sentään on rehti pohjanmaalainen yritys, laittaa pan-suolaa jalosteisiin ja jatkaa omalla pohjalla, Aivin, vai mikä hänen vanhanemännyytensä nimi taas olikaan, perintöä kunnioittaen. Mutta pojista on taas polvi pahentunut, kun menivät myymään firmaa poies. En osta enää pouttua, en! Kehtasivat pettää lujan luottamukseni. Kauppiasmoraalia, yäk.

• aikanaan

ostaja parhaasta päästä.Hinta ja painoluokat
        aivan jotain muuta kuin noissa virastonomaisissa
        osuuskunnissa. Pouttu myi tuottajilleen
        palautustuotteina erittäin edulliseen hintaan
        kaikkia tuotteitaan ruholihasta leikkeleisiin
        ja makkaroihin sekä lihaa paloiteltuna tuottajan
        haluamalla tavalla. Paikallinen osuusteurastamo
        kun toimitti vain ruholihaa. Pouttu järjesti
        tuottajilleen joka vuosi grillijuhlia joissa
        tarjoilu pelasi eikä pooli koskaan loppunut kesken
        samaan aikaan kun osuusteurastamon tuottajilla
        oli jotkut eloiltamat kahvikupin ääressä,joka
        sekin varmaan perittiin seuraavasta tilistä.
        Joka talvi Pouttu järjesti tuottajilleen
        maksullisen, kohtuuhintaisen tuottajaristeilyn.
        Tarjoilussa sielläkään ei pihdattu.
        Ilta nyt jo edesmenneen Seppo Poutun pöydässä ei unohdu.
        Keskestelu,kun alkoi että mitäs pojat - juo,
        tarjoilu toimi ja sai keskustella ja vaihtaa
        mielipiteitä ihan konkreettisesti
        teurastamoyrittäjän kanssa kasvokkain Mieleenpainuvaa oli
        hänen vaatimattomuutensa ja rauhallisuutensa.
        Siinä oppi ymmärtämään lihan jalostajankin
        arkipäivää. Siinä vuorovaikutus oli
        konkreettista,asiamies oli osaava ja
        palveleva. Se oli sikamiehen parasta aikaa

• tosi on,kop kop
        aikanaan kirjoitti:

ostaja parhaasta päästä.Hinta ja painoluokat
        aivan jotain muuta kuin noissa virastonomaisissa
        osuuskunnissa. Pouttu myi tuottajilleen
        palautustuotteina erittäin edulliseen hintaan
        kaikkia tuotteitaan ruholihasta leikkeleisiin
        ja makkaroihin sekä lihaa paloiteltuna tuottajan
        haluamalla tavalla. Paikallinen osuusteurastamo
        kun toimitti vain ruholihaa. Pouttu järjesti
        tuottajilleen joka vuosi grillijuhlia joissa
        tarjoilu pelasi eikä pooli koskaan loppunut kesken
        samaan aikaan kun osuusteurastamon tuottajilla
        oli jotkut eloiltamat kahvikupin ääressä,joka
        sekin varmaan perittiin seuraavasta tilistä.
        Joka talvi Pouttu järjesti tuottajilleen
        maksullisen, kohtuuhintaisen tuottajaristeilyn.
        Tarjoilussa sielläkään ei pihdattu.
        Ilta nyt jo edesmenneen Seppo Poutun pöydässä ei unohdu.
        Keskestelu,kun alkoi että mitäs pojat - juo,
        tarjoilu toimi ja sai keskustella ja vaihtaa
        mielipiteitä ihan konkreettisesti
        teurastamoyrittäjän kanssa kasvokkain Mieleenpainuvaa oli
        hänen vaatimattomuutensa ja rauhallisuutensa.
        Siinä oppi ymmärtämään lihan jalostajankin
        arkipäivää. Siinä vuorovaikutus oli
        konkreettista,asiamies oli osaava ja
        palveleva. Se oli sikamiehen parasta aikaa

Juuri näin muistaa nauta-mieski.Risteilyä,tarjoilua,nyt viimeks kylpyläretki.Siihen päättyiki poutun hetki.Muistan hämärästi Yrjön ja poikain ajan.Silloinhan oli pomot itse töissä.Sitte tuli ostoasiamiehet,eikä ole pahaa sanottavaa,jos luette,niin kiitos niistä ajoista.Nyt alkaa kalkkiviiva lähestyä tälle vanhalle meiningille.Ymmärrän,että raha sanelee pitkälti,mutta saahan vanhoja hyviä aikoja muistella?Sain muuten sonni-pojasta 38mk/kg.Muistaako kukaan muu,niitä hyviä aikoja?Muistellaan nyt sitteniinkö muistotilaisuudessa.

• lso.foods oy

olimme poutun asiakkaita.kiitos siitä ajasta
      tälläistä maailma on.ei pahaa sanottavaa.

mutta on muitakin saman arvoisia firmoja

lso.foods oy on hyvä teurastamo,ja
      varsinkin pyhäsalmen pojat hoitaa
      hyvin hommasa meillä päin.
      teuraan hakemiset on sujuneet moitteettomasti,
      ja palvelu palaa outokumpuunkin päin.

atrian kanssa en lähde edes neuvottelemaan.

KIITOS POUTULLE SIITÄKIN AJASTA MINKÄ
      PALVELI MEITÄ!EI MOITITA.MAAILMA ON IHMEELLINEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17113
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4874
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2748
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      148
      2052
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1607
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      17
      1547
    7. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      398
      1534
    8. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      25
      1474
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1313
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1263
    Aihe