tullissa

lääkkeet

Olen lähdössä matkalle Englantiin. Miten tarkasti tullissa pengotaan henkilökohtaiset tavarat? Minun on otettava mukaan sellaisia tarvittavia lääkkeitä, joista en haluaisi kenenkään tietävän, etenkään seurueeni. Lääkkeet eivät sisällä mitään huumausaineita ja ovat minulle osoitettuja reseptilääkkeitä. Nostavatko tullimiehet lääkkeeni kaiken kansan nähtäväksi vai onko ihmisellä joku yksityisyyssuoja tässä asiassa? Uskallanko siis edes ottaa näitä lääkkeitä mukaani.

6

1111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolta...

      Lääkkeet siis laitat käsimatkatavaroihin, tietysti, ja ota ne resptit varmuuden vuoksi mukaan, jos vaikka kyselevät. Mutta todennäköisesti eivät laukkuusi vilkaisekaan. Minun käsimatkatavaroitani ei ole koskaan lentokentällä tutkittu, paitsi kerran kun siellä repussa oli joku läpivalaisussa epäilyttävä esine, näytti puukolta.

      Jos läpivalaisussa laukussasi näyttää olevan jotain epäilyttävää, kuten sakset, puukko&puntari, dynamiittia, tms., pyytää virkailija sinua avaamaan laukkusi ja näyttämään mikä se epäilyttävä esine on. Yleensä ne silloin vie sinut pari metriä kauemmaksi (ettet ole muiden jaloissa). Tuskin kukaan niin tarkkasilmäinen on että pullon kyljestä sen tekstin näkee lukea.

      • ..matkalle

        Taisi mennä edellisellä vastaajalla turvatarkastus ja tulli sekaisin. Ota matkalle alkuperäinen resepti ja lääkkeet pakkauksessa, josta selviää lääkkeen vaikuttava aine. Kaupanimikkeethän vaihtelevat eri lääketehtailla, mutta vaikuttava aine on aina samantapaisilla lääkkeillä sama.


      • mennyt...
        ..matkalle kirjoitti:

        Taisi mennä edellisellä vastaajalla turvatarkastus ja tulli sekaisin. Ota matkalle alkuperäinen resepti ja lääkkeet pakkauksessa, josta selviää lääkkeen vaikuttava aine. Kaupanimikkeethän vaihtelevat eri lääketehtailla, mutta vaikuttava aine on aina samantapaisilla lääkkeillä sama.

        ei mennyt sekaisin, ja reseptinkin mainitsin.
        Ainoa paikka missä minun tavaroitani on millään tavalla tutkittu on se turvatarkastus, siis se läpivalaisu. Tullissa ei tarvitse vierailla ellet nimenomaan ilmoita että sinulla on tullattavaa tavaraa.


      • mennyt...
        mennyt... kirjoitti:

        ei mennyt sekaisin, ja reseptinkin mainitsin.
        Ainoa paikka missä minun tavaroitani on millään tavalla tutkittu on se turvatarkastus, siis se läpivalaisu. Tullissa ei tarvitse vierailla ellet nimenomaan ilmoita että sinulla on tullattavaa tavaraa.

        Lääkkeitä minulla on ollut myös mukana puoli repullista, pitkää reissua varten. Kukaan ei missään vaiheessa niihin kiinnittänyt mitään huomiota (koska reppuani ei edes tutkittu) vaikka kuljin niiden kanssa moneen kertaa sahaten ees taas monen valtion rajan yli. Edes Ecuadorin ja Kolumbian rajalla ei ollut minkäänlaista tarkastusta, ei kumpaankaan suuntaan mennessä, vaikka luulisi siellä kiinnitettävän sellaiseen huomiota. Ilmeisesti huumaava tavara on siellä sen verran normaalia ettei siitä enää jakseta olla kiinnostuneita.


    • kun...

      Ainakin silloin kun nuo nestemääräykset olivat vasta tulleet voimaan, niin Vantaalla kaivoivat koko reppuni sisällön näkyviin siinä jonossa. Nenäsumutetta oli mukana ja siinä sitä tutkittiin kaikkien nähden. Se oli lääkärin määräämää, joten ei heitetty roskiin vaan sain viedä sen mukanani koneeseen.

      Mikä lie käytäntö nykyään?

      • Yks reissaaja

        Minulla on turvatarkastuksessa käsilaukku pengottu ja levitetty kaikkien nähtäväksi, niin Suomessa, Ranskassa kuin kaukomaillakin, ei siinä mitään yksityisyydensuojaa ole! Ei se tietenkään kiva ole siinä sulloa mascaroita, meikkikyniä ja tamponeja kiireellä sikin sokin laukkuunsa ihmisten jonottaessa vieressä. Pitänee pakata seuraavan kerran jokin aikuisviihde -lehti matkaan, saattavat punastella ne pällistelijätkin... ;)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe