tullissa

lääkkeet

Olen lähdössä matkalle Englantiin. Miten tarkasti tullissa pengotaan henkilökohtaiset tavarat? Minun on otettava mukaan sellaisia tarvittavia lääkkeitä, joista en haluaisi kenenkään tietävän, etenkään seurueeni. Lääkkeet eivät sisällä mitään huumausaineita ja ovat minulle osoitettuja reseptilääkkeitä. Nostavatko tullimiehet lääkkeeni kaiken kansan nähtäväksi vai onko ihmisellä joku yksityisyyssuoja tässä asiassa? Uskallanko siis edes ottaa näitä lääkkeitä mukaani.

6

1149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolta...

Lääkkeet siis laitat käsimatkatavaroihin, tietysti, ja ota ne resptit varmuuden vuoksi mukaan, jos vaikka kyselevät. Mutta todennäköisesti eivät laukkuusi vilkaisekaan. Minun käsimatkatavaroitani ei ole koskaan lentokentällä tutkittu, paitsi kerran kun siellä repussa oli joku läpivalaisussa epäilyttävä esine, näytti puukolta.

Jos läpivalaisussa laukussasi näyttää olevan jotain epäilyttävää, kuten sakset, puukko&puntari, dynamiittia, tms., pyytää virkailija sinua avaamaan laukkusi ja näyttämään mikä se epäilyttävä esine on. Yleensä ne silloin vie sinut pari metriä kauemmaksi (ettet ole muiden jaloissa). Tuskin kukaan niin tarkkasilmäinen on että pullon kyljestä sen tekstin näkee lukea.

• ..matkalle

Taisi mennä edellisellä vastaajalla turvatarkastus ja tulli sekaisin. Ota matkalle alkuperäinen resepti ja lääkkeet pakkauksessa, josta selviää lääkkeen vaikuttava aine. Kaupanimikkeethän vaihtelevat eri lääketehtailla, mutta vaikuttava aine on aina samantapaisilla lääkkeillä sama.

• mennyt...
        ..matkalle kirjoitti:

Taisi mennä edellisellä vastaajalla turvatarkastus ja tulli sekaisin. Ota matkalle alkuperäinen resepti ja lääkkeet pakkauksessa, josta selviää lääkkeen vaikuttava aine. Kaupanimikkeethän vaihtelevat eri lääketehtailla, mutta vaikuttava aine on aina samantapaisilla lääkkeillä sama.

ei mennyt sekaisin, ja reseptinkin mainitsin.
        Ainoa paikka missä minun tavaroitani on millään tavalla tutkittu on se turvatarkastus, siis se läpivalaisu. Tullissa ei tarvitse vierailla ellet nimenomaan ilmoita että sinulla on tullattavaa tavaraa.

• mennyt...
        mennyt... kirjoitti:

ei mennyt sekaisin, ja reseptinkin mainitsin.
        Ainoa paikka missä minun tavaroitani on millään tavalla tutkittu on se turvatarkastus, siis se läpivalaisu. Tullissa ei tarvitse vierailla ellet nimenomaan ilmoita että sinulla on tullattavaa tavaraa.

Lääkkeitä minulla on ollut myös mukana puoli repullista, pitkää reissua varten. Kukaan ei missään vaiheessa niihin kiinnittänyt mitään huomiota (koska reppuani ei edes tutkittu) vaikka kuljin niiden kanssa moneen kertaa sahaten ees taas monen valtion rajan yli. Edes Ecuadorin ja Kolumbian rajalla ei ollut minkäänlaista tarkastusta, ei kumpaankaan suuntaan mennessä, vaikka luulisi siellä kiinnitettävän sellaiseen huomiota. Ilmeisesti huumaava tavara on siellä sen verran normaalia ettei siitä enää jakseta olla kiinnostuneita.

• kun...

Ainakin silloin kun nuo nestemääräykset olivat vasta tulleet voimaan, niin Vantaalla kaivoivat koko reppuni sisällön näkyviin siinä jonossa. Nenäsumutetta oli mukana ja siinä sitä tutkittiin kaikkien nähden. Se oli lääkärin määräämää, joten ei heitetty roskiin vaan sain viedä sen mukanani koneeseen.

Mikä lie käytäntö nykyään?

• Yks reissaaja

Minulla on turvatarkastuksessa käsilaukku pengottu ja levitetty kaikkien nähtäväksi, niin Suomessa, Ranskassa kuin kaukomaillakin, ei siinä mitään yksityisyydensuojaa ole! Ei se tietenkään kiva ole siinä sulloa mascaroita, meikkikyniä ja tamponeja kiireellä sikin sokin laukkuunsa ihmisten jonottaessa vieressä. Pitänee pakata seuraavan kerran jokin aikuisviihde -lehti matkaan, saattavat punastella ne pällistelijätkin... ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      105
      4978
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      3289
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3165
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      419
      2326
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      238
      1442
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1261
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1217
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      73
      1190
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1158
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      122
      1059
    Aihe