Kävin tänään luonaalla lounasravintolassa ja söin kanankoipea. Nyt olen hyvin peloissani, koska iso koipipala ei ollut kai kypsynyt sisälle asti. Paksuimmasta kohdasta leikatessani ja lihaa repiessäni siellä näkyi verta.
Jatkoin kanan syöntiä reiden eri kohdasta, en syönyt siitä paksuimmasta kohdasta, jossa oli verta. (Missään muussa kohtaa koipipalaa ei ollut merkkejä raakuudesta).
Voiko tuosta saada salmonellan? Olen yhtäkkiä huolissani. Ruokailuvälineeni koskettivat kyllä sitä osaa kanasta, joka oli ehkä raaka (kun kerran oli verta).
Onkohan se yleistä, että suomalaisessa lounasravintolassa tarjottavasta kanasta saisi salmonella?
Vielä ei ole oireita, mutta odotan kauhulla iltaa. Jos tulee oireita, kannattaisikohan mennä heti lääkäriin? Pitääkö aloittaa jokin lääkekuuri, jos minusta tuntuu että sain salmonellan?
Salmonella ja raaka kana
4
3680
Vastaukset
- Jenni876
Tuntuu ihan normaalilta, vaikkakin olen ollut jännittynyt koko päivän.
Taisin välttyä salmonellalta, mutta muistuttipahan siitä, että myös Suomessa on tilastollinen ja todellinen mahdollisuus saada salmonella raa'asta kanan lihasta. Varsinkin koipipalojen kypsyyden suhteen kannattaa olla aina tarkkana!- aiheuttaa tulehdusta koe-el...
vain luomuliha sopii enää kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1188235723/37#37
- mahdollista
Hyvä ettei sinulle tullut mitään, ehkä varovasuutesi esti, tai eihän se sataprosenttista olekaan. En tiedä mitä nuo toiset vastaukset tähän asiaam kuuluvat, mutta jos toisen kerran ravintolasta tai kaupasta saat epäkypsää broileria, takaisin tiskille vaan, olisivat minimissään voineet mikroaalloilla kypsyttää annoksesi heti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334159Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382355Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151406- 481169
- 781087
- 59953
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921