Nuorille

potkunyrkkeilyä?

Tietääkö joku onks nuorille jotain kurssei tjk..
Oon 15 vuotias tyttö ja kiinnostunu lajista.

4

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Hei. Useimmiten potkunyrkkeilyn peruskursseilla on ikärajana 14-16 vuotta seurasta riippuen. Eli hyvinkin mahdollisesti voit osallistua ihan tavalliselle peruskurssille. Ikäisiäsi on niillä yleensä muitakin.

      Yksinomaan nuorille suunnattuja kursseja on joissakin seuroissa, mutta se ei ole kovin tavallista. Jos kerrot, missä kaupungissa asut, voin neuvoa paikallisen seuran ja heiltä varmaan selviää sekin, mikä ikäraja on.

      • potkunyrkkeilyä?

        Asun helsingissä joten täällä varmaa on joitakin kursseja/seuroja tjk.. Olisi kiva, jos osaisit vastata. Ja tosiaa mieluiten mahdollisimman saman ikäisten kanssa, koska aikuisten kanssa en pärjäisi. (ainakaa vielä..)
        Tiedätkö pystyykö niitä aloittamaan vielä tänä syksynä? Ku viime keväänä piti alottaa, mut en löytäny oikee mitää.. Ja mulla on kulmassa lävistys joten olisiko se pakko ottaa pois..?


      • AndyS
        potkunyrkkeilyä? kirjoitti:

        Asun helsingissä joten täällä varmaa on joitakin kursseja/seuroja tjk.. Olisi kiva, jos osaisit vastata. Ja tosiaa mieluiten mahdollisimman saman ikäisten kanssa, koska aikuisten kanssa en pärjäisi. (ainakaa vielä..)
        Tiedätkö pystyykö niitä aloittamaan vielä tänä syksynä? Ku viime keväänä piti alottaa, mut en löytäny oikee mitää.. Ja mulla on kulmassa lävistys joten olisiko se pakko ottaa pois..?

        Helsingissä on useita seuroja ja niiden yhteyystietoja/nettisivuja löydät Potkunyrkkeilyliiton sivuilta: http://www.kickboxing.fi/seurat/seurat/

        Syyskuussa on vielä varmasti useita peruskursseja, jotka joko alkavat pian tai joille pääsee vielä mukaan. Etsi sieltä itsellesi sopivin.

        Peruskurssilla sinun ei tarvitse otella aikuisten kanssa tai "pärjätä" näille. Ideana on opetella perustekniikkaa ja parantaa lajikuntoa. Treeniparitkin valitaan yleensä sen mukaan, että kovin suuria paino- ja voimaeroja ei ole.

        Lävistyksistä eri seuroilla on erilaisia käytäntöjä. Peruskurssin jälkeen se voi tuottaa ongelmia, jos se esim. tarttuu kasvoihin osuneeseen hanskaan. Lävärin voi kuitenkin myös peittää treenien ajaksi urheiluteipillä.


      • Yksiselitteinen vastaus
        AndyS kirjoitti:

        Helsingissä on useita seuroja ja niiden yhteyystietoja/nettisivuja löydät Potkunyrkkeilyliiton sivuilta: http://www.kickboxing.fi/seurat/seurat/

        Syyskuussa on vielä varmasti useita peruskursseja, jotka joko alkavat pian tai joille pääsee vielä mukaan. Etsi sieltä itsellesi sopivin.

        Peruskurssilla sinun ei tarvitse otella aikuisten kanssa tai "pärjätä" näille. Ideana on opetella perustekniikkaa ja parantaa lajikuntoa. Treeniparitkin valitaan yleensä sen mukaan, että kovin suuria paino- ja voimaeroja ei ole.

        Lävistyksistä eri seuroilla on erilaisia käytäntöjä. Peruskurssin jälkeen se voi tuottaa ongelmia, jos se esim. tarttuu kasvoihin osuneeseen hanskaan. Lävärin voi kuitenkin myös peittää treenien ajaksi urheiluteipillä.

        Hyi saatana! En varmasti halua kolisuttaa päätäni yhteen minkään lävistysten kanssa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe