Nuorille

potkunyrkkeilyä?

Tietääkö joku onks nuorille jotain kurssei tjk..
Oon 15 vuotias tyttö ja kiinnostunu lajista.

4

1057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Hei. Useimmiten potkunyrkkeilyn peruskursseilla on ikärajana 14-16 vuotta seurasta riippuen. Eli hyvinkin mahdollisesti voit osallistua ihan tavalliselle peruskurssille. Ikäisiäsi on niillä yleensä muitakin.

      Yksinomaan nuorille suunnattuja kursseja on joissakin seuroissa, mutta se ei ole kovin tavallista. Jos kerrot, missä kaupungissa asut, voin neuvoa paikallisen seuran ja heiltä varmaan selviää sekin, mikä ikäraja on.

      • potkunyrkkeilyä?

        Asun helsingissä joten täällä varmaa on joitakin kursseja/seuroja tjk.. Olisi kiva, jos osaisit vastata. Ja tosiaa mieluiten mahdollisimman saman ikäisten kanssa, koska aikuisten kanssa en pärjäisi. (ainakaa vielä..)
        Tiedätkö pystyykö niitä aloittamaan vielä tänä syksynä? Ku viime keväänä piti alottaa, mut en löytäny oikee mitää.. Ja mulla on kulmassa lävistys joten olisiko se pakko ottaa pois..?


      • AndyS
        potkunyrkkeilyä? kirjoitti:

        Asun helsingissä joten täällä varmaa on joitakin kursseja/seuroja tjk.. Olisi kiva, jos osaisit vastata. Ja tosiaa mieluiten mahdollisimman saman ikäisten kanssa, koska aikuisten kanssa en pärjäisi. (ainakaa vielä..)
        Tiedätkö pystyykö niitä aloittamaan vielä tänä syksynä? Ku viime keväänä piti alottaa, mut en löytäny oikee mitää.. Ja mulla on kulmassa lävistys joten olisiko se pakko ottaa pois..?

        Helsingissä on useita seuroja ja niiden yhteyystietoja/nettisivuja löydät Potkunyrkkeilyliiton sivuilta: http://www.kickboxing.fi/seurat/seurat/

        Syyskuussa on vielä varmasti useita peruskursseja, jotka joko alkavat pian tai joille pääsee vielä mukaan. Etsi sieltä itsellesi sopivin.

        Peruskurssilla sinun ei tarvitse otella aikuisten kanssa tai "pärjätä" näille. Ideana on opetella perustekniikkaa ja parantaa lajikuntoa. Treeniparitkin valitaan yleensä sen mukaan, että kovin suuria paino- ja voimaeroja ei ole.

        Lävistyksistä eri seuroilla on erilaisia käytäntöjä. Peruskurssin jälkeen se voi tuottaa ongelmia, jos se esim. tarttuu kasvoihin osuneeseen hanskaan. Lävärin voi kuitenkin myös peittää treenien ajaksi urheiluteipillä.


      • Yksiselitteinen vastaus
        AndyS kirjoitti:

        Helsingissä on useita seuroja ja niiden yhteyystietoja/nettisivuja löydät Potkunyrkkeilyliiton sivuilta: http://www.kickboxing.fi/seurat/seurat/

        Syyskuussa on vielä varmasti useita peruskursseja, jotka joko alkavat pian tai joille pääsee vielä mukaan. Etsi sieltä itsellesi sopivin.

        Peruskurssilla sinun ei tarvitse otella aikuisten kanssa tai "pärjätä" näille. Ideana on opetella perustekniikkaa ja parantaa lajikuntoa. Treeniparitkin valitaan yleensä sen mukaan, että kovin suuria paino- ja voimaeroja ei ole.

        Lävistyksistä eri seuroilla on erilaisia käytäntöjä. Peruskurssin jälkeen se voi tuottaa ongelmia, jos se esim. tarttuu kasvoihin osuneeseen hanskaan. Lävärin voi kuitenkin myös peittää treenien ajaksi urheiluteipillä.

        Hyi saatana! En varmasti halua kolisuttaa päätäni yhteen minkään lävistysten kanssa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe