kylmänä kun käynnistää, ajaa pari sataa metriä ja pysähtyy esim. stop -merkkiin, kone sammuu.
tuntus niinku ei sais bensaa riittävästi. joku tunnistin kai on sökö, antaa liian vähän bensaa kylmälle koneelle.
1.8 zetec sammuu
9
2824
Vastaukset
- foordin omistaja
,,mulla oli sama vika. kylmänä sammui..kun olin ajanut pari sataa metriä. Niin ihmeellistä kuin vika on öljyssä. Zetec moottorit ovat tarkkoja öljystä. Laita autoosi Foordin omaa öljyä 5-30, joka tarkoitettu juuri näille koneille, niin sammuminen loppuu. Näin neuvoi minua Foodin huoltoteknikko ja kun vaihdoin Foordin öljyt..ei enää sammunut. Muuten vielä..kaikki ei usko, että vika voisi olla öljyssä..mutta se on..
- mikaktk
ei mul tee mitää sammumisii vaikka laitoin eurolin 5-50 öljyä!hyvin pelaa ja kevääl öljyt vaihtoo:)
- '93 esco
pitänee vaihtaa heti ensitilassa ne fordin omat. nyt on teboilin diamondit. muutenhan tuo tuntuu ihan nätisti käyvän. ei syö edes öljyäkään juuri mitään.
erikoista sinänsä että kun kone alkaa käydä vähän tökkimällä juuri ennen sammumistaan (esim. just kun oot pysähtymässä stop-merkkiin ja vaihdat vapaalle), pikkasen kun antaa kaasua niin ei sammu. että jotenkin oudolta tosiaan tuntuu että vika on öljyssä. helpommin kuvittelis että koneella on bensansaanti ongelma, eli joku tunnistin antaa liian aikaisin informaatiota että voi antaa jo vähemmän bensaa ja sitten sammuu. - etsco
'93 esco kirjoitti:
pitänee vaihtaa heti ensitilassa ne fordin omat. nyt on teboilin diamondit. muutenhan tuo tuntuu ihan nätisti käyvän. ei syö edes öljyäkään juuri mitään.
erikoista sinänsä että kun kone alkaa käydä vähän tökkimällä juuri ennen sammumistaan (esim. just kun oot pysähtymässä stop-merkkiin ja vaihdat vapaalle), pikkasen kun antaa kaasua niin ei sammu. että jotenkin oudolta tosiaan tuntuu että vika on öljyssä. helpommin kuvittelis että koneella on bensansaanti ongelma, eli joku tunnistin antaa liian aikaisin informaatiota että voi antaa jo vähemmän bensaa ja sitten sammuu.ootko kokeillu ilman tankin korkkia jos tankki ei saa ilmaa.voi olla että saa jostain vähän korvausilmaa. muttei sitten pienillä kierroksilla.
- etsco
'93 esco kirjoitti:
erikoista sinänsä että kun kone alkaa käydä vähän tökkimällä juuri ennen sammumistaan (esim. just kun oot pysähtymässä stop-merkkiin ja vaihdat vapaalle), pikkasen kun antaa kaasua niin ei sammu. että jotenkin oudolta tosiaan tuntuu että vika on öljyssä. helpommin kuvittelis että koneella on bensansaanti ongelma, eli joku tunnistin antaa liian aikaisin informaatiota että voi antaa jo vähemmän bensaa ja sitten sammuu.jos se on öljyistä johtuva niin monella valmistajalla on fordiin käypäset öljyt
ei tarvii erikseen Fordilta hommata.
katso vaan laatuvaatimukset käyttöohjekirjasta
ja vertaa purkin kylkeen.
esim:
LIQUI MOLY
-------------------
NESTE
-------------------
Mobil
-- - - - - - - - - -
CASTROL
------------------
ESSO
- Juhis531
Mulla aiheutti sammumisen puolan alla oleva alipaineletku jossa oli reikä se kannattaa tarkistaa koska haurastuu ajan myötä
- !!!!!!!!!
Tota fordin omaa öljyä saa ihan motonetistä ja maksaa tällä hetkellä 25e/5litraa....
- no muttakun7788
MK6 escossa kyseistä letkua ei ole..
- Entinen Escomies
Itellä MK6 Escossa samantyyppinen vika... Kone Zetec 1.6. Huoltamolla ei antanu mitään vikakoodia eivätkä muutenkaa löytäneet mitään. Lähdin kotiin ni sähköt hyyty ja auto jäi tielle. Auto takas huoltoon ja lopulta löyty katkennu laturin johto. Johto vaihtoon ja auto toimi taas ku unelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984