Miksi portsarit tienaa niin paljon?

laiskan miehen homma

Mä olen siis totaalisen kyllästynyt seisoon ja juokseen tiskin takana. Sit valomerkin jälkeen tulee ovimikko ja narikkapellet ottaan "työnjälkeiset". Se on ihan ok, saa kerrattua illan tapahtumat järjestyksen puolesta. Mutta sit ne alkaa heti kerskuun tyyliin: "paska ilta, ku ei tullu ku 250". Ja käteen, uskoisin, sillä tuskin kukaan niistä tienaa verokortille. Äijät ei yleensä edes joudu mitään tekemään palkkansa eteen. Ovellakin vaan möllöttää ja lyö kouraa eteen ku jengi lähtee pois. Narikassa sentään on välillä vähän kiirus. Mut mikä eniten ärsyttää: mä olen juossut 6 tuntia putkeen ja saan max. 50€ käteen verojen jälkeen. Ei musta kyllä olis niitten työhön, kun en o harrastanut mitään itsepuolustusta enkä treenannu puntteja hormonien kera, mutta silti ovat kyllä räikeästi ylipalkattuja!

9

2735

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärätieto sulla...

portsarin perusliksa on huonompi kun sun palkka, heillä kovempi vastuu kun sulla sielä tiskin takana, he hoitaa ne känni ääliöt pihalle ja he kattoo et järjestys pysyy yllä, heille avaudutaan kun hommat kusee...
      eli se 250e ei voi olla kun tippejä tai netto palkka plus tipit.. tai sit maksavat oman palkan, tekevät päivisin muuta työtä ja se lasketaan mukaan..

ja tiedoks vaan, seisominen tekemättä mitään voi olla yhtä helvettiä..

ja nyt kun rupeet mussuttamaan että mistäs minä tiedän mistään mitään niin kerron vielä että olen itte samoissa tehtävissä kun sinä..

• Pasi.L

Yleensä alalla on pieni peruspalkka.
      Tipeistä tulee merkittävä osa palkasta.
      Jos poke on tyytymätön 250 tiliin illasta niin kyseessä on varmasti iso yökerho ja pe tai la ilta yövuoro ollut.
      Paljonkos tilit ovat arkena vaikkapa jossain lähiöbupin narikassa?
      Luuletkos että niille on 5000 euron kuukausi nettotili "paska liksa".Tuskin.
      Sellaista kuukausipalkka ei saa varmasti moni portsari tässä maassa.

• kahva-apina

Niin se vaan on, että tyhmät töitä tekee. Mä revin vielä jonkun verran enemmän joka viikonloppuilta ovelta. En tosin rehvastele sillä(en edes tässä), enkä pidä sitä huonona missään nimessä. Päälle nostan ansiosidonnaisen päivärahan ja käyn välillä pimeesti autteleen kavereita raksoilla.

• lehmä!

Ethän sinä tiedä miltä ajalta se palkka on kertynyt,ja ei ole ollenkaan tavatonta että esim. asiakas antaa 50e pokelle hyvästä palvelusta. Ja "pelkästä seisoskelusta"...ne poket seisovat siinä juuri sen takia että sinä saat tehdä rauhassa omaa työtäsi ilman häiriköitä eikä tappelutilanteita synny!!kyllä ne silloin palkkansa tienaavatkin. mietipä asia niinpäin että ei minkäänlaista järjestyksenvalvontaa,eli sinä siinä kaiken kiireen keskellä juokset sitten vielä väliin kun asiakkaat alkaa tapella, ja nykypäivänä on paljon puukkoja ja aseitakin mukana.jospa miettisit vähäsen omaa napaasi pidemmälle että kyse on kuitenkin turvallisuudesta!! siitä ei varmaan liian isoa palkkaa voi maksaa...

• kahva-apina

Itse olen ovimiehenä ollut, ja ainakin niissä paikoissa, joissa olen työskennellyt, niin on jo kohtuullisen hyvä ilta, jos tuntipalkka ja tippi on yhteensä yli 100 euroa nettona 7. tunnin vuorosta.

Joissakin isommissa klubeissa ovigorillat tienaavat kuulemma tähtitieteellisiä summia, kun jengin on pakko elvistellä rahoillaan.

Ja kyseenalaistaisin väitteesi verokortittomuudesta, koska arvioverotukseenhan nuo tipit ja vastaavat menevät.
      Voi jätkillä olla äärimmäisen korkeakin veroprosentti, jos verokarhu on saanut huonoa kohtelua ravintolassa.

Ja itse ainakin plokkailen, kun on itsellä hiljainen hetki, ja muilla kiireinen.

En myöskään harrasta kamppailulajeja tai "treenaa puntteja hormonien kera".

Kun olen 2:n työvuoteni aikana saanut kerran veitsestä (elossa, kiitos kevlarin), murrettu kertaalleen nenä ja ollut usein mustelmilla illan päätteeksi (puhumattakaan lukuisista uhkauksista ja solvauksista), niin en millään tavalla koe olevani ylipalkattu, saati räikeästi ylipalkattu.

• jvpoke

Parasta tässä työssä ovat hankalat asiakkaat, työjat ja muut baarin työntekijät joilla on jopa kahvipausseja.
      Omassa paikassani myös myyjät saavat tippejä, joten ihmettelen mikset sinä saa?

• .,.

kysymys. "miksi kirjoittaja ei saa tippiä"??
        veikkaan et jos on alkujaan tollanen asenne et mennään mollaamaan ja haukkumaan toisten töitä, joista ei paljoa tiedä, ni samanlainen negatiivinen perusilme/asenne näkyy myös siellä tiskin takana. ei kukaan halua tipata sellasta asiakaspalvelijaa joka on ku perseeseen ammutun karhun näkönen.
        ite työskentelen myös tiskin takana, ja olen vuosien varrella oppinut "hankkimaan" tippini.
        hyvä asenne,iloinen mieli, kommunikoit asiakkaan kanssa (läppää läppää) ja bile meininki (siis olet baarissa töissä,olet bileissä, ja sulle vielä maksetaankin siitä) kylläpä olen sitä mieltä että näillä homma toimii. itselläni "hyvän viikonlopun" tipit n100e.

• QWEghj

Nostaa taas päätään! Onkohan syytä miettiä mistä niille möllöttäjille maksetaan? Suurin osa näistä "ovimiljönääreistä" tienaa koko viikon liksansa viikonlopun aikana kun töitä tarvitsee tehdä sitten se tyhjä tiistai-ilta miltei ilman palkkaa... Tuntipalkkaa "Nauttivat" saavat työehtosopimuksen mukaan kokolailla samaa palkkaa kun baarityöntekijä. (Vertaa ammattien riskejä!!!)

• se kaunein kukka

On se tosiaan ihme että portsarin tilipussin takia yöunensa menettää, ei se palkka itsestään tule, vaikka rauhallisena iltana näyttääkin siltä.
        Useita arpia, lukuisia mustelmia, niin ja niitä uhkauksia (niistä kun sais euron/kpl, olisin jo eläkkeellä)
        "ovimiljönäärejä" en tunne kun yhden, eikä hänkään ole enää alalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      105
      1699
    2. 72
      1284
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      90
      1252
    4. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      280
      1043
    5. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      47
      971
    6. 95
      939
    7. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      83
      835
    8. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      50
      802
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      763
    10. 48
      755
    Aihe